mitä tehdä kun windows 7 tietokoneen näyttöön ei ?

nem9

minulla on windows 7 tietokone ja minulle sanottiin että siihen pitäisi asentaa bios uudelleen. Miten se asennetaan, kun näytössä ei näy mitään?

18

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etsiä_pitää

      helsingissä oli ainakin joskus firma, joka teki bios päivityksiä. Se bios pitää ottaa irti koneesta tai viedä koko kone sinne.

    • biosti

      niin ilmoittelee mullakin, eipä tuohon näillä palstoilla vastauksia saa. Vain jotain kettuilua on eräällekin kysyjälle toisissa ketjuissa. Ei sitä moni pysty itse tekemään, joten ei kannata yrittää. Minä seurailen tilannetta ja en aio itse siihen ruveta missään tapauksessa, kun en mikään taitoniekka ole.Saattaa jumittaa koko koneen jos jotain väärin tekee.

    • Mikäli koneesi näytöllä ei näy mitään, niin aika harvoin (jos koskaan) kyseessä on biosin "rikkoutuminen/korruptoituminen". Ellet sitten ole itse yrittänyt päivittääsitä ja prosessissa meni joku pieleen. Onko kyseessä kannettava vai pöytäkone? Näkyykö näytöllä yhtään mitään (vilkkuvaa kursoria tms.)

      • nem9

        minulla on kannettava ja näytössä ei näy kertakaikkiaan mitään


      • äläpolleaisallekaki

        Siitä on näytönohjain tai näyttö "pamahtanut" eikä siihen biosit auta.


      • Jalaa

        Tuohon voi olla monta muutakin syytä. BIOS ei ole tuohon syyllinen. Vika voi olla näytön taustavalon invertterissä. Näytä taskulampulla valoa näyttöön, mikäli kuva erottuu lampun valossa, on invertteri rikki. Vaihto-osat eivät ole kalliit, mutta koneesta riippuen vaatii enemmän tai vähemmän koneen purkamista. Toinen mahdollisuus on koneen näytönohjaimen rikkoontuminen. Sille ei kotikonstein voi tehdä mitään. Menee melkein emolevyn vaihdoksi, ja kannettavan kohdalla se on kallista/ei kannata. Ainoastaan takuun alaiseen koneeseen se on järkevää.


      • jalajallanjalajalavei

        Led- näytössä ei ole invertteriä.


    • Laita töpseli seinään ja käynnistä se. Sitten näkyy ruudulla.

      Jos ei näy niin se on rikki, sitten voit ostaa vaikka uuden.

      • Sanaton

        No jo oli taas hieno ohje. Auttaa varmaan ihan hirveesti?


      • Sanaton kirjoitti:

        No jo oli taas hieno ohje. Auttaa varmaan ihan hirveesti?

        No niin oli kysymyskin. Ei siitä nyt hirveästi ota selkoa. Jos nyt ei ruutuun tule mitään niin ensimmäiseksi katsotaan onko töpselit kiinni ja onko sähköt kytketty päälle, tietysti.

        Tuosta ei selvinnyt miten se BIOS tähän liittyy millään tavalla, että miksi se pitäisi siihen päivittää?


      • Eiresettiä15vuoteen

        Takuuajan jälkeenkin valmistajan tuen kautta saa päivityksiä koneen ongelmiin. HP ainakin toimii jos on ottanut Support Assistant käyttöön. Tarkistus x viikko ja ilmoitus jos on jotain pitää päivittää tai tulee ratkaisu ehdotus johonkin virheeseen häiriöön esim selain lakkasi toimimasta.


    • laita_toinen_näyttö

      Kokeile läppäriä ulkoisella näytöllä. Jos toimii, niin näyttö on hajalla. Jos ei toimi, niin vika näytönohjaimessa tai biossissa.

    • Kannattaa myös sammuttaa kone väkisin (virtanappulayli 5 sekuntia pohjassa). Sitten akku irti, paina virtanappulaa (kun akku on irti ja ei ole piuha seinässä). Akku takaisin ja piuha seinään ja kokeilemaan. Jos ei edelleenkään näy mitään, niin aikalailla se oli siinä.

    • Kusetusta

      Unohda koko homma!
      saist vaan viruksia!

    • dadaaaaa

      Asenna ubuntu! Luovu vakoilusonnasta!

    • Heehhehehehhe

      Windows on saatunut!
      Ububtu levy koneeseen tai sit näyttöohjain on nPoks

    • Yksinkertaista

      Epäilen kyllä näyttöohjainvikaa!
      Jos ubukaan ei tuo näyttöön eloa!

    • mikämättää55

      on se vaan....BIOS'ista kysyttiin ja kaikkeen muuhun vastattiin.Linuksia ja untubuja tyrkytetään vaikkei kukaan niistä ole kiinnostunut, vaan siitä BIOS-jutusta. Näyttää olevan sama meno joka palstalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe