kysymys pedofiliasta jauhaville

555555553333

Okei heti ensimmäiseksi pedofiilitouhut ovat väärin ja rangaistava eikä missään olosuhteissa hyväksyttävä teko.

Sitten kysymykseen koska tällä palstalla asiasta jauhetaan joka päivä

1. Oletteko käyneet esimerkiksi srk:n johtokunnan kanssa keskusteluja asioista ja kertoneet että tähän täytyy tulla muutos
2. Oletteko käyneet puhumassa asioista esim. suviseuroissa, seuroissa yms missä on lestadiolaisia
3. Oletteko vässyköitä ettekä uskalla muuta kuin jauhaa täällä palstalla missä ei tarvitse kohdata ihmisiä kasvotusten eikä oikeilla nimillä

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti_Samuli_Haapakoski

No siis veljeni on pedofilian uhri ja äitini ja isäni ovat käyttäneet häntä seksuaalisesti hyväkseen. Vanhempani ovat edelleen vanhoillislestadiolaisia, kun taas veljeni jätti liikkeen teini-iässä ymmärrettävistä syistä. Siis pedofilian vuoksi. Kyllä paha on taas päässyt tekemään vl-liikkeen sisälle tuhoja.
      _____

Vl-liikkeen on syytä tehdä selvitys vanhentuneista pedofiliarikoksista liikkeen sisällä. Mätä on poistettava, jotta tervehtyminen voi alkaa.

• oletosamätää

Yritä nähdä tuo asia teidän perhetragediana. Mikset itse toiminut ja ilmoittanut ajoissa?

• jounimaim

Miten vanhempasi selittävät asian ja miten tämä on vaikuttanut perheessänne muihin lapsiin?

• vissssshy

Vässyköitä tai ei, aloittajalla tyypillinen vl-asenne koko kysymykseen: vl:t eivät ota vastuuta tapahtumista. Niiden, jotka pitävät ongelmaa päivänvalossa, pitäisi mennä seuroihin. Mutta siitä ei olisi mitään hyötyä. Ei alkoholismikaan poistu sillä, että menisin ravintolaan.

• pohdinpahdin

Oli lestadiolainen tai ei ihminen ei ota vastuuta rikoksestaan jos hän ei itse tunnusta asiaa.

Mikä on ratkaisu että otetaan vastuu tapahtumista?

• vm41

Vanhempien taholtahan oli varmaan tarkoitus opettaa lapsistaan homoja, sekä lesboja, sillä opittuja tapojahan ne ovat, eikä synnynnäisiä.
      Olenkin aina ihmetellyt mistä noita homoja sekä lesboja sikiää, näköjään sieltä uskovaisten "sylttytehtailta" niitä näköjään sikiää.

• Seppo_Tervon_naapuri

Luuletko avaaja, että suviseuroissa ja pääteltassa pääsisi mikrofonin taakse henkilö, joka pitäisi palopuheen vanhoillislestadiolaisesta pedofiliasta ja määräisi sen loppumaan?

• oassi

Ei asiat muutu missään keskustelupalstalla jauhamisella yötä päivää.

• siionin_johtohenkilö
        oassi kirjoitti:

Ei asiat muutu missään keskustelupalstalla jauhamisella yötä päivää.

Näin on.

Epäuskoisten on turha jauhaa täällä ainoiden oikeiden uskovaisten pedofiliasta. Asia hoidetaan kyllä siionin sisällä.

• nelsonmandela
        siionin_johtohenkilö kirjoitti:

Näin on.

Epäuskoisten on turha jauhaa täällä ainoiden oikeiden uskovaisten pedofiliasta. Asia hoidetaan kyllä siionin sisällä.

Minkä muutoksen se tuo että naputtelet 100 viestiä päivässä tänne huutaen lestapedofiilit blaablaa?

• siionin_johtohenkilö kirjoitti:

Näin on.

Siionin sisällähän se pedofilia toimii.
        Hyvä havainto

• ccvvxxx

Kempeleen harhauttaja haltioissaan.

Luuletteko, että MTV:llä, Ylellä, Iltalehdessä ja Iltasanomissa pääsi tällä asialla julkisuuteen? Kaikkiin neljään olen ollut yhteydessä. Iltalehti oli kiinnostunut, mutta pelästyi ilmeisesti jotain ja luopui asiasta. Ongelmana on, että näistä pedofilia-asioista ei oikeasti saa puhua missään. Myöskään Ylivieskassa yksikään taho ei ole ottanut asiaan kantaa. Asiasta on vaiettu. Olen käynyt Lidlissä ja Halpa-Hallissa, sekä levittänyt asiaan liittyviä lappuja. Laput on poistettu 90%. Mikään taho ei ole suostunut tukemaan minua tai antamaan asialle näkyvyyttä.

• Sinä_Ant-

ti_Samuli_Haapakoski olen todellinen pöljäke. Ei mulla muuta.

• 12345654321

Jounimaim teki hyvän kysymyksen tunti ennen kommenttiasi. Luitko sen? Miksi et vastannut siihen kysymykseen? Turha niitä lappuja on kaupan seinälle kiinnittää jos itse ei syvenny ongelmaan vaan juoksee ongelmaa maailmalle levittelemään.

• oikea_ratkaisu
        12345654321 kirjoitti:

Jounimaim teki hyvän kysymyksen tunti ennen kommenttiasi. Luitko sen? Miksi et vastannut siihen kysymykseen? Turha niitä lappuja on kaupan seinälle kiinnittää jos itse ei syvenny ongelmaan vaan juoksee ongelmaa maailmalle levittelemään.

##vaan juoksee ongelmaa maailmalle levittelemään.##

Veli puhuu asiaa. Maailman ainoiden oikeiden uskovaisten eli vanhoillislestadiolaisten pedofilia pitäisi lakaista maton alle.

• 12345654321
        oikea_ratkaisu kirjoitti:

##vaan juoksee ongelmaa maailmalle levittelemään.##

Veli puhuu asiaa. Maailman ainoiden oikeiden uskovaisten eli vanhoillislestadiolaisten pedofilia pitäisi lakaista maton alle.

Ei, vaan puhua perhepiirissä selväksi. Miksi veli ei selvitä asiaa isänsä ja äitinsä kanssa. Miksi Antti-poika ei mieti miksi hänellä ei ole mitään vastaavaa ongelmaa samojen isän ja äidin kanssa? Vai onko?

• minnih22

Jos olet puhunut medialle että vanhempasi (nimillä mainiten) on tehnyt näin ja asiasta ei ole mitään rikostuomiota niin en usko että kukaan vie asiaa julki sen vuoksi että he eivät tiedä mitä todellisuudessa on tapahtunut koska siitä ei ole tuomiota. En tiedä mitä lapuissasi on ollut mutta jos niissä puhut nimillä niin ne varmasti poistetaan. Ei kukaan lähde antamaan asialle näkyvyyttä juuri tästä syystä..katso asiaa median ja muiden tahojen näkökulmasta puolueettomasti niin ymmärrät miksi se voi olla vaikeaa. Jos lehti julkaisee asian että herra x ja rouva y on pedofiilejä ja heiltä vaaditaan todisteet tähän tottakai ja heillä ei niitä ole (pätevä todiste eli tuomio) niin he ovat ongelmissa perättömästä ilmiannosta.

Asia pitää ottaa keskusteluun perheen sisällä. Vanhempien pitää ottaa itse vastuu teoista.

• KirkkoTekeePahaa

Mihin siinä SRK:n johtokuntaa tarvitaan? Pedofimia on rikos ja poliisiasia eli ilmoitus netissä poliisille, niin asia etenee järkeviä teitä.

johtonunnalla o, velvollisuus ilmoittaa pedofiliat poliisille kun niistä kuulevat, mutta eivätpä sitä tee, koska oma ja yhteisön maine on heille tärkeämpi kuin lapsen hyvä kohtelu. Sellaista se on sairaissa yhteisöissä.

SRK:n johtokuntaa tarvitaan siihen, että kun he puuttuvat pedofiliaan, niin pedofiilien toiminta liikkeen sisällä käy mahdottomaksi. Nykytilanteessa pedofiilit mädättävät liikettä sisältäpäin. Kun liike työntäisi pedofiilit ulos, niin liike tervehtyisi sisältäpäin. Toki pedofilia-asiasta jäisi huono maku, mutta ainakin liikkeen johto olisi tehnyt oman osuutensa. Tällä hetkellä liikkeen johto ei ole tehnyt mitään sen eteen, että vanhentuneet pedofiliarikokset saatettaisiin oikeuteen. SRK:n johtakunnan tulee osoittaa moraalista johtajuutta ja vaatia yksituumaisesti ja päättäväisesti lainmuutosta, jotta pedofiliaa käsitellään siellä missä sitä kuuluukin käsitellä, eli oikeudessa. Huhupuheilla hoidettuna tämä asia on huonoissa kantimissa.

• rouvaTappinen

Jospa seurakunta on jo tehnyt kaiken mitä seurakunta pystyy. Ongelma on perheesi sisällä. Miksi et ITSE tee muuta kuin perheesi sisäistä ongelmaa yrität työntää ulkopuolisten, asioista hyvin vähän tietävien vastuulle?
        VASTUUN siirto netin avulla on nykyaikainen keino mutta kun rajat tulevat vastaan yksityisen ja yleisen tietämyksen suhteen, vastuunsiirto ei toimikaan.

• yksilövastaateoistaan

Yksilöt tekevät rikoksia, eivät kollektiiviset yhteisöt, joten sellaista oikeutta ei ole, jota ei voi vaatia. Tiedosta tilasto, että lestadiolaisuus yleensä vähentää pedofiliariskiä huomattavasti

Onko rouvaTappinen tehnyt jo kaiken, mihin rouvaTappinen pystyy? Aivan ensimmäiseksi asiasta tietävänä voisit itse ryhtyä avustamaan minua tässä asiassa. Siis voisit vaikka mennä kadulle vapaaehtoistyöntekijänä kertomaan nykylainsäädännöstä, jossa pedofiilit saavat rikoksilleen syytesuojan tietyn ajan kuluttua rikoksen tapahtumisesta. Kaikki ihmiset eivät välttämättä tiedä niin paljon pedofiliarikoksen vanhentumisesta, kuin te. Kaikilla ei myöskään ole konkreettista todistetta siitä, että joku pedofilian uhri ei ole saanut oikeutta sen vuoksi että rikos on vanhentunut. Täällä on yksi tapaus monista:

http://mvlehti.net/2016/03/17/hovioikeus-piti-yli-10-vuotta-lasta-hyvaksikayttaneen-lestadiolaisen-kari-ketolan-tuomion-ennallaan/?fb_comment_id=1125005914197681_1125794907452115&comment_id=1125794907452115#f34a1962b51bb44

rouvaTappinen, te tiedätte nyt liikaa. :)

• menehoitoon

Tuota samaa tapaustako aiot jauhaa lopun ikäsi yleistäen. Mieti joskus kokonaisuutta. Tuomittiin yksilö, joka rikkoi myös yhteisöään vastaan, mutta eihän se voi oikeutta käydä yksilön puolesta.

• rouvaTappinen
        menehoitoon kirjoitti:

Tuota samaa tapaustako aiot jauhaa lopun ikäsi yleistäen. Mieti joskus kokonaisuutta. Tuomittiin yksilö, joka rikkoi myös yhteisöään vastaan, mutta eihän se voi oikeutta käydä yksilön puolesta.

Antti-pojan täytyy tyytyä siihen vastaukseen että Taivaan isä on suonut rouva Tappiselle niin pitkän iän että Antti-pojan ehdottama toimenpide on käytännössä mahdoton. Pitäisi olla vähintään avustaja joka kadulle lähtee saarnaaja-rouvaTappista avustamaan.
        Mutta mieti mitä ITSE voit tehdä asian korjaamiseksi. Vanhusten häätäminen kadulle työskentelemään on epäonnistunut idea.
        "jounimaim" teki terveeseen pohdintaan pakottavan kysymyksen. Älä ala sairaaksi komentelijaksi.

On minulla toinenkin tavoite. Pedofilia muuttuu asianomistaja rikoksesta sellaiseksi rikokseksi, johon kaikilla asiasta tietävillä on velvollisuus puuttua ja viedä asia oikeuteen. Tällä tavalla uhrit saavat oikeutta niissäkin tilanteissa, joissa uhrilla ei ole resursseja käynnistää valtavaa prosessia hyväksikäyttäjiään vastaan.

• rouvaTappinen

Mutta ole varovainen tietojesi kanssa. Johanna Hurtig oli haastatellut ja löytänyt, oliko se kymmenkunta pedofiliatapausta vanhoillislestadiolaiseten parista. Ja veti päätelmän joka perustuu ei mihinkään että tapauksia on satoja tai tuhansia.
        Ihmisen erehtyväisyys ja halu liioitella on myös huomioitava, se vääristää helposti tietoja, tiedoista tuleekin " tietoja".

• Valehtelijalle
        rouvaTappinen kirjoitti:

Mutta ole varovainen tietojesi kanssa. Johanna Hurtig oli haastatellut ja löytänyt, oliko se kymmenkunta pedofiliatapausta vanhoillislestadiolaiseten parista. Ja veti päätelmän joka perustuu ei mihinkään että tapauksia on satoja tai tuhansia.
        Ihmisen erehtyväisyys ja halu liioitella on myös huomioitava, se vääristää helposti tietoja, tiedoista tuleekin " tietoja".

Valehtelevalle KUSIPÄÄ-Tappiselle:

###Tuhansia pedofilian uhreja v-lestadiolaisuudessa!!

Tohtori Johanna Hurtig tutki seksuaalista väkivaltaa vanhoillislestadiolaisessa herätysliikkeessä. Tässä ote hänen tutkimuksestaan:

""Yksittäistapauksista ei kuitenkaan voida puhua enää siinä vaiheessa, kun uhreja on satoja, todennäköisesti tuhansia, tapaukset sijoittuvat koko maahan, kymmenille eri paikkakunnille, toisistaan erillisiin sukuihin, ja kun kokemuksista ja ratkaisuyrityksistä voi tavoittaa useitayhteisöön ja sen edustamaan uskoon liittyviä pulmakohtia." (s. 110-111)

(Johanna Hurtig: Taivaan taimet, Uskonnollinen yhteisöllisyys ja väkivalta, Hansaprint Oy, Vantaa 2013)

https://tuhat.halvi.helsinki.fi/portal/fi/persons/johanna-hurtig(542af37e-33ca-4267-851a-f4beb2ea319a).html###

• eioikeintoimi
        Valehtelijalle kirjoitti:

Valehtelevalle KUSIPÄÄ-Tappiselle:

###Tuhansia pedofilian uhreja v-lestadiolaisuudessa!!

Tohtori Johanna Hurtig tutki seksuaalista väkivaltaa vanhoillislestadiolaisessa herätysliikkeessä. Tässä ote hänen tutkimuksestaan:

""Yksittäistapauksista ei kuitenkaan voida puhua enää siinä vaiheessa, kun uhreja on satoja, todennäköisesti tuhansia, tapaukset sijoittuvat koko maahan, kymmenille eri paikkakunnille, toisistaan erillisiin sukuihin, ja kun kokemuksista ja ratkaisuyrityksistä voi tavoittaa useitayhteisöön ja sen edustamaan uskoon liittyviä pulmakohtia." (s. 110-111)

(Johanna Hurtig: Taivaan taimet, Uskonnollinen yhteisöllisyys ja väkivalta, Hansaprint Oy, Vantaa 2013)

https://tuhat.halvi.helsinki.fi/portal/fi/persons/johanna-hurtig(542af37e-33ca-4267-851a-f4beb2ea319a).html###

Missä on lista näistä sadoista "TODENNÄKÖISESTI" (mieti tuon sanan merkitystä) tuhansista tapauksista. Ellei hän anna listaa näistä niin tutkimus on puuta heinää. Yhtälailla itse voin tehdä "tutkimuksen" ja todeta että todennäköisesti on sitä ja tätä.

• eieieieieiei

Ajatellaan että vaikka minä kuulen naapurin Veikko-sedän hyväksikäyttäneen poikaansa. Jos minulla on velvollisuus viedä asia oikeuteen niin mistä minulla on siihen voimavarat ja entäs jos käykin niin että koko homma napsahtaa omaan nilkkaani kun se onkin ollut perätön ilmianto? Asian tottakai ilmoitan poliisille että kuulin näin ja pyydän että tutkikaa se.

Haastanko minä veikko-sedän oikeuteen hänen lapsen hyväksikäytöstä?

• rouvaTappinen
        eieieieieiei kirjoitti:

Ajatellaan että vaikka minä kuulen naapurin Veikko-sedän hyväksikäyttäneen poikaansa. Jos minulla on velvollisuus viedä asia oikeuteen niin mistä minulla on siihen voimavarat ja entäs jos käykin niin että koko homma napsahtaa omaan nilkkaani kun se onkin ollut perätön ilmianto? Asian tottakai ilmoitan poliisille että kuulin näin ja pyydän että tutkikaa se.

Haastanko minä veikko-sedän oikeuteen hänen lapsen hyväksikäytöstä?

"Valehteleva KUSIPÄÄ -Tappinen" on nyt sitten pedofiili/ insesti-seulana kun testaatte mikä totuus pedofiliasta lestadiolaisliikkeessä.

Ehkä se on oikeudenmukaista taakanjakoa, Johanna Hurtig on ilmeisesti saanut aika reipasta palautetta tutkimuksestaan.

• täysin_selvä_asia
        rouvaTappinen kirjoitti:

"Valehteleva KUSIPÄÄ -Tappinen" on nyt sitten pedofiili/ insesti-seulana kun testaatte mikä totuus pedofiliasta lestadiolaisliikkeessä.

Ehkä se on oikeudenmukaista taakanjakoa, Johanna Hurtig on ilmeisesti saanut aika reipasta palautetta tutkimuksestaan.

Tottakai vanhoillislestadiolaiset lastensa raiskaajat kiistävät Hurtigin tutkimuksen.

Antavat toinen toisilleen synnit anteeksi (koska Jumala ei vl-teologian mukaan pysty antamaan syntejä anteeksi) ja käyvät sitten entistä voimakkaammin tyttäriensä kimppuun muna pystyssä tuhotakseen näiden elämän.

• uerueuewruewuerw
        täysin_selvä_asia kirjoitti:

Tottakai vanhoillislestadiolaiset lastensa raiskaajat kiistävät Hurtigin tutkimuksen.

Antavat toinen toisilleen synnit anteeksi (koska Jumala ei vl-teologian mukaan pysty antamaan syntejä anteeksi) ja käyvät sitten entistä voimakkaammin tyttäriensä kimppuun muna pystyssä tuhotakseen näiden elämän.

Ei sitä kiistä kukaan mutta ymmärrätkö että jos sanot tutkimuksessasi olevan satoja jopa todennäköisesti tuhansia uhreja niin et voi sitä päästä heittää vaan sinun täytyy antaa todisteet ja aineisto tästä.

Lista jossa on vaikka haastettelu 1: blaablaa tämä sanoi että hän hyväksikäytti
        lista jatkuu numeroon 2555: hän teki lapselleen tämmöistä täällä ja tähän aikaan.

Ymmärrätkö? Miten tämän voi selittää sinulle selkeämmin?

• 44-33

Minulle siitä määrästä kertoo ikävällä tavalla se seikka, että ne kaikki 4 pf-tapausta omassa lähipiirissäni, joista olemme raukkamaisesti vaienneet ja jos näitä on siellä täällä muitten yksittäisten vanhoillisten lähipiirissä sattuneita, niin täten ymmärrän Hurtigin mainitsemista jopa 1000:sta pf-uhrista, koska näitä ei ole tilastoitu ja tulleet päivänvaloon. Tämä on valitettavaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4373
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1703
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe