kylläpä on ikävä lieksan 80-lukua oli paljon nuoria aigabriha ja kaatra sekä tietysti legendaarinen simppa eli simohurtta jonka jonot oli sokkarin lipputangolle saakka.kaatran perään on kyselty ympäri suomea kun kuulivat mistä olen aatelkee mitä on menetetty ja mitä on tullu tilalle myös vuonislahden lava oli tosi hieno paikka.
lieksa 80-luvulla
21
958
Vastaukset
- kiinnostunutasiasta
Minkälaista oli Lieksassa 80-luvulla?
- tälläistä
Silloin oli vielä Neuvostoliitto ja iskä ja äiskä oli Lieksan tehtaissa vaki töissä.
- Surkeetakinsurkeempi
Hyvin joutaa hävitä koko kylä
- ennen-oli-paremmin
Yövyin pari vuotta sitten nykyisessä "Kaatrassa" Eipä ollut oiken mieleen. Tupakka haisi ja autojen melu kuului pitkälle aamuyöhön, kun nuoret kollit pörräs Pielisentietä.
Siinnä valvoessa tuli muisteltua entisiä aikoja ja tansseja.- hbnbh
harmi..
- Josese
Sillon oli tosiaan vielä meininkiä ja ihmisiä liikenteessä. Mihinkähän lie hävinneet? Liekkö Helssinkkiin männeet.
- tosimiehijä
Vappuaattonakin jos meinasi baarissa olla niin täytyi jo iltapäivästä mennä pöytää varaamaan.
- kannattilähteä
Hyvä, että on lähetty. Sehän on jo tutkittua vagdaa, että kaupunkeihin muuttaneet nuoret voivat paremmin. Niin luultavasti mekin.
- efewfefe
Ei ollu kännyköitä ja tietokonetta...internettiä.
Oli vain lankapuhelin numero 22489 - pwdd
Eikä noita muslimeita.
- hopotusta
Älkää ny menkö taas muslimeihin.
- Jyrpä
-70 luvulla sitä vasta meininkiä oliki. Kesoilin paarissa ensin, sitten Unionille ja lopulta Liekssaan Siltapaarin kautta. Sittenhän se loppuilta meni sen mukkaan paljoko sitä rahhoo sattu olemaan, yleesä ei kovin paljo. Eikähän sitä siihen aikaan paljoo tarvinnukkaa. 5-6 putellii kohfin kolomosta, niin viihtyminen oli taattu.
- Haikeeaa_on
Käytiin siellä Kesoililla jo 60-luvun puolivälissä. Jo taitaa niistäkin pojista osa olla mullan alla. Mukavia muistoja on nuoruusajoilta jäänyt mieleen. Aika oli erilainen ja ihmiset.
- VärttösenNähnyt
Minä sitä näin -80 luvulla vitun! Sen jäläkkeen on ollu vähän heikomppoo! Se oli metka tappaus kun olin taksissa, ja se yks ämmä otti Hattuvuarraan kyyvvin? Kun perille piästtiin, niin se ämmä oli hilanna housusa alas ja kysy takapenkiltä, jotta, käypikö tämä maksuksi? Minä sanon, jotta miksikä ei, vaen mulla ei oo nuin isosta anttoo takasi! Ka, maksuta jäen, ja siitä arvasin jotta, tuo on niitä suvakkija jotka on sitä issoo musttoo morkkulloo tottunna käättämmään? Oli se värkki niin omituisen näkönen, niinkun satteen ryvettämä Helsingin sanoma!
Silloin minä kävin vain turistina Lieksassa.
Yövyin yleensä Timitrassa, ja siellä sattui kaikenlaista.
Minulla oli siihen aikaan suurehko koira, ja vaikka se ei ollut vihainen, niin koollaan ja näöllään pelotti monia.
Vain yksi nainen tiesi rodun, mutta varmisti kysymällä.- Viensuulla_tanssittiin
Timitran suunnassa asusteli se muuan "insinööri", joka oli parrakas hauska poika. Kyyditteli meitä tyttöjä farmarimallisella "Pösöllään." Oli ollut Kyproksella.
- viimeinenmohikaani
Ei koira karvoistaan pääse eli uteliaisuus ja juoruaminen oli 80-luvullakin yhtä paksua kuin nytkin, mutta eloa oli ja hauskaa pidettiin. Nyt näen vain happamia kasvoja tässä pystyyn kuolleessa kylässä.
- Rantass
Samallaisia ne lärvit tuppaa olemaan tuolla Etelä- Suomessaki, ei ne sen onnellisemman näkösiä ole. Jos joku naarraa, ni se on tekonaarruu.
- valovuosityötön
No mitäpä ilonaiheita täällä olisi? Valovuosia kestänyt työttömyys vai?
Työttömyys ei ole tosiaankaan mikään helppo kestettävä.
Sillä on taipumus tuoda muita ongelmia mukanaan.
- EntinenErnesti
Käytiinhän me naapurikunnistakin usein siihen aikaan Lieksassa. Se oli kyllä enempi 70-luvun puolella kun Ruotsista tuli Volvonväkeä ja näyttäähän niitä Volvoja piti. Tuosta Aigabrihasta on joitakin hämäriä muistikuvia, Pankakosken suunnassa olleen mökin muistan paremmin kun sain siellä simpsakalta eläinlääkäritytöltä useampaan kertaan. Joen kaupunki on sitten oma lukunsa. Ja olihan se Lieksa siihen aikaan toisenlainen kun ei ollut persuista eikä muista rasisteista tietoakaan vaikka eivätpä nuo minua mitenkään haittaa kun nykyään joskus harvoin vielä Lieksassa poikkean, kesäloman vietto siinä suunnassa on jo pois ohjelmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2802171Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131878Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1251646- 1401311
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1371220- 85856
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä184807- 174806
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala434734- 52602