Miksi te olette jämähtäneet v. 1939-45?

cdgfgsf

Tulkaa pois sieltä juoksuhaudoista ja tutkikaa historiaa myös ennen ja jälkeen 1939-45.

9

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jämähtäneitä.löytyy

      Jankkaus johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Suomessa on edelleen tietty porukka joka ei suostu hyväksymään Suomen historian kipupisteiden objektiivista tarkastelua. Tämä tosiasioiden kieltäminen estää myös kansakunnan tulevaisuuden järkevän tarkastelun mm. turvallisuuspoliittisissa asioissa.

      Niin kauan kun yritetään selitellä liitossa olemista ei-liittolaisuudeksi ("erillissota"), hyökkäyssotaa puolustussodaksi (jatkosota), siviilien kaltoin kohtelua siviilien hyvinkohteluksi (Itä-Karjalan leirit ja iso kuolleisuus), poliittista miehitystä vapaudeksi (YYA ja neuvostokomento) ja massateloituksia armahdukseksi (sisällissodan jälkipyykki), ei voida katsoa että kansakunnan tulevaisuuden ratkaisuja pystyttäisiin tekemään järjellä menneisyydestä oppia ottamalla.

      Onneksi vastahankaisten määrä laskee koko ajan tietoisuuden lisääntyessä, mutta vielä on työsarkaa jäljellä. Valitettavasti.

      • Valehtelijoita-löytyy

        1, Kukan ei ole kieltänyt Suomen ja Saksan aseveljeyttä 1941-44.
        2. Itä-Karjalan leirit olivat osa sotaa.
        3. Suomi säilytti taistelun ansiosta itsenäisyytensä.
        4. Vuoden 1918 teloituksia ei ole kukaan kieltänyt. Pääosa punikeista kuitenkin armahdettiin, vaikka he aloittivat surmatyöt.

        Toista väittävät ovat muulla kuin Suomen ja totuuden asialla.


    • isänmaan_puolesta

      Tässä on ongelmana se, että jotkut tahot eivät suostu myöntämään, että Suomi säilytti itsenäisyyden puolustamalla itseään.

    • beethooven

      Todella suuri ja typerä teko oli ryhmittää Suomen armeija kesällä 1941 hyökkäysasetelmaan. Lähteä tekemään Suur-Suomea yhdessä Hitlerin Saksan rinnalla.

      • isänmaan_puolesta

        Ensinnäkin, suomalaiset joukot oli ryhmitetty puolustukseen. Vasta sodan puhjettua joukkojen ryhmitykset muutettiin hyökkäysasetelmaan. Myös NL oli ryhmittänyt joukot hyökkäysasetelmaan. Toiseksi, lähdettiin hakemaan ryöstetty alue itselle. Sodassa on hyväksyttyä ottaa menetetty alue takaisin. Niin N-liitokin teki Japani suhteen: Julisti sodan voidakseen vallata Venäjän v.1905 menettämät Kurili-saaret takaisin 30-vuoden kuluttua tapahtuneesta.


      • isänmaan_puolesta kirjoitti:

        Ensinnäkin, suomalaiset joukot oli ryhmitetty puolustukseen. Vasta sodan puhjettua joukkojen ryhmitykset muutettiin hyökkäysasetelmaan. Myös NL oli ryhmittänyt joukot hyökkäysasetelmaan. Toiseksi, lähdettiin hakemaan ryöstetty alue itselle. Sodassa on hyväksyttyä ottaa menetetty alue takaisin. Niin N-liitokin teki Japani suhteen: Julisti sodan voidakseen vallata Venäjän v.1905 menettämät Kurili-saaret takaisin 30-vuoden kuluttua tapahtuneesta.

        oli erhe jatkaa saavutetun vanhan valtakunnan rajan yli suursuomea näpeltämään. kaikki olisi toisin ja viipurikin suomella jos sille rajalla olisi jääty ja rakennettu massiiviset puolustuslinjat. mutta sotakiimaset marskit ja muut saksan härpäkkeet mokas. totuus marskistakaan ei kestäisi päivänvaloa.


      • isänmaan_puolesta
        libertas kirjoitti:

        oli erhe jatkaa saavutetun vanhan valtakunnan rajan yli suursuomea näpeltämään. kaikki olisi toisin ja viipurikin suomella jos sille rajalla olisi jääty ja rakennettu massiiviset puolustuslinjat. mutta sotakiimaset marskit ja muut saksan härpäkkeet mokas. totuus marskistakaan ei kestäisi päivänvaloa.

        " kaikki olisi toisin ja viipurikin suomella jos sille rajalla olisi jääty..."

        NL olisi varmasti vaatinut Viipuria itselle tavalla tai toisella. Olisi esimerkiksi Suomen rintamalla hyökännyt suuremmalla voimalla saadakseen Viipurin. Turha moralisoida, koska jo suurvallan arvovalta olisi edeltänyt talvisodan rajan palauttamista.


      • libertas
        isänmaan_puolesta kirjoitti:

        " kaikki olisi toisin ja viipurikin suomella jos sille rajalla olisi jääty..."

        NL olisi varmasti vaatinut Viipuria itselle tavalla tai toisella. Olisi esimerkiksi Suomen rintamalla hyökännyt suuremmalla voimalla saadakseen Viipurin. Turha moralisoida, koska jo suurvallan arvovalta olisi edeltänyt talvisodan rajan palauttamista.

        ehkä mutta suomella olisi ollut moraalinen oikeutus ennen 1940 rajoihin ja varmasti britannian ja amerikan sympatiat puolellaan (liittoutuneet) ja ehkä stalinia olisi painostettu tunnustamaan suomen "erityisasema", tuo urhoollinen pohjoinen kansa. sotakorvauksetkin olisi voitu ehkä välttää. ah viipuri ja terijoen hiekat ...


    • ööööööhh

      Miksi sinä olet avohoidossa, johtuuko se neljän polven sukurutsasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe