Itäautot ennen ja nyt

Skodilow

"Useimmista itäautomerkeistä on enää jäljellä muisto vain. Esimerkiksi Moskvitshin autotehdas kuopattiin lopullisesti parisen vuotta sitten.
Poikkeuksena merkeistä on Skoda, joka tehtaan omistusjärjestelyjen takia on saanut uutta tuulta purjeisiinsa" http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/1074288018/Itaautot tulivat ja autoistivat Suomen

127

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CheckpointCharlie---

      Aloittaja ei tunne paljoakaan historiaa sillä Audi on yllättävän hyvin menestynyt automerkki kun ottaa huomioon että juuret on DDR:ssä.Missä ovat esim. Ifa,Wartburg,Trabant kun niitä ei enää valmisteta.

      Itse en Audia ottaisi edes ilmaiseksi koska siinä on sen pahamaineisen Stasin haju joka ei ikinä lähde pois!

      • Totuuskirjoittaja

        Audi on täysin eri auto nykyään kuin DDR-aikoina


      • Oikea.totuuskirjoittaja
        Totuuskirjoittaja kirjoitti:

        Audi on täysin eri auto nykyään kuin DDR-aikoina

        Niin on Skodakin täysin eri auto kuin Neuvostoliiton suunnitelmatalouden aikoina.


      • Anonyymi
        Oikea.totuuskirjoittaja kirjoitti:

        Niin on Skodakin täysin eri auto kuin Neuvostoliiton suunnitelmatalouden aikoina.

        Ei ole vaan sama auto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan sama auto

        Samoja ovat Audit ja Skodat nykyään. Oikeassa olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja ovat Audit ja Skodat nykyään. Oikeassa olet.

        Niimmitäsitte? Hyvin ne kummiskin käy kaupaksi ihmisille. Skodan malli eniten ostetuiden autojen joukossa.


      • Anonyymi
        Oikea.totuuskirjoittaja kirjoitti:

        Niin on Skodakin täysin eri auto kuin Neuvostoliiton suunnitelmatalouden aikoina.

        Heti jorma yrittää antaa jenkemipaukulleen kenttäylennyksen. Sama paska kosla se sun skoda on ja pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja ovat Audit ja Skodat nykyään. Oikeassa olet.

        Audi ei ole koskaan ollut itäauto.

        Itä-Saksassa kyhäsivät kaksitahtiprutkuja Trabantteja ja Wartburgeja, mutta Länsi-Saksassa tehtiin laatuautoja, kuten Mersuja, Volkkareita ja Audeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja ovat Audit ja Skodat nykyään. Oikeassa olet.

        Jos noin pitkältä syitä haetaan, niin Toyota on ompelukone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audi ei ole koskaan ollut itäauto.

        Itä-Saksassa kyhäsivät kaksitahtiprutkuja Trabantteja ja Wartburgeja, mutta Länsi-Saksassa tehtiin laatuautoja, kuten Mersuja, Volkkareita ja Audeja.

        Kyllähän ne siellä lännessäkin kyhäsivät niitä kaksitahtiprutkuja, merkiltään DKW josta tuli Audi suoraan alenevassa polvessa.


    • Itäkuinitä

      Ja sitten on kaikki japanilaiset ja korealaiset, kohta myös kiinalaiset. Itäisimmästä idästä. Muistan vielä niitä köyhiä aikoja kun useimmilla duunariperheillä oli varaa joko kantikkaaseen Ladaan tai sitten oudon näköiseen Corollaan. Corolla oli usein sellainen vauvankakanruskea, aito neukkiväri.

      Onneksi meillä oli silloin varaa länsiautoon.

      Itä on itä ja länsi on länsi, eivätkä ne koskaan kohtaa, sanoi jo Rudyard Kipling aikoinaan.

    • Neonaskeleenedellä

      Japseilla on kuitenkin homma hanskassa toisin kuin monella muulla ns.länsiautolla.

      • onSeVaanNiinEdelleen

        Aivan, osaavat tehdä kurjia autoja edelleen. Välillä oli hieman parempi kausi, mutta nykyään paluu paskaan on tapahtunut hienovaraisesti.


      • Anonyymi

    • Ahkeruusonilomme

      Tohjohiiret on taas ahkeroineet peräkammareissaan yön pimeydessä ja keksineet skodajuttuja.

      On kuin koulukiusattu joka yrittää kääntää öilkan itsestään toisiin...oma ruostunut Tohjo tuntuu paljon paremmalta kun oksentaa netin täyteen Škoda- ja Daciajuttua. Jos Škodasta olisi pakko keksiä jotain kivaa sanottavaa niin škodistit ei heilu yökaudet netissä keksimässä tohjojuttuja.

    • KuhaKysyn

      Yksi kysymys: MIkä Automiestä/trollia haittaa siinä, että Skoda on toisin kuin muut vanhat itäautomerkit, nykyisin menestyvä moderni autotehdas? Koskaan et muuttua saa, kuten huono koulutustaso periytyy täällä Suomessakin?

      Aivan kuin nämä veijarimme olisivat venäläisiä ja kateellisia, kun Ladasta ei ole mihinkään. Minkä sille voi, kun ryssän mafiat tappelivat Ladan tehtailla silloin, kun olisi pitänyt tehdä autoja 90-luvulla, kuten Skoda Volkkarin avulla.

      Eihän trolli-poika historiasta sen enempää välitä, kunhan rölöttää, mutta kysymys on aiheellinen, kun tämä itäauto-asia on niin tärkeä ja Skoda törkeä.

    • kykkelismollaaja

      Siterauksessaan trolli on jättänyt pois yhden oleellisen asian. Tässä vähän pidempi lainaus artikkelista:

      "Poikkeuksena merkeistä on Skoda, joka tehtaan omistusjärjestelyjen takia on saanut uutta tuulta purjeisiinsa. Ensi vuonna 50 vuotta täyttävä, taas käytössä oleva mallinimi Skoda Octavia, komeilee myyntitilastojen parhailla paikoilla."

      • säälittävää

        Aika turhaa käydä leijumaan maailman mittakaavassa täysin marginaalisella merkillä siksi että se olisi "suosittu mm suomessa"


      • simppeli.totuus
        säälittävää kirjoitti:

        Aika turhaa käydä leijumaan maailman mittakaavassa täysin marginaalisella merkillä siksi että se olisi "suosittu mm suomessa"

        Aika turhaa tulla tänne leijumaan jostain mitä maailmalla myydään.

        Saksassa ostetaan saksalaisia, Ranskassa ranskalaisia, Jaappanissa japanialalaisia ja Amerikassa amerikkalaisia.

        Mutta mitä ostaa Suomessa, kun kotimaisten merkkien valikoimaa ei ole? Silloin pitää harkita tarkkaan mihin rahansa laittaa. Eikö niin?


      • KuhaKysyn
        säälittävää kirjoitti:

        Aika turhaa käydä leijumaan maailman mittakaavassa täysin marginaalisella merkillä siksi että se olisi "suosittu mm suomessa"

        Yksi kysymys: MIkä Automiestä/trollia haittaa siinä, että Skoda on toisin kuin muut vanhat itäautomerkit, nykyisin menestyvä moderni autotehdas? Koskaan et muuttua saa, kuten huono koulutustaso periytyy täällä Suomessakin?

        Vastausta odottelen, enkä höpinää "markinaalimerkistä".


      • säälittävää

        Eipä ole tietoa mistään tuollaisesta. Marginaali on kuitenkin marginaalia.


      • höö.mikä.tyhmä
        säälittävää kirjoitti:

        Eipä ole tietoa mistään tuollaisesta. Marginaali on kuitenkin marginaalia.

        Jos sinulla ei kerran ole MITÄÄN TIETOA, niin miksi sitten kuitenkin tulet tänne länkyttämään?


      • faktat.ensin
        höö.mikä.tyhmä kirjoitti:

        Jos sinulla ei kerran ole MITÄÄN TIETOA, niin miksi sitten kuitenkin tulet tänne länkyttämään?

        Laajan mittakaavan ilmiö vaikuttaa enemmän kuin pienen. Jos automerkin ainut meriitti on tosiaan "suosittu mm suomessa" niin kyllähän se aika koomiselta tuntuu.


    • typerättrollit

      Hirveesti vaan näkee tohjopetterit vaivaa muuttaakseen kaukoidän länneksi ja Euroopan idäksi.

      Ei se vaan mene niin. Ajelkaa tyytyväisinä riisikupeillanne, kun ne on niin hienoja. Ja ruostuu.
      Ja Skoda ei suinkaan ole paska siksi että se jossain vaiheessa oli osa suunnitelmatalouden yrityksiä, vaan siksi että ahne VW-konserni työnsi siihen TSI:t, DSG:t ja huijaussoftat ja nauroi asiakkailleen päin naaamaa. Lyön vetoa että tshekit olisivat itse hoitaneet homman paremmin.

      Ja ei, en omista sen paremmin kaukoitäautoa kuin skodaakaan, halveksun tohjotrolleja.

    • Oikeatautottuleemuualta

      Heh heh.Olkaa Skeida porukka onnellisia kun pääsette puikottamaan todellista klassikkoa eli "Tsekki-Ferraria".

      Pois tieltä risut ja männynkävyt kun meidän iskä tulee rahoitusyhtiön omistamalla 1.2 litraisella TSI Ocullaan kuin Euroopan omistaja konsanaan!

      Eikös sitä sanota niin että kaikki Detroitin itäpuolella valmistetut kotterot on itäautoja!

      • Itäautojapanista

        On vaikea nähdä että Detroit olisi mikään tason mittari: ainoat "jenkit" joita täällä näkee on Daewoon kyhäämiä.

        Itäauto oli Varsovan liiton maissa koottu. Länsiauto oli eurooppalainen tai amerikkalainen. Mutta ei koskaan japsi

        Länsiauto on edelleen Euroopassa valmistettu. Olkoonkin skodassa lukuisat puutteensa niin on se länsiauto verrattuna Tohjoon. Jos olisi valittava tshekkiläisten ja japanilaisten väliltä, ja luojan kiitos ei ole, niin Škoda


      • KuhaKysyn

        "Pois tieltä risut ja männynkävyt kun meidän iskä tulee rahoitusyhtiön omistamalla 1.2 litraisella TSI Ocullaan kuin Euroopan omistaja konsanaan!"

        Kirjoittelustasi päätellen Sinulla on henkilökohtaisia ongelmia. Esität keksimiäsi väitteitä ja teet joukon epäloogisia päätelmiä, joita yhdistelemällä olet pääsemäisilläsi haluttuun lopputulokseen. Mutta ei. Jäät.

        Edelleen yksi kysymys: MIkä Automiestä/trollia haittaa siinä, että Skoda on toisin kuin muut vanhat itäautomerkit, nykyisin menestyvä moderni autotehdas? Koskaan et muuttua saa, kuten huono koulutustaso periytyy täällä Suomessakin?


      • Totuuskirjoittaja

        tsekki kuuluu varsovan liittoon yhä


      • Oikeampi.totuus
        Totuuskirjoittaja kirjoitti:

        tsekki kuuluu varsovan liittoon yhä

        Varsovan liitto on lakkautettu vuonna 1991. Missä olit silloin? Siemeninä isäsi pusseissa?


      • truth.writer
        Oikeampi.totuus kirjoitti:

        Varsovan liitto on lakkautettu vuonna 1991. Missä olit silloin? Siemeninä isäsi pusseissa?

        miten sotilasliiton voi lakata?


    • Räpylän.arvo.NADA

      Skoda on vaan se tylsä vw.n jämä osista kyhätty kova ääninen kansanauto idästä.Eikö niin.

    • Kirkkoreisulle

      Ei vain kaikki tieto tunnu trollilla olevan hallinassa. Tsekeissä jo rakennettiin kulkuneuvoa Skodan tehtaalla,kun suomessa vielä hevosen vedettävissä paskakäryssä kirkkoreisulle lehdettiin

      • apukoulumaa.tsekki

        ai skodan ainut perustelu olemassaololleen on se että "jossain suomessa liikutaan pääasiassa hevosella"

        tulipahan tämäkin selväksi


      • businezzz

        aikaisempi höpinähän meni niin että "montako autotehdasta suomessa on". kumma ettei skoda keskity itseensä vaan kaikki perustuu vaan suomeen. tuosta näkee että yhtiöt itsetunto on täysi nolla.


    • Vain.räpylälogo

      Enemmin hevosella kun jollain skeidan reuhkalla.Ilman vw.tä noilla tehtailla tehtäisiin kaalimakkaroita.pehkunpuhaltimet olisi kuopattu räpylälogoineen syvälle.

    • Kuhakysyn

      Kun Kyykman on nyt palstalla ja "vauhdissa", niin varmaankin saamme vihdoin vastauksen kysymykseen:

      MIkä Automiestä/trollia haittaa siinä, että Skoda on toisin kuin muut vanhat itäautomerkit, nykyisin menestyvä moderni autotehdas? Koskaan et muuttua saa, kuten huono koulutustaso periytyy täällä Suomessakin?

      Jullinjuntti tuskin jaksoi kysymystä lukea, saati ymmärtää.

      • Hienotmeriititansaittu

        Skeida vaan on niin paska.Kaipaako se vielä jotain lisäselvityksiä muka? No ei minunkaan mielestä.Paska mikä paska !!!

        Tiedättekö muuten että "kaalilavetti" kisassa Skeida nappasi ykkössijan ylivoimaisesti.Kyllä kansa tietää!


      • KuhaKysyn
        Hienotmeriititansaittu kirjoitti:

        Skeida vaan on niin paska.Kaipaako se vielä jotain lisäselvityksiä muka? No ei minunkaan mielestä.Paska mikä paska !!!

        Tiedättekö muuten että "kaalilavetti" kisassa Skeida nappasi ykkössijan ylivoimaisesti.Kyllä kansa tietää!

        Kiitos! Sain vastauksen. Jopa odotetun sellaisen.

        Tarkennuksena kuitenkin: Et voi kirjoittaa "ei minunkaan mielestä", jos esittelet vain oman mielipiteesi.


      • Johanonoikeajääräpää
        KuhaKysyn kirjoitti:

        Kiitos! Sain vastauksen. Jopa odotetun sellaisen.

        Tarkennuksena kuitenkin: Et voi kirjoittaa "ei minunkaan mielestä", jos esittelet vain oman mielipiteesi.

        Suurin osa kunnon autolla ajavista on kanssani samaa mieltä! Skeida on ihan oikeasti paska tuote.


      • kehäpäätelmä
        KuhaKysyn kirjoitti:

        Kiitos! Sain vastauksen. Jopa odotetun sellaisen.

        Tarkennuksena kuitenkin: Et voi kirjoittaa "ei minunkaan mielestä", jos esittelet vain oman mielipiteesi.

        Vaikuttaa siltä, että trollilla nyt hiukan remmi luistaa... Helppohan se on hokea jatkuvasti että Skoda on paska. Ikäänkuin se olisi joku totuus. Trollin mantrahan se on, eikä asia muutu faktaksi sillä perusteella, että joku muukin trolli on niin aIkaisemmin kirjoittanut.


      • KuhaKysyn
        Johanonoikeajääräpää kirjoitti:

        Suurin osa kunnon autolla ajavista on kanssani samaa mieltä! Skeida on ihan oikeasti paska tuote.

        Määrittelethän vielä "kunnon auton", "suuren osan" ja mikä tärkeintä "paskan tuotteen", kiitos jo etukäteen!

        Ps. Mitä tarkoittaa "ihan oikeasti"? Varmaankin eri asia kuin aikuisten oikeasti?


      • Kovinonuteliashemmo
        KuhaKysyn kirjoitti:

        Määrittelethän vielä "kunnon auton", "suuren osan" ja mikä tärkeintä "paskan tuotteen", kiitos jo etukäteen!

        Ps. Mitä tarkoittaa "ihan oikeasti"? Varmaankin eri asia kuin aikuisten oikeasti?

        Siinäpä sitä sulla onkin miettimistä!


    • Kertokaasehänelle

      Tämä nimimerkki Kuhakysyn on erikoinen veijari.Vaikka on saanut monelta jo vastauksen niin jaksaa vaan jankuttaa samaa tuubaa edelleen vaikka kuinka pitkään.Ei siinä mitään,jatka vaan samaa rataa edelleen!

    • Anonyymi

      Mutta eikö Skoda olekin itäautoista arvostetuin? Ainakin kirjallisuuden perusteella!
      Kiitos! Ummikko

      • Anonyymi

        Mene kallonkutistajalle. Voit vielä saada apua, vaikka tuskin sekään enää tehoaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on kuitenkin tarkoitushakuinen, ja se kuuluu itäautot-palstalle.

        Toki sopii sekä Skoda- että itäautopalstalle. Ei ongelmaa. Voidaan pistää molempiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki sopii sekä Skoda- että itäautopalstalle. Ei ongelmaa. Voidaan pistää molempiin.

        Hyvä niin. Kaikki voivat todeta, miten hurjasti Skoda on kehittynyt noista ajoista.


    • Anonyymi

      Miksi näitä aggressiivisia kommentteja skodisteilta? Ei mitään syytä. Ketjuhan positiivinen ylistyslaulu Skodalle, joka yhä olemassa toisin kuin sen monet entiset kilpailijat.
      Kyllä Skoda pärjää nykyäänkin!!

    • Anonyymi

      Tsekkoslovakiassa ei koskaan ole osattu tehdä muuta kuin vetistä oluen korviketta.

      • Anonyymi

        Eihän ne voi käydä kaupaksi, kun niitä ei edes tuoda Suomeen.


    • Anonyymi

      Kyllähän se köyhää itäautoilija-skoodajormaa vtuttaa kömpiä siihen kaalilavettiin.
      Hihii.

      • Anonyymi

        Juurikas näin. Mutta slaavilaisen eläimen sitkeydellä hän puristaa käden nyrkkiin ja lähtee taas töihin, mutta vannoo ettei tänään hyödytä kapitalistia vaan rikkoo enemmän kuin tuottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikas näin. Mutta slaavilaisen eläimen sitkeydellä hän puristaa käden nyrkkiin ja lähtee taas töihin, mutta vannoo ettei tänään hyödytä kapitalistia vaan rikkoo enemmän kuin tuottaa.

        Skoda on melkein jo kopio länsimaisesta autosta. Saksalainen, kansan autoja valmistava, rikollisestakin toiminnasta tutuksi tullut konserni on ottanut vanhan varsovanliiton maahan kuuluvan tehtaan suojelukseensa, tarkoituksenaan valmistaa itäeuroopan väestölle heidän vaatimattomampaan maailmaansa ja makuunsa halvempia kansanautoja. Niin suomalaisetkin, entiset ladistit ovat ottaneet Skodan avosylin vastaan. On ikäänkuin pehmeä lasku kohti kapitalistista maailmaa. Audi, entinen DKW, Itäsaksan kansallissosialismin saavutus koki jo ennen Skodaa samanlaisen kasvojen kohotuksen kansanautokonsernin hokkuspokkus tempun avulla. DKW eli Audi oli sunnattu hieman varakkaammalle käyttäjäkunnalle mutta oletettavasti runsasvikaisuutensa vuoksi ei Suomenkaan ministereille ole enää kelvannut. Wartburg ja Trabant, vanhoina itäblokin kunniakkaina saavutuksina sensijaan ovat vain muisto kommunismin ja totaalitärismin ihanuudesta. Näin se on Eurooppakin muuttunut ja kehitys kehittynyt. 60-luvulla, kun edistykselliset japanilaiset autot alkoivat vallata markkinoita, oli eurooppalaistenkin pakko alkaa kehittymään jotta ei kaikkien olisi tarvinnut laittaa lappua luukulle. Muuten täällä saatettaisiin ajella vielä kuplavolkkareilla, morrismarinoilla ja nappisilmä-ladoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on melkein jo kopio länsimaisesta autosta. Saksalainen, kansan autoja valmistava, rikollisestakin toiminnasta tutuksi tullut konserni on ottanut vanhan varsovanliiton maahan kuuluvan tehtaan suojelukseensa, tarkoituksenaan valmistaa itäeuroopan väestölle heidän vaatimattomampaan maailmaansa ja makuunsa halvempia kansanautoja. Niin suomalaisetkin, entiset ladistit ovat ottaneet Skodan avosylin vastaan. On ikäänkuin pehmeä lasku kohti kapitalistista maailmaa. Audi, entinen DKW, Itäsaksan kansallissosialismin saavutus koki jo ennen Skodaa samanlaisen kasvojen kohotuksen kansanautokonsernin hokkuspokkus tempun avulla. DKW eli Audi oli sunnattu hieman varakkaammalle käyttäjäkunnalle mutta oletettavasti runsasvikaisuutensa vuoksi ei Suomenkaan ministereille ole enää kelvannut. Wartburg ja Trabant, vanhoina itäblokin kunniakkaina saavutuksina sensijaan ovat vain muisto kommunismin ja totaalitärismin ihanuudesta. Näin se on Eurooppakin muuttunut ja kehitys kehittynyt. 60-luvulla, kun edistykselliset japanilaiset autot alkoivat vallata markkinoita, oli eurooppalaistenkin pakko alkaa kehittymään jotta ei kaikkien olisi tarvinnut laittaa lappua luukulle. Muuten täällä saatettaisiin ajella vielä kuplavolkkareilla, morrismarinoilla ja nappisilmä-ladoilla.

        Skoda on kopio, toki. Aikanaan mallina käytettiin jo silloin vanhentunutta VW Boraa, johon lisättiin hermeettinen takaloosteri. Tällä konseptilla mennään vuosituhannesta toiseen.

        "koskaan et muuttua saa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on melkein jo kopio länsimaisesta autosta. Saksalainen, kansan autoja valmistava, rikollisestakin toiminnasta tutuksi tullut konserni on ottanut vanhan varsovanliiton maahan kuuluvan tehtaan suojelukseensa, tarkoituksenaan valmistaa itäeuroopan väestölle heidän vaatimattomampaan maailmaansa ja makuunsa halvempia kansanautoja. Niin suomalaisetkin, entiset ladistit ovat ottaneet Skodan avosylin vastaan. On ikäänkuin pehmeä lasku kohti kapitalistista maailmaa. Audi, entinen DKW, Itäsaksan kansallissosialismin saavutus koki jo ennen Skodaa samanlaisen kasvojen kohotuksen kansanautokonsernin hokkuspokkus tempun avulla. DKW eli Audi oli sunnattu hieman varakkaammalle käyttäjäkunnalle mutta oletettavasti runsasvikaisuutensa vuoksi ei Suomenkaan ministereille ole enää kelvannut. Wartburg ja Trabant, vanhoina itäblokin kunniakkaina saavutuksina sensijaan ovat vain muisto kommunismin ja totaalitärismin ihanuudesta. Näin se on Eurooppakin muuttunut ja kehitys kehittynyt. 60-luvulla, kun edistykselliset japanilaiset autot alkoivat vallata markkinoita, oli eurooppalaistenkin pakko alkaa kehittymään jotta ei kaikkien olisi tarvinnut laittaa lappua luukulle. Muuten täällä saatettaisiin ajella vielä kuplavolkkareilla, morrismarinoilla ja nappisilmä-ladoilla.

        Muistan, kun ensimmäinen Datsun tuli Suomeen 1960-luvulla. Kyllä se oli länsiauton kopio. Kuitenkin ihan Mossen näköinen, joka sekin oli saanut vaikutteita lännestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan, kun ensimmäinen Datsun tuli Suomeen 1960-luvulla. Kyllä se oli länsiauton kopio. Kuitenkin ihan Mossen näköinen, joka sekin oli saanut vaikutteita lännestä.

        Skodaa ei kuitenkaan pidä sekoittaa Datsuniin, Nissaniin saati Toyotaan, joka on virheetön auto ja paras valmistaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodaa ei kuitenkaan pidä sekoittaa Datsuniin, Nissaniin saati Toyotaan, joka on virheetön auto ja paras valmistaja!

        Niinpä, Toyota on valloittanut Amerikan markkinatkin jo tyystin, johon ei yksikään muu ei amerikkalainen merkki ole vielä pystynyt. Skodallakin niin suureen saavutukseen on vielä ainakin valovuoden verran matkaa. Volkkarin häpeällinen ja päivänvaloa kestämätön yrityskin ja mahalasku saattanee olla vielä kaikkien tuoreessa muistissa. Kyllä kuuskytluvun Datsun oli jo Auto verratuna 60-luvun kuplavolkkariin. Tekninen kehitys oli jo aivan eri tasolla eikä moottoria tarvinnut vaihtaa joka sadantuhannen kilsan jälkeen ja kapiinissa tarkeni talvellakin. Yhteistäkin toki löytyi. Molemmat ruostuivat hoitamatomina herkästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodaa ei kuitenkaan pidä sekoittaa Datsuniin, Nissaniin saati Toyotaan, joka on virheetön auto ja paras valmistaja!

        Japanilaiset tuhosivat brittien auto- ja prätkäteollisuuden, kun britit vähättelivät nipponin poikien saavutuksia. Ensimmäinen Suomeen tuotu luupää-Datsun oli selvästi ottanut vaikutteita viiskytluvun Austinista. Britit vielä ylimielisyyttään lakkoilivat ja sabotoivat omaa tuotantoaan, joten japsit eivät jättäneet tilaisuutta käyttämättä . Myös köyhä Suomi itäautoineen oli japseille helppo suupala. Jenkit joutuvat ajelemaan riisikipoilla, sillä he eivät ole koskaan myöntäneet ylpeyttään eurooppalaisten autojen paremmuutta. Tyhmänylpeys on johtanut jenkit autoilun sivuraiteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaiset tuhosivat brittien auto- ja prätkäteollisuuden, kun britit vähättelivät nipponin poikien saavutuksia. Ensimmäinen Suomeen tuotu luupää-Datsun oli selvästi ottanut vaikutteita viiskytluvun Austinista. Britit vielä ylimielisyyttään lakkoilivat ja sabotoivat omaa tuotantoaan, joten japsit eivät jättäneet tilaisuutta käyttämättä . Myös köyhä Suomi itäautoineen oli japseille helppo suupala. Jenkit joutuvat ajelemaan riisikipoilla, sillä he eivät ole koskaan myöntäneet ylpeyttään eurooppalaisten autojen paremmuutta. Tyhmänylpeys on johtanut jenkit autoilun sivuraiteelle.

        Aika paljon tuli muunneltua totuuta jenkkien autoilusta ja kaikesta muustakin. Itse 60-luvun brittiauton omistaneena en voi olla näkemättä Japsien edistyksellisyyttä. Ainoa hyvä mitä siinä oli, oli lämmityslaite ja kohtuu isot tilat. Moottori ja vaihteisto eivät olleet mitenkään edes vertauskelpoisia saman hintaiseen japsiin. Eikä ollut mikään ihme eikä sattuma että englantilainen sekunda ei enää kelvannut. Ja Austin allegro, siinä vasta ongelma, josta ei taatusti kukaan halunnut mitään vaikutteita. Vasta Toyotan valmistus Britaniassa Toyotan laatuvaatimuksilla tuotti laatutavaraa. Jenkithän ovat aina ajelleet kadehdittavan upeilla autoilla jo silloin kun Euroopassa vielä piiskatiin hevosta vauhtiin.
        Polttoaineet vaan nykyisin ovat niin kallita että niiden aika on pääosin mennyt ohi. Toyota otti ja valloitti Detroitin tyhjiön johon muut eivät pystyneet. Haluja taatusti olisi ollut. Volkkarin yrityskin oli täydellisyyttä hipova mahalasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon tuli muunneltua totuuta jenkkien autoilusta ja kaikesta muustakin. Itse 60-luvun brittiauton omistaneena en voi olla näkemättä Japsien edistyksellisyyttä. Ainoa hyvä mitä siinä oli, oli lämmityslaite ja kohtuu isot tilat. Moottori ja vaihteisto eivät olleet mitenkään edes vertauskelpoisia saman hintaiseen japsiin. Eikä ollut mikään ihme eikä sattuma että englantilainen sekunda ei enää kelvannut. Ja Austin allegro, siinä vasta ongelma, josta ei taatusti kukaan halunnut mitään vaikutteita. Vasta Toyotan valmistus Britaniassa Toyotan laatuvaatimuksilla tuotti laatutavaraa. Jenkithän ovat aina ajelleet kadehdittavan upeilla autoilla jo silloin kun Euroopassa vielä piiskatiin hevosta vauhtiin.
        Polttoaineet vaan nykyisin ovat niin kallita että niiden aika on pääosin mennyt ohi. Toyota otti ja valloitti Detroitin tyhjiön johon muut eivät pystyneet. Haluja taatusti olisi ollut. Volkkarin yrityskin oli täydellisyyttä hipova mahalasku.

        Japsiautoissa istuttiin takapenkillä polvet suussa. Kestävyydellä japsit löivät Suomessa läpi, kun itäautoista ei ollut mihinkään. Brittiautojen laatu oli myös surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japsiautoissa istuttiin takapenkillä polvet suussa. Kestävyydellä japsit löivät Suomessa läpi, kun itäautoista ei ollut mihinkään. Brittiautojen laatu oli myös surkea.

        Jos ei ollut varaa kuin itäautoon, niin Skoda oli ja on yhä melko selvä valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ollut varaa kuin itäautoon, niin Skoda oli ja on yhä melko selvä valinta.

        Itäauto ei tässä yhteydessä liittyne valmistuspaikan sijaintiin vaan auton olemukseen, maineeseen, laatuun ja siitä henkivään imagoon. Mutta oli miten oli, Itäautoista arvostetuin on Skoda!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäauto ei tässä yhteydessä liittyne valmistuspaikan sijaintiin vaan auton olemukseen, maineeseen, laatuun ja siitä henkivään imagoon. Mutta oli miten oli, Itäautoista arvostetuin on Skoda!

        Ja yhä myydyin. Hyvä Skoda!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ollut varaa kuin itäautoon, niin Skoda oli ja on yhä melko selvä valinta.

        Sitä vaan, että persaukisilla ei ole enää varaa hienoon Skodaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäauto ei tässä yhteydessä liittyne valmistuspaikan sijaintiin vaan auton olemukseen, maineeseen, laatuun ja siitä henkivään imagoon. Mutta oli miten oli, Itäautoista arvostetuin on Skoda!

        Dementikon kommentti on hyvä lisä muistellessamme menneitä aikoja.


    • Anonyymi

      Olkaamme ylpeitä skoodan, itäautoista parhaimman menestyksestä länsimarkkinoiden tiukassa kilpailutilanteessa.

      • Anonyymi

        Sulla on väärä asenne. Ei noin kannata ajatella nykyaikana.


      • Anonyymi

        Te Skoda-myyjät olette tietysti ylpeitä tuotteenne menestyksestä, mutta voisitte kyllä ottaa huomioon myös vähemmän menestyneet länsimerkit. Mersujen ja Bemareiden myynti tökkii pahasti, kun teillä on yhtä hyvä tuote, joka maksaa puolet vähemmän. Ettekö voisi myös olla armeliaita riisikippomyyjiä kohtaan, jotka taistelevat kovasti jokapäiväisestä riisistään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te Skoda-myyjät olette tietysti ylpeitä tuotteenne menestyksestä, mutta voisitte kyllä ottaa huomioon myös vähemmän menestyneet länsimerkit. Mersujen ja Bemareiden myynti tökkii pahasti, kun teillä on yhtä hyvä tuote, joka maksaa puolet vähemmän. Ettekö voisi myös olla armeliaita riisikippomyyjiä kohtaan, jotka taistelevat kovasti jokapäiväisestä riisistään?

        Itäautot, kuten Škoda, toki myy aina jonkin verran myös lännessä. Syitä voi arvailla: rautaesiripun kaiho, poliittinen suuntautuneisuus, isällä ja isoisällä aina ollut Lada ja nykyitäautoissa ei monta vaihtoehtoa, tai vaikka vaan keskustelupalstalta saatu illuusio Skodan laadusta ja imagosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäautot, kuten Škoda, toki myy aina jonkin verran myös lännessä. Syitä voi arvailla: rautaesiripun kaiho, poliittinen suuntautuneisuus, isällä ja isoisällä aina ollut Lada ja nykyitäautoissa ei monta vaihtoehtoa, tai vaikka vaan keskustelupalstalta saatu illuusio Skodan laadusta ja imagosta.

        Turhaan kirjoitit tuonkin. Sullehan nauraa hevosetkin.


    • Anonyymi

      Miksi moititte Skodaa joka käänteessä?
      Olihan Skoda jo takavuosina paljon (1985) parempi auto kuin esimerkiksi Wartburg.

      Nimim. S212.

      • Anonyymi

        Nyt se on parempi kuin Mersu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt se on parempi kuin Mersu.

        Skoda, itäautojen Mersu! Niinpä, ei ole enää muita itäautoja kilpailemassa. Ladakin jo laitettiin lihoiksi ja Warre ja Trabant jo kauan sitten. Ja Ladahan sentään oli auto ja paljon suositumpi aikanaan Suomessakin kuin Skoota. Kaikki hyvä vaan päättyy aikanaan. Mersun brändiin ja imagoon toki on matkaa vielä valovuoden verran tai vähän enemmän ja Toyotan brändi ja imago on täysin saavuttamattomissa, mutta itäautoksi on Skoota paras, ei kahta puhetta. En kylläkään omista Skootaa mutta automyyjä keroi ja hän kyllä tietää..... Automyyjän sana on kuin totuuden sanan julistusta.Pelkkää faktaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda, itäautojen Mersu! Niinpä, ei ole enää muita itäautoja kilpailemassa. Ladakin jo laitettiin lihoiksi ja Warre ja Trabant jo kauan sitten. Ja Ladahan sentään oli auto ja paljon suositumpi aikanaan Suomessakin kuin Skoota. Kaikki hyvä vaan päättyy aikanaan. Mersun brändiin ja imagoon toki on matkaa vielä valovuoden verran tai vähän enemmän ja Toyotan brändi ja imago on täysin saavuttamattomissa, mutta itäautoksi on Skoota paras, ei kahta puhetta. En kylläkään omista Skootaa mutta automyyjä keroi ja hän kyllä tietää..... Automyyjän sana on kuin totuuden sanan julistusta.Pelkkää faktaa!

        Brändit ja imagot ovat ihan henkimaailman juttuja. Autokuumeiset hörhöt valitsevat auton tunteella ja se autokuume vasta kallis tauti on. Jos ei pysty pitämään päätä kylmänä autokaupoissa, niin kyllä rahalle ottajia löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brändit ja imagot ovat ihan henkimaailman juttuja. Autokuumeiset hörhöt valitsevat auton tunteella ja se autokuume vasta kallis tauti on. Jos ei pysty pitämään päätä kylmänä autokaupoissa, niin kyllä rahalle ottajia löytyy.

        Moni haluaa nimenomaan perinteisen perusitäauton kuten Škodan, ettei tutut rupee haukkumaan ties miksikä kapitalistiksi ja aatteensa myyneeksi luopioksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni haluaa nimenomaan perinteisen perusitäauton kuten Škodan, ettei tutut rupee haukkumaan ties miksikä kapitalistiksi ja aatteensa myyneeksi luopioksi.

        Eka perheemme auto oli pikku Mosse, 50-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni haluaa nimenomaan perinteisen perusitäauton kuten Škodan, ettei tutut rupee haukkumaan ties miksikä kapitalistiksi ja aatteensa myyneeksi luopioksi.

        Kyllä useimmat skodistit ovat vielä vähintään salaa kovia komukkaänkyröitä jotka ajattelee ettei skodia tehdessä riistetä työläisiä eikä kapitalisti kääri voittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä useimmat skodistit ovat vielä vähintään salaa kovia komukkaänkyröitä jotka ajattelee ettei skodia tehdessä riistetä työläisiä eikä kapitalisti kääri voittoja.

        Tyhmähän sä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä useimmat skodistit ovat vielä vähintään salaa kovia komukkaänkyröitä jotka ajattelee ettei skodia tehdessä riistetä työläisiä eikä kapitalisti kääri voittoja.

        Vittu, miten älyvapaa kommentti. VW-konserni on pörssiyhtiö, jonka omistavat riistokapitalistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu, miten älyvapaa kommentti. VW-konserni on pörssiyhtiö, jonka omistavat riistokapitalistit.

        Kapitalisti siis kusee hyväuskoisia skodan ostajia paineella silmään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapitalisti siis kusee hyväuskoisia skodan ostajia paineella silmään?

        Olet käsittänyt asian väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sä olet.

        No tässäpä tuli älyn jättiläisen viiltävää analyysiä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässäpä tuli älyn jättiläisen viiltävää analyysiä!!!

        Sanoisin, että analyysi on kohdillaan. Kun väittää, että autoteollisuus on hyväntekeväisyyttä, niin pääkopassa ei ole kaikki kohdillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu, miten älyvapaa kommentti. VW-konserni on pörssiyhtiö, jonka omistavat riistokapitalistit.

        Niin mutta kommunistit omistavat niitä osakkeita


    • Anonyymi

      Haluatko siis nyt Anonyymi 14:52h sellaisia autoja teillemme, jotka on valmistettu työläisiä riistämättä?
      Jos näin on, niin silloin meillä edelleenkin olisi teillämme 1960-luvulla suunniteltuja Moskvitsh 408-autoja, joista ja joiden ajo-ominaisuuksista varmasti tykkäisit.
      Autojen valmistuskulut olivat nimittäin jo silloin suurempia, kuin niistä länsimaissa saatavat tulot.
      Jos tällaista kauppa tekee pitkään, rahat loppuvat aika ennen pitkää.

    • Anonyymi

      Vieläkö tässä nykyisessä skodassa on moottri takana kuten oli skoda 110sl mallissa 70-luvulla. Jos moottori on edessä niin onko muutos tehty vain siirtämällä ratti takapäähän ja auto on muuten sama.

      • Anonyymi

        On on, ja veivit ja ovipahvit myös. Ihan miten haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On on, ja veivit ja ovipahvit myös. Ihan miten haluat.

        Ja kansipahvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kansipahvi.

        Mitä vielä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vielä?

        Kukaan ei perheestämme halunnut enää koskaan ryssämobiilia mossen jälkeen.

        Isän oli vain suostuttava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vielä?

        Vetokoukku keulassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetokoukku keulassa.

        Tietysti se on keulassa. Siis sen jälkeen, kun ratti siirrettiin takapäähän.


    • Anonyymi

      Noh, pojat leikki leikkinä. Toki Škodat on hauskoja ovipahvineen ja itäblokin irvistyksineen, mutta takaisin aiheeseen... olkaamme ylpeitä että Škoda on vielä hengissä niistä minusta itäautoista ja uudet Skodat yhä muistuttaa meitä ylväänä itäblokin "suuruuden ajasta"!!!!

      Hymyillään siis kun vastaan tulee upouusi Škoda itäblokin irvistyksineen!

      • Anonyymi

        Jos sietää tuon irvistyksen, niin autohan on hintalaatusuhteeltaan ihan loistava.


    • Anonyymi

      Tämä ratinsiirto takapäähän oli näppärä oivallus skodan insinööreiltä, säästyttiin suuritöiseltä moottorin siirrolta. Parasta kaikessa oli se että vetokoukku on nyt oikeassa päässä ajatellen skodan hinausta tienposkesta.

    • Anonyymi

      Venäjältä tullut aina parhaat autot.
      Ensin oli Popeda ja sitten tuli upea Volga.
      Moskvitcs oli seuraava sitten legendaarinen Lada.

      • Anonyymi

        Eiköhän noita kannattaisi muistella itäautopalstalla. Liity merkkikerhoon, niin saat vertaistukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän noita kannattaisi muistella itäautopalstalla. Liity merkkikerhoon, niin saat vertaistukea.

        Hyvin asiallista vertailla Skoda-palstalla muihin itäautoihin. Hieman avarakatseisuutta! On olemassa vielä nykyäänkin muitakin itäautovaihtoehtoja kuin vain Skoda. Hyvä muistuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin asiallista vertailla Skoda-palstalla muihin itäautoihin. Hieman avarakatseisuutta! On olemassa vielä nykyäänkin muitakin itäautovaihtoehtoja kuin vain Skoda. Hyvä muistuttaa.

        Onhan noita länsiautovaihtoehtojakin. Eikö Skodaa saa verrata niihin tällä palstalla? Autolehdissä on vertailtu, ja Skoda on pärjännyt ymmärtääkseni aika hyvin. Aika matalaotsaista verrata Skodaa tänä päivänä joihinkin entisiin neukkuautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita länsiautovaihtoehtojakin. Eikö Skodaa saa verrata niihin tällä palstalla? Autolehdissä on vertailtu, ja Skoda on pärjännyt ymmärtääkseni aika hyvin. Aika matalaotsaista verrata Skodaa tänä päivänä joihinkin entisiin neukkuautoihin.

        Tuo on tietysti vain sinun mielipiteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tietysti vain sinun mielipiteesi.

        Tuohan oli ihan faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan oli ihan faktaa.

        Hehheh...kyllä varmaankin mielestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh...kyllä varmaankin mielestäsi.

        Autolehtien ammattilaiset ovat kanssani samaa mieltä. Kuka on sinun kanssasi samaa mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolehtien ammattilaiset ovat kanssani samaa mieltä. Kuka on sinun kanssasi samaa mieltä?

        Ainahan trolli voit väittää ja levittää valeuutisia.


    • Anonyymi

      Moskvits Elite pitäisi saada uudelleen tuotantoon ja suomessa myyntiin. Siinä oli autoista parhain. Hyvä kyyti.

      • Anonyymi

        Mites Jalta?


      • Anonyymi

        Mielestäni Elite ei ollut mikään häävi kulkuneuvo. Terästetystä irtosi kyllä tehoa, mutta ajo-ominaisuudet olivat kuin karjavankkurissa. Kommarikirvesmiehet ostivat niitä varsinkin punaisena neukkuaikoina viime vuosisadalla. Silloin auto saattoi olla poliittinen kannanotto. Auto oli viime vuosisadalla enemmän statussymboli kuin nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Elite ei ollut mikään häävi kulkuneuvo. Terästetystä irtosi kyllä tehoa, mutta ajo-ominaisuudet olivat kuin karjavankkurissa. Kommarikirvesmiehet ostivat niitä varsinkin punaisena neukkuaikoina viime vuosisadalla. Silloin auto saattoi olla poliittinen kannanotto. Auto oli viime vuosisadalla enemmän statussymboli kuin nykyään.

        Tehdäänköhän Nizhny Novgorodin tehtailla erikoismalleja vientimarkkinoille kuten Suomeen kuten Skoda Super-B Elite? Koneena voisi olla tripla-turbo TDI 1.0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdäänköhän Nizhny Novgorodin tehtailla erikoismalleja vientimarkkinoille kuten Suomeen kuten Skoda Super-B Elite? Koneena voisi olla tripla-turbo TDI 1.0.

        Kommarikirvesmiehen jälkikasvuna voit tietysti yrittää nostaa yhteiskunnallista statustasi, mutta tällä palstalla se ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdäänköhän Nizhny Novgorodin tehtailla erikoismalleja vientimarkkinoille kuten Suomeen kuten Skoda Super-B Elite? Koneena voisi olla tripla-turbo TDI 1.0.

        Jos ja kun raja taas avataan, niin Skoda-klubi voisi käydä tutustumassa ja tutkimassa tehtaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ja kun raja taas avataan, niin Skoda-klubi voisi käydä tutustumassa ja tutkimassa tehtaalla.

        Aivan utopiaa. Ei kukaan kirjoittele selvinpäin tollasta tekstiä, mutta siinähän hihittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan utopiaa. Ei kukaan kirjoittele selvinpäin tollasta tekstiä, mutta siinähän hihittelet.

        Ostaako joku Skodia ilman vodka-totia? Ei kait selvin päin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites Jalta?

        Eiköhän trabantit ja warret menneet juuri vanhentuneina autoina ja valmistajilla mitään nykyaikaista tarjoata ja työntekijöitä oli jo kertakaikkiaan aivan liikaa.Pelkästään Skodalla favorit pelasti pitkälti kun oli vaikea panostus kun ei voinut suoraan Neuvostoliittoa haastaa ylivoimaisella mallilla heidän tekelelsiin.
        Toisaalta Itä_Saksa rahapulassaan teki volkkarin 1,3 koneita Wartburgn tehtaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän trabantit ja warret menneet juuri vanhentuneina autoina ja valmistajilla mitään nykyaikaista tarjoata ja työntekijöitä oli jo kertakaikkiaan aivan liikaa.Pelkästään Skodalla favorit pelasti pitkälti kun oli vaikea panostus kun ei voinut suoraan Neuvostoliittoa haastaa ylivoimaisella mallilla heidän tekelelsiin.
        Toisaalta Itä_Saksa rahapulassaan teki volkkarin 1,3 koneita Wartburgn tehtaalla.

        Nyt kyllä kiinnostaisi enemmän nykyitäautot, kuin jotkut historialliset. Siis sellaiset, joita voi mennä ostamaan autokaupasta juuri nykyään. Hyviä esimerkkejä on Skoda Superb tai vaikkapa Dacia Duster eli noita suosituimpia itäautoja nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä kiinnostaisi enemmän nykyitäautot, kuin jotkut historialliset. Siis sellaiset, joita voi mennä ostamaan autokaupasta juuri nykyään. Hyviä esimerkkejä on Skoda Superb tai vaikkapa Dacia Duster eli noita suosituimpia itäautoja nykyään.

        Siitä vaan autokauppaan, kun niin kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan autokauppaan, kun niin kiinnostaa.

        Suomessa monia kiinnostaa ja rahaakin löytyy...tai ainakin liisarisopimus kelpaa. Katso vaikka myyntitilastoja.


    • Anonyymi

      Takatuupparit, takatuupparit ne lystikkäitä on, takatuupparit, takatuupparit ne lystikkäitä on

      Ei vääntöä, ei vääntöä, ei tehoa laisinkaan. Ei vääntöä, ei vääntöä, ei tehoa laisinkaan.

      Ocktaaviat, ocktaaviat ne lystikkäitä on. Ocktaaviat, ocktaaviat , ne lystikkäitä on.

      Itäauto on, itäauto on ja ruosteenlutikka. Itäauto on, itäauto on ja ruosteenlutikka.

    • Anonyymi

      Skoda on säälittävä kommariloota!

      Ajan Mersulla, mutta Toyota on teille köyhille ihan hyvä valinta Älä ryhdy köyhä Skodaan, ellet ole komukka!

      • Anonyymi

        Olikos sulla jotain asiaakin?


      • Anonyymi

        Kommunismi on aatteista jaloin, mutta mitäköhän varten sen toteuttaminen ei onnistu. Mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommunismi on aatteista jaloin, mutta mitäköhän varten sen toteuttaminen ei onnistu. Mieti sitä.

        Skoda nyt kuitenkin myy erittäin hyvin, vaikka kuinka jotkut vastustaa kommunismia. Se nyt vaan on fakta. Eikä ihan kaikki Skodan ostajat ole edes kommareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda nyt kuitenkin myy erittäin hyvin, vaikka kuinka jotkut vastustaa kommunismia. Se nyt vaan on fakta. Eikä ihan kaikki Skodan ostajat ole edes kommareita.

        Ei, toki. Osa on sosislistien vasemmalta laidalta. Ei ole aatteen merkkejä jäljellä enää muita kuin Skoda. Ei ole varaa valita niin kuin ei kommunismissakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, toki. Osa on sosislistien vasemmalta laidalta. Ei ole aatteen merkkejä jäljellä enää muita kuin Skoda. Ei ole varaa valita niin kuin ei kommunismissakaan ole.

        Skodistit ovat äkkivääriä kommunisteja, joilla on mielessä vain väkivaltainen vallankumous tapana saavuttaa proletariaatin diktatuuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodistit ovat äkkivääriä kommunisteja, joilla on mielessä vain väkivaltainen vallankumous tapana saavuttaa proletariaatin diktatuuri.

        Ei saisi yleistää. Joukossa on myös köyhälistöä, jonka on pakko ajaa Skodalla.


    • Tulipalokommunistit ajavat skodalla ja kieltävät sen viat ja puutteet. Ajat ovat aivan kuin joskus Ladan aikana, eli ilmastointilaite oli turha koska "Ladassakaan ei ole sitä"

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      92
      3181
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1777
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1637
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      90
      1470
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1457
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      407
      1350
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1229
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1117
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      344
      959
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      272
      946
    Aihe