Näin voin sanoa, että minulla oli rutkasti onnea kun satuin aikoinaan asumaan oikeassa pikkukaupungissa. Kaupungin silloinen sosiaalijohtaja antoi kaikille päihdehoitoon hakeutuville maksusitoumuksen, ja vieläpä niin että juoppo sai itse valita hoitolaitoksen.
Olin jo aiemmin hakenut apua kaupungin omasta terveyskeskuksesta, mutta siellä minusta tehtiin paniikkihäiriö-diagnoosilla sekakäyttäjä. Juuri tuo sekakäyttö ajoi minut lopulta hakemaan sossusta maksusitoumusta, että pääsisin kunnon hoitolaitokseen. Ilman kaupungin maksusitoumusta en olisi kyennyt hoitomaksua maksamaan.
Minnesota-mallisessa hoidossa pääsin sitten eroon benzoista ja viinasta, ja hiljattain join jo 16-vuotis kakkukahvejani. Siinä kahvitellessa mietin, että olen 16 vuodessa tainnut veroina maksaa hoitomaksuni kaupungille moninkertaisena takaisin.
Nykyisenä säästämisen aikakautena minunkaan pikkukaupunkini ei enää anna maksusitoumusta sitä haluaville. Siksi moni juomiseensa väsynyt ei pääse kunnolliseen hoitoon, ja joutuu siten jatkamaan juomistaan, ja vielä yleensä benzoilla ryyditettynä.
Minulla oli siis todella rutkasti onnea kun satuin tarvitsemaan apua oikeaan aikaan. Vuosien myötä olen tullut aina vaan vakuuttuneemmaksi siitä, että ilman hoitolaitoksen apua olisin varmaan juonut jo itseni hengiltä.
Voitto näissä raittiusarpajaisissa taisikin olla minun elämäni lottovoitto.
Onnea raittiusarpajaisissa
potilas245
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481