Onko isän kanssa saunassa käyminen outoa?

Spnfani

Elikkäs olen 13v tyttö, ja ongelmani koskee sitä, että onko se outoa jos vieläkin käyn saunassa isäni kanssa?
Olen pienestä pitäen käynyt saunassa isäni kanssa ja en ole nähnyt siinä
mitään pahaa. (Rakastan saunomista)
Mutta nyt kun rintani ovat kehittyneemmät ja karvaakin on alapäässä se tuntuu oudommalta.
Isäni ei näe siinä mitään pahaa.
(Minulla on aina ollut parempi suhde isäni kanssa kuin äitini, joten isäni on todella rakas minulle)
Haluasin kuulla teidän mielipiteenne. :D

Ps. Kiitos vastaajille

28

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eimitäänoutoa

      Ei ole minun mielestäni yhtään outoa käydä isän kanssa saunassa.
      Tee vain sitä mitä rakastat ja ole isäsi kanssa!

    • Aboriginaali

      Saunoimme perheen kanssa yhdessä useita vuosia.
      Äiti. Isä. Kaksi poikaa ja tytär.
      Yllätyin kyllä erään kerran, kun 5-vuotias tyttäreni oli jäänyt odottamaan isän tuloa saunan pukuhuoneeseen.
      Hän halusi tietää mitä kaikkea isän jalkovälissä on?
      Hän otti isän pippelistä kiinni, nosti sitä ja näki mitä muuta isällä on jalkojen välissä kuin pippeli. "Tutkimus" kesti noin 2-3 sekuntia.
      Menimme saunaan muiden kanssa, kerroin äidille, mitä tyttö oli tehnyt isälle pukuhuoneessa.
      Nyt hän on jo 28 vuotias ja avioliitossa miehen kanssa.
      Suosittelen, että kysyt isältä, saatko katsoa, mitä sinulla on jalkovälissä.
      -----------------------

    • no sun isäs saatta mitata sun kuumeen sen mittarilla, mutta jos se muuttuu punaiseksi kaikki on hyvin

    • Ei kai siinä mitään ongelmaa oo?
      Ellei jompikumpi tee siitä ongelmaa.

    • Kaino_Aino

      Entisaikaan käytiin yhteissaunoissa. Siis niin olen kuullut. Itse aloin käyttää eri pesuhuonetta, kun murrosiän merkit alkoivat näkyä (oli sellainen vanhanaikainen talosaunasysteemi, jossa oli yksi yhteinen sauna, mutta kaksi pukuhuonetta ja pesuhuonetta, joista kummastakin pääsi eri ovista samaan saunaan).

      Murrosiässä en olisi kehdannut näyttäytyä alasti yhdenkään miehen - tutun tai tuntemattoman - nähden. Myöhemmin aikuisena olen käynyt sekasaunoissakin, joskus alastikin. Tosin aika yksityiseksi asiaksi koen alastomuuden. Ja pukeudun muutenkin lämpimälläkin peittävämmin kuin moni muu nainen.

    • Siinä ei ole mitään outoa niin kauan kun se ei sinusta tunnu oudolta :D

    • Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu saunominen hyvin tiiviisti, eikä sekasaunominenkaan siis ole paheksuttavaa.
      Mikäli sinusta isän kanssa saunominen ei enään tunnu mukavalta, on siitä hyvä sanoa isällesi. Isäsikään tuskin haluaa, että tunnet olosi kiusaantuneeksi tai tilanteen oudoksi. Tee siis niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.

      terveisin
      Sini Helsingistä

      • binfaisal

        Anteeksi? Suomalainen "kulttuuri"? Salli minun nauraa. Ja mitä luulet esim. islaminuskoisten sanovan siitä että sekasaunominen ei ole paheksuttavaa? Juuri tällaisen junttilausuntojen takia soumi on rasistinen takapajula. Nyt valot päälle siellä.


      • Mr.Lovedoctor

        Hyvä banaaniapinal.
        Kyllä suomellakin on oma kulttuurinsa vaikka globalistit yrittävät sinä kaikkien silmissä murentaa. Meillä kaikilla on juuremme, perinteemme ja kulttuurimme. Myös sinulla ja sukujuurillasi. Taidat olla kotoisin jostain takapajulasta kotoisin? Juuri kaltaistesi junttien takia suomi menee pilalle. Nyt valoja päälle siellä.


      • metoo-

        Minä olen samaa mieltä kanssasi. HYVÄ HYVÄ.


      • muuannonjeeno
        binfaisal kirjoitti:

        Anteeksi? Suomalainen "kulttuuri"? Salli minun nauraa. Ja mitä luulet esim. islaminuskoisten sanovan siitä että sekasaunominen ei ole paheksuttavaa? Juuri tällaisen junttilausuntojen takia soumi on rasistinen takapajula. Nyt valot päälle siellä.

        Ei suinkaan meidän tarvitse ottaa huomioon mitä arabi ahab ajattelee. Sopii mennä takaisin hiekka-aavikolle, jos ärsyttää, siellähän aurinko paistaa aina ja valoa riittää.


      • Aina ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta aina voi kuitenkin valita sanansa niin ettei loukkaa muita. Vai mitä? #pienipalarakkautta


    • Ittellä 75C ja näin, ja ihan isän ja koko perheen kanssa käyn saunassa eikä todellakaan ole tullut mieleenkään etten kävisi.

    • 17v.neitonen

      Mä lakkasin käymästä, kun karvat alkoi kasvaa. Mut sustahan se on kiinni miten itse koet.

    • T.iskä

      Saunaan vaan ja suu kii

      • Esups

        Mahdollisesti auki, jos isä niin tahtoo.


      • Piaska

        Mä opetin kuukautisten aikana saunassa käymisen. Muulloiin käyn.


    • dfgghhhhh

      Eikai siinä mitään pahaakaan oo. Ite en kyl tykkää saunoa isän kanssa. Enkä kyllä äitinkään kanssa. Musta on jotenkin kivempaa saunoa yksin, kun saa miettiä rauhassa omia asioita ilman että kukaan häiritsee.

    • Simo-Sisu

      Sanon aina kyseleville ulkomaalaisille että saunomisen ainoa sääntö on ei sääntöjä vaan jokainen toimii niin kuin itselle on luontevaa. Eli voit jatkossakin mennä faijasi kanssa saunaan jos haluat. Vaimoni on 50v ja käy edelleen silloin tällöin isänsä kanssa saunassa esim. mökillä.

      • Satu.O

        Juurikin näin.
        Vastasinkin jo ylempänä, että on mukavaa saunoa isän kanssa ja tehdä isä ja itsensä iloiseksi.
        Yhteissaunominen lähentää välejä eikä siinä ole mitään pahaa.
        Rakkautta maailmaan!
        T: Satu 55v


    • Kalu127

      Ei ole mitään ihmeellistä.

      Minulla on 13v tytärpuoli ja käymme välillä kahdestaan saunassa... Eipä siitä sen enempää.

      Pestään toistemme selät ja intiimi alueet...

      Kyllä myönnän ,että kullervo on pystyssä....Valmiina laukaukseen. Mutta en koske häneen enempää. Täytyy pimpero myöskin puhdistaa minun kullervo.

      • Satu.O

        Niin tekee hyvää lukea näitä ja muistella menneisyyttä!
        Mutta miksi ihmeessä ette enempää toisiinne koske? Kyllä meillä tehtiin hyvää toisellemme jos se vaan toiselle silloin sopi. Ihmettelen nykypäivänä kun ihmiset kauhistelevat jos jotkut perheet tai perheenjäsenet erisukupuolisina saunovat keskenään. Eihän siinä ole ikinä mitään pahaa. Ei siellä ketään väkisin olla pakotettu olemaan tai tehty pahaa kenellekään.
        Kummaksi maailma mennyt.

        T: Satu 55v


      • Anonyymi
        Satu.O kirjoitti:

        Niin tekee hyvää lukea näitä ja muistella menneisyyttä!
        Mutta miksi ihmeessä ette enempää toisiinne koske? Kyllä meillä tehtiin hyvää toisellemme jos se vaan toiselle silloin sopi. Ihmettelen nykypäivänä kun ihmiset kauhistelevat jos jotkut perheet tai perheenjäsenet erisukupuolisina saunovat keskenään. Eihän siinä ole ikinä mitään pahaa. Ei siellä ketään väkisin olla pakotettu olemaan tai tehty pahaa kenellekään.
        Kummaksi maailma mennyt.

        T: Satu 55v

        Nykyään eletään niin varauksellista ja tekopyhää aikaa, että ne normaalit jutut viime vuosikymmeneltä johtavat nykyään kuulustelukäyntiin paikalliselle poliisilaitokselle.

        Näin ovat ajat muuttuneet, mutta niin ovat ajat kuin ihmisetkin.


    • Vaikea lähät sanomaan. itse on vanhemmat eronneet ja olen eron jälkeen aina saunonut yksin.

    • Murkkuiluako

      Jokainen tekee omat ratkaisunsa, mutta minun mielestäni on vähän outoa siinä vaiheessa kun ollaan murrosiässä selkeästi jo.

    • Saunakansaa

      Tänne on turha tulla kertomaan mitä islami tai joku muu pitää tästä asijasta. Se on jokaisen oma ratkaisu eli menet tai sitten et. Minä menen enkä välitä vähääkään onko Jorma ylhäällä vai alhaalla.

    • sedfgsefgd

      Pääseekö Saunaan niin nuore t ku 13-vuotiaat? Taitaa olla isompien bileet ne, samaten nää Wackenit, Tuskat ja RMJ:t

    • suvi.the.suursuvakki

      Saunomienn on rasismia ja epätasa-arvoista, koska me pilkkaamme saunomalla nitä jotka asuu maissa joissa ei saunota. Ymmärsiväthän kaikki mun ponttini?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe