Aikuisen adhd:n sekoilu

Adhhhhhhhd

Erosin pitkästä avoliitosta viime kesänä. Sen jälkeen olen elänyt hyvin vauhdikasta elämää ja ottanut "kadonnutta nuoruutta" takaisin. Olen kolmekymppinen ja työelämässä ihan hyvässä työpaikassa. Koirani pitää minut suht säännöllisessä arjessa kiinni. Ongelmaksi on muodostunut jatkuva kännääminen, irto seksi ja ongelmat hoitaa kotiasioita. Mokailen humalassa ja herään aamuisin mistä sattuu. Vihaan käytöstäni, mutta en ole onnistunut pysähtymään. Olisiko vinkkejä tilanteen hallinnan palauttamiseen? Ammatti apua en kaipaa, vaan haluan yrittää ensin itse.

3

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asfasfaf

Hae ammattiapua, ei ole muita vaihtoehtoja.

• EeroKo

Minä erosin vaimostani, jonka kanssa olin yli 8 vuotta naimisisaa. Hänelle oli diagnosoitu ADHD. Ennen diagnoosia kaikki oli hienosti ja hän jopa yritti käydä töissä mutta heti kun diagnoosi tuli niin rupesi tietysti tulemaan univaikeudet lääkkeiden johdosta ja työssä käynti ei ollut enään oleellinen asia, liekö halunnutkaan kun oli peruskoulun vain käynnyt. No ADHD lääkityksen myötä voisi sanoa että hän sai uuden valuutan, jolla pystyi vaihtamaan lääkkeittään päätä sekoittaviin ja muihin opiaatti pohjasiin ja näytti kaikki muukin maistuvan. Vaikka en väitäkkään että ADHD olisi todellinen sairaus, koska olen nähnyt monta tapausta jotka ovat vilkkaampia tapauksia kun ex puolisoni, sanoisin että pelkkö diagnoosi voi synnyttää joillekkin ihmisille suojan jolla voi hakea erityis kohtelua jota ei tästä yhteiskunnasta todellisuudessa tule saamaan ainakaan tässä tapauksessa.
      Kun miettii nyt taakse päin, pelkkä diagnoosi pilasi hänen elämänsä, oli lähellä pilata minunkin elämäni (veti aika syvälle vaikka itseäni siitä enemmän syytän että annoin mennä niinkin pitkälle), lisäsi resepti lääkkeiden katukauppaa ja vei yhteiskunnana rahoja niinkuin yhä vie.

Kiinnostaa minkälainen vastuuu lääkäreillä on näistä diagnooseista. Lääkkeillä kyllä hoidetaan oireita ja lääkkeiden oireita, mutta siinävaiheessa kun potilas tulee lääkärin lua ottamaan verikokeita ja kyynertaipeista löytyy pelkät venttiilit suonien sijasta pitäisikö silloin jo ruveta hälytyskellot soimaan eikä määrätä lisää lääkkeitä.

Tälläiset tuntuvat olevan vain mahdollisia yksityisellä puolella kun kunnallisella puolella näyttää olevan rahoitus ja lääkiys politikka tiukempaa.

Pahoittelut oikenkirjoitukseta, lukihäiriö ja ei kiinnosta edes panostaa kun tietää että jotain siellä on väärin kumminkin.

• EeroKo

Mut juu vinkkei heitetään hatusta, vaikka en mistään mitään tiedä. Syö terveellisemmin, lopeta sokerin käyttö, vähennä alkoholin käyttöä ja harrasta enemmän liikuntaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3316
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe