Windows 7 update-ongelma

seiskattaja

Olen asentanut useasti Windows 7 Pro:n, mutta nyt päivityksien kanssa poikkeuksellisen paljon ongelmia.

Asensin ensin levyltä Win 7 Pro, sitten SP1 ja ajurit perään. Vielä asensin IE11 ja samalla tuli muistaakseni joitain tarvittavia päivityksiä. Lopuksi päivitykset automaattiselle ja kone niin ettei se mene lepotilaan.

Yön aikana oli päivityksiä tullut, mutta paljon epäonnistuneita. Valittaa virhettä: 80070490 ja SFC /Scannow ei löytänyt epäyhtenäisyyttä.

Mikä voisi olla vikana?

14

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäisenä tulee mieleen koska olet viimeksi tarkistanut kiintolevyn kunnon? Voisi olla piilevä levyvika. Almicon Speedfan ohjelmalla näkee näppärästi kiintolevyn SMART tiedot.

      • seiskattaja

        Niin, uudelleen asennukseen ryhdyin kun kone alkoi väillä herjailemaan ettei Windows ole aito. Tuo Speedfan ei silti SMART -tiedoissa näyttänyt mitään hälyttävää.

        Olen nyt käynnistänyt päivitysten etsimisen ja asentamisen manuaalisesti useita kertoja. Alussa oli epäonnistuneita tusinan verran ja uudelleen päivittäessä asentuu yksi tai kaksi kerrallaan.

        Ei tuo kyllä mikään ratkaisu ole pulmaan, vaikka noin nuo päivitykset asentuisivatkin...


      • Ei_onnistu_kaikki_kerral
        seiskattaja kirjoitti:

        Niin, uudelleen asennukseen ryhdyin kun kone alkoi väillä herjailemaan ettei Windows ole aito. Tuo Speedfan ei silti SMART -tiedoissa näyttänyt mitään hälyttävää.

        Olen nyt käynnistänyt päivitysten etsimisen ja asentamisen manuaalisesti useita kertoja. Alussa oli epäonnistuneita tusinan verran ja uudelleen päivittäessä asentuu yksi tai kaksi kerrallaan.

        Ei tuo kyllä mikään ratkaisu ole pulmaan, vaikka noin nuo päivitykset asentuisivatkin...

        Ei kannata yrittää kaikkia kerralla (vajaan 300 päivitystä)

        vaan ruksia ensin tyhjäksi sieltä ylimmästä laatikosta ja sitten ruksia n. 50-60 päivityksen sarjoissa

        .


      • seiskattaja
        Ei_onnistu_kaikki_kerral kirjoitti:

        Ei kannata yrittää kaikkia kerralla (vajaan 300 päivitystä)

        vaan ruksia ensin tyhjäksi sieltä ylimmästä laatikosta ja sitten ruksia n. 50-60 päivityksen sarjoissa

        .

        Tuo saattoi olla ratkaiseva tieto. Nyt asennus onnistui ongelmitta, tosin se nettipiuha oli kiinni koko asennuksen ajan.


    • EiSeiskastaKymppiä

      Olen käyttänyt W7 Pro kannettavaa lähes 2.5vuotta ja en ottanut kaikkia bisnes ohjelmia käyttöön koska en tarvitse. WUpdate laitoin vain tärkeät päivitykset ladataan joten valinnaisiin jäänyt 60 kpl vähemmän tärkeää. Kone on toiminut hyvin. W10 valmistavat eivät edes tule ehdolle,ne näkyy valinnaisluettelossa. Update asetus on ollut nyt ilmoita mutta älä lataa valmiiksi niin ettei tule mitään W10 roskaa koneelle. Ei ole tarvinnut poistaa mitään päivitystä. Tämäkin tapa takkuili alkuvuonna mutta viimeksi sujui hyvin. Täytyy aina nyt tarkemmin katsoa mitä tulossa.

      • seiskattaja

        Kokeilin vaihtaa kovalevyn toiseen ja asentaa sille. Tällä kertaa asensin manuaalisesti ensin 70 tärkeää päivitystä ja sitten loput. Kaikki meni putkeen, eikä yksikään päivitys epäonnistunut. Tilanteet eivät tosin ole vertailukelpoisia, sillä nyt oli esim. verkkokaapeli oli kiinni koko ajan.

        Asennan nyt taas kokeeksi sille alkuperäiselle kovalevylle, joka on vain pari vuotta vanha. Toinen levy, jolle asennus onnistui, on kovin vanha.

        Joku kysyy, että "miksi ei ottaisi ilmaista win 10 käyttistä?". No, mikäs siinä, mutta kun vaihdossa pitäisi antaa parempi pois...


      • ei_ja_ei
        seiskattaja kirjoitti:

        Kokeilin vaihtaa kovalevyn toiseen ja asentaa sille. Tällä kertaa asensin manuaalisesti ensin 70 tärkeää päivitystä ja sitten loput. Kaikki meni putkeen, eikä yksikään päivitys epäonnistunut. Tilanteet eivät tosin ole vertailukelpoisia, sillä nyt oli esim. verkkokaapeli oli kiinni koko ajan.

        Asennan nyt taas kokeeksi sille alkuperäiselle kovalevylle, joka on vain pari vuotta vanha. Toinen levy, jolle asennus onnistui, on kovin vanha.

        Joku kysyy, että "miksi ei ottaisi ilmaista win 10 käyttistä?". No, mikäs siinä, mutta kun vaihdossa pitäisi antaa parempi pois...

        Ei sen vanhemman Windowsin lisenssi mihinkään katoa. Sitä paitsi W7 vanhenee käsiin alle 4v päästä.


      • seiskattaja
        ei_ja_ei kirjoitti:

        Ei sen vanhemman Windowsin lisenssi mihinkään katoa. Sitä paitsi W7 vanhenee käsiin alle 4v päästä.

        Lataan koneelle kympin ja sen jälkeen käytän 7-lisenssiä (retail) toisessa koneessa? Miten kympin uudelleenasennus jos ongelmia tulee?

        Neljäksi vuodeksi voisin vaikka ostaa 7-lisenssin jos ei sattuisi ennestään olemaan...


      • Lataat 10 päivityksen koneelle. Nyt Microsoftille jää muistiin (joku kombinaatio nykyisestä raudasta) koneesi oikeus 10 lisenssiin. Sitten palautat edellisen (7) käyttöjärjestelmän ja käytät sitä niin kauan kuin siltä tuntuu. 10 asennus *pitäisi* onnistua sitten joskus uudestaan, jos siltä tuntuu. Lisenssi sitoutuu rautaan.


    • Dban-tyhjennys-kehiin

      Kymppi malware estää päivityksen uudestaan seiskaan!

    • Ei-malvare

      Ei ole malware, vaan päivitys

    • ww10

      Otin kympin kun seiska ei ottanut enää Windows Update päivitystä, oletteko saaneet nyt sen Updaten toimimaan?
      Minulla kone hidasteli koko ajan(vuoden vanha Hp probook W 7 Pro) ja nyt kun on Kymppi Pro järjestelmä toimii nopeasti ja kuin unelma.
      Olen tyytyväinen valintaani, vaikka pelkäsin kymppiä niin paremmin toimii kuin seiska ja on ihan simppeli.

      • W7toimiiupdatehyvin

        Siihen W7 update ongelmaan tuli kesäkuussa itse haettava ja asennettavaMS erillinen korjauspäivitys jonka jälkeen Update toiminut hyvin.On W7 ketjuja update asiasta ja se mainittu päivitys mainittu.


    • eisetoiminut

      29.7 tuli iso Update päivtys ja seiskalla oleva koneeni ei ottanut millään päivitystä, hain verkostakin ja sanottiin vain että tuntematon virhe, otin sitten viime tunneilla kympin, lataus kesti abaut 3 tuntia ja nyt toimii tosi hyvin.
      Olen kyllä tyytyväinen tähän kymppiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe