Paavo Lipponen: Nordea hybridisodassa
Paavo Lipponen vihjailee Nordean yrittäneen peukaloida luottoluokituksia.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001141522.html
Entinen pääministeri ja Sdp:n puheenjohtaja Paavo Lipponen kritisoi lauantain Helsingin Sanomien mielipidepalstalla kovin sanoin Nordean keskiviikkoista talousennustetta.
”Toivoton tapaus?” -otsikoidussa raportissa käydään läpi Suomen sekä muiden EU-maiden ja maailman suurten talouksien tilannetta. Nordean mukaan Suomen suunta ei näytä hyvältä: talouskasvun ennustetaan jäävän tänä vuonna puoleen prosenttiin ja ensi vuonna alle prosenttiin.
”’Suomi, toivoton tapaus’, julistaa Nordea tiedotteessaan. Onko ruotsalaispankin röyhkeydellä enää mitään rajaa? Väite on perusteeton, eikä sellainen sovi pankkiperinteeseen, joka vaatii edes hieman arvokkuutta”, Lipponen kirjoittaa.
Lipponen viittaa tekstissään Nordean lähettämään tiedotteeseen, joka kertoi raportista. Tiedotteen otsikossa ei ollut kysymysmerkkiä.
Vuosien 1995–2003 pääministeri nostaa kirjoituksessaan esille myös seuraavia kysymyksiä.
Lipponen jopa epäilee, että ennen raportin laatimista pankki olisi käynyt salaisia neuvotteluita:
”Liittyneekö tällainen ylimielisyys Suomen Nordean alentamiseen sivukonttoriksi, vai onko kyseessä hybridisodankäynti?
Ja pitääkö paikkansa, että Nordean korkea-arvoinen toimihenkilö on ulkomaita myöten käynyt kerjäämässä Suomen luottoluokituksen alentamista? Se olisi epäisänmaallista toimintaa”, Lipponen sanoo.
Nordean Toivoton tapaus? -talousennusteeseen voi tutustua täällä http://docs.nordeamarkets.com/EconomicOutlook/EO022016FI/ ja Paavo Lipposen mielipidekirjoitukseen täällä http://www.hs.fi/mielipide/a1458278867297
--
Käykö Nordea ja Björn Wahlroos hybridisotaa Suomea ja suomalaisia vastaan, koska herra joutui muuttamaan kirjansa Ruotsiin verotussyistä, onko tässä syy mustata Suomen mainetta, jotta talous saataisiin niin huonoon kuntoon että työehtojärjestelmä, työläiset, AY-liike ja hyvinvointivaltio saataisiin polvilleen ja oikeistolainen SSS-EKokoomuspolitiikka täysimääräisesti voimaan. Finanssilaitoksille kaikki valta.
Paavo Lipponen tuskin vetää arvioitaan täysin hatusta, hänet on totuttu tuntemaan jämptinä miehenä, joka puhuu vähän mutta asiaa.
Paavo Lipponen: Nordea hybridisodassa
NordeanHybriditrollaus
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181