http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kolumni-tyttoa-ei-autettu-bussissa-tampereella-mita-meille-on-tapahtunut/
Selvästi tytöllä on ollut paha olla eikä noiden ulkomaalaismiesten kerrota tehneen mitää auttaakseen.Miksei ne auttaneet uutta ystäväänsä? Miksei myöskään tyttö maksanut ulkkisten matkaa suosiolla? Onko niin että "normaalisti" osa matkustaa ilmaiseksi ihonvärin perusteella? Suomalaisille ei kai tulisi edes mieleen nousta bussiin jos ei ole matkarahaa mukana.
Miksei ahdistuskohtauksen saanutta tyttöa autettu?
13
<50
Vastaukset
- yitgyoub
Ahdistelijalta pakoon auttanut alkoi myös ahdistella - "Nyt kuljen turvasuihke mukanani"
Keskiviikko 9.3.2016 klo 06.00
Kahden peräkkäisen ahdistelun kohteeksi joutunut helsinkiläisnainen on yhä järkyttynyt tapahtuneesta. Helsinkiläisnainen oli runsas viikko sitten palaamassa kotiinsa Vuosaareen 96N-yöbussilla. Oli varhainen sunnuntaiaamu.
Kello lähenteli puolta viittä, kun nainen astui ulos bussista Porslahdentien viimeisellä pysäkillä.
Hän lähti kävelemään kohti kotiaan.
- Olin kävellyt joitakin metrejä, kun miesääni takaani kysyi huonolla englannilla, mikä on nimesi. Samassa hän oli jo kiinni takapuolessani, nainen muistelee sunnuntaiaamun tapahtumia.
"Löin ja potkin"
Bussi oli jo jatkanut matkaansa, eikä muita ihmisiä ollut lähistöllä. Nainen toimi vaistonvaraisesti ja alkoi rimpuilla vastaan.
Ahdistelija ja
Ahdistelija ja "pelastaja" iskivät pian sen jälkeen, kun nainen oli noussut bussista Porslahdentien viimeisellä pysäkillä. (JOONAS SALMELA)
- Löin nyrkillä ja potkin. Tuli sellainen reaktio, että nyt taistele.
Tilanne ehti jatkua hetken aikaa, kun bussin tulosuunnasta lähestyivät auton valot. Auto hiljensi ja pysähtyi.
- Kuski huusi suomeksi, että hyppää kyytiin, nainen kertoo.
Rimpuileva nainen pääsi yllättäen irti ahdistelijan otteesta. Hän hyppäsi autoon, joka lähti saman tien liikkeelle tehden u-käännöksen bussin tulosuuntaan.
- En edes muista, millainen auto oli. Ajatus oli vaan, että kunhan pääsen pois ja turvaan.
Yritti rauhoitella
Uhrin autoonsa ottanut tummaihoinen kuljettaja kysyi, oliko naisella poikaystävän kanssa kova riita. Nainen totesi, että kyseessä ei ollut poikaystävä.
Kun kuski sai myöntävän vastauksen arveluunsa ahdistelijan etnisestä taustasta, hän harmitteli tyyliin "näitä on ollut". Samalla hän yritti rauhoitella naista.
Pian kuitenkin saavuttiin naisen antamaan osoitteeseen. Kuljettaja pysäytti auton naisen kodin tuntumaan.
- Jostain syystä oli sellainen olo, että en antanut kotiosoitetta. En halunnut hänen tietävän, missä asun ja mihin rappuun menen.
Nainen ei kuitenkaan ehtinyt avata ovea, kun "pelastaja" muuttuikin ahdistelijaksi.
"Kiinni kasvoista"
- Hän otti minua kasvoista kiinni ja alkoi suudella. Huusin, että lopeta!
Mies ilmeisesti hätkähti naisen voimakasta reaktiota, eikä estänyt tätä poistumasta autosta.
Syvästi järkyttynyt nainen pääsi lopulta kotiinsa. Seuraavan päivän aamuna hän kävi tekemässä tapahtuneesta rikosilmoituksen.
- En tiedä, oliko se (ensimmäinen) ahdistelija jo bussissa vai odottiko hän pysäkin tuntumassa. Poliisi sanoi yrittävänsä selvittää, oliko bussissa ollut kamera.
Nainen sanoo olleensa niin sokissa, että mitään tarkkoja tuntomerkkejä hän ei pystynyt antamaan kimppuunsa käyneistä miehistä.
(JOONAS SALMELA)
- Iältään he olivat ehkä alle kolmekymppisiä.
Suihke mukana
Nainen sanoo yhä olevansa "tosi säikky" kokemustensa vuoksi.
- Edellinen ahdistelu sattui tammikuussa Helsingin Rautatieasemalla. Olin tulossa junalta kuuden aikaan iltapäivällä, kun kolme miestä käveli vastaan. Yksi alkoi suudella suoraan kasvoille, vaikka ihmisiä oli ympärillä.
- Nyt kuljen koko ajan turvasuihke mukanani.- yitgyoub
Vitsi vitsi vitsi kopioin hölynpölyn holmöyttäni kun minulla on sellainen syntymävika, älkää ottako ihan tosissaan näitä kopioita!
- ihme.hourinta
Miksei tyttöä autettu? No toimittaja sitten varmaan tekee ilmoituksen bussikuskista yhtiöön jos tyttö kerta oli kuolemanvaarassa paniikkikohtauksensa takia. Vai mikä tämän kolumnin tarkoitus oli?
- OiotaanHieman
Tosin lopussa kerrottiin, että bussissa oli myös ainakin yksi pariskunta suht selvin päin ja he auttoivat sitten tyttöä.
Tyttö siis sai apua siihen kykeneviltä ihmisiltä.
Tuskin nuo känniset huutelijat tosiaan siihen olisivat edes kyenneet mitenkään. Kuskin olisi pitänyt soittaa poliisille.
Jo siinä vaiheessa kun rahattomat ja päihtyneet ulkomaalaiset eivät noudattaneet poistumiskäskyä!- tietääkseni.kuitenkin
Niin, jos toinen ei saa happea, pitäisi kuskin soittaa ambulanssi tai apua. Periaatteessa siis kuski vastaa asiakkaista. Ei jotkut känniset yöbussin matkustajat joita kolumnisti tässä syyllisti.
- tosiaankin
Todella törkeää huutelua tytölle. Oikein kantasuomalaisten kännikalojen tekstiä! Eihän se teinityttö siihen ollut syyllinen, että ulkomaalaiset pyrkivät bussiin ilmaiseksi!
- islam_will_rule
Huoran pitää tietää paikkansa. Mitäs pukeutuu kuin huora ja käyttäytyy kuin huora julkisella paikalla illman miespuolista sukulaista vahtimassa.
- Valtteri-Pekka
Ei tunnuta muistavan, että koko tilanteen alkuun laittoi muutamat känniset nuoret lakupekat. Pekat olisivat haluneet ilmaisen bussikyydin ja viivästyttivät kuskia pysäkillä.
- ääählääh
Kerron nyt salaisuuteni.
Mulla on aina taskussa rasia kenkäplankkia siltä varalta että rahat loppuvat kaupungilla. Pääsen aina bussilla kotiin kun sutasen sitä naamaan ja vedän hupparin syvälle päähän.
Toimii takuuvarmasti - raatoraija
Kuski oli mamukuski, ihmettelinkin miksi toimittaja ohitti kuskin osuuden tapahtumiin. Patatukka taas pani omiaan, kuinka yllättävää.
- kove.hetki
Luulen että tyttö sai kohtauksensa siksi että hänet oli joskus raiskattu ja hän tunnisti raiskaajansa, ne lakupekat jotka yrittivät bussiin ilmaiseksi. Ja jotka selvisivät raiskauksestakin ilman että joutuivat maksamaan mittän. No ei kai sen jälkeen ilmaisen bussikyydin vaatiminen tunnu enää missään.
- LukekaaAlkuperäinen
Eräästä tietystä "roskalehdestä" löytyy paniikkihäiriöstä kärsivän nuoren naisen alkuperäinen facebookissa jaettu teksti.
Teksti on hyvä ja asiallinen. Toisin kuin Aamulehden valikoiva esitys siitä. Selkeästi huonosti ja asenteellisesti oikaistu kyhäelmä.
Suosittelen lukemaan alkuperäisen kertomuksen tapahtumasta mv-lehdestä. Jotkut känniset idiootit oli todellakin huudelleet asiattomuuksia takapenkiltä. Ja jotkut ilmeisesti mamu-nuoret miehet yrittäneet puhua mamu-kuskia ottamaan heidät bussiin ilman rahaa.
Nuori nainen sai onneksi apua kun bussiin tuli ihmisiä jotka osasivat auttaa. Joku muukin saattoi olla hieman peloissaan bussissa tästä huutelusta ja myös tytön paniikkikohtauksesta. Eikä osannut ja uskaltanut auttaa.
Risut Aamulehden kolumnisti Riikka Lehtovaaralle. Tässä vähän parempi kirjoitus aiheesta. Näkyy myös tytön itsensä kirjoittama viesti, josta selviää paremmin tapahtumien kulku.
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/378538-suvakki-ulos-vinkumasta-tamperelaisnuorten-oinen-bussimatka-muuttui-painajaiseksi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596865Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414825- 752647
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat412009- 181788
- 301587
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151349- 241244
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137