Millä aineella aluvanteet puhtaiksi?

3566463

Vanteissa jotain tummanruskeaa pinttynyttä likaa varsinkin nurkkakohdissa missä ei pääse hinkkaamaan. Ei meinaa millään lähteä irti. En tiedä onko jarrupölyä vai jarrunestettä mutta tosi hankala saada pois eikä tavallinen liuotinpesuaine tehoa.

Onko vannepesuaine jotenkin tehokkaampaa kuin tavallinen liuotinpesuaine? Ja onko muita suosituksia millä tavallisia aluvanteita uskaltaisi pestä?

Löytyisi RK24 ainetta mutta pelkään että sillä lähtee kiilto täysin, onko kukaan kokeillut?

5

2316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ergtft45gghggggg

Puhdistavaa autovahaa, vois toimia varmaan.. Autonpesu liuotinpesuaineetkin on usein kuitenkin hellävaraisia ettei ne tuhoaisi maalipintaa.

• Lähtee

Solmaster AS-40 ja tee 20% liuos

• sonax-xtreme

Hommaa Sonax Xtreme -vannepesuainetta. Sillä lähtee kaikki muu lika, paitsi mustat pikitäplät. Ainetta myy Motonet, Clas Ohlson ja jotkut isot tavaratalot, mutta bilteman valikoimiin se ei kuulu.

• erg4e5rgererre

Varovasti bensallakin, ei yleensä varmaan ihan pienestä mene mitään pilalle kunhan varovaisesti kokeilee. Pikkasen sutasee bensalla ja besee pois ja vahaa perään että suojaa uudelta lialta.

• dhjfjdsjd

Itse olen saanut kaikki liat pois ihan perus vannepesuaineilla. Kyllä ne vannepsuaineet ovat tehokaampia kuin yleisliuotinpesuaineet, ainakin varoitustekstien perusteella. Viimeksi esim Turtlen vannepesulla lähti kaikki pinttyneetkin liat pois.

Tärkeää on myös kunnollinen harja, esim pesusienellä ei vanteista saa kaikkia likoja pois. Itsellä sellainan pönttöharjaa muistuttava motonetistä ostettu Kungs vannepesuharja ja se toimii loistavasti niin aluvanteiden ahtaissa nurkissa kuin peltivanteistakin rapaa irrotettaessa.

Ja pesun jälkeen ne vanteet kanattaa vahata, siloin lika ei tartu läheskään yhtä helposti. Esim Biltemasta vannevahaa jotain 5-6e purkki. On sellaista öljymäistä läpinäkyvää joka kuivuu levityksen jälkeen himmeäksi, vähän kuin Autoglymin kultainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe