Olen nyt miettinyt, että millaiseen liemeen olen itseäni mahdollisesti kehittämässä. Olen tällä hetkellä kokopäivätyössä oleva tradenomi, tosin pätkätöitä teen, mikä mahdollistaisi opiskelun ohessa. Pääsykokeisiin lukeminen vain tuottaa päänvaivaa, sillä en ole aloittanut vielä enkä ole uskaltanut hakupapereitakaan laittaa. Olen töissä 7-15 ja sen jälkeen muksu hoidosta ja ruuanlaittoa. Miten ihmeessä kerkeän lukemaan yhtä paljon kuin muut kanditutkintoon hakevat? Maisteriohjelman kautta on mahdotonta hakea, koska keskiarvo n. 3 ja opinnäytetyö vain 2. Vaikeamman kautta tämäkin pitäisi hoitaa, mutta mahdottomalta tuntuu, koska on perhe ja en haluaisi olla poissaoleva vanhempi, joka kaikki vapaa-ajat pänttää. Harmittaa, ettei pänttääminen onnistuu siinä määrin, ellei sitten olisi aloittanut jo tammikuussa. Onko muita, jotka ovat sovittaneet perhe-elämää ja työtä pääsykoepänttäysten lomaan?
Kauppakorkean pääsykokeet + kokopäivätyö + perhe
3
199
Vastaukset
- jotainliikaa
Aivan selvä asia on, ettet ehdi etkä jaksa lukea yhtä paljon kuin ne, joilla ei ole mitään velvollisuuksia mihinkään suuntaan. Kotona toimii vielä täysihoito.
Jos nyt pääsisit opiskelemaan, perhe vaatii edelleen osansa. Kävisitkö vielä töissäkin opiskelun lisäksi? Yhtälössä on jotain liikaa. Mikä sinua ajaa opiskelemaan? Eikö työ ja perhe ole tarpeeksi?
Aniharva saa kaiken kerralla. On pakko tehdä valintoja.- Satsuma83
No juuri se ajaa minua opiskelemaan lisää, sillä työkuviot ovat epävakaita ja tradenomeja on liikaa. Joka paikasta vähennetään ja työnkuva muuttuu niin, ettei työntekijöitä tarvitse entiseen tapaan. Kauppakorkeaan hain samana vuonna kun tradenomiksi opiskelemaan pääsin. Ajatuksena olisi se, että hyödyntäisin tässä samalla tämän epävakaan työtilanteen, koska loppukesästä olen 3 kk työttömänä ja talvella taas 3 kk töissä. Opiskelisin nämä välit, jolloin töitä ei ole. Hakutoimistoonkin olen ollut yhteydessä ja sanoivat, että mikäli jokin kurssi vaatii läsnäolopakon ja olenkin töissä, siirrän sen seuraavaan vuoteen. Olen ikuinen opiskelija, olen täydentänyt tradenomin tutkintoa sihteerintutkinnolla, mutta työtilanne ei siltikään parane. Hullua olisi alkaa opiskella täysin uutta alaa!
- xcxcxcxcxcxcxcxcxc
Hei! Itse opiskelen täysin uutta alaa yliopistossa, jossa 100% työllisyys. Nollasta lähdettiin ja hyvin onnistuu töiden tekeminen samalla (osa-aikaisesti). Toivoisin, että jokainen asian ymmärtävä tiedottaisi nykyisiä sukupolvia (laittaisi sanaa eteenpäin), että saataisiin ihmiset oikeasti tajuamaan, että nyt ei todellakaan kannata opiskella tradenomiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029