407 -09 1,6Hdi Executive

Hdi_on_pop

Ostin kyseisen auton käytettynä n. 4 vuotta sitten ajettu 67tkm. Nyt mittarissa 171tkm. Normaalit huollot olen tehnyt itse. Öljyt on vaihdettu 10tkm. välein. Huoltojen lisäksi vain Egr-venttiili on vaihdettu. Öljypohjan irroitin 170tkm. öljyn vaihdossa. Oli turha homma. Olihan se musta, mutta öljynimusihti aivan puhdas. Tässä moottorissa imuvaihdolla saa öljyt paremmin pois, kuin pohjapropusta. Öljynä käytän Teboil Diamondia. Millä kilometreillä alkaa pyöränlaakereita edestä menemään? Entä alapalloniveliä? En ole vielä vaihtanut ensimmäistäkään. Myös ilmastointi toimii ilman akselivikaa.

18

454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdi_on_pop

      Eikö kellään ole alapalloja tai pyöränlaakereita mennyt ?

      • 241tkm

        Meillä on -07 ja auto meni juuri tänään korjaamolle. Molemmat etupyörien laakerit vaihtoon ja taka-akselilta yritetään paikallistaa löysät.
        Suurin murhe on kuitenkin mystinen savutus moottoritilaan jostakin takaisinkierrätysputken (EGR) alueelta. Merkkihuolto yritti paikallistaa vikaa kahteen otteeseen, muttei onnistunut! Katsastusmiehen antama neljän viikon korjausaika tähän pakokaasuvuotoon päättyy tänään.

        Peugeot on näyttävä auto, mutta tämä jatkuva korjaamoissa ramppaaminen käy hermoille ja varsinkin lompakolle. Nykyinen Peugeotimme (407) on laadultaan ollut raskas pettymys verrattuna edelliseen 406 ja Avensikseen.


    • hdi-on-pop

      Autoni on 09. Mikälaiset murheet on korjaamolle vieneet ?

    • C4hodari

      Nokka-akselien välinen ketju saattaa venähtää 200 tkm jälkeen, yleinen vika tuossa koneessa. Ilmenee epäsäännöllisenä raklatuksena/paukkeena konehuoneessa. Voi tulla tonnien remppa, jos/kun joutuu osan suuttimista vaihtamaan operaation yhteydessä.

    • PögöPelaa

      No nuo on tyypillistä nuuo egr:t ja pyöränripustuksen pikkuosat jos autossa on joku sata tuhat takana.

      Meillä kohta 200t ajettu ekan kopan 508 ja ei mitään noista ongelmista, vaikka varauduinkin alustahommiin. Moottori tikittelee kuin tyhjää vain eikä alustassakaan havaittavia väljiä. Ajellaan tietyst aika vähän mitään ruuhkajurnuttamista. Tyytyväisiä on oltu noin päällisin puolin. Istuin on kuten edellisessäkin ranskattaressa painunut hijkan, ei silmällä havaittavasti mutta peffa tunnistaa. Niukasti on huollettu. Kone 1,6 dieseli, bmp. Käytettynä ostin kun edullisesti sain. Mukava auto ja farkku etenkin kivan näköinen.

      • Pösömän

        Mitä mieltä olet bmp:stä


    • Hdi_on_pop

      Nyt tiedän alapallojen keston, vaihtoon meni 190tkm kohdalla kun ei mennyt katsastuksesta läpi. Hintaa vaihdolle tuli alle 80. Itse vaihdoin. Tälläkin Pösöllä on nyt hylkyprosentti katsastuksessa 20 , normaalin huono Pösölle. Myös takalasin pyyhkimen varren jouduin vaihtamaan 34,5 euroo. Kaikki pelaa vielä hyvin.

      • Pökköö

        Kulutusosat on pösössä halpoja ja niitä voi mennä. Mutta ei tule sellaisia 5-10 tonnin katastrofeja moottoriin ja vaihteistoon kuin esim. VAG:n TDI/TSI/DSG pommeissa. Suuri hylkyprosentti johtuu paljon siitä että moni vanhan Peugeotin omistaja käy hakemassa vikalistan katsastuksesta, jossa se on halvempaa.


    • NykänenJoke

      Vanheneva Pösö vaatii seurantaa ja korjauksia varsin paljon. Ilmanvaihtoläpän akselin toinen katkeaminen oli kallis juttu, kuten myös ahtimen rikkoutuminen.
      Öljy- ja nestevuotoja on riittänyt, EGR ja ilmamassamittari ovat kulutustavaraa. Ilmastoinnin kompura oli lyhytikäinen. Suuttimien tiivistyksien kanssa on jouduttu askartelemaan alusta lähtien. Pyörien laakerit ja alapallot vaihdettu kertaalleen 180tkm kohdalla, samoin jarrulevyt kaikkiin pyöriin.

      Tällä hetkellä autossa 255tkm ja se kyllä tuntuu ja kuuluu. Mutta kun kuitenkin kulkee eikä vaihtoarvoakaan enää ole, matka vaan jatkuu.

      • notgood

        Eli siis aivan sontaa markkinoilla? Eli paalaamo kutsuu pian!


    • Hdi_on_pop

      Nyt jouduin tilaamaan taakse pyöränlaakerit , kilometrejä on mittarissa 203tkm. 75 euroo kappale. Otin molemmat, tulevat napoineen SKF laakerit.

    • kestävä_kone

      Nähdäkseni tuo PSA:n 1.6 HDi on kokonaisuudessaan ihan kestävä kone ja niitän on muidenkin merkkien nokilla.

      Mutta huonolla huollolla Long Lifeineen ja kylmää konetta revitellen, niin laittaa kestävyyden vaakakupin itseään vastaan. Mieluummin tuo 10-tonni, max 15 tai yksi vuosi öljynvaihdoille.

      Manuaalinlaatikonkin öjyt kannataa vaihtaa x-km tai x-vuosi, sillä eivät ne laatikonkaan öljyt immuuneja käytölle ja ajalle ole.

      Olen toki enempikin noin pieniä koneita vastaan, varsinkin hieman kookkaammissa autoissa ja toivoisin markkinoilla olevan enempi noin 2-litraisia, mutta monien maiden verotus ja käyttömaksutkin ohjaavan valmistajien valintoja, kuten nykyinne päästöpolitiikkakin.

    • 407-0916HdiExecutive

      Nyt meni Fap pönttö vaihtoon. Kilometrejä on nyt 207 tkm. Hintaa tuli hommalle 360 euroo, kun joutuu käyttämään merkkiliikkeessä pöntön vaihdon jälkeen. Ei paha itse vaihtaa. Varaosa maksoi 245.

    • 407-091.6HdiExecutive

      Taas oli vuosikatsastus. Rekisteriotteeseen tuli merkintä ledipolttimoista etuparkeissa. Ei sais olla. Muuten ok. Km.lukema nyt 212 tkm.

    • Per-kel

      407 SW 158hp vm-05 ajettu 70t/km ,vaihdettu nokkaakselin remmi abs antureita renkaat huollot eipä muuta, hyvin vielä pelaa.- Eikä oo talvikäytössä :)

    • Hdi_on_pop

      Nyt vaihdoin 407 pois. Kilometrejä mittarissa 219tkm. Hyvin toimi loppuun asti. Vaihto hyvitys 3000. Ostohinta oli 15000 joten arvonalennus aika suuri kuudessa vuodessa. Korjauksiin meni pari tonnia osan tein itse osa korjaamolla. Oma ajomäärä 152tkm. Vaihdossa otin Pösön, kun olin vanhaan tyytyväinen.

    • öljynsuodatin

      Kuinka pahassa ja ahtaassa paikassa on noiden 1,6 HDi-koneiden öljynsuodatin, sillä muuan uuden Berlingon konehuonetta autoliikkeessä katsellessa ei osunut näkyviin? Entä diesel-suodatin?

      Tuossa koneessa kun saa imemällä yhtä paljon tai enempikin ölyä pois, niin olisi todellä kätevää jos öljynsuodatin olisi yläkautta vaihettavissa.

      Entä 2-litraisissa HDi-koneissa?

      Ps. Vaikkapa vanhassa MB 220D:ssa öljynsuodatin on todella kätevässä paikassa bokaalissaan konehuoneessa ja helposti suodatinpatruuna yläkautta vaihdettavissa.

    • 407-091.6HdiExecutive

      Ainkin tuossa 407 vaihto hoituu yläkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe