Nainen seurakunnassa

uskonsisar

Kuunnellessani yhtä TV7:n ohjelmaa, nousi naisen asema esiin.

Näen selvästi Raamatusta ja raamatullisena mallina sen, että naisen paikka ei ole seurakunnan johtajana tai vanhimpana. Nainen ei ole seurakunnassa opettajana - paitsi kuin naisten päivillä. Herran edessä myös olen kokenut tätä samaa tilanteessa, jossa eräässä seurakunnassa nainen oli opettamassa ja jakoi opetusmateriaalia sunnuntain seurakunnan tilaisuudessa opetuspuheestansa. Herra puhui minulle selkeästi, että näin Hän ei ole tarkoittanut. Tätä kokemusta ennen olisin pitänyt melko samana, onko paimen, vanhin tai seurakunnan opettaja mies tai nainen. Tämä tilanne muutti käsittystäni ja saman vahvistaa myös Raamattu.

Tämä ei toki poissulje sitä, etteikö nainenkin saisi puhua seurakunnassa. Tämä ei myöskään tee naisesta missään mielessä vähäarvoisempaa!

On varmasti ollut paljon tilanteita, joissa jotkut naiset ovat kokeneet, että heitä on alistettu väärällä tavalla Raamatulla lyöden. Tällainen alistamisen kokeminen voi saada aikaan vastareaktion ja loukkaantumista. Näin naisena minun on paljon helpompaa tuoda tämä asia esille, kuin monen miehen - moni mies pelkää tuoda tätä asiaa esille, vaikka kokisi sen raamatullisena. Ei haluta loukata naisia. Tässähän ei kuitenkaan ole kenenkään loukkamisesta kyse, vaan selvästä Raamatusta nousevasta arvopohjasta. Meillä on hyviä veljiä johtajiksi ja vanhimmiksi. Emmemkö soisi heille - Herran kutsumille miehille sitä paikkaa, jonka he ovat saaneet Herralta?

4

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirkanmaalainen

      Hyvä uskonsisar! Olen kokenut samoin kuin sinäkin, mutta havainnut samalla, että Raamatun viestistä ei tässä kohdin paljoa piitata.

      • insallah

        Oi tietenkin rakas sisar,
        meidän naisten täytyy kunnioittaa ja palvella kaikkia miehiä, rakkaita uskonveljiämme ( vaikka he tekisivät mitä tahansa pienille siskoillemme). He ovat kuitenkin miehiä, heillä on siihen oikeus koraanin ja vanhan testamentin mukaan. Islam, juutalaisuus ja ALKUKRISTILLISYYS eri muotoineen ovat sama uskonto....ikävä kyllä....


      • JeesusonJumala
        insallah kirjoitti:

        Oi tietenkin rakas sisar,
        meidän naisten täytyy kunnioittaa ja palvella kaikkia miehiä, rakkaita uskonveljiämme ( vaikka he tekisivät mitä tahansa pienille siskoillemme). He ovat kuitenkin miehiä, heillä on siihen oikeus koraanin ja vanhan testamentin mukaan. Islam, juutalaisuus ja ALKUKRISTILLISYYS eri muotoineen ovat sama uskonto....ikävä kyllä....

        Höpö höpö eikä ole sama...
        1Joh 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        1Joh 2:23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        Että sillai...


    • uskonvelimies

      Samaa mieltä uskonsisar. Oudosti tuo Sanan selkeä ohje ohitetaan.
      Jumala on näin säätänyt. Kuten kirjoitit, nainen ei ole yhtään vähempiarvoinen kuin mies. Kaikilla vain on paikkansa Jumalan suunnitelmassa.
      Naisesta sanotaan, että hän on heikompi astia. Toki moni nainen on paljon jämäkämpi, kuin "hissuttelija" mies....mutta eikö löydy Sanan mukaisia, raittiita miehiä opettajiksi?
      Olen nähnyt naisia srk:n johtajan paikalla. Enkä ole ollenkaan vakuuttunut. Eräässä srk:ssa johtohahmona ollut nainen kertoi miesystävästään, joka ei ollut vielä seurakuntalaisten tiedossa. Eikä hän ollut siinäkään tilaisuudessa. Hän kertoi miehellä olevan "arvot kohdallaan". Kävi ilmi, että mies ei ollut edes uskossa.....
      Ja niin tämä "paimen" otti ja lähti hetken perästä jumalattoman miehensä kanssa muihin maisemiin.

      Tämä oli vain yksi esimerkki, onhan nuo miehetkin tehneet jos jonkinlaisia temppuja. Ajsttelen kuitenkin, että naisen paikka ei ole seurakunnan johdossa. Se onSanan mukaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe