Kotiteatteri+satelliittiboksi+tv?

voi_prkle

Ongelma on seuraavanlainen: Hankin canal digitalilta uuden hd-boksin, ja jotenkin kotiteatterin kytkennät menivät sekaisin. Olen yhdistänyt satelliittiboksin smart-tv:n (LG) HDMI-porttiin ja smart-tv:n viritinvahvistimen (Onkyo) HDMI-porttiin. Kaiken järjen mukaan kaikkien televisiosta kuuluvien äänien pitäisi nyt kuulua kotiteatterin kautta, kun kerran satelliitin kuva ja ääni tulevat televisioon, eikö vain? Jos viritinvahvistinta ei ole kytketty, äänet kuuluvat television omista kaiuttimista ihan normaalisti.

Kun kaikki kytkennät on tehty, siis satelliittiboksi, televisio ja viritinvahvistin kaikki yhdessä, äänet toimivat niin kuin pitäisi ja viritinvahvistimen äänen voimakkuus muuttuu television kaukosäätimellä. Mutta: Kun sammutan television, ja samalla napinpainalluksella viritinvahvistin sammuu, ja uudestaan käynnistän television, äänet eivät enää kuulukaan ja viritinvahvistin ei enää käynnisty - ja vaikka viritinvahvistimen käynnistää erikseen, mitään ääntä ei kuulu. Kaikkien kokeilujen yhteydessä huomasin, että jos irroitan satelliittiboksin HDMI-johdon satelliittiboksin päästä ja kytken takaisin, äänet alkavat taas kuulua kotiteatterista.

Eli mitä helve***ä? Onko vika asetuksissa vai laitteissa? Ja missä laitteessa vika on, jos vika on laitteessa ylipäätään? Olemme nyt koko illan säätäneet näitä laitteita ja mikään ei auta. Ottaa päähän, kun järjellistä syytä ei löydy. Auttakaa nyt joku, perheessä on yksi huonokuuloinen ja LG:n kaiuttimet ovat surkeat :(.

7

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrostalossa_ei_meluta

      Onnistuit kysymään tyyliin, että jossain on jotain vikaa ja jätit tv:n ja vahvistimen mallin kertomatta. LG:n smart ei kerro paljoa meille sivullisille.. Pari kommenttia kuitenkin:
      https://forum.lgmusicflow.com/lgmusicflow/topics/hdmi-arc-not-working-correctly on saman tyylistä ongelmaa käsitelty eikä ratkaisua oikein löydy. Olethan lataillut tv:n viimeisimmät softapäivitykset? Onhan HDMI-kaapelisi laatutavaraa? Tutustu myös https://www.youtube.com/watch?v=CEUummCyjA4
      Omaan televisiooni (Sony) ostin Prismasta satasen maksavan Yamaha NXB150BL 2.1. kaiuttimen, joka on kiinni tv:n kuulokeliitännässä. Tämä riittää kotikäyttöön aivan mainiosti. Kun tv:n katselussa tilaäänelle on tarvetta, niin tv:stä on optinen liitäntä kotiteatteriin, sillä optisella liitännällä saa ääniviiveen helposti säädettyä kuntoon.

      • Rimpulaanko_tyydyt

        Perustele tuo riittävyys.


      • Kerrostalossa_ei_meluta

        Rouva kertoi, että sen laatu riittää arkikäyttöön, joten se kelpaa minullekin;) Kotiteatteria käytetään silloin tällöin esim. leffoja katsottaessa, kun tilaääntä kaivataan..


      • Rimpulaanko_tyydyt
        Kerrostalossa_ei_meluta kirjoitti:

        Rouva kertoi, että sen laatu riittää arkikäyttöön, joten se kelpaa minullekin;) Kotiteatteria käytetään silloin tällöin esim. leffoja katsottaessa, kun tilaääntä kaivataan..

        Onneksi en ole noin pahasti tossun alla ja käytän omia korviani.


      • Kerrostalossa_ei_meluta

        Yli 40 vuoden avioliiton aikana olen oppinut tekemään kompromisseja. Ja kuten huomaat, ihan kunnollisen tehoinen kotiteatteri on olemassa. Minulla on tekniikan alalta n. 50 vuoden kokemus, joten luulen tietäväni, millaista laitteistoa missäkin tilanteessa tarvitaan. Eläkeläisenä tuo kuulokäyräkään ei enää ole ihan täydellinen, mutta toimeen tullaan tälläkin "rimpulalla";)
        Ollaan jo aika kaukana alkuperäisestä kysymyksestä, joten käytä niitä omia korviasi ihan miten haluat. Pidä kuitenkin huoli, että kuuloa on jäljellä vielä eläkepäivilläkin.


      • Rimpulaanko_tyydyt
        Kerrostalossa_ei_meluta kirjoitti:

        Yli 40 vuoden avioliiton aikana olen oppinut tekemään kompromisseja. Ja kuten huomaat, ihan kunnollisen tehoinen kotiteatteri on olemassa. Minulla on tekniikan alalta n. 50 vuoden kokemus, joten luulen tietäväni, millaista laitteistoa missäkin tilanteessa tarvitaan. Eläkeläisenä tuo kuulokäyräkään ei enää ole ihan täydellinen, mutta toimeen tullaan tälläkin "rimpulalla";)
        Ollaan jo aika kaukana alkuperäisestä kysymyksestä, joten käytä niitä omia korviasi ihan miten haluat. Pidä kuitenkin huoli, että kuuloa on jäljellä vielä eläkepäivilläkin.

        Nöyristele sitä akkaasi jatkossakin ja osta rimpuloita. "Kunnollisen tehoinen kotiteatteri" voi olla mitä paskaa tahansa. Onhan se nähty mistä romuista täälläkin valitetaan.


    • ertcwe

      Laita sat boksista hdmi Onkioon ja Onkiosta hdmi telkkarin ARC liittimeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4750
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      277
      2884
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      210
      1458
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1071
    Aihe