Dacia kokemuksia

OstaakoVaiEI

No niin Dacian omistajat. Millaisia kokemuksia teillä on ko. autoista?Ainakin Sanderoa kehutaan maailmalla paljon(ei koske suomea, sano Katainen). Auto ei voi siis olla kovin huono. Voittiko sitä paitsi Lodgy jonkun vuoden auto tittelinkin? Dusteria on myös kehuttu jostain syystä paljon. Itseä vain mietityttää tuo olematon parin tonnin ero esim. Renun Kadjariin. Itseä kiinnostaisi eniten Logan MCV tosin juuri ko. autosta olen eniten huonoa palautetta kuullut, mutten niin paljoa kuitenkaan... Lisäksi tämä uusi mallihan on ihan eri auto kuin se vanha. Sellaisen käsityksen olen kansainvälisiltä foorumeilta saanut, että autot ovat toimivia käyttöautoja, eikä niissä ole mitään erityisempää valittamista. Mitkä ovat teidän kokemuksianne?

Ja näitä kysyn siis Dacian omistajilta, en loppuun ajettujen audien tai volvojen haltijoilta, jotka ovat vielä typeryyttään elinikäisellä lainalla autonsa hankkineet ja omistajapapereissa on hamaan loppuun asti pankin nimi. Dacia miehillä ei näytä olevan myöskään naisista pulaa...

151

25047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nippo

      Toimivia käyttöautoja kaikki.
      Ajokortittomien amisten louskutus ei autoa huononna, eikä liioin kilpailevien merkkien närästys.

    • syrjäydyItseksesi

      Aloitus on sitten tosi onneton yritys saada kunnon provoilua aikaiseksi. Ei halpisauto ketään niin paljon kiinnosta ja kuka nyt lähtee näihin " loppuun ajettuihin velka juttuihin tai naisjuttuihin" mukaan?
      Miksi 90% aloituksista on yksinkertaisten ja hieman tyhmien virityksiä?

      • Ai_miksikö

        No siksi että suurin osa aloituksista tulee Toyota-palstan oman trollipojun ja Vw-fanin koneelta. Ei siihen sen kummempaa selitystä tarvita. Mutta hurjalta tuntuu 18 h/vrk trollaustahti.


    • Dacia-Sandero

      Hyvä auto osta heti.DACIA SANDERO.9999€.
      Koirat haukkuu DACIA kulkee.

      • Mainosmalliko

        Kuka ostaa vielä ilman ilmastointia ja poppikoneenkin joutuu asentamaan erikseen...
        Näitä ei muuten ole käytettynä myynnissä.


      • fkfjhfhfdhd
        Mainosmalliko kirjoitti:

        Kuka ostaa vielä ilman ilmastointia ja poppikoneenkin joutuu asentamaan erikseen...
        Näitä ei muuten ole käytettynä myynnissä.

        Lainassa myös vanhempi auto ilman ilmastointia eikä mitään järkyttävää eroa ole jos puhallin painaa keskisuulakkeiden kautta ilmaa sisään.Kun lauhduttimet ja kompressorit vanhetessann pettää niin harva enään korjaa.


      • Justus1952

        Mainosmallikolle vielä : Hän joka osta auton ilman ilmastointilaitetta , ostaa sen määrätietoisesti eikä varmaan ajattelekkaan sen jälkiasennusta. Suurimmassa osaa Suomea pärjää ilmankin. Sopiva käyttäauto oikeaan paikkaan ilman tyhjänpäiväisiä lisälaitteita jotka tyhjentäis eläkepapan pankkitilin . Kun ei tämä(Mainosmallikko) vain sattuisi ottamaan osaa ylim. korjauksista hänelle säälistä kun pappa- parka ei kuunnellut toisinajattelevaa !!!


      • Anonyymi
        fkfjhfhfdhd kirjoitti:

        Lainassa myös vanhempi auto ilman ilmastointia eikä mitään järkyttävää eroa ole jos puhallin painaa keskisuulakkeiden kautta ilmaa sisään.Kun lauhduttimet ja kompressorit vanhetessann pettää niin harva enään korjaa.

        Mitenkäs sitten 20-vuotta vanhassa toyossa ilmastointi puhaltaa kylmää kuin uutena?


    • Daciaman

      Logan MCV ollut alla kohta puolvuotta, kohta 15 000 km takana ja ei mitään moittittavaa, päinvastoin! Auto on mukava ajaa, kulkee pehmeästi ja vakaasti, kiihtyy riittävästi ja tilat ovat loistavat. Kaikki toimii kuten pitää ja navigointi on loistava. Suosittelen!

    • Fördettaägareskoda

      Ajan nykyisin Dacia duster vm 2014 diesel (ajo km.48000 km ) Käytö autona on toiminut hyvin . Toivasti matka jatkuu dacialla .

    • Arppe70

      Kyllä suosittelen , 120 000 ajettu, ei mitään vikaa/tielle jättämisiä 1,5 dci/4x4.
      Menee niin maantiellä kuin luonnossa :)

      • Anonyymi

        Hyvin menee kun tietäisi onko hiukkassuodatin regeneroitu? ja missä CDP liitin 2012v?


    • koeteltu_tekniikka

      Daciat vaikuttavat kokonaisudessaan olevan varsin toimivia rattaita ilman sen erityisempiä ongelmia ja onhan niiden perustekniikka jo vanhaa ja koeteltua.

      Alla foorumien antia: fi - en - fr ;-)

      - http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewforum.php?f=38&sid=ecf419089cb56dedb23852b62439e6fd

      - http://www.daciaforum.co.uk/forum/

      - http://www.dusterteam.com/index.php?sid=1838018b4c44573396fbd22612c359da

      - http://duster.forum-dacia.com/index.php?sid=1cbf01e65f01c886b07eb292421b672f

      Itseäni kiinnosti Duster 4x4 diesel ja yhtenä vaihtoehtona Docker pikkupaku.

      Dacia on kiinnostanut yhtenä vaihtoehtona yksinkertaisemmalla perustekniikalla siksi, että nykyautot alkavat olla aivan liian täyteen vikaherkkää elektroniikkaa ja automatisointeja tungettuja ja epäilen vahvasti miten ne sen vuoksi vanhenevat.

      Duster pitäisi saada lukemani perusteella hiljaisemmaksi varsinkin moottoritienopuksiin ja eteen paremmat sivutuen antavat istuimet.

      Oma seuraavan (käytetyn) auton valinta on edelleen auki. Lähtökohtana henkilöautoa korkeampi istuikorkeus ettei aina tarvitse kuopasta ylös kammeta, ja mieluusti automaattilaatikko.

      Jokin pikupaku alkanut kiinostaa sen monpuolisuuden vuoksi, sillä en tavitse kahta istumapaikkaa enempää. Takatilan pituus saisi olla noin kaksi metriä. Valitettavasti ovat usein enempikin rumia vaikka uudemmat alkavat olla jo sen suhteen hieman mielyttävämpiä. Nyt uusin Ford Courrier on yllättävän mielyttävä ulkoisesti omaan silmään. Tosin pikkupakuja on vaikea löytää automaatilla ja Wolkkarin laatikkoon ei oikein ole luottoa.

    • rtskv

      Stepway 0.9 Tce kohta kaksi vuotta ollut. Ajettu n. 40 000 km. Ei yhtään vikaa.
      Kulutuskin jäänyt 5,7l/100 km.
      Hyvin kulkee ja on kohtuu mukava ajaa verrattuna edelliseen Punto 60:seen.
      Vaihdan taas vuoden kuluttua todennäköisesti samaan malliin. Suosittelen ainakin koeajamaan.

      • Anonyymi

        Fiatin jälkeen nyt tuntuu mikä tahansa muu auto hyvältä.


    • epäilevä-tuomas

      Dacia omistajilla on ainakin yksi yhteinen piirre: Heillä ei ole mitään moitittavaa merkistä jolla ajavat ja siksi jutut ei ole järin uskottavia. Tosiasia nimittäin on että jotain moitittavaa on ihan kaikissa automerkeissä. Ihan kaikissa, siis myös Daciassa pakko olla.
      Ainakin meluisaksi sitä voi sanoa kuten muitakin halpismerkkejä. Jos auto on merkittävän halpa se on myös halvalla valmistettu ja silloin tingitään ainakin laadusta ja komponentien nykyaikaisuudesta, pintakäsittelyaineista, ym. ym.
      Kertokaa nyt jotain realistista niin alan uskoa.

      • Piiilovikojakohaet

        Eli uskot vain, jos on jotain negatiivista? Jotain vikaa on pakko olla, jos ei muuten niin keksittyä.
        Meluisuuskin on hieman häilyvä käsite. Renkaatkin vaikuttaa.


      • epäilevä-tuomas

        Voin uskoa täydellisyyteen mutta en autoissa ja epäilyksille on sijansa. Sen osoittavat viimeaikaiset takaisin kutsut eri automerkeillä. Dacian kohdalla ei vielä ole näitä ollut joka tuntuu aika erikoiselta kun ottaa huomioon halvan hinnan.
        Tarkoitin realismilla todellisia kokemuksia autosta. En virheiden vähättelyä tai erinomaisuuden suurentelua. Kyllä autoissa on sellaisia ominaisuuksia etteivät kaikkia miellytä. Esim. oma autoni ei ole hyvä talviauto koska lämpenee hitaasti vaikka voittaa testit kevyesti ja on hyvin menestynyt suomessa. Testaajien mielestä auton lämpenemisnopeus on sivuseikka mutta ei minulle.


      • Justis1952

        Itselläni on Loga MCV 105HKR 16V. Sen hyvät puolet alkaa etupäästä,siinä ei ole nykyaikaisia kallistuksen vakaajan pystytankoja jotka kolisisee 40000-60000km välillä eikä leikkiautonmaisia sähkömoottoreita(korkeus säätö) etulampuissa,se on Daciassa toimivaksi todettua tekniikkaa. Olen tutkinut konetta senverran että öljykaasujen huohotinjärjestelmäkin on takuulla tehty kestämään pohjoisen kovatkin pakkaset ilman että moottoriöljyt pakkasella tulvahtelee E 4 tielle. Itse arvostan myös veivejä ikkunoille, ajo ominaisuudet niin hyvät kuin odotin, olen ikäni ajanut mieluisilla autoilla kuten Citroen Peugeot Renault ja eikä Dacian tarvitse hävetä näidenkään seurassa. Taka ja etuakselisto yksinkertaista tee se itse kamaa. Nopea lämpeämään =talvella hyvä asia, istuinkorkeus hyvä. Vielä yksi hyvä puoli että siinä ei ole reistailevaa palaneen lampun varoitinta johon yleensä uppoaa rahaa kun vikoja tulee. Siis autosta on tyhjänpäiväinen krääsä jätetty muille merkeille, peräti ulkopeilin lasitkin voi vielä ostaa irrallisina,siinäkin voi olla suuret erot toisten merkkien välillä(koko peili (montasataa euroa)


      • Justus1952

        Epäilevälle Tuomakselle. Olet väärässä ,,,,on Dacian omistajilla nykyään yksi suuri murhe, velkakierteessä oleva kateellinen naapuri joka korjailee kaiken vapaa ajan vanhaa Saksantaksia ja vetelee herneitä nenäänsä nähdessään naapurin uuden auton !!


      • hmmmmn
        Justis1952 kirjoitti:

        Itselläni on Loga MCV 105HKR 16V. Sen hyvät puolet alkaa etupäästä,siinä ei ole nykyaikaisia kallistuksen vakaajan pystytankoja jotka kolisisee 40000-60000km välillä eikä leikkiautonmaisia sähkömoottoreita(korkeus säätö) etulampuissa,se on Daciassa toimivaksi todettua tekniikkaa. Olen tutkinut konetta senverran että öljykaasujen huohotinjärjestelmäkin on takuulla tehty kestämään pohjoisen kovatkin pakkaset ilman että moottoriöljyt pakkasella tulvahtelee E 4 tielle. Itse arvostan myös veivejä ikkunoille, ajo ominaisuudet niin hyvät kuin odotin, olen ikäni ajanut mieluisilla autoilla kuten Citroen Peugeot Renault ja eikä Dacian tarvitse hävetä näidenkään seurassa. Taka ja etuakselisto yksinkertaista tee se itse kamaa. Nopea lämpeämään =talvella hyvä asia, istuinkorkeus hyvä. Vielä yksi hyvä puoli että siinä ei ole reistailevaa palaneen lampun varoitinta johon yleensä uppoaa rahaa kun vikoja tulee. Siis autosta on tyhjänpäiväinen krääsä jätetty muille merkeille, peräti ulkopeilin lasitkin voi vielä ostaa irrallisina,siinäkin voi olla suuret erot toisten merkkien välillä(koko peili (montasataa euroa)

        Hei, ajovalojen korkeudensäätö on ilmeisesti ollut pakollinen varuste jo 90- luvun loppupuolelta , ettei se suinkaan voi puuttua Daciasta.


      • Justus1952
        hmmmmn kirjoitti:

        Hei, ajovalojen korkeudensäätö on ilmeisesti ollut pakollinen varuste jo 90- luvun loppupuolelta , ettei se suinkaan voi puuttua Daciasta.

        hmmmmn , kyllä Daciassa on korkeussäätö !!


      • ÖLLÖLÄ__
        Justis1952 kirjoitti:

        Itselläni on Loga MCV 105HKR 16V. Sen hyvät puolet alkaa etupäästä,siinä ei ole nykyaikaisia kallistuksen vakaajan pystytankoja jotka kolisisee 40000-60000km välillä eikä leikkiautonmaisia sähkömoottoreita(korkeus säätö) etulampuissa,se on Daciassa toimivaksi todettua tekniikkaa. Olen tutkinut konetta senverran että öljykaasujen huohotinjärjestelmäkin on takuulla tehty kestämään pohjoisen kovatkin pakkaset ilman että moottoriöljyt pakkasella tulvahtelee E 4 tielle. Itse arvostan myös veivejä ikkunoille, ajo ominaisuudet niin hyvät kuin odotin, olen ikäni ajanut mieluisilla autoilla kuten Citroen Peugeot Renault ja eikä Dacian tarvitse hävetä näidenkään seurassa. Taka ja etuakselisto yksinkertaista tee se itse kamaa. Nopea lämpeämään =talvella hyvä asia, istuinkorkeus hyvä. Vielä yksi hyvä puoli että siinä ei ole reistailevaa palaneen lampun varoitinta johon yleensä uppoaa rahaa kun vikoja tulee. Siis autosta on tyhjänpäiväinen krääsä jätetty muille merkeille, peräti ulkopeilin lasitkin voi vielä ostaa irrallisina,siinäkin voi olla suuret erot toisten merkkien välillä(koko peili (montasataa euroa)

        Miten tuo Dacian valojen korkeudensäätö on stten toteutettu jollei sähkömoottoreilla, on meinaan ollut kuljettajan paikalta operoitava ajovalojenkorkeussäätölaite pakollinen jo vuodesta 95.


      • HK55
        ÖLLÖLÄ__ kirjoitti:

        Miten tuo Dacian valojen korkeudensäätö on stten toteutettu jollei sähkömoottoreilla, on meinaan ollut kuljettajan paikalta operoitava ajovalojenkorkeussäätölaite pakollinen jo vuodesta 95.

        Vaijerisäätöinen.


      • Anonyymi
        ÖLLÖLÄ__ kirjoitti:

        Miten tuo Dacian valojen korkeudensäätö on stten toteutettu jollei sähkömoottoreilla, on meinaan ollut kuljettajan paikalta operoitava ajovalojenkorkeussäätölaite pakollinen jo vuodesta 95.

        vaijeri.


      • Anonyymi
        ÖLLÖLÄ__ kirjoitti:

        Miten tuo Dacian valojen korkeudensäätö on stten toteutettu jollei sähkömoottoreilla, on meinaan ollut kuljettajan paikalta operoitava ajovalojenkorkeussäätölaite pakollinen jo vuodesta 95.

        Vaijeri säätö.


      • Anonyymi
        Justus1952 kirjoitti:

        Epäilevälle Tuomakselle. Olet väärässä ,,,,on Dacian omistajilla nykyään yksi suuri murhe, velkakierteessä oleva kateellinen naapuri joka korjailee kaiken vapaa ajan vanhaa Saksantaksia ja vetelee herneitä nenäänsä nähdessään naapurin uuden auton !!

        Epäilevälle Tuomakselle. Olet väärässä ::: Sellainen naapuri joka on niin tollo päästään niin saa muuttaa kauemmaksi naapureistaan !!


      • Anonyymi
        ÖLLÖLÄ__ kirjoitti:

        Miten tuo Dacian valojen korkeudensäätö on stten toteutettu jollei sähkömoottoreilla, on meinaan ollut kuljettajan paikalta operoitava ajovalojenkorkeussäätölaite pakollinen jo vuodesta 95.

        Miten tuo Dacian valojen korkeudensäätö on stten toteutettu jollei sähkömoottoreilla,
        Vois sanoa myös että ,,,. mitä me ennen käytettiin leivänpäällä kun ei ollut Floraa !!


      • Anonyymi

        Täysin paska auto..max .250tkm kestää moottori.. kokemusta on.ei enää ikinä


    • Lötköttelijä
    • Paska_kinneri

      Täällä taas Sulo Vileenit kehuu halpatyövoimalla kasattua paskaa! Romaniassa ei tunneta ihmisarvoa tai tasa-arvoa eikä demokratiaa Dacioita kasataan nälkäpalkalla ja olemattomilla työ ehdoilla! Mutta Vileeneille ei näillä ole merkitystä yksi on yli muiden ja se on se ,että kunhan saa halavalla!

      • DaciaKestää

        Onpa oma tietämyksesi taas kohdillaan... Dacia Lodgy tehdään Marokossa. Ja sillä ei kai ole niin väliä enää tänä päivänä missäpäin maailmaa auto tehdään koska koneet ovat kuitenkin tuotu muualta ja laadunvalvonta toimii yhtälailla Timbuktussa kuin Baijerissa. Ehkä Marokkoa(ja muutenkin Afrikkaa varten) ajatellen on hyvä valmistaa väkeviä ja toimivia käyttöautoja jotka eivät hätkähdä heikkojakaan teitä tai hiekkamyrskyjä. Näemmä marokkolaiset osaavat siis autoja tehdä kuin saksalaisetkaan eivät onnistuneet ajamaan autoa rikki...


      • Justus1952

        Kai se Renault on vain hyväntekijä työllistämisessä noinkin suurelle työttömälle ihmismäärälle .Varmaan sielläkin yksityis firmat ovat niitä huonoimpia palkan maksajia ja pykälien kiertäjiä , ei varmaan ole ytään tuntematon ele Suomessakaan !!!!!!!


      • Anonyymi

        Nomuttakauheeta! Kun ei Daciassa ole muuta vikaa, kuin Romanian ihmisarvo, tasa-arvo, demokratia ja työehdot.
        Jos sitten ostankin Toyon tai Skodan, millä tavalla nuo Dacian viat siitä sitten korjaantuvat?

        On se hyvä auto, jos muuta vikaa ei ole kuin Romanian olot.


    • 4kplvoisiriittääsatskuun

      Sellaista Daciaa ei ole vielä edes valmistettu jolla pääsisi 100 000 km.

      • Lötköttelijä

        Varo, tai kuolet vitutukseesi.


      • Murheenalhot

        Jos 10t€ Sanderolla pääsee murheitta 100tkm, niin pääseekö 40t€ volkkarilla murheitta 400tkm?


      • Justus1952

        100000km ylittyy mukavasti Dacialla . M U T T A, ei näköjään Aina Subarulla(diesel) ja Nissan 2,3 (diesel) , on ollut Toyotallakin vaikeuksia mutta Toyotan takuu näkyy toimivan paremmin. VW,Audi ketjumoottorit hajoilevat Siis kokemuksia viimeisen 10vuoden ajalta . Olen ollut autoverstaassa töissä 40v !!!!!!!!!!!!! Toiset täällä mahtailevat tietäjät yrittää vai näytellä jotain ylempää tietomiestä !


      • Justus1952

        Lisäisin tässä että VIESTIN aloittaja kysyi kokemuksia Dacian omistajilta eikä kaikenpirun tyhjäntoimittajilta , menkää sinne omille foorumeillenne paukuttelemaan henkseleitä !!


      • Anonyymi

        Veljeni Kaakkois-Suomessa ajaa kolmatta vuotta Dacia Lodgy taksia, jolla on ajettu jo 320000 km. Kulkee muuten edelleen.


      • Anonyymi

        Ainakin racia on ylivoimaisesti huonoin auto katsastus hylkäämisten perusteella bmw n kanssa. Ei halpa romu ole mikään hyvä auto.


    • laatudacia

      Dacia Sanderolla tuli just 200 000 km täyteen. Ei mitään ongelmia. Laatupeli.

    • Käyttö.kokemus

      Jääköön oman auton merkki (japsi) salaisuudeksi mutta pääsin ajamaan kaverin dusteria muutaman kerran. Ei ole kokemusta muista citymaastureista tai vastaavista.
      Yllätys oli positiivinen. Jämäkän oloinen ajettava joka säilyttää hyvin suuntansa maantie ajossa. Mökkitiellä menee kuin juna. Kuopat ja töyssyt nielee kuin huomaamatta. Ajattavuudesta en moittimista löydä päinvastoin. Pikkumoottori turbolla höystettynä oli yllättävän pirteä. Jonkun moittimaa ajomelua en muista kokeneeni ainakaan häiritsevästi tosin tästä ei ole muistikuvaa. Yleisvaikutelma sisältä on hieman riisutun oloinen. Harmaata muovia, muovia harmaata eikä varustuskaan yllä kalliimpien tasolle vaikka ilmastointi ja ajotietsikka ja muutama muu nykyauton perusjuttu toki löytyy. Mutta eipä ole hinnallakaan pilattu. Kaiken kaikkiaan kuten mainos sanoo järki valinta jos rahat on tiukalla. Tutulla on ollut nyt sama auto noin 4v ja mitään kummempaa vikaa ei ole ollut.
      Mutta on se vaan kumma. Olen itse juuri etsimässä tuon tyypin autoa mutta vaikka pidin dusterilla ajamisesta todella paljon niin todennäköinen valinta on käytetty qashqai tai sportage: \enkä ole dustereita edes katsonut..
      Niin miksi? Sitä tässä itsekin ihmettelen. Jokin asenne vamma ilmeisesti.

    • Autonpitääollaauto

      Dacia on luuserin valinta!

      • Luusereita_liikkeellä

        Siinähän on sit sulle juuri sopiva auto. :))


    • Mieluimminajantraktorill

      Miten joku voi hankkia tuollaisen romanialaisen rytöläjän? Ei jaksa ymmärtää!

      • Argumentti_Atso

        Tervehdys RytöKeijo!


    • MB2014

      Olen nyt ajellut 70000 km tällä omalla maasturilla. Ei ole juuri vikoja ollut, mutta hintaakin oli yli 90 000 EUR.

      Ostosta on mennyt vähän yli kaksi vuotta ja arvo on tippunut varovaisesti sanoen ainakin 30 000 EUR tai enemmän.

      On kaikilla herkuilla, mutta rehellisesti sanoen en ole noita tarvinnut alkuopastuksen jälkeen, enkö enää löytyisikään ilman manuaaleja.

      Kyyti on erinomaista ainakin 170 km/h saakka johon olen kerran kokeillut. Muutoin menee näitä satasen teitä letkassa n. 90 km/h nopeudella.

      Rehellisesti sanottuna on alkanut valinta kaduttaa. Jos olisin valinnut Dusterin ja vaikka päälle kymppitonnin vikatapauksien varalle, niin 60 000 EUR olisin varmasti voittanut.
      Sillä olisimme voineet vaimoni kanssa ottaa töistämme aika mukavasti vapaa-aikaa ja monen monta etelänreissua. Nyt sen sijaan käymme työssä ja maksamme tätä ylihintaista naapurien kiusaksi ostettua peltilehmää, joka kaiken kukkaraksi tiputtaa hintaasakin joka päivä.

      Herkesin tätä kirjoittamaan, koska naapuri osti Dusterin. Naureskelin ensin, nyt naureskelee naapuri kun kokemuksia vaihdamme.

      Kyllä on myönnettävä että harmittaa.

      • Onnetoisillajutut

        Älä selitä.Totuushan on se että kiesisi on joku vuodelta 2000 oleva Nissan tai Fiat jonka arvo on yläkanttiin arvioituna max 900 euroa.

        Kyllä varmaan jääkin hyvin hilloa "etelänmatkojen" tekemiseen kun ei tuollaiseen kotteroon tarvitse investoida juuri mitään.Jos raato on hajalla niin on hajalla ja sitten mennään bussilla "töihin"


    • Raksu017

      Ei voi kuin suositella, puolisolle piti hommata citymaasturi ja kovin kimppusi dusteria joten päätettiin semmoinen sitten hommata. Autosta ei oo pahaa sanottavaa (etuvetoinen) kulutus 6,7L/100km, ei oo meluisa, mukava ajettava jopa huonoilla teillä, ihan hyvät valot, pieni kääntösäde. Kaikki jotka ovat tuota nyt kokeilleet ovat yllättyneet siitä miten hyvä se oikeasti on ajaa. Mielummin dusteri kuin 300 000tkm ajettu honda, tojo, kia jota saat samaan hintaan.

    • Löinkätenipaskaan

      Dacia kokemuksia? Kyllä.Tosin ainoastaan ikäviä ja niitä on todella p a l j o n.

    • Yrittäjä2016

      Dacia Dokker pikkupaku ollut nyt vuoden verran koti- ja työjuhtana. Yhtäkään vikaa ei ole tullut vastaan ja asiansa on ajanut hyvin. Tehot ja ominaisuudet erinomaiset hintaansa nähden. Jos yhden asian voisin parantaa niin se olisi sisälle kuuluva rengas-/liikennemelu. En tiedä mahtaako sille mitään kun takana on sellainen kaikukoppa tavaratilan muodossa. Kalliimmissa kilpailijoissa saattaisi olla parempi äänieristys mutta kun eroa oli lähimpään vastaavaan noin 5000e niin sitä hintaa en ole valmis mahdollisesti paremmasta äänieristyksestä maksamaan.

    • Rockyroads

      Käykääpä koeajamassa Duster! Minä kävin, ihastuin ja nyt olen hetken ajellut Dusterilla. Kerron kokemuksia myöhemmin, katsotaan miten käy.

      Jos ei hifistelystä tai brändistä maksaminen kiinnosta, ehkä Dacia on silloin hyvä valinta?

    • Justus4852

      MCV 1,6 16v 2010 ja 340000km alkaa olla täynnä ennen pääsiäistä !!!!

    • Atkerkki

      Muhahahahshshshshshss. Dacia ei myy laadulla, vaan hinnalla. Muhahahshshshshshssss.

      • Anonyymi

        Muhahahahss: On kyllä corona tehnyt jo tehtäviään


    • Oliskohanniin

      Dacia Logan MCV DCi 90 m.-15.
      Ajettu sekalaisessa käytössä hitu alle 60tkm. Lämmin, pitkäaikaisloki kertoo kulutukseksi 4,3 l/100km, tilava kori, vähintäänkin kelvolliset istuimet ja muu ajoympäristö, vakaa kulkija ilman sivutuuliherkkyyttä, miellyttävä moottori/vaihteistokokonaisuus. Ensimmäinen Daciamme, on yllättänyt positiivisesti. Ajokokemuksia useiden valmistajien autoilla (halpoja, kohtuuhintaisia ja kalliita, omin varoin ostettuja kaikki) yhteensä n. 1,6 mkm.
      Daciassa ei perheen sekalaisessa arkisen tarpeen ajossa tähän mennessä pienintäkään vikaa tai normikäytön varustelupuutetta.
      Se mikä minua on suuresti huvittanut markettien pihoille parkkeeratessa, on pikkupomojen hupaiset 'osanottoilmeet' . Paljon mailmaa nähneenä olen joutunut noita näkemään, paljon on heitä ollut minulla alaisinakin, useimmat ihan kelpo kavereita - mutta suhtautumisissa naapurin autovalintoihin, jopa kenkiin jne. ihan merkillisen asennevammaisia.

    • Tekoerkki

      Kun ihminen saavuttaa hierarkiassa riittävän tason, on nähnyt ja kokenut, ei hänen tarvi enää muille sitä esitellä. Näille "kymppitonnin juoksijoille" on vielä tärkeintä elämässä tietyt kulutushyödykkeet joilla heikkoa itsetuntoa pönkitetään ja valitettavan usein näkyy lisäksi kotikasvatuksen puute.
      Osa ottaa opikseen ja pääsee ylemmälle orrelle mutta suurin osa jää ylläpitämään illuusiota
      velkarahalla syyttäen yhteiskuntaa ja muita epäonnistumisistaan.

    • DaatsiaTuhero

      Kiitos Renaultin, Daatsia on juuri niin hyvä kuin voi olla ranskalaisen emon synnyttämänä.

    • huimaheimo

      Mulla on Dacia Logan Mcv jolla on ajettu nyt 3010 km. Semmonen huomio sohjokelillä ajettaessa että sohjon kohina alustassa kuuluu aika selvästi, muuten ei ole muuta kerrottavaa näin vähäisillä kilometreillä

    • varakekkonen

      Muuten hyvä, mutta Citroen, Peugeot ja Opel tulee kaukana Renaultin takana.

    • LoganMCVstepway

      Ostin Helmikuussa uuden Logan MCV stepwayn ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen autoon. Auto pelaa hyvin kelillä kuin kelillä. Huonot tietkään ei ole este enään. Aluksi mietitytti tuo 0,9l kone, mutta olen yllättynyt kuinka hyvin silläkin kerkeää. Kulutus 80km/h ajossa 4,6l/100km (laskettu). TODELLA LUOTETTAVA KAMPE! SUOSITTELEN JOS SINUN EI TARVITSE MAKSAA IMAGONKOHOTTOJA MERSUSTA! Ps. olen entinen mersumies

      • olikohyvämyyntipuhe

        Virheen teit ja suomen kansan naurun kohteeksi joudut. Mierontielle viellä rätsiäsi kanssa.


    • Daciaman

      Ajoin Dacia Logan bensafarkulla 2,5 vuotta ja 63000 km, periaatteessa uutena ostettu, eli esittelyauto. Ei mitään vikoja, ei mitään huomautettavaa, luotettavaa kulkua paikasta toiseen pitkiäkin reissuja. Järkivalinnan jälkeen alkoi vain tehdä mieli vähän luksusta elämään ja nyt on alla noin 40 000:n euron menopeli joka ei todellakaan ole hinta-laatusuhteessa lähelläkään Daciaa (eli tässä huomattavasti huonompi suhde) mutta onhan nuo päivittäiset ajot ruuhkan seassa toki paljon mukavampia ja ennen kaikkea siedettävämpiä.

    • Hookoovee

      Aika vähän näitä dacioita tuntuu Suomessa olevan liikkeellä.
      Olen etsimässä käyttöautoa, jolla olisi kohtuulliset käyttö- ja korjauskustannukset sekä toimiva tekniikka.
      En ole kiinnostunut siitä, mitä muut autostani ajattelevat. Näissä asioissa kuitenkin tunteet ja asenteet istuvat tiukassa. Fanit fanittavat omiaan ja dissaavat muita...
      Tuleepa mieleeni, että surkein autokokemukseni oli VW PASSAT ja toiseksi kehnoin autoni oli Audi, mutta mitäpä niistä...
      Lähinnä etsin autoa, jolla tosiaan ajaisi n. 20 000-30 000 kilometriä vuodessa ja koska olen kuullut, että Dacia-mallit käyttävät myös E85 bensaa, olisi se taloudellisesti hyvä juttu.
      Mitä asioita kannattaisi erityisesti tsekata ennen ostopäätöstä?
      Logan, Lodgy tai vaikka Sanderokin kävisi...
      Kiinnostaisi kuulla, mitä Dacian mukana saa ja mitä ei

      • logganii

        Nyt on 11kk vanha logan mcv stepway alla, 26tkm olen ajanut sen jälkeen kun tehtaalta tuli. Mitään vikoja ei ole ollut.

        E85 ei ainakaan vakiona ole, tietty voit muutossarjan asentaa mutta säästöä ei paljon tule. Oma kulkine vie sen 5.3L/100km kun ajaa nätisti, raskaalla kaasujalalla hyppää 5.9L/100km. Ohitukset on lastenleikkiä. Ja turbo vislaa kivasti siinä ~2200rpm kohdilla.

        Dusteri kuluttaa eniten, sandero on kuin logan mcv, mutta pienemmällä tavaratilalla. Lodgy kuluttaa myös paljon, sopii niille kenellä iso perhe/muuten paljon kyytiläisiä.

        Auton omat kaukovalot on huonot, lisävalot kannattaa hankkia. Auto lämpenee nopeasti talvipakkasella ja kesällä ilmastointi pitää varsinkin takaosan kylmänä (varsinkin kun on tummennukset)

        Ei kannata kuunnella noita provoja, siellä ne vanhat paapat katkeroituneina kirjoittelee kun tajuavat tehneensä huonot kaupat sen kalliin volkkarin/mersssun/volvon kanssa jossa hinta-laatusuhde on täysin ala-arvoinen


      • Näissä vanhemmissa mallleissa näyttäisi olevan E85 vakiona. Onko se sitten jäänyt uudemmista pois ?


      • Anonyymi
        logganii kirjoitti:

        Nyt on 11kk vanha logan mcv stepway alla, 26tkm olen ajanut sen jälkeen kun tehtaalta tuli. Mitään vikoja ei ole ollut.

        E85 ei ainakaan vakiona ole, tietty voit muutossarjan asentaa mutta säästöä ei paljon tule. Oma kulkine vie sen 5.3L/100km kun ajaa nätisti, raskaalla kaasujalalla hyppää 5.9L/100km. Ohitukset on lastenleikkiä. Ja turbo vislaa kivasti siinä ~2200rpm kohdilla.

        Dusteri kuluttaa eniten, sandero on kuin logan mcv, mutta pienemmällä tavaratilalla. Lodgy kuluttaa myös paljon, sopii niille kenellä iso perhe/muuten paljon kyytiläisiä.

        Auton omat kaukovalot on huonot, lisävalot kannattaa hankkia. Auto lämpenee nopeasti talvipakkasella ja kesällä ilmastointi pitää varsinkin takaosan kylmänä (varsinkin kun on tummennukset)

        Ei kannata kuunnella noita provoja, siellä ne vanhat paapat katkeroituneina kirjoittelee kun tajuavat tehneensä huonot kaupat sen kalliin volkkarin/mersssun/volvon kanssa jossa hinta-laatusuhde on täysin ala-arvoinen

        Tämä kannattaa tsekata aina ennen Dacian ostopäätöstä:
        ”FLOP 10 -sijoitukset, heikoimmat merkit:
        10 hännillä -sijoituksia keräsi eniten Dacia (11 kappaletta),”
        Moottori-lehden juttu, joka löytyy helposti guuglaamalla, ja perustuu 2020 TÜV-tilastoihin. Ihan sama yleiskuva kyllä ollut vuodesta toiseen niin kauan kuin tuota sutta on ulos pukattu.
        Nämä viattomat täällä lienee maahantuojan maksamia trolleja, ei tuota muuten voi käsittää.


    • Itämafia

      Onko ketään kuka olis siirtyny Skodasta tai Ladasta Daciaan niin vois vertailla?

      • varakekkonen

        Dacia on hieman laaduttomampi kuin kumpikaan mainitsemasi. Suosittelen ostamaan grantan tai vestan


    • termixi

      Ostin elokuussa-18 uuden Dacia Duster TCe 125 4x4 Prestigen. Olin koeajanut samanlaisen kevättalvella, jolloin ajoin 4-vedolla auraamatonta tietä. Hyvin kulki umpihangessa. Harkitsin 4 kk ja sitten ostin juuri ennen kuin TCe 125 4x4 Prestige mallit loppuivat Suomesta. Ensi keväänä tulee 1,3 litraisia bensaturboja näiden 1,2 turbojen tilalle, mutta autovero- ja päästölaskentamuutoksesta johtuen hinta ei ole silloin enää yhtä kilpailukykyinen kuin oli elokuussa.
      Kaksi vikaa olen havainnut:
      1) 450 km ajon jälkeen jumittui bensamittari näyttämään puolta tankkia, vaikka tankki oli täysi. Vika korjaantui itsekseen ekana viikonloppuna eikä ole sen jälkeen uusiutunut.
      2) peräkärryä vedettyäni lakkasivat kauko-, sumu-, parkki- ja Led-valot toimimasta eli vain lähivalot toimivat. Mittaritauluun tuli teksti "Tarkista autom. valaistus". Irrotin peräkoukun pistorasian 13/7-adapterin, mutta vika ei sillä korjautunut, joten vein auton merkkihuoltoon. Oli uusi ilmoitus heillekin eikä varmaa vian syytä löytynyt 4 h tutkimisella. Valoviiksi tilattiin Ranskasta (kun sitä ei löytynyt Suomesta). Nyt sitten on edessä 1-2 viikkoa pelkkää taajama-ajoa, kun kaukovaloja ei saa päälle.

      • Anonyymi

        Huomasit varmaan että olet ostanut Dacian.


      • Anonyymi

        Harraste auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasit varmaan että olet ostanut Dacian.

        Huomasit varmaan : Minäkin huomasin ostaneeni Dacian , kilometrejä on jo tullut pirusti ja lisää tulee !!


      • Anonyymi

        minulla meni kardaanin tukilaakeri. ajettu 80 000 mitenkannattaa korjat ?tilanko vaan laakrin tai kokonainen akseli?


    • Anonyymi

      Ostin Logan MCV Stw:n 3 viikkoa sitten. Yllättävän paljon varusteita. En ainakaan vielä kadu. Mustana jopa tyylikäs.

      • Anonyymi

        Ei, ei, ei saa olla varusteita. Nämä autot perustuu ettei saa olla mitään ylimääräistä rikkoutuvaa varustetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ei, ei saa olla varusteita. Nämä autot perustuu ettei saa olla mitään ylimääräistä rikkoutuvaa varustetta!

        Ilman moottoria ei oo ees koskaan käyntihäiriöitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman moottoria ei oo ees koskaan käyntihäiriöitä!

        Ilman moottoria ei oo ees koskaan käyntihäiriöitä!::::: Eikä öljynsyöntiä ,katkenneita ketjuja jakopäässä, eikä tukkeutuneita hiukkas suodattimia eikä hajonneita kannenpultin jenkuja ,eikä vuotavia suihkun juuria ,ja reikään katkenneita hehkytulppia yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman moottoria ei oo ees koskaan käyntihäiriöitä!::::: Eikä öljynsyöntiä ,katkenneita ketjuja jakopäässä, eikä tukkeutuneita hiukkas suodattimia eikä hajonneita kannenpultin jenkuja ,eikä vuotavia suihkun juuria ,ja reikään katkenneita hehkytulppia yms.

        Ilman moottoria ei oo ees koskaan käyntihäiriöitä!::::: Eikä öljynsyöntiä ,katkenneita ketjuja jakopäässä,:::: Toteappas sitten mitkä merkestä häviäis jos nuo karsitaan pois !!


    • Anonyymi

      Dusteri luo ongelman. Mistä hemmetistä saa yhtä hyvän katumaasturin tilalle samaan hintaan tai edes lähelle samaa hintaa? Katselin Jeep Renegadea, hinta 30th etuvetoisena. Siis viisitonnia Dusteria kalliimpi jo etuvetona, nelivetona pyörii 40th pinnassa. Nissanilla ei nelivetoa alta 35.000. Suzuki Vitarasta löytyy neliveto mutta kun Dusterissa 150hp kone niin Vitarassa vain 129hp.
      Täytyy pysytellä tässä 150hp neliveto Dusterissa kun yhtä hyvää ei löydy. Dusterissa on A-mersun moottori ja korkea maavara. 2 vuotta ajettu eikä pienintäkään vikaa eikä häiriötä..

      • Anonyymi

        Minulla on Duster ongelma. Tekisi mieli vaihtaa uuteen, mutta järkisyyt vastustavat: nykyinen toimii moitteetomasti ja on täysin ruosteeton. Olisihan se 150hv. moottori makea.


    • Anonyymi

      Katso kolaritestit, ennen ostopäätöstä. Oli kerran harkinnassa, mutta nuo ratkaisivat.

      • Anonyymi

        Kolaritestit pitäisi kieltää varsinkin halpojen kaupunkiautojen osalta. Ei niitä mälltätä vaarallisesti, vaan niihin kerätään kaupan parkkipaikan kolhut ja peräänajossa halkaistaan etu- tai takapuskuri, riippuen siitä, oltiinko itse syyllisiä vai ei.
        EU tekee monessa asiassa ihan hyvää sääntelytyötä, mutta se on kömmähdys, että kaikkiin autoihin joudutaan asentamaan Saksan autolobbareiden toiveesta sellaiset varusteet, että niiden puolesta auto sopii Autobahnalle ajamaan sitä turvallista 250 km/h nopeutta, johon saksalaisetkin ovat vapaaehtoisesti autonsa rajoittaneet.


    • Anonyymi

      Väsyin omaan Dusteriini täysin. Menin halpaan, kun tuttu autonmyyjä houkutteli ostamaan sellaisen vähän käytetyn mallin, ajettukin oli alle sata tuhatta. Jatkuvia sähkövikoja oli riesana, ja käyntiinlähtö oli arpapeliä. Milloin ei startti pelannut, milloin koko kojetaulu oli pimeänä. Kyllästyin värkkäämiseen, koska työni luonteen vuoksi liikkeelle on päästävä rivakasti. Totta kai myös auton heikko viimeistely, sekä kitinä ja natina, mikä ajaessa kuului haittasi lopulta minuakin, vaikka en turhan ronkeli ole autojen suhteen. Kaiken huippuna takarenkaan vierestä oli alusta vuodessa läpi ruostunut, ilmeisesti ollut maanantaipäivän tuote. Vaihdoin perusjapsiin eli Qashqaihin, ei ole loistokasta menoa silläkään mutta aina pääsee liikkeelle kun tarvii.

      • Anonyymi

        Qashqai ei ole Japanilainen auto


    • Anonyymi

      Tää on just tätä. Halpuutukset näkyy ja tuntuu dasisteille kaikenlaisina vikoina ja varoitusvaloina. Varoitan teitä ostamasta datsiaa.

    • Anonyymi

      60 000 kun on lasissa Sanderolla alkaa tulemaan vikoja tukivarret edessä,viikset (tyyppivika) louskuttaa kuin diesel. Mulla oli sandero nyt toyota

      • Anonyymi

        Tuo louskutus on kyllä dacioissa kummallista. Kaikissa mitä olen koeajanut ( 60tkm) on ollut tuo pirullinen louskutus moottorissa.


    • Anonyymi

      Jos tyytyy vähään ja kestää heikompaa viimeistelyä, korin ääniä ja karkeaa koneen ääntä, on Dacia ihan hyvä valinta. Luotettavuus nyt ei ole parhaasta päästä, mutta jos auto tulee lähinnä huvikäyttöön tai eläkeläisen ajopeliksi niin se on ihan hyvä valinta. Työautoiksi niistä ei oikein ole. Firmassamme oli viisi Dusteria, mutta jatkuvien ongelmien vuoksi oli pakko vaihtaa merkkiä. Isoja vikoja ei ilmennyt, koska autot olivat uusia, pieniä oli sen sijaan sitäkin enemmän. Pakkasella muoviosat halkeilivat, ja tuli sähköongelmia. Täytyy kuitenkin ajatella hintaa, kyllä Dacia on hintaansa nähden suht keskinkertainen auto.

      • Anonyymi

        On se vaan niin vaikeaa myöntää, että Dacia on hintaansa nähden hyvä auto, ei mikään suht keskinkertainen. Nimenomaan työautoksi se sopii mainiosti ja kestää sen minkä muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan niin vaikeaa myöntää, että Dacia on hintaansa nähden hyvä auto, ei mikään suht keskinkertainen. Nimenomaan työautoksi se sopii mainiosti ja kestää sen minkä muutkin.

        On se vaan niin vaikeaa myöntää, Olen täysin samaa mieltä ja sopii hyvin työautoksi ja kestää sen kuin muutkin ja luotettavuus on parempaa mitä tuossa ylhäällä joku valitteli. Ruotsissa on tilastoja autojen luotettavuudesta ja Dacia ylsi peräti samaan kuin Volvo . Se on vieläkin niin että Dacia ei kestä heillä joilla sitä ei ole .. Tätä voin sanoa omasta kokemuksestani. Logan 1,6 16V 2010


    • Anonyymi

      Miksi ostaa uusi datsia kun pari vuotta vanhan rellun tai pökötin saa samalla hinnalla. Saa ihan eri luokan uudenkarhean auto jossa ei ole datsianheikkoja ominaisuuksia. Niin. En ymmärrä.

      • Anonyymi

        Jos haluaa ostaa uuden auton, jossa on takuu, miksi sitä pitäisi täällä selitellä? Niin, en ymmärrä. Käytän vain omia rahojani, enkä halua muiden hylkäämiä.


      • Anonyymi

        datsianheikkoja ominaisuuksia? Mitähän ne ovat? Olen ajanut Dacialla monta vuotta. Vielä en ole niitä löytänyt. Jos alkaa löytymään, vaihdan autoa.


      • Anonyymi

        kun pari vuotta vanhan rellun tai pökötin :: Totean tuohon vielä sen että olen elämässäni ollut Peugeotin palveluksessa töissä monta kymmentä vuotta ja muistan että Peugeotteissa ja Citroeneissa alkoi tulla 80 luvulla ja eteenpäin ja se jatkui 2000 luvullekkin , öljyvuotoja ,osassa enemmän ja vähemmän . Sitten kun alkoi ylittyä 150000km niin oli syytä alkaa seurailla öljytikkua öljynsyönnin takia aika usein ja XU moottoreissa oli vielä niin pöljästi tehty öljytikku että öljyrajaa ei tahtonut saada millään esille ja moottoreista loppui öljy . Useampi moottori hajosi toinen toisensa jälkeen öljyn puutteessa. Renaulteilla nämä asiat ovat paremmassa kuosissa,ei öljyvuotoja häiritsemässä eikä öljynkulutusta vaikka ajaa yli 400000km. Tämä koskee ainakin 1,4 ja 1,6 moottoreita (pomminvarmoja koneitaja voin sanoa kokemuksesta )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun pari vuotta vanhan rellun tai pökötin :: Totean tuohon vielä sen että olen elämässäni ollut Peugeotin palveluksessa töissä monta kymmentä vuotta ja muistan että Peugeotteissa ja Citroeneissa alkoi tulla 80 luvulla ja eteenpäin ja se jatkui 2000 luvullekkin , öljyvuotoja ,osassa enemmän ja vähemmän . Sitten kun alkoi ylittyä 150000km niin oli syytä alkaa seurailla öljytikkua öljynsyönnin takia aika usein ja XU moottoreissa oli vielä niin pöljästi tehty öljytikku että öljyrajaa ei tahtonut saada millään esille ja moottoreista loppui öljy . Useampi moottori hajosi toinen toisensa jälkeen öljyn puutteessa. Renaulteilla nämä asiat ovat paremmassa kuosissa,ei öljyvuotoja häiritsemässä eikä öljynkulutusta vaikka ajaa yli 400000km. Tämä koskee ainakin 1,4 ja 1,6 moottoreita (pomminvarmoja koneitaja voin sanoa kokemuksesta )

        vaikka ajaa yli 400000km..... Ja tämä koskee myös Daciaa (samat Renaultin koneet )


      • Anonyymi

        Niin. En ymmärrä.....ei sinun terttekkaan ymmärtää hyvä veli !!!!


    • Anonyymi

      Ostin juuri käytetyn Dacia Logan Stepwayn vuosimallia 2018. Noita ei enään tehdä mikä on harmi ja pakko ostaa käytetty, tosin ihan hyvä kun ei tarvinnut sijoittaa paljoa rahaa autoon.
      Otin autoon Rinta-joupin Autoturvan 24kk tai 400 tuhatta, kumpi ensi täyttyy. Tonnin paikkeilla maksoi mutta kun auto oli edullinen turvaan oli helppo sijoittaa. Viikko autoa kohta ajettu ja ei voi muuta kuin kehua. Kelpaa minulle vallan mainiosti, tilaa, maavaraa, navia, takakameraa, vakkaria, ym, ym.
      Olen surannut tuota palstaa ja kyllä sieltä autoja häipyy säännöllisesti ja uutta tulee tilalle. Suosittelen.
      https://www.nettiauto.com/dacia/logan-mcv

    • Anonyymi

      Dacia duster 2014vm. Oranssi sahalaita valo palaa ja alapuolella huutomerkki valo vilkkuu. Onko kokemuksia mihin liittyy.

      • Anonyymi

        Oranssi sahalaita valo palaa .......Viherkaihi !


    • Anonyymi

      Osta matchbox dacia. Ei ole turhaa elektroniikkaa. Heh.

    • Anonyymi

      Logan oli jo loppuaikana hyvä myös alustaosiltaankin, 2007.n jälkeen. Ei kai siinä muuta kovin heikkoa ollutkaan . Totean tuon kokemuksesta kun itselläni on 2010.n malli ja 420000km on jo ylittynyt

      • Anonyymi

        , 2007.n jälkeen. ..... ei kun 2017 jälkeen !


    • Anonyymi

      Logan vahvistettiin alusta osiltaan 2007.n jälkeen. ei kai siinä muuta niin kovin heikkoa ollutkaan. Totean sen kokemuksesta kun omani on jo ylittänyt 420000km

    • Anonyymi

      2,5 v Logan MCV. Ostin uutena. 41000 km. Ei mitään vikaa. Tykkään. Ei kuluta paljon yli 5 l. Itse asiassa kiva ajaa. Äänieristys lukuunottamatta moottorin ääntä voisi olla parempi. Pysyn merkissä.

      • Anonyymi

        4 v Duster. Ostin uutena. 60000 km. Vikaa koko ajan. Sytytyskatkoksia. En tykkää. Kuluttaa yli 6 l. Itse asiassa ei. Iin kiva ajaa. Äänieristys luokaton. En pysy merkissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4 v Duster. Ostin uutena. 60000 km. Vikaa koko ajan. Sytytyskatkoksia. En tykkää. Kuluttaa yli 6 l. Itse asiassa ei. Iin kiva ajaa. Äänieristys luokaton. En pysy merkissä.

        4 v Duster. Ostin uutena. 60000 km.......Sulla ei ole autoa ollenkaan ,se kyllä selviää tuosta sinun tekstistä. Kulutuskin peräti yli 6 litraa satasella, ethän sinä tiedä hyvä heppu mistään mitään !!!


    • Anonyymi

      Mulla uusi sandero 2021 ajettu nyt 20 000km.
      Menee maantieajossa 4.5l
      Tykkään, on hyvä ajaa.
      Edellinen oli logan jolla ajoin 60 000km.
      Hyvä oli sekin.

    • Anonyymi

      Hahahahah. On tää huvittava palsta. Toiset mollaa ja toiset kehuu. Ota tästä nyt selvää onko Dacia lintu vai kala. Hahahahanaha

      • Anonyymi

        Dacia lintu vai kala. ....Ei tuossa ole mitään erikoista,, onhan se kalakukkokin olemassa,aivan sama asia sekin !!!


      • Anonyymi

        Hahahahah. On tää huvittava palsta.....Kuuntele vain lisää trollien kirjoituksia......normaalijärkinen tällä palstalla tunnistaa sen porukan heti


    • Anonyymi

      Aina saa vikavalon takia olla korjaamolla ramppaamassa eikä ne mitään keksi vaan nollaavat. Aivan hirveä ajomelu ja löysä ohjaus, on kun laivaa ohjais vaikka pieni sandero. Ei ikinä enää toista daciaa!!!

      • Anonyymi

        Tää on just tätä. Halpuutettu pikkukinneri on viimeisin vaihtoehto autoilulle. Minä ajan tyylikkäästi lederhosenit jaloissa saksalaista premium autoa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on just tätä. Halpuutettu pikkukinneri on viimeisin vaihtoehto autoilulle. Minä ajan tyylikkäästi lederhosenit jaloissa saksalaista premium autoa!!

        Tää on just tätä. ....Ja Suavea tukkaan !!


      • Anonyymi

        Aivan hirveä ajomelu ja löysä ohjaus,....Koeta ajaa joskus selvin päin !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan hirveä ajomelu ja löysä ohjaus,....Koeta ajaa joskus selvin päin !!!

        No hei, eihän Datsiaa selvinpäin kestä Erkkikään. Eli pysyn kannassani, löysä ohjaus on ja pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hei, eihän Datsiaa selvinpäin kestä Erkkikään. Eli pysyn kannassani, löysä ohjaus on ja pysyy.

        Eli pysyn kannassani, löysä.......löysät on housuissasi ja Daciaa et ole koskaan ajanutkaan !!


    • Anonyymi

      Miten saa valojen korkeuden säätö vaijerin paikoilleen umpioon

      • Anonyymi

        Korkeudensäätö vaijeri?? :DDD Nyt repesin kyllä nauramaan! Mikä se semmoinen on? Sähköllä ne toimii eikä millää vaijjerilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeudensäätö vaijeri?? :DDD Nyt repesin kyllä nauramaan! Mikä se semmoinen on? Sähköllä ne toimii eikä millää vaijjerilla.

        Datsiassa se on vaijjerilla. Tulee aina tämä biisi mieleen kun datsian vaijjeri kytkintä, vaijjeri kaasua ja vaijjeri valojen säätöä käyttelen. https://youtu.be/DFpt7M5UTQc?t=20


    • Anonyymi

      Mun xc70 on velaton

    • Anonyymi

      Miun mese v6 on kanssa velaton. Kiva kun lähtee kuin ohjus kun vähän polkaisee. Kyllä mahtaa daciakuskeja jurppia.

      • Anonyymi

        Kaikki mielikuvitusautot ovat velattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mielikuvitusautot ovat velattomia.

        Mullapa on kokoelma matchbox autoja. Sullapa ei ole, hähähähähähäh


    • Anonyymi

      Elkää uskoko P. Koivulan sanomaa. Dacia ei kulje ilman jatkuvaa korjausrumbaa.

      • Anonyymi

        Näin se vaan on. Vaalipäiväkin tulee vietettyä kädet rasvassa kun egr venttiili jumittelee.


      • Anonyymi

        Dacia nimenomaan kulkee ilman jatkuvaa korjausrumbaa, ainakin minulla.


    • Anonyymi

      ostin 2014 dusterin. tdi 1,5 4x4. Olin epäileväinen että näinköhän se toimii kaikin puolin metsäautoteillä ja lumihangessa. parin kuukauden talviajon jälkeen totesin että vekotin on suunniteltu hyvin normaaliin ajoon ja kunhan tottuu vispaamaan vaihteita (hyvä vaihdelaatikko, joskin pienet välit) niin auto kulkee tasaisesti. 1,5 tdi moottorissa ei ole kauheasti vauhtia mutta motarilla kulkee reilua satasta kuluttamatta ihan liikaa. Auto oli halpa hankinta, vain 8200 euroa ja sillä oli ajettu 130.000. Tilasin suodattimia virosta ja ne olivat naurettavan edullisia. Dusterin huoltaa itsekin (normi vuosihuollot) ja tähän saakka olen ollut tyytyväinen. Aikaisempi auto oli VAG konsernin 1,9 tdi moottorilla varustettu farkku. Se oli vauhdikkaampi menijä mutta jätin kakkosautoksi kun oli niin paljon ajettu. Dacian tilat eivät ole kovin kaksiset ulkomittoihin nähden eikä kuljettajan penkki ole paras mahdollinen eikä jalkatilassa kehumista jos on pitkä mies. 4-veto pelaa hyvin ja se muuttaaa talviautoilua paljon etuvetoon verrattuna. Tähän astisen kokemuksen (noin 5000 ajattua kilometriä) Duster on ollut positiivinen yllätys. Auton perustekniikka on vanhaa ja koeteltua ja sen kanssa tulee toimeen ja monet huoltotoimenpiteet voi opetella tekemään itse. Käyttötarkoitus ratkaisee onko kärry sopiva juuri sinulle. Minä käyn hirvimetsällä ja ajan mökille paljon talvisin ja huonoilla teillä. Minulle sopi hyvin duster, ei tarvinnut ottaa lainaa.

      • Anonyymi

        ostin 2014 dusterin. tdi 1,5 4x4.........Tällaisia asiallisia kertomuksia vain lisää tänne....... onneksi noitten pirun hullujen trollitarinoitten juju on helposti tunnistettavissa, se on vain kumma että kuinka moni niihin yhtyy ja alkaa hokea samaa paskaa. On se vain kumma että tuollaista jouto porukkaa riittää jotka ei tajua mistään mitään. Tuon ehkä käsittäisin vähän jos he olisivat Putinin hallinnon alla !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ostin 2014 dusterin. tdi 1,5 4x4.........Tällaisia asiallisia kertomuksia vain lisää tänne....... onneksi noitten pirun hullujen trollitarinoitten juju on helposti tunnistettavissa, se on vain kumma että kuinka moni niihin yhtyy ja alkaa hokea samaa paskaa. On se vain kumma että tuollaista jouto porukkaa riittää jotka ei tajua mistään mitään. Tuon ehkä käsittäisin vähän jos he olisivat Putinin hallinnon alla !!!

        Hehehehehehe. Hihihihihihihiiii. Olipa hauska satu. Olet oikein satusetä. Muhahahahahavah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehehehehehe. Hihihihihihihiiii. Olipa hauska satu. Olet oikein satusetä. Muhahahahahavah

        Hehehehehehe...........sulla se hauska ei lopu,kehottaisin kuitenkin käymään lääkärissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehehehehehe...........sulla se hauska ei lopu,kehottaisin kuitenkin käymään lääkärissä

        Hihihihihiiiii. Muhaahahahahassss. KÄvinkinkin juuri hammaslääkärissä. Oli yksi reikä. Eikä ole Datsiaa, eikä tule. Hahahahahahaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihihihihiiiii. Muhaahahahahassss. KÄvinkinkin juuri hammaslääkärissä. Oli yksi reikä. Eikä ole Datsiaa, eikä tule. Hahahahahahaha

        Selvennys kommenttiin: Ei ole varaa autoiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvennys kommenttiin: Ei ole varaa autoiluun.

        Muhahahahahahassss. Hihihihihihhihihii. Ai että kun naurattaa. Vielä kerran pojat. Muhahahahahahaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihihihihiiiii. Muhaahahahahassss. KÄvinkinkin juuri hammaslääkärissä. Oli yksi reikä. Eikä ole Datsiaa, eikä tule. Hahahahahahaha

        Eikös se hammaslaakäri sanonut mitään että olet erehtynyt väärälle lääkärille. Silloin kun kyse on aivoista niin hammaslääkäri ei voi mitään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihihihihiiiii. Muhaahahahahassss. KÄvinkinkin juuri hammaslääkärissä. Oli yksi reikä. Eikä ole Datsiaa, eikä tule. Hahahahahahaha

        . KÄvinkinkin juuri hammaslääkärissä. Oli yksi reikä. ......Varmaan muutit tuon tarinan. Kävit autokorjaamolla ennen katsastusta tarkistuttamassa koslaa ja korjaaja totesi ,yksi reikä ja sen takia kun sulla ei ole Daciaa. Varmaan päästi vielä räkäiset naurut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        . KÄvinkinkin juuri hammaslääkärissä. Oli yksi reikä. ......Varmaan muutit tuon tarinan. Kävit autokorjaamolla ennen katsastusta tarkistuttamassa koslaa ja korjaaja totesi ,yksi reikä ja sen takia kun sulla ei ole Daciaa. Varmaan päästi vielä räkäiset naurut

        Hihihihiiiii. Muhahahahahahssss. Huom. Vain yksi reikä. Daciassasi niitä on tusinan verran. Buhahahahahahah


    • Anonyymi

      Se oli varmaan hammaslääkärin kommentti,sulla ei ole varaa autoiluun !

      • Anonyymi

        kommentti,sulla ei ole varaa autoiluun .....Kun hampaatkin ovat tuollaiset !!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kommentti,sulla ei ole varaa autoiluun .....Kun hampaatkin ovat tuollaiset !!!!!!

        Olet juonut ikäsi keskenkäynyttä sahtia niin se valtava sokerimäärä tuhoaa nyt hampaita. Muutaman hammaslääkärikäynnin jälkeen sinne on mennyt Dacian hinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet juonut ikäsi keskenkäynyttä sahtia niin se valtava sokerimäärä tuhoaa nyt hampaita. Muutaman hammaslääkärikäynnin jälkeen sinne on mennyt Dacian hinta

        Muhahahahahhaa


    • Anonyymi

      Sandero vm22 - hinattiin kahdesti korjaamolle 1,5 vuoden sisään ja lisäksi koettiin korjata latausongelmia. Ei onnistunut vaan vika oli päällä kun luovuin autosta. Ihan ok ajaa, kova sisämelu talvirenkailla ja istuimet voisivat olla paremmatkin. Suhteellisen tilava kokoluokassaan. Hyvät varusteet.

      • Anonyymi

        Mitkä oli syyt hinauksiin? Nimimerkillä 2021 dacia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä oli syyt hinauksiin? Nimimerkillä 2021 dacia.

        Ja minkä sortin latausongelmaa? Ihan akkuvalo syttynyt? Vai meinaatko puhaltimien humppaamista ylös/alas nopeudessa. On meinaan ns. älylaturi näissä, lataa täydellä teholla vain moottorijarrutuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä oli syyt hinauksiin? Nimimerkillä 2021 dacia.

        Moottorinohjauksen varoitusvalon syttyminen (nähtävästi softapäivitys korjasi asian) ja pyörän jäätyminen liikkumattomaksi. Jälkimmäinen tietysti voi sattua mille merkille tahansa mutta en ole aikaisemmin moiseen törmännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minkä sortin latausongelmaa? Ihan akkuvalo syttynyt? Vai meinaatko puhaltimien humppaamista ylös/alas nopeudessa. On meinaan ns. älylaturi näissä, lataa täydellä teholla vain moottorijarrutuksessa.

        Alkoi tulla mittariston ilmoitus 'priorisoidaan akun latausta' jonka jälkeen latasin ulkoisella laturilla pariinkin otteeseen akun. Herja hävisi aina joksikin aikaa mutta ilmestyi sitten takaisin. Akkukin vaihdettiin kerran.


    • Anonyymi

      Mulla oli vanha Dacia jota yritin myydä. Ei mennyt millään kaupaksi. Sitten tajusin tuplata Dacian arvon - tankkasin tankin täyteen. No johan meni kaupaksi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Go Dacia. Go go go

    • Anonyymi

      Dacia on kyllä hyvä. Oikea riemurasia. Ilon kiljahduksia vain kuuluu kun Dacialla ajaa. Kommentteja. Mietteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe