Onko kenelläkään tästä uudesta kiasta kokemuksia?
uusi kia optima 1,7crdi kokemuksia
65
21460
Vastaukset
- Veikkogg
En tiedä muuta kuin että tyylikäs on, ja kuulemma laadukas.
- Esko1327
Hain uuden Optiman 1,7 d. 31.3.2016.Nyt ajettu 860km. Äänekkäämpi on kuin ranskalainen.Aika vähällä kulkee.Ajellaan nyt. Hyvän näköinen on.
- Esko1327
215/55/17 Continental. Se ensi asennussarja.Rupeaa toi asfaltti siliämään.
- alkaakiinnostamaan
mimmoset huoltovälit noissa on?
- Longlifejäteöljy
Olkoon vaikka 10tkm välein.Huoltaminen on halpaa siihen verrattuna,jos koneita,laatikkoja ja turboja joutuu uusimaan liian pitkien huoltovälien johdosta.Jos on varaa uuteen autoon,niin en usko että huoltojen hinnat nyt niin iso ongelma olisi.
- pitkäHuoltoväli
Longlifejäteöljy kirjoitti:
Olkoon vaikka 10tkm välein.Huoltaminen on halpaa siihen verrattuna,jos koneita,laatikkoja ja turboja joutuu uusimaan liian pitkien huoltovälien johdosta.Jos on varaa uuteen autoon,niin en usko että huoltojen hinnat nyt niin iso ongelma olisi.
Eikös dieselOptimassa ole huoltoväli sellaiset 30 000 km. Öljyt kuitenkin kannattaa autossa kuin autossa vaihtaa keväin, syksyin. Kun vettä kondensoituu.
- ggff
Jep öljyt kannattattaa vaihtaa merkkiin kuin merkkiin pari kertaa vuodessa,suomen oloissa.
- Esko1327
30 tkm. Mutta suosittelevat(ei pakko) 15 tkm välein öljynvaihtoa. Monet tekevätkin näin. Myös minä.
- H_K
Lue uusin AutoBild!
- nnnbbgcfdrtg
http://autobild.fi/uusin-numero/auto-bild-6-slash-2016-on-ilmestynyt
gjhgjgjhghj- jfy88
Kia voitti. Kertokaapa te, jotka ovat lehden lukeneet, mitä kiasta sanottiin.
- H_K
"Takana on kuninkaalliset tilat. Myös Kian etutilat tekevät vaikutuksen.
Tyylikäs ulkomuoto ja paljon tilaa.
Tilava, edullinen ja hillitty - tältä näyttää voittaja.
Optimassa on kaksi asia,, joihin sen kilpailijat eivät pysty: erittäin reilut takatilat ja seitsemän vuoden takuu.
Dieselmoottori suorittaa velvollisuutensa huomaamattomasti.
Kaarimainen katto ja taaksepäin nouseva vyötärölinja muistuttavat hiemana Teslan Model S:ää."
- pirssitestattu
Kokonaisrekisteröintimääräänsä nähden Optimaa on älyttömän paljon taksikäytössä. Ja lisääntyy. Eli kestävää laatua.
- taksimies__
Kestävää laatua varmaan, mutta juuri taksikäyttöön surkeahko takuu (km-raja 150 tonnia). Mm. skodassa ei moista rajaa ole.
- ggvgg
Miten muut merkit sijoittuivat autobildin testissä?
- ertyhretyh
Jäivät Optiman taakse.
- Kakkosmies
Autobild on viimeaikaisissa testeissään saanut monta korealaisvoittajaa. Mazda 6 jakoi pisteet Kian kanssa. Kakkoseksi tuli tällä kertaa Opel Insignia, kolmoseksi Mondeo ja peränpitäjäksi Peugeot 508. Hieman suuntaa-antaviahan nämä kyseisen lehden vertailutestit ovat ja loppuarvostelun pisteytyksetkin vähän niin ja näin. Esimerkiksi kierrosherkkyydestä tulee neljän pisteen ero Mazdan ja Opelin välille.
- EiTestattuSitä
Voi hyvinkin olla, että käyttövarmuudellaan Optima pesaisee koko testikaartin.
- McOptima
Kävin koeajamassa ja tilasin. Oikein laadukkaan oloinen ja mukava kulkine. Skoda Superb oli vaihtoehtona mutta mieleisellä varustelulla meni liian kalliiksi. Varsinkin kun tykkäsin optimasta enemmän ajossa. Yllätyin kyllä käytännön suorituskyvystä, täysin riittävä matka-ajoon ja yllättävän ketterän tuntuinen kaupungissa isoon kokoonsa nähden. Kunhan saan ajoon niin voin laittaa käytännön kokemusta pidemmältä ajalta. Ulkonäkö on kyllä tämän luokan paras tällä hetkellä bonuksena.
- tehojauupuu
mikähän noissa suurempitehoisissa bensakoneissa on vikana kun ei myydä Euroopassa, eli 2,4 l gdi 180 hp ja 2,0 l turbo 245 hp? eivätkö täytä euroopan kärysäännöksiä?
itse varmaankin pääsyisin optimaan nykyisen ceedin jäädessä kauppakassiksi, mikäli tarjonnassa olisi edes vähän puhdikkaampia koneita. alitehoisia tuntuva nämä tarjonnassa olevat moottorivaihtoehdot, vertaa sitten melkein mihin tahansa saman kokoluokan autoon kilpailevilta merkeiltä.- Teho_riittää
Mikä kaveri kuvittelet olevasi? Olet tyypillinen perseaukinen mölli, jolla ei ole varaa ostaa autoa ja sitten keksii tekosyyn, miksi ei sitä hanki. Sulla nyt tuo tehon puute. Yksikään auto Kian valikoimasta ei ole sinulle alitehoinen, painahan se kalloosi. Katsele vaan kiltisti tämän vuoden kia esitteitä, sillä saatat saada 2016 mallisen Kian jo vuonna 2026.
- yrmympiäTulee
Teho_riittää kirjoitti:
Mikä kaveri kuvittelet olevasi? Olet tyypillinen perseaukinen mölli, jolla ei ole varaa ostaa autoa ja sitten keksii tekosyyn, miksi ei sitä hanki. Sulla nyt tuo tehon puute. Yksikään auto Kian valikoimasta ei ole sinulle alitehoinen, painahan se kalloosi. Katsele vaan kiltisti tämän vuoden kia esitteitä, sillä saatat saada 2016 mallisen Kian jo vuonna 2026.
On siellä Ceedistä ollut mallistossa myös tehomalli. Ja nyt tulee näköjään Suomeenkin Optimasta GT.
- heikkovalikoima
Kian ongelma on se, että isommat moottorit tuodaan vain ylihinnoiteluihin teinien "tehomalleihin". Voisivat Kialla ottaa mallia vaikka Passateista: Comfortline 2,0 TDI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSGautomaatti / Highline 1,8 TSI 132 kW (180 hv) DSG-automaatti. Tai Superbista:1.8 TSI Ambition DSG Autom / 2.0 TDI 190 Ambition DSG Autom.
Volkkarikonsernilla nämä eivät ole mitään tenien "tehomalleja" vaan ihan tavallisia perheautoja, joista varsinkin bensakoneen kulutuslukematkin ovat paljon Kian pienempitehoista houkuttelevammat. Tosin laatuasioita ei kannata kopioida Vikavagenilta.
Tosiasia vaan on se, että Kialla on aika heikko moottorivalikoima Eurooppaan tuotavissa malleissa. Ainoasta vaihtoehdosta on paha valita mieleistä. - SEvaihtoehto
heikkovalikoima kirjoitti:
Kian ongelma on se, että isommat moottorit tuodaan vain ylihinnoiteluihin teinien "tehomalleihin". Voisivat Kialla ottaa mallia vaikka Passateista: Comfortline 2,0 TDI 140 kW (190 hv) 4MOTION DSGautomaatti / Highline 1,8 TSI 132 kW (180 hv) DSG-automaatti. Tai Superbista:1.8 TSI Ambition DSG Autom / 2.0 TDI 190 Ambition DSG Autom.
Volkkarikonsernilla nämä eivät ole mitään tenien "tehomalleja" vaan ihan tavallisia perheautoja, joista varsinkin bensakoneen kulutuslukematkin ovat paljon Kian pienempitehoista houkuttelevammat. Tosin laatuasioita ei kannata kopioida Vikavagenilta.
Tosiasia vaan on se, että Kialla on aika heikko moottorivalikoima Eurooppaan tuotavissa malleissa. Ainoasta vaihtoehdosta on paha valita mieleistä.Se on taksarille kyllin, että löytyy diesel automaattina. Optima dieselillä ja automaattina on ammattilaiselle sopiva ja soiva peli.
- esko1327
8500 km ajettu ilman ongelmia. Kyllä tuo 1,7 d (141 hv) riittää tosihyvin näille nopeuksille.Saas nähdä mitä tuo talvi tuo tullessaan. Maahantuojan mukaan polttoaine suodattimilla saa ajaa 20 tkm.huoletta, tiedä sitten.
- nakkiLki
Siis maahantuojan mukainen huoltoväli on 30 tuhatta tai kaksi vuotta, eli polttoainesuodatin pitää huoltaakkin 20 tuhannen välein maahantuojan mukaan??? Mitä ihmettä joriset.
- esko1327
No se tuli siitä, kun tämä on eka tiisseli meillä. Ja se yöpyy meillä tallissa(lämmin)kesät talvet. Joku kertoi, että kannatta vaihdattaa suodattimet(polttoaine)ennen talvea.Että semmonen.En ilmeisesti vaihdakkaan.
- kiasportagecrdi
esko1327 kirjoitti:
No se tuli siitä, kun tämä on eka tiisseli meillä. Ja se yöpyy meillä tallissa(lämmin)kesät talvet. Joku kertoi, että kannatta vaihdattaa suodattimet(polttoaine)ennen talvea.Että semmonen.En ilmeisesti vaihdakkaan.
Älä kaveri hyvä kuuntele, mitä joku tasamaan tallaaja asiantuntevasti jorisee. Kuuntele tässäasiassa ainoastaan maahantuojan jorinoita. Huoltoväli on 30km/2 vuotta kaikilta osin, on auto pakkasessa sitten ulkona tai lämpimässä tallissa.
- Toyoda
Tuttavalta hajosi kytkin 2015 Optimasta, Ajettu 50 000. Meni kylläkin takuuseen. Sattuuhan niitä...vaikka ei pitäisi. Itselläni japanilainen 2010 vuosimallin 130 000 ajettu kosla, jossa ei ongelmia eikä kytkinremontteja tiedossa.
- toijjota
Juu ja vikahan oli autossa eikä tuttavassasi. Uskotko, että 2010 mallisesta koslasta, jollaisella sinä ajat, on myös hajonnut kytkin joltain 50 tuhannen kohdalla ja vika on ollut autossa tai kuljettajassa.
- fguu
Kokemukset Kia ja Hyundaista erittäin myönteiset; taksihommissa mersut ja toyotat vaihtuneet eteläkorealaisiin, eikä ole käynyt mielessäkään, että vaihtuisi takaisin.
- KIA4
Kia Optima SW 1,7 EX AT, Hyvä auto, vähintään hintansa arvoinen. Hieman meluinen nastarenkailla Nokia 8.
- JariVilhunen
Tere
Viitsisitkö soittaa 0500670979 Jari,asia koskee Optiman ohjausta.
- esko1327
Optimalla ajettu nyt vuosi (22 t).Ei ongelmia, paitsi että vaihdoin nastat kitkoihin.Hyvä päätös.Käytin auton pinnoituksessa viime keväänä.(Ceramic pro) Suosittelen.
- JariVilhunen
Tere
Viitsisitkö soittaa 0500670979 Jari,asia koskee Optiman ohjausta.
- Optimakuski
Puolisen vuotta ajeltu uudella Optimalla, nyt lasissa n. 12tkm. Mainio peli. Ei mitään vikoja esiintynyt. Hinta-laatu on erinomainen.
- JariVilhunen
Tere
Viitsisitkö soittaa 0500670979 Jari,asia koskee Optiman ohjausta.
- Kiaihminen
https://chat.whatsapp.com/8tPn4hlw7Lw0JTHTknSAIZ
Tässä ryhmässä puhutaan kia autoista - harkitsenvielä
Lähes kaikki autot on uutena harmittomia ja hyviä jne... Oikea laatu nähdään kun autolla on kilometrejä ja vuosia takana. Kia Optima on melko uusi malli joten kokemukset on pääosin hyviä.
Hyvännäkönen peli ja hyvät varusteet. Pysyttelen vielä kuitenkin Toyotassa ainakin hetken.
Toyota on harmiton peli vielä 10-15 vuoden vanhana ja toimii kun junan vessa.
Rahallisesti KIa ei välttämättä ole halpa johtuen uudehkon auton arvonalenemisesta.
Ostin 4000e avensiksen ja 2 vuotta olen ajanut ilman harmeja ja nykyarvo on kuulemma 3300-3600 euron välillä. Huoltoihin ja korjauksiin on mennyt 300 e (kaksi öljynvaihtoa ja yksi vuosihuolto jossa vaihdettiin moniurahihna ) . Tehoa on 120kw ja korimalli on farmari. Ajokilometrejä on tullut yhteensä n. 40000km. Eli 20000km vuodessa. Tästä ei autoilu paljon halpene. Renkaisiin ei vielä mennyt yhtään, mutt ensi talveksi joutunee ostamaan talvarit jos en vaihda kiaan.- näinjanoin
"...Tästä ei autoilu paljon halpene..."
Fakta on ettei sitä tiedä kuin jälkikäteen. Paljonko maksaa kun jäät tien päälle ja korjaamolla menee 2 viikkoa. Huonolla tuurilla pari kertaa vuodessa.
- EiToistaTule
Pommi on....helmat alkaa jo ruostumaan täällä......mittarissa jo 26tonnia.....surkea kulkine.
- Tyytyväinen
50 000km mittarissa eikä oo vielä muovi helmat alkanu ruostumaan. Ja kyseessä optima v.17. Onko vanhemat ilman muoveja,
- JariVilhunen
Tere
Viitsisitkö soittaa 0500670979 Jari,asia koskee Optiman ohjausta.
- sdgh
Loistopeli, ei huolia.
- Meluton
Ostin kuukausi sitten Kia Optima 1.7 CRDI ECODYNAMICS auton Premium paketilla. Auto on rekisteröity 12/2016 ja sillä oli ajettu 7.800 km. Nyt ajettu noin 10.000 km. Autoa on oikein mukava ajaa ja siinä on kevyt ohjaus ja myös kääntyy pienessä tilassa. Se on tilava sisältä ja myös kontissa on hyvin tilaa. Auto on myöskin tyylikkään näköinen. ja hinta/laatu suhde näyttäisi olevan kohdillaan.
Muutama miinuspuoli autosta kuitenkin löytyy ja suurin on ehdottomasti ulkoota sisälle kantautuva melu. Osa tulee ilman muuta ensiasennusrenkaista joissa seos voi hyvinkin olla kovempaa koska mm kulutusta saadaan pienemmäksi "kovemmalla renkaalla". Alla kuitenkin Continentalin renkaat jotka nyt kuitenkin pitäisi olla sieltä hiljaisimmasta päästä. Teetätin "laajan eristyksen" jolla melu vähän hiljeni. ( 500€ ) Toivottavasti renkaiden vaihto parin vuoden jälkeen tuottaa pienempää ääntä sisätiloihin. Lisäksi parkkitutkan poiskytkeytyminen edestä automaattisesti kun auto saavuttaa noin 15-20 km/h on aivan käsittämättömän tyhmästi suunniteltu toiminne. Käytännössä se tarkoittaa, että joka kerta kun ajetaan parkkiin missä on jotakin auton nokan edessä, niin pitää itse muistaa aktivoida tutka päälle. Mitäköhän ovat ajatelleet kun tähän päätyivät ? Mikäli kaistavahdin hälytysääntä ei kovemmaksi saa, niin ääni on kyllä hyvinkin heikko, varsinkin kun ideana olisi herättää torkahtanut kuski. Kuten muidenkin automerkkien ilmoittamat alhaiset kulutusmäärät, niin myös Kian ilmoittamat kulutusmäärät heittävät kyllä yllättävän paljon luvatuista määristä vaikka kuinka yrittäisi ajaa taloudellisestii. Yllätykseksi Bluetoothilla varustettua Microsoftin käyttöjärjestelmää käyttävää Lumia 640 XL puhelinta, joka kuuluu niihin malleihin joihin tukea ja päivityksiä saa vielä ainakin muutamia vuosia, ei onnistuttu yhdistämään auton Bluetoothiin, vaan jouduin hankkimaan uuden puhelimen Android käyttöjärjestelmällä. Siinä noita pieniä "pettymyksiä" mitä en ottanut huomioon/en huomannut kun autoa koeajoin.
Auton moottori ja vaihteet saavat ehdottomasti kiittettävän arvosanan, ja moottori yllättää suorituskyvyllään iloisesti. Mutta selityskin löytyy kohtuullisen suuresta väännöstä , 340 Newtonmtriä , jonka kone tuottaa. Valot ovat todella hyvät ja Bi Xenonit kyllä valaisevat kirkkaasti ja pitkälle. Istuimet, ratti, ja sisustus on kaikin puolin ok, sekä määräaikaishuoltojen hinnat täysin kohdillaan verrattuna muihin automerkkien huoltohintoihin. Vielä kun tuon melun saisi pienemmäksi.......... - Meluton
Nyt ajettu vuoden verran , ja kilsoja mittarissa noin 22.000 km. Edelleen oikein tyyttyväinen autoon, eikä talviaikanakaan esiintynyt ongelmia. Yksi ohimenevä "vika" kuitenkin sattui kun kävin talviaikaan peseyttämässä auton pesulinjalla, jonka jälkeen ajoin kyllä auton heti kuivumaan sisätiloihin. Kun käynnistin auton noin kahden tunnin kuluttua, niin navi oli "mykkänä eikä kuvaa näkynyt". Ajoin sitten siitä suoraan Deltan huoltoon ja pyysin huoltopäällikköä ulos katsomaan ja arvioimaan tilannetta, ja kun käynnistin auton uudelleen niin kaikki toimi moitteettomasti. Vika liittyi nähtävästi jäätymiseen/kosteuteen. Polttimon polttimota ei ole tarvinnut vaihtaa eikä siis vian vikaa ole ollut. Kitkat toimi hyvin talvella ja taisivat olla jopa kesärenkaita hiljaisempia. Asennutin autoon myös akkulaturin joka pidentää akun kestoikää ja estää kovien pakkasten "yllättävät käynnistyshäiriöt". Hinta Deltassa kaikkineen alle 200€. Myös Deltan/Auto Aritan hultohenkilökunta työnjohtajineen saa kiitosta hyvästä palvelusta ja tilannetajusta liittyen mm siihen hetkelliseen navin häiriöön.
Huomioitavaa on että vertaan Optimaa edelliseen autoon joka oli MB S 400 CDi Lang Designovarusteilla ja vuoden 2003 malli, jonka ostin vuonna 2010 kun sillä oli todistetusti ajettu 120.000km. Suomessa kyseinen auto niillä varusteilla maksoi vuonna 2003 Suomessa yli 200.000€. Autossa oli vikoja vähän väliä ja korjaukset kalliita. Lisäksi Vehon toiminta, varsinkin Olarin Vehossa, oli lähes ala-arvoista ja ylimielistä.. Kun vaihdelaatikko hajosi siitä vuosi sitten (ajettu 250.000, ja laatikon öljyt vaihdettu minun aikana kolme kertaa) niin silloin tuli mitta täyteen. Vehon arvioitu hinta "vaihtolaatikolle" oli noin 9.000€. Virossa, erittäin arvostetussa korjaamossa, tehtiin laatikkoremontti ja osineen, purkuineen ja kasaaminen, öljyineen, kuljetuksineen kaikkineen hinta oli vajaa kaks tonnia. Mesellä oli kyllä mukava ajaa ja se oli hiljainen ja potkuakin, sekä vääntöä riitti hyvin. Myös moottori toimi moitteettomasti. Muita vikoja sitten riittikin. En suosittele............... - JariVilhunen
Meluton kirjoitti:
Ostin kuukausi sitten Kia Optima 1.7 CRDI ECODYNAMICS auton Premium paketilla. Auto on rekisteröity 12/2016 ja sillä oli ajettu 7.800 km. Nyt ajettu noin 10.000 km. Autoa on oikein mukava ajaa ja siinä on kevyt ohjaus ja myös kääntyy pienessä tilassa. Se on tilava sisältä ja myös kontissa on hyvin tilaa. Auto on myöskin tyylikkään näköinen. ja hinta/laatu suhde näyttäisi olevan kohdillaan.
Muutama miinuspuoli autosta kuitenkin löytyy ja suurin on ehdottomasti ulkoota sisälle kantautuva melu. Osa tulee ilman muuta ensiasennusrenkaista joissa seos voi hyvinkin olla kovempaa koska mm kulutusta saadaan pienemmäksi "kovemmalla renkaalla". Alla kuitenkin Continentalin renkaat jotka nyt kuitenkin pitäisi olla sieltä hiljaisimmasta päästä. Teetätin "laajan eristyksen" jolla melu vähän hiljeni. ( 500€ ) Toivottavasti renkaiden vaihto parin vuoden jälkeen tuottaa pienempää ääntä sisätiloihin. Lisäksi parkkitutkan poiskytkeytyminen edestä automaattisesti kun auto saavuttaa noin 15-20 km/h on aivan käsittämättömän tyhmästi suunniteltu toiminne. Käytännössä se tarkoittaa, että joka kerta kun ajetaan parkkiin missä on jotakin auton nokan edessä, niin pitää itse muistaa aktivoida tutka päälle. Mitäköhän ovat ajatelleet kun tähän päätyivät ? Mikäli kaistavahdin hälytysääntä ei kovemmaksi saa, niin ääni on kyllä hyvinkin heikko, varsinkin kun ideana olisi herättää torkahtanut kuski. Kuten muidenkin automerkkien ilmoittamat alhaiset kulutusmäärät, niin myös Kian ilmoittamat kulutusmäärät heittävät kyllä yllättävän paljon luvatuista määristä vaikka kuinka yrittäisi ajaa taloudellisestii. Yllätykseksi Bluetoothilla varustettua Microsoftin käyttöjärjestelmää käyttävää Lumia 640 XL puhelinta, joka kuuluu niihin malleihin joihin tukea ja päivityksiä saa vielä ainakin muutamia vuosia, ei onnistuttu yhdistämään auton Bluetoothiin, vaan jouduin hankkimaan uuden puhelimen Android käyttöjärjestelmällä. Siinä noita pieniä "pettymyksiä" mitä en ottanut huomioon/en huomannut kun autoa koeajoin.
Auton moottori ja vaihteet saavat ehdottomasti kiittettävän arvosanan, ja moottori yllättää suorituskyvyllään iloisesti. Mutta selityskin löytyy kohtuullisen suuresta väännöstä , 340 Newtonmtriä , jonka kone tuottaa. Valot ovat todella hyvät ja Bi Xenonit kyllä valaisevat kirkkaasti ja pitkälle. Istuimet, ratti, ja sisustus on kaikin puolin ok, sekä määräaikaishuoltojen hinnat täysin kohdillaan verrattuna muihin automerkkien huoltohintoihin. Vielä kun tuon melun saisi pienemmäksi..........Tere
Viitsisitkö soittaa 0500670979 Jari,asia koskee Optiman ohjausta. - Anonyymi
Meluton kirjoitti:
Nyt ajettu vuoden verran , ja kilsoja mittarissa noin 22.000 km. Edelleen oikein tyyttyväinen autoon, eikä talviaikanakaan esiintynyt ongelmia. Yksi ohimenevä "vika" kuitenkin sattui kun kävin talviaikaan peseyttämässä auton pesulinjalla, jonka jälkeen ajoin kyllä auton heti kuivumaan sisätiloihin. Kun käynnistin auton noin kahden tunnin kuluttua, niin navi oli "mykkänä eikä kuvaa näkynyt". Ajoin sitten siitä suoraan Deltan huoltoon ja pyysin huoltopäällikköä ulos katsomaan ja arvioimaan tilannetta, ja kun käynnistin auton uudelleen niin kaikki toimi moitteettomasti. Vika liittyi nähtävästi jäätymiseen/kosteuteen. Polttimon polttimota ei ole tarvinnut vaihtaa eikä siis vian vikaa ole ollut. Kitkat toimi hyvin talvella ja taisivat olla jopa kesärenkaita hiljaisempia. Asennutin autoon myös akkulaturin joka pidentää akun kestoikää ja estää kovien pakkasten "yllättävät käynnistyshäiriöt". Hinta Deltassa kaikkineen alle 200€. Myös Deltan/Auto Aritan hultohenkilökunta työnjohtajineen saa kiitosta hyvästä palvelusta ja tilannetajusta liittyen mm siihen hetkelliseen navin häiriöön.
Huomioitavaa on että vertaan Optimaa edelliseen autoon joka oli MB S 400 CDi Lang Designovarusteilla ja vuoden 2003 malli, jonka ostin vuonna 2010 kun sillä oli todistetusti ajettu 120.000km. Suomessa kyseinen auto niillä varusteilla maksoi vuonna 2003 Suomessa yli 200.000€. Autossa oli vikoja vähän väliä ja korjaukset kalliita. Lisäksi Vehon toiminta, varsinkin Olarin Vehossa, oli lähes ala-arvoista ja ylimielistä.. Kun vaihdelaatikko hajosi siitä vuosi sitten (ajettu 250.000, ja laatikon öljyt vaihdettu minun aikana kolme kertaa) niin silloin tuli mitta täyteen. Vehon arvioitu hinta "vaihtolaatikolle" oli noin 9.000€. Virossa, erittäin arvostetussa korjaamossa, tehtiin laatikkoremontti ja osineen, purkuineen ja kasaaminen, öljyineen, kuljetuksineen kaikkineen hinta oli vajaa kaks tonnia. Mesellä oli kyllä mukava ajaa ja se oli hiljainen ja potkuakin, sekä vääntöä riitti hyvin. Myös moottori toimi moitteettomasti. Muita vikoja sitten riittikin. En suosittele...............Nyt ajettu Optimalla vähän yli 50.000 km ja edelleen oikein tyytyväinen autoon. Jos jotakin pitäisi moittia, niin ajettaessa alhaisilla nopeuksilla, ja kun vastaan tulee pieniä ylä ja alamäkiä , niin välillä tuntuu että vaihde jää "päälle" eikä vaihda isompaa ajoissa. Kyse ei siis ole että laatikossa olisi jotakin vikaa, vaan laatikko näyttää niin toimivan. Kyse on siis Optiman ominaisuudesta, joka ei ole ehkä paras mahdollinen. Ainakin Espoon Auto Aritassa olen saanut loistavaa palvelua ja neuvoja kysymyksiini. Minulla auto on siis ollut nyt reilu kaks vuotta, ja muuten autolle tuli kolme vuotta täyteen jouluna 2019. Vapaaehtoiseen öljynvaihtoon olen jo kerran auton vienyt 30 tonnin määräaikaishuollon lisäksi, ja nyt vien sen toiseen vapaaehtoiseen öljynvaihtoon. Aritalla hinta maksaa reilun satasen, joten turhaa on siinä säästellä. Maalipinta on pysynyt täysin virheettömänä ja ekassa katsastuksessakin tuli käytyä muutama kuukausi sitten. Eipä siinä mitään huomautettavaa ollut. Hyvä auto kaikin puolin eikä polttoainettakaan kovasti vie, vaikkei kyllä noihin "kirjan" lukemiin pääsekkään 😄
- Anonyymi
Meluton kirjoitti:
Nyt ajettu vuoden verran , ja kilsoja mittarissa noin 22.000 km. Edelleen oikein tyyttyväinen autoon, eikä talviaikanakaan esiintynyt ongelmia. Yksi ohimenevä "vika" kuitenkin sattui kun kävin talviaikaan peseyttämässä auton pesulinjalla, jonka jälkeen ajoin kyllä auton heti kuivumaan sisätiloihin. Kun käynnistin auton noin kahden tunnin kuluttua, niin navi oli "mykkänä eikä kuvaa näkynyt". Ajoin sitten siitä suoraan Deltan huoltoon ja pyysin huoltopäällikköä ulos katsomaan ja arvioimaan tilannetta, ja kun käynnistin auton uudelleen niin kaikki toimi moitteettomasti. Vika liittyi nähtävästi jäätymiseen/kosteuteen. Polttimon polttimota ei ole tarvinnut vaihtaa eikä siis vian vikaa ole ollut. Kitkat toimi hyvin talvella ja taisivat olla jopa kesärenkaita hiljaisempia. Asennutin autoon myös akkulaturin joka pidentää akun kestoikää ja estää kovien pakkasten "yllättävät käynnistyshäiriöt". Hinta Deltassa kaikkineen alle 200€. Myös Deltan/Auto Aritan hultohenkilökunta työnjohtajineen saa kiitosta hyvästä palvelusta ja tilannetajusta liittyen mm siihen hetkelliseen navin häiriöön.
Huomioitavaa on että vertaan Optimaa edelliseen autoon joka oli MB S 400 CDi Lang Designovarusteilla ja vuoden 2003 malli, jonka ostin vuonna 2010 kun sillä oli todistetusti ajettu 120.000km. Suomessa kyseinen auto niillä varusteilla maksoi vuonna 2003 Suomessa yli 200.000€. Autossa oli vikoja vähän väliä ja korjaukset kalliita. Lisäksi Vehon toiminta, varsinkin Olarin Vehossa, oli lähes ala-arvoista ja ylimielistä.. Kun vaihdelaatikko hajosi siitä vuosi sitten (ajettu 250.000, ja laatikon öljyt vaihdettu minun aikana kolme kertaa) niin silloin tuli mitta täyteen. Vehon arvioitu hinta "vaihtolaatikolle" oli noin 9.000€. Virossa, erittäin arvostetussa korjaamossa, tehtiin laatikkoremontti ja osineen, purkuineen ja kasaaminen, öljyineen, kuljetuksineen kaikkineen hinta oli vajaa kaks tonnia. Mesellä oli kyllä mukava ajaa ja se oli hiljainen ja potkuakin, sekä vääntöä riitti hyvin. Myös moottori toimi moitteettomasti. Muita vikoja sitten riittikin. En suosittele...............Nyt ajettu Optimalla vähän yli 50.000 km ja edelleen oikein tyytyväinen autoon. Jos jotakin pitäisi moittia, niin ajettaessa alhaisilla nopeuksilla, ja kun vastaan tulee pieniä ylä ja alamäkiä , niin välillä tuntuu että vaihde jää "päälle" eikä vaihda isompaa ajoissa. Kyse ei siis ole että laatikossa olisi jotakin vikaa, vaan laatikko näyttää niin toimivan. Kyse on siis Optiman ominaisuudesta, joka ei ole ehkä paras mahdollinen. Ainakin Espoon Auto Aritassa olen saanut loistavaa palvelua ja neuvoja kysymyksiini. Minulla auto on siis ollut nyt reilu kaks vuotta, ja muuten autolle tuli kolme vuotta täyteen jouluna 2019. Vapaaehtoiseen öljynvaihtoon olen jo kerran auton vienyt 30 tonnin määräaikaishuollon lisäksi, ja nyt vien sen toiseen vapaaehtoiseen öljynvaihtoon. Aritalla hinta maksaa reilun satasen, joten turhaa on siinä säästellä. Maalipinta on pysynyt täysin virheettömänä ja ekassa katsastuksessakin tuli käytyä muutama kuukausi sitten. Eipä siinä mitään huomautettavaa ollut. Hyvä auto kaikin puolin eikä polttoainettakaan kovasti vie, vaikkei kyllä noihin "kirjan" lukemiin pääsekkään 😄
- esko1327
Ajettu nyt 28 t.Ei ongelmia, ei ruostetta. Kuha ajellaan.
- esko1327
Kävin koeajolla uudella Stingerillä, 2,2 diesel,nelikko. On erilainen kuin Optima. Mutta ei siinäkään ollut tehty muutosta niihin parkkitutkiin. käsittämättömän tyhmästi suunniteltu toiminne. Käytännössä se tarkoittaa, että joka kerta kun ajetaan parkkiin missä on jotakin auton nokan edessä, niin pitää itse muistaa aktivoida tutka päälle. Tai käyttää R:llä tai P:llä.
Ja on matala auto ja kallis.
- Pen-15
2016 crdi,lohko meni ja puol konetta uusiks. 2016 optima gt line diesel.
Onko muilla
Eikö maahantuoja anna autoa tilalle,3kk ainakin pajalla. Just 20tkm !!- esko1327
Paska tuuri, menikö kerralla vai oireiliko ensin.?
2016 crdi aj. 31th. - JariVilhunen
Tere
Viitsisitkö soittaa 0500670979 Jari,asia koskee Optiman ohjausta.
- express
päivitellääs vähän, nythän näitä alkaa pikkuhiljaa saamaan käytettynäkin. Ostin 1,7 diisseli sportswagonin kuukausi sitten. 12/2016 ja 28tkm. Ostin kun näyttää niin pirun hyvältä, ja ainoa vaihtoehdoista jossa pystyn istumaan itseni (192cm) takana ongelmitta..siis jos kuskin penkki säädetty mulle, niin vielä mahdun takapenkille. Vaihtoehdot oli Mondeo kombi, Passat kombi tai Insignia kombi. Ja tietysti se että takuuta on jäljellä reilu viisi vuotta veti myös puoleensa. Hyvä sillä on päristellä menemään..oikein positiivinen fiilis. Kulutus maanteillä alle 5 litraa, mutta kaupungissa äkkiä nousee kuuteenkin litraan. Kone vähän turhan pieni, ei sovi ulkonäköön eikä nimeen (sportswagon), mutta kyllä sillä hyvin pärjää normi ajossa. Niin oishan niitä tehokkaampia bensapelejä ollut, mutta kun halusin diisselin. Automaatti vaihtelee mukavasti. Stereot jytää hyvin. Hiukan kovan oloinen jousitus, renkaat (235/45 18) vaihdoin Michelin kesärenkaista Michelin Crossclimate plus jokakelin renkaisiin. Niistä sen verran että ovat hiljaiset, ja kulutus laski ainakin kaksi, jos ei kolmekin desiä. Pari hölmöyttäkin löytyy: kun ajat parkkiin, ehtii start/stop sammuttamaan auton, joka sitten taas pärähtää käymään kun siirrät vaihteenvalisimen P asentoon. Ja lasinpyyhkiöiden automaatti asento pitää muistaa aina ottaa pois päältä, muuten pyyhkäsee aamulla taas startattaessa kuivaa lasia, tai talvella jäistä lasia..joku testi pyyhkäisy kuulemma ohjekirjan mukaan. Ja kun automaatti pitää sitten sateen sattuessa laittaa uudestaan päälle, ei se enään ole mikään automaatti. Ajovalot vaikuttaa hyviltä. Katsotaas miten selvitään talvesta.
- JKaaa
Tehoton moottori verrattuna vastaaviin pikkudiisseleihin. Laatikko on melkoinen arpoja. Tampere-Turku väliä ajaessa samaa nopeutta vakkarilla väliin jurnuttaa isoimmalla (7 siis) mäet, välillä tiputtaa vitoselle saakka ja kone meluaa isoilla kierroksilla. Väliin kestää 5 sekuntia painettaessa kaasu pohjaan ennen kuin laatikko huomaa vaihtaa pienemmälle. Liikkellelähtö takkuista laatikon ominaisuuksien vuoksi. Melko kivikautinen laatikko, varmaan huonoin nykypäivän automaateista.
- jallupoika
Kävin koeajamassa tämän 1.7crdi koneisen kiian. Ei kyllä säväyttänyt millään tavalla. Tehoton perusmotti eli ns. eläkeläisen valinta.
- OmaValinta
Mihin vertaat? Optima ,7 l, diesel, Active-varustetaso, 4-ovinen, automaatti
Hinta 25 757 € Tarjouksessa.
En itse löytänyt parempaa autoa samalla hinnalla.
Millä siis itse ajat? - Anonyymi
OmaValinta kirjoitti:
Mihin vertaat? Optima ,7 l, diesel, Active-varustetaso, 4-ovinen, automaatti
Hinta 25 757 € Tarjouksessa.
En itse löytänyt parempaa autoa samalla hinnalla.
Millä siis itse ajat?Ķorvaako Kia takuu mitään? Espoo autoarita osaako huoltaa/korjata?
Järvenpää arita ei osaa huoltaa/korjata. Ainakaan Toyotaa. Merkin vaihto edessä aritan huonouden takia. Korjaamoukko vähämöttö on täysin ammattitaidoton.
Hinta on joka huolloilla 100-200 kalliimpi kuin muualla.
Ter monta toyotaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ķorvaako Kia takuu mitään? Espoo autoarita osaako huoltaa/korjata?
Järvenpää arita ei osaa huoltaa/korjata. Ainakaan Toyotaa. Merkin vaihto edessä aritan huonouden takia. Korjaamoukko vähämöttö on täysin ammattitaidoton.
Hinta on joka huolloilla 100-200 kalliimpi kuin muualla.
Ter monta toyotaaSamaa paskaa siellä on edelleen. Näyttää siltä että sitruunan syöminen ei sovi kaikille asiakaspalvelussa (?) oleville.
- Anonyymi
sitruunan
- Anonyymi
No oliko jollai kokemusta tästä autosta ja kulutuksesta moottoritiellä?
- Anonyymi
Tässä taannoin 4.4 sadalla moottoritie Tallinna - Riiga nopeusrajoituksia vakkarilla noudattaen.
Vastakohtana kauppareissu 600m kylmänä aamuna 20.4 sadalla.
- Anonyymi
Nyt on käytetystä diesel optimasta kokemusta 5 kk ajalta. Tänä aikana ollut 7 viikkoa korjaamolla ja on tälläkin hetkellä. Luettelen nyt vikoja mitä autossa on ollut ja kaikki on mennyt takuun piikkiin.
Korkepainepumpun tiiviste vuotanut.
Moottorin takastefa vuotanut.
Vaihteiston stefa vuotanut.
Kampiakselin asentotunnistimen o rengas vuotanut.
Venttiilikopan tiiviste tihkuttaa öljyä.
Led valojen automaattinen korkeudensäätö ei aina toimi.
Syöttöpumppu hajosi jonka takia tehot hävisi ja tämän vian takia odottaa uutta osaa jonka arvioitu toimitusaika on kahdeksasta viikosta puoleen vuoteen.
Lisäksi autossa on joku outo ohjaukseen liittyvä vika.
Ohjaus alkaa pykältämään kun autolla ajaa pitkää matkaa. Vika häviää kun auton starttaa uudelleen.
Miettikää tarkkaan jos olette hankkimassa ja varmistakaa että takuu on voimassa.
Auto 1.7 crdi vm. 2017.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875