Liitin puristin

kaapelitkuntoon

21

2106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puristelija

      Tuolla on vaikea saada liitint oikeaan kireyteen. Jää helposti löysälle ja toinen isku katkoo sitten johtoja. Oikealla puristimella sopiva kireys tulee automaattisesti.

      • ei_vaikeaa

        Tuosta voi kyllä sanoa että ei perustu kokemukseen, vaan oli yleistä höpöttelyä.


      • rutistelija
        ei_vaikeaa kirjoitti:

        Tuosta voi kyllä sanoa että ei perustu kokemukseen, vaan oli yleistä höpöttelyä.

        Tuosta voi kyllä sanoa että ei ole kokemusta sinullakaan.
        Lyömällä tuo on lähes käyttökelvoton sähköisten liitosten tekemiseen kuten "puristelija" tuossa totesi.
        Ehkä isossa ruuvipenkissä voisi toimia?


      • ei_vaikeaa

        On aivan sama millä keinoin tavittava muodonmuutos saavutetaan. Tässä puristuksen määrä arvioidaan silmämääräisesti, pihdeillä mekaniikka määrittää maksimipuristuksen. Tietenkään ensikertalainen ei välttämättä onnistu tällä vasarapuristimella, jos ei ole ennen nähnyt puristettua kaapelikenkää.


    • zähkis

      Remppareiskan humpuukipuristin, hyvin tehdyt liitokset/liittimet kiinnitetään aina juottamalla.

      • puristelija

        Tiedätkö, että puristuslitos on paras, mikäli tehoa siirretään paljon. Liitos lämpenee aina virran kulkiessa sen yli, jolloin tapahtuu lämpölaajenemista. Jäähtyessään liitos taas kutistuu. Puristusliitos joustaa lämpöliikkeessä, mitä vuorostaan juotettu liitos ei tee. Juotos tekee myös rajapintaan huonommin johtavan pinnan.


      • zähkis

        Höpö höpö, puristinliitos on laiskan liitos.


      • kjynthbgr

        Olet täysin väärässä, juotos on monessakin suhteessa huono.


    • muutaeiole

      Ei ole halpaa hyvää puristin pihtejä suomessa myytävänä ?

      • mytistelijä

    • XX.Markkinat
    • XX.Markkinat
    • XX.Markkinat

      Valmistettu Kiinassa. mutta viimeistely USA:ssa.

    • suomestatuotteetostetaan

      vain suomalaisesta kaupasta kelpaa !
      en ala tilaileen mitään ulkomailta !

    • Vasarallahoituu

      Tuon puristusliitoksen voi tehdä vasaralla kovan päällä. Toimii parhaiten.Juotos vielä ja sen olen tehnyt sähköllä toimivalla kuumailma puhaltimella ja syöttämällä kunnolla juotoslankaa liittimen sisään ja reunoille.

      • hakka

        Nyt on tuota bilteman työkalua kokeiltu. 6mm2 kaapelille kenkää. Isolla vasaralla, pienellä vasaralla, kovalla alustalla, pehmeällä alustalla. Ei helv*tti, lyömällä ei mitään kunnollisen liitoksen saamisen edellytyksiä. Jos on senverran isoleukainen ruuvipenkki että saa tuon leukojen väliin niin silleen pystyy käyttämään. Hakkaamalla ei tule yksinkertaisesti mitään


      • tavantumpelo
        hakka kirjoitti:

        Nyt on tuota bilteman työkalua kokeiltu. 6mm2 kaapelille kenkää. Isolla vasaralla, pienellä vasaralla, kovalla alustalla, pehmeällä alustalla. Ei helv*tti, lyömällä ei mitään kunnollisen liitoksen saamisen edellytyksiä. Jos on senverran isoleukainen ruuvipenkki että saa tuon leukojen väliin niin silleen pystyy käyttämään. Hakkaamalla ei tule yksinkertaisesti mitään

        Kui sinä sitä niin pienelle liittimelle käytit, eihän sitä 6 mm2 vielä luvata toimivan?


      • hakka
        tavantumpelo kirjoitti:

        Kui sinä sitä niin pienelle liittimelle käytit, eihän sitä 6 mm2 vielä luvata toimivan?

        Hmm tosiaan, tuotekuvauksessa ei luvata tämän sopivan 6mm2 kaapelille. My bad, sorry. Kuitenkin - tietyt perusongelmat ovat kuitenkin olemassa kaapelikoosta riippumatta, ja olen jokseenkin varma että isompienkaan poikkipinta-alojen krimppaaminen lyömällä ei onnistu


      • jhfdsw2
        hakka kirjoitti:

        Hmm tosiaan, tuotekuvauksessa ei luvata tämän sopivan 6mm2 kaapelille. My bad, sorry. Kuitenkin - tietyt perusongelmat ovat kuitenkin olemassa kaapelikoosta riippumatta, ja olen jokseenkin varma että isompienkaan poikkipinta-alojen krimppaaminen lyömällä ei onnistu

        Toimii hienosti tällaisten kanssa
        http://www.motonet.fi/fi/kategoria/651/210245/Kaapelinpaat


    • Maakaapeli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe