ei kestäny taimet lannotemultaa, pitää seuraava satsi taimimultaan kysymys vaan kuuluu monen viikon jälkeen uskallan siirtää ne lannotemultaan?
uusiksi meni
1
87
Vastaukset
- Zinnian
Siementainten pikkujuuret ovat vielä niin hauraat, etteivät kestä lannoitteen poveria. Pienet taimet ovat vähän kuin pienet vauvat, ensin niille annetaan mietoja ruokia ja sitten myöhemmin kun masut alkavat kestää niin rasvaisempia.
Kylvömulta kaupassa on se hyvä kun suunnittelee siemenkylvöjä. Itse käytän omaa multaseosta jossa on puolet hiekkaa ja puolet tavallista kukkamultaa. Hiekka on siitä hyvä, että se johtaa myös ilmaa pikkujuuristoihin.
Tärkeää on myös kastelu, kun taimettuminen on käynnissä kastellaan ensin hieman juuristolle, mutta pääkastelun piste täytyy olla alusta. Näin saadaan pikkujuuristoja venyttämään itseään alaspäin ja juuriverkosto kasvaa ja voimistuu. Siis sekä pientä pintakosteutta, että varsinainen vesi aluslautaselle. Muista päivittäin seurata etteivät kylvökset pääse kuivettumaan, alkuun on hyvä pitää muovia vauva-taimivaiheen yllä.
Kyllä siitä vielä hyvä tulee - sinnillä uudelle yritykselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1219112Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3156937Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005980- 1523890
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303271Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.783260- 1792562
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171846- 321498
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191286