Miksei pastorit pidä raamattu-tunteja

erämaankuiva

Voi kun ois viikonloppuisin ihanaa mennä kuulemaan raamattu tunteja eri aiheista. Joskus jossain niitä vielä pidettiin. Sai ravintoa ja opetusta sielulleen.
Nykyään ei ole kuin viikolla joku ison kirjan etä kurssi niille jotka pääsee ja saarna sunnuntaina.
Eläkeläisille on piiriä ja rukousta aamupäivällä.
Tuntuu että työssäkäyvänä kuivuu pystyyn. Kuitenkin seurakunnassa on oppineet pastorit, 3kpl ja pari naistyöntekijää.
Sitten ihmetellään kun ihmiset ei tuu seurakuntaan ja loittonee eikä uhraa.
No tulisin jos saisin "ruokaa". Ihmisen elämään kuuluu monia alueita joihin opetusta tarviisi hengelliseltä kannalta. Tietysti voi lukea kirjojakin, mutta mutta yksinäistä touhua..
Luulisi et papit joutas viikonloppusin opettaan enemmän kun sen 1 1/2 tuntia.
Eikä seurakuntalaisilta edes kysytä mitä ne haluaa. Moni varmaan haluaisi opetusta.

51

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyydä

Oletko ehdottanut asiaa seurakuntasi pastorille?

• näinonasiat

On vain vähän pastoreita joilla on paimenen mielenlaatu, ennemmän on kaikenlaista häslääjää j ajoka touhuilijaa, eli väärilläpaikoilla väärät ihmiset.
      evakelistatyyppiset eivät ole paimenia eikä helitä tarvitse odottaa Raamatun opetusta kun heillä ei sellasita ole eikä ole mentaalia syventyä eikäkeskittyä kun kaiken aikaa pitää häärätä sitä ja tätä.

tähän on tultu ja se on pääasiassa seurakunlaisten syy, kun he ovat halunneet häärääviä pastoreita, kas kun silloin ei heidän itsentä tarvitse tehdä mitään ja seurakunnasta paistaa mukams eläväinen kuva.

• valitettavasti.näin

Olen ehdottanut eräille pastoreille raamattupiirien pitämistä. He valittelivat kovasti kiireitä, mutta todellisuudessa he eivät viitsi.

Papeilla on kokonaistyöaika ja heillä ei ole työaikaa ollenkaan. He voivat tehdä vaikka vain 10 tuntia viikossa töitä ja saavat siitä kokopäiväpalkan.

Eräs kanttori kertoi, että pieni osa papeista tekee täydet 35 tuntia viikossa, koska he ovat ahkeria ja suosittuja. Mutta melkein kaikki papit lorvivat alle 10 tuntia viikkossa töitä. Sama koskee suntioita ja itse kanttoreita.

Vapaissa suunnissa papilla on yksi tai kaksi tilaisuuta per viikko ja sen päälle satunnaisia muita töitä. Sielunhoidon ja hallinnon osuutta liioitellaan rankasti.

• PapinVieressä

Onko sinulla faktatieto tuosta mitä kerrot vapaan suunnan papin työmäärästä?

Itse olen nähnyt vuosien ajan vierestä mitä pappi tekee. Ei se hänen työ ole pelkästään siinä että pitää 'yksi tai kaksi tilaisuutta per viikko'. Tuo on hänen yleisölle näkyvää työtä. Ja täytyy muistaa että jokainen tilaisuus tulee rukouksin ja Jumalan edessä valmistella.

Sen lisäksi on paljon työtä, mikä ei julkisesti näy srk.laisille. Tuota sielunhoidon osuutta ei tänäpäivänä 'liioitella rankasti' vaan sitä todella on. Kotikäyntejä esimerkiksi. Lisäksi vanhusten ja sairaiden luona käynnit ehtoollisen jakamiset. Vierailut kouluissa, palvelutaloilla yms. Ei papit näistä töistään huutele. Sitten kun ovat kotona niin puhelin soi jatkuvasti. Pappihan on aina tavattavissa.

Toimisto - ja hallintotyöt todellakin vievät monesti papin aikaa. Eli ei sitäkään 'liioitella rankasti'. Olisikin hyvä, että srk.ssa joku muu hoitaisi kaikki juoksevat toimisto ym asiat, jotta papit voisivat keskittyä omaan tärkeimpään työhönsä eli srk.n paimentamiseen ja Sanan opettamiseen.

• C..E..O
        PapinVieressä kirjoitti:

Onko sinulla faktatieto tuosta mitä kerrot vapaan suunnan papin työmäärästä?

Itse olen nähnyt vuosien ajan vierestä mitä pappi tekee. Ei se hänen työ ole pelkästään siinä että pitää 'yksi tai kaksi tilaisuutta per viikko'. Tuo on hänen yleisölle näkyvää työtä. Ja täytyy muistaa että jokainen tilaisuus tulee rukouksin ja Jumalan edessä valmistella.

Sen lisäksi on paljon työtä, mikä ei julkisesti näy srk.laisille. Tuota sielunhoidon osuutta ei tänäpäivänä 'liioitella rankasti' vaan sitä todella on. Kotikäyntejä esimerkiksi. Lisäksi vanhusten ja sairaiden luona käynnit ehtoollisen jakamiset. Vierailut kouluissa, palvelutaloilla yms. Ei papit näistä töistään huutele. Sitten kun ovat kotona niin puhelin soi jatkuvasti. Pappihan on aina tavattavissa.

Toimisto - ja hallintotyöt todellakin vievät monesti papin aikaa. Eli ei sitäkään 'liioitella rankasti'. Olisikin hyvä, että srk.ssa joku muu hoitaisi kaikki juoksevat toimisto ym asiat, jotta papit voisivat keskittyä omaan tärkeimpään työhönsä eli srk.n paimentamiseen ja Sanan opettamiseen.

Olen tehnyt itse havaintoja läheltä ja sen lisäksi keskustellut niiden kanssa, jotka näkevät pappien kalenterit sekä avustavat heitä. He ovat juuri eläkkeelle jääneet ja sen takia halusivat puhua näistä asioista. Itse olen esimiesasemassa ollut jo pitkään ja osaan arvioida näitä asioita pitkällä kokemuksella. Vaiettu totuus on se, että noin 80% suomalaisista papeista tekee todella lyhyttä työpäivää ja keksii kaikenlaista täytettä kalenteriin.

Muistan yhden raamattupiirinkin, johon jostain syystä raahautui pappi paikalle. Hän ilmoitti, että nyt tämä piiri loppuu, koska emme saa suntiota samaan aikaan paikalle. Pappi olisi joutunut keittämään kahvit ja avaamaan ovet. Sitten pappi lintsasi kesken piirin pois ja sanoi, että hänellä on nyt muuta. Katsos oli jo iltapäivä. Kyselimme häneltä, että minne nyt kiire ja pappi vain punastui. Ei viitsinyt olla paikalla koko tilaisuutta. Tiedän erään raamattupiirin, jonka vetää suntio, koska piiri on saarella ja sinne täytyy tulla lossilla. Pappi ei viitsi tulla paikalle koskaan.

Tämä ilmiö oli minulle tuttu myös kotisairaanhoidossa. Hoitajat kiersivät kodeissa ja valittelivat liukkaita ajokeleijä yms. Sitten heille järjestettiin kuljetus ja kuskit huomasivat, että iltapäivällä hoitajat hipsivät ennen aikojaan kotiin, koska heitä kukaan ei valvonut. Hoitajat tajusivat jääneensä kiinni ja vaativat kuskit pois. Ay-liike sai kuskit pois ja kotihoitajien työpäivä ei pidentynyt.

Helluntaiseurakunnissa tämä laiskottelu on nähty monta kertaa. Muista kuin kävin erään seurakunnan toimistossa, jossa päivysti pappi. Hän lähti pari tuntia ennen päivystysvuoron päättymistä pois vain siitä vain. Kun pappien kanssa haluaisi jutella jumalanpalveluksen tai rukouskokouksen jälkeen, niin heillä on kova kiire kotiin.

Kerran juttelin ihan suoraan tästä asiasta erään vapaan suunnan papin kanssa ja kiemurteli kovasti. Pitkä johtamiskokemus opettaa arvioimaan työntekijää. Sitä osaa arvioida näitä asioita, kun ottaa asian puheeksi ja juttelee heidän kanssa. Tämä pappi oli kovasti vaivautunut ja hänen selityksensä paljasti sen, ettei töitä tehdä ja sama tilanne oli koko seurakunnassa.

• Lemminkäisen.sisar

Syynä on, että papit pitävät Jeesusta, jopa Jumalaa allegorisina - tärkein syy heistä puhua on motivoida kansa avaamaan kukkaronsa nyörit ja pitää heidät pelolla kurissa ja Herran nuhteessa.
        Niin viisaiksi papit ovat tulleet akateemisesti opiskelleiden kanssa seurustellessaan.
        Luuletteko te pappien puhuvan Herrasta, Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä professorien kanssa? Ehkä siitä neitseelisestä syntymästä :-DDD

• Tällasta.se.on
        Lemminkäisen.sisar kirjoitti:

Syynä on, että papit pitävät Jeesusta, jopa Jumalaa allegorisina - tärkein syy heistä puhua on motivoida kansa avaamaan kukkaronsa nyörit ja pitää heidät pelolla kurissa ja Herran nuhteessa.
        Niin viisaiksi papit ovat tulleet akateemisesti opiskelleiden kanssa seurustellessaan.
        Luuletteko te pappien puhuvan Herrasta, Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä professorien kanssa? Ehkä siitä neitseelisestä syntymästä :-DDD

Menit nyt asian ytimeen. Pappisliitossa on muistaakseni noin 850 jäsentä. He kaikki ovat pahasti hukassa. Joku on rehdisti leipäpappi eikä edes viitsi yrittää tunnustaa uskoaan.

Sitten on niitä, jotka harjoittavat rukoilua hartaasti, mutta eivät noudata Raamatun käskyjä vaan oman kirkkokuntansa oppeja. He osaavat rikkoa räikeästi Jumalan käskyjä vastaan.

Käsitykseni mukaan noin 10 % papeista harrastavat piilossa vapaamuurariuskontoa. Erityisesti piispat ja kirkkoherrat ovat ahkeria loosissa kävijöitä. Vapaamuuraripapeilla on hyvä edellytykset edetä urallaan ja moni saa töitä mm. kirkon tiedotuskeskuksesta, kirkkohallituksesta ja kaiken maailman toiminnanjohtajan pestejä.

• Lemminkäisen.sisar
        C..E..O kirjoitti:

Olen tehnyt itse havaintoja läheltä ja sen lisäksi keskustellut niiden kanssa, jotka näkevät pappien kalenterit sekä avustavat heitä. He ovat juuri eläkkeelle jääneet ja sen takia halusivat puhua näistä asioista. Itse olen esimiesasemassa ollut jo pitkään ja osaan arvioida näitä asioita pitkällä kokemuksella. Vaiettu totuus on se, että noin 80% suomalaisista papeista tekee todella lyhyttä työpäivää ja keksii kaikenlaista täytettä kalenteriin.

Muistan yhden raamattupiirinkin, johon jostain syystä raahautui pappi paikalle. Hän ilmoitti, että nyt tämä piiri loppuu, koska emme saa suntiota samaan aikaan paikalle. Pappi olisi joutunut keittämään kahvit ja avaamaan ovet. Sitten pappi lintsasi kesken piirin pois ja sanoi, että hänellä on nyt muuta. Katsos oli jo iltapäivä. Kyselimme häneltä, että minne nyt kiire ja pappi vain punastui. Ei viitsinyt olla paikalla koko tilaisuutta. Tiedän erään raamattupiirin, jonka vetää suntio, koska piiri on saarella ja sinne täytyy tulla lossilla. Pappi ei viitsi tulla paikalle koskaan.

Tämä ilmiö oli minulle tuttu myös kotisairaanhoidossa. Hoitajat kiersivät kodeissa ja valittelivat liukkaita ajokeleijä yms. Sitten heille järjestettiin kuljetus ja kuskit huomasivat, että iltapäivällä hoitajat hipsivät ennen aikojaan kotiin, koska heitä kukaan ei valvonut. Hoitajat tajusivat jääneensä kiinni ja vaativat kuskit pois. Ay-liike sai kuskit pois ja kotihoitajien työpäivä ei pidentynyt.

Helluntaiseurakunnissa tämä laiskottelu on nähty monta kertaa. Muista kuin kävin erään seurakunnan toimistossa, jossa päivysti pappi. Hän lähti pari tuntia ennen päivystysvuoron päättymistä pois vain siitä vain. Kun pappien kanssa haluaisi jutella jumalanpalveluksen tai rukouskokouksen jälkeen, niin heillä on kova kiire kotiin.

Kerran juttelin ihan suoraan tästä asiasta erään vapaan suunnan papin kanssa ja kiemurteli kovasti. Pitkä johtamiskokemus opettaa arvioimaan työntekijää. Sitä osaa arvioida näitä asioita, kun ottaa asian puheeksi ja juttelee heidän kanssa. Tämä pappi oli kovasti vaivautunut ja hänen selityksensä paljasti sen, ettei töitä tehdä ja sama tilanne oli koko seurakunnassa.

Kun yhteiskunnassa on kriisitilanne - koulumurha, terroristi-isku, katasrofi, niin mitä lohdutusta papeilta saa?
        Tyhjiä tynnyreitä, jotka kolisevat häiriten toisten suruakin tyhjillä fraaseillaan. Hengettömiä luurankoja, jotka kolisevat jälkimainingeissa.

• Lemminkäisen.sisar
        Tällasta.se.on kirjoitti:

Menit nyt asian ytimeen. Pappisliitossa on muistaakseni noin 850 jäsentä. He kaikki ovat pahasti hukassa. Joku on rehdisti leipäpappi eikä edes viitsi yrittää tunnustaa uskoaan.

Sitten on niitä, jotka harjoittavat rukoilua hartaasti, mutta eivät noudata Raamatun käskyjä vaan oman kirkkokuntansa oppeja. He osaavat rikkoa räikeästi Jumalan käskyjä vastaan.

Käsitykseni mukaan noin 10 % papeista harrastavat piilossa vapaamuurariuskontoa. Erityisesti piispat ja kirkkoherrat ovat ahkeria loosissa kävijöitä. Vapaamuuraripapeilla on hyvä edellytykset edetä urallaan ja moni saa töitä mm. kirkon tiedotuskeskuksesta, kirkkohallituksesta ja kaiken maailman toiminnanjohtajan pestejä.

Jos yhteiskunnassa haluaa kiipiä karriääriportaita vauhdilla, on veljeydyttävä "kerman" kanssa. Tarkoitan Vapaamuurareiden.
        Amerikan presidentit, suurmiehet Euroopassa kuluvat heihin.
        Muurareiden tunnuksia on arkipäiväsissä asioissa, kuten rahassa.
        Itse olen ollut työssä heidän keittiössään logi-iltoina ja juhlissa.
        Herttaisia pappoja ja kopeita akkojansa - ei ollut aina helppo palvella.

• pertsa242
        Lemminkäisen.sisar kirjoitti:

Kun yhteiskunnassa on kriisitilanne - koulumurha, terroristi-isku, katasrofi, niin mitä lohdutusta papeilta saa?
        Tyhjiä tynnyreitä, jotka kolisevat häiriten toisten suruakin tyhjillä fraaseillaan. Hengettömiä luurankoja, jotka kolisevat jälkimainingeissa.

Ne jaarittelevat psykologit jotka vedetään aina esiin, eniten loistavat tyhjillä sanoilla. On ihan hyviäkin pappeja ja kuka lopuksi ymmärtää kärsimystä.

• Lemminkäisen.sisar
        pertsa242 kirjoitti:

Ne jaarittelevat psykologit jotka vedetään aina esiin, eniten loistavat tyhjillä sanoilla. On ihan hyviäkin pappeja ja kuka lopuksi ymmärtää kärsimystä.

Psykologit eivät yleensä tunnusta Jumalaa, Raamattua tai hengellisyyden tarvetta ja siksi heiltä on vaikeaa saada apua existentiella kysymyksiin.
        Uskovia tarkastellaan kuin he olisivat Marsilaisia.

• noaatu

on monen laista pappia aaripaat olen tavanut uskossa oloni aikana Numero 1 menin seurakunnan toimistoo pappi oli niin kovassa kanissa eipaasyt noja tuolista ylos Toinen tapaus papi on kaikessa mukana koti kaynit hartaus hetket rukous kokoukset KAKSI JUMALAN PALVELUSTA VIIKOSSA EI OLE VAPAA PAIVAA KU SOITAA ON MENOSSA JOTAIN VANHUSTA AUTAMAAN

• ei.jumalanvalitsemia

Syys on se, että harvassa ovat nykyään Jumalan kouluttamat ja valitsemat ja asettamat peimen/opettajat !

Siis nyt on itse itsensä korottaneita tai ihmisten valitsemia ja asettamia srk kaitsijoita, joilta puuttuu itseltäänkin Raamatun tuntemus ja se paimenen sydän.

Siis keskenkasvuiset poikaset(Hengellisesti, ei iälläisesti) on miesten hommissa, eikä homma onnistu silloin.

• erämaankuiva

hmm tulee mieleen mitä jeesus sanoi Pietarille: Ruoki minun lampaitani

• Lemminkäisen.sisar

Valittiinko ne paimenet fariseuksista ja muista koulunsa käyneistä Israelissa?
        Aamos oli aikoinaan lammaspaimen ja viikunoiden kerääjä ja lähetettiin profeettana kuninkaiden ja pappien eteen kansan hyväksi - toisten laiminlyödessä ja väärinkäyttäessä asemaansa.

• taimitarhassa

Lampaat ovat ilman paimenta nykyisin. Raamatun opettajat ovat harvassa. Kaikenlaista vouhotusta on, mutta tavallista arkea elävä ja työssäkäyvä ei sitä kaipaa - en ainakaan minä. Raamatun selitystä kaipaan, sitä "vanhanaikaista". Kaikista vaan ei ole opettajiksi, on vaan helppo pomppia ja huutaa Raamattu kädessä.

• DoctorT

Tämän päivän pastorit eivät kykene pitämään ei sen enempää raamattutuntia kuin -piiriäkään. Heiltä puuttuu kompetenssi, kyky ja taito ottaa Jumalan Sanasta ja jakaa. Ja tämä taas on seurausta siitä, ettei monellakaan ole oikeaa kutsumusta tehtäväänsä eikä myöskään Pyhän Hengen tuoretta kokemusta elämässään. Siitä sitten johtuu se,että he juuri ja juuri pari puheenpartta kuukaudessa kasaan saavat ilman uhkaavaa böönauttia!

Kyllä kun Vanhan Hyvän Ajan miehet ja naiset viipyvät Herransa edessä, niin aina Sana aukeaa, innoittaa ja valloittaa niin Jakajan kuin vastaanottajatkin.

Nämä tämän ajan luennoitsijat; Yrjölä,Matikainen,Venemies,Haapasalo, Haapala jne jne jne. Se kun on siinä tabletilla se ajatus ängettynä kuin aamuinen... niin se on juuri nyt tylsä ja mitäänsanomaton. PUUTTUHAN SIITÄ PYHÄN HENGEN OSUUS, joka sen elävöittää Jumalan Sanaksi!!

• m_o_t

Lähes kaikki papit rikkovat tätä Jeesuksen käskyä vastaan. Siis melkein kaikki !!! Jeesuksen sanojen mukaan näille papeille käy kalpaten. Tässä on mukana nämä s24 palstan viimeaikaiset keskustelukohteet niin Petri Paavola, Patrick Tiainen kuin Tapani Suontokin jne.

Mt 5: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

19 Sitä, joka JÄTTÄÄ LAISTA POIS YHDENKIN KÄSKYN, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten OPETTAA, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainOPETTAJAT ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Aikas selvää tekstiä.

Ja tämähän osuu meidän ajan vapaiden suuntien pappeihin. He ovat LAITTOMUUDEN tekijöitä ja sitte siitä on seuraavaa tulossa:

21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät'.

• vihreälaidun

Itse olen alkanut käydä paikallisessa adventtikirkossa sapattisin kuulemassa ramattutunteja ja sieluni on tullut ravituksi Sanan runsailla siunauksilla. Huomenna aloittavat raamattutunnit Matteuksen evankeliumista, jota menen seuraamaan ja ottamaan osaa, koska siellä raamattunneilla saa muutkin kuin papit esittää kysymyksiä ja kommentteja. Aina olen tullut siellä siunatuksi sapattisin.

• hjkhkhjk

Olisi parempi, että luet kotona Raamattua. Adventtiseurakuntien oppi on pahasti pielessä.

• k-piste

Orvoako kuuntelet? Siina on mies jolla on isan sydamesta lahteva uusi mielenlaatu. Orvon opetus muuttui isan sydan konferenssissa. Uusi ilmestys isasta muutti orvon pojan elaman suunnan. Moni muukin pastori on lopettanut kuivat juttunsa kun ammentavat suoraan isan sydamelta uskovat lupaukset itselleen ja julistavat sanojensa voimaa.

• terveisetvjärvelle

Minulle helluntai"pastori sanoi, kun pyysin häntä vaikeassa elämäntilanteessani rukoilemaan kanssani kotiini, että siinähän on lähellä eräs solupiiri, voisin mennä sinne rukoilemaan....
      Tämä solu oli kuitenkin tuntematon,enkä ollut siellä koskaan käynyt.
      Mitään selitystä kiireestä tai muustakaan ei kuulunut, taisi "rouvalla" olla vaan laiskuus ja ei kiinnostanutkaan...Se niistä pastorien kiireistä....::))Enpä ole ko. rouvaa enempää vaivannut

• huhhuuuuh

Pyysin kerran eräältä helluntaipastorilta esirukousta tilaisuuden jälkeen rukouspalvelussa. Pyysin häntä rukoilemaan sen asian puolesta, että hoitaisin oman sananjulistustyön hyvin.

Pastori alkoi heti tivaamaan, kuka olen ja hyväksynkö hänen neuvonsa, jos hän niitä sanoo. En nyt suoraan kieltänytkään, mutta pappi lopussa sanoi, ettei rukoile minun puolesta, jollen alistu hänen neuvoihinsa. Se siitä - huhhuuuh. Minä päätin, ettei ole nyt viisasta tässä enää olla ja lähdin pois.

Tämä kaveri oli lähetystyössäkin ollut pappi, joka puhui menestysteologiaa ja pyysi seurakunnalta rahalahjoituksia seurakunnalle. Minulle paljastui se, että Herra varjeli minua menemästä sellaisten käsien alle rukoiltavaksi, jotka olivat syntisen kädet, siis suomalainen helluntaiseurakunnan pappi.

• Lemminkäisen.sisar
        huhhuuuuh kirjoitti:

Pyysin kerran eräältä helluntaipastorilta esirukousta tilaisuuden jälkeen rukouspalvelussa. Pyysin häntä rukoilemaan sen asian puolesta, että hoitaisin oman sananjulistustyön hyvin.

Pastori alkoi heti tivaamaan, kuka olen ja hyväksynkö hänen neuvonsa, jos hän niitä sanoo. En nyt suoraan kieltänytkään, mutta pappi lopussa sanoi, ettei rukoile minun puolesta, jollen alistu hänen neuvoihinsa. Se siitä - huhhuuuh. Minä päätin, ettei ole nyt viisasta tässä enää olla ja lähdin pois.

Tämä kaveri oli lähetystyössäkin ollut pappi, joka puhui menestysteologiaa ja pyysi seurakunnalta rahalahjoituksia seurakunnalle. Minulle paljastui se, että Herra varjeli minua menemästä sellaisten käsien alle rukoiltavaksi, jotka olivat syntisen kädet, siis suomalainen helluntaiseurakunnan pappi.

Se oli puhdasta kiristystä ilman pienintäkään kiinnostusta sinun hengellisestä hyvinvoinnistasi. Olet itse paras sielunlääkärisi!
        Suojelusta on monenlaista - hyvä, että ymmärsit olla kiitollinen!

• Seurakunnan_pianisti

Helluntaipastorin uskon tila ja Jumala suhde on vain saattanut olla niin pois raiteiltaan, että ei ole kykenevä antamaan sielunhoitoa ja rukoilemaan kanssasi. Tiedän tapauksen, jossa helluntaipastorilla oli toinen nainen, mutta silti piti mitäänsanomattomia saarnojaan puhujapöntöstä, aivan yhtä tyhjän kanssa, vahingollisia seurakunnalle.

Ongelma helluntaiseurakunnassa on se, että sitä ei johda kukaan. Siellä pääsee mellastamaan kouluttamattomat maallikko "pastorit". Riittää, kun osaa näytellä hurskasta ja on äänessä mahdollisimman monessa paikassa kuitenkan sanomatta mitään. Eduksi vielä on, jos osaa laulaa ja saa alistaa kansallispukuista vaimoa.

Näistä asioista ei vain saa puhua seurakunnassa ääneen, tai sinua ei enää tervehditä eteisaulassa, vaan jokainen katselee kengänkärkiään ja toivoo, että asiat loksahtaa taas mallilleen. Tärkeintä helluntailaisille on näytellä menestyjää, sellaista jota Jumala on siunannut, olla vain parempi kuin muut. Helluntaiseurakuntaan tarvitaan myös luusereita, muutama julki juoppo jota sitten hoidetaan. Näin uskovaisen omanarvon tunne pysyy oikealla tasolla, ja tuntee tehneensä jotakin hyödyllistä, on saanut hoitaa taas heikompaa. Siitä saa palkan taivaassa, kirkkaamman kruunun.

• Lemminkäisen.sisar
        Seurakunnan_pianisti kirjoitti:

Helluntaipastorin uskon tila ja Jumala suhde on vain saattanut olla niin pois raiteiltaan, että ei ole kykenevä antamaan sielunhoitoa ja rukoilemaan kanssasi. Tiedän tapauksen, jossa helluntaipastorilla oli toinen nainen, mutta silti piti mitäänsanomattomia saarnojaan puhujapöntöstä, aivan yhtä tyhjän kanssa, vahingollisia seurakunnalle.

Ongelma helluntaiseurakunnassa on se, että sitä ei johda kukaan. Siellä pääsee mellastamaan kouluttamattomat maallikko "pastorit". Riittää, kun osaa näytellä hurskasta ja on äänessä mahdollisimman monessa paikassa kuitenkan sanomatta mitään. Eduksi vielä on, jos osaa laulaa ja saa alistaa kansallispukuista vaimoa.

Näistä asioista ei vain saa puhua seurakunnassa ääneen, tai sinua ei enää tervehditä eteisaulassa, vaan jokainen katselee kengänkärkiään ja toivoo, että asiat loksahtaa taas mallilleen. Tärkeintä helluntailaisille on näytellä menestyjää, sellaista jota Jumala on siunannut, olla vain parempi kuin muut. Helluntaiseurakuntaan tarvitaan myös luusereita, muutama julki juoppo jota sitten hoidetaan. Näin uskovaisen omanarvon tunne pysyy oikealla tasolla, ja tuntee tehneensä jotakin hyödyllistä, on saanut hoitaa taas heikompaa. Siitä saa palkan taivaassa, kirkkaamman kruunun.

Saat minut itkemään surusta huomioillasi. Kaikki, mitä sanot täsmää - muihinkin kuin helluntaiseurakuntiin.
        Miten säälittävässä asemassa ihminen on, kun on menettänyt elävän suhteen Luojaansa ja tulee näyttelijäksi - huonossa teatterissa.
        Itse olen juuri siinä kriisitilassa, koska olen menettänyt luottamukseni oikeaan johtoon seurakunnissa.
        Kristuksen ohjauksen tulisi heijastua johtajien ohjeista ja omasta elämästä, mutta kaksoiselämää eletään. Sitä on vain kilisevä metallipala, josta tulee epäharmonisia ääniä; Jumala on rakkauden Lähde, josta ammennamme lähimmäisenrakkaudenkin merkityksellisiin ihmissuhteisiin ja kun se kuivuu, olemme hukassa.
        Kuka uskaltaa arvostella hengellisesti johtavaa henkilöä seurakunnassa? Heiltä saa hyvin nopeasti raamatunkohtia aina Moosekseta asti, miten se joka arvostelee heitä arvostellee kapinoi todellisuudessa Jumalaa vastaan! Sitä pelkää samalla jäävänsä ilman hengellistä ravintoa, toisten seuraa.
        Sinulla on raskas osa seurakunnan pianistina - ihmettelen, miten kykenet soittamaan ilman tunteittesi heijastumista esityksiisi? Soitin itsekin, joten tiedän, miten herkästi soitossamme ilmennämme sielumme värähdykset. Itse olen menettänyt kykyni jopa laulaa.
        Kun lukee Raamatusta Jumalan kansan historiaa, toteaa, että joudumme omassa elämässämme käymään läpi kaikki ihmisen kokemukset - epäjumalanpalveluksista jumalanpalveluksiin; uskosta epäilykseen ja ehkä uskomme uudistumiseen...

• Video.sieltä
    • Siunausta

Meidän srk.ssa on tiistai-iltaisin raamattutunti ja sunnuntai aamuisin ennen jumalanpalvelusta on raamattutunti. Noilla tunneilla käydään systemaattisesti Raamattua läpi. Lisäksi Sanan opetusta saa tietysti tuossa sunnuntain jumalanpalveluksessa, jossa on opetusosuus, ja keskiviikon rukouskokouksessa on lyhyt Sanan opetus. Eli opetusta kyllä saa, eikä ole pastorien työmoraalissa mitään huomauttamista. Joten ihan ei voi yleistää tätäkään asiaa, että papit kaikkialla lusmuilisivat työssään. Meitä on moneksi. Ja seurakuntia on Suomessa moneksi.

Toivon, että jokainen löytäisi itselleen rakentavan srk.yhteyden.

• sananleipä

Vihreä laidun sanoi alkaneensa käydä adventtikirkossa raamattutunneilla spattisin. Minä kävin aikoinaan Ilmestyskirja seminaarin ja tulin vakuuttuneeksi siitä, että sapatti on oikea Herran pyhäpäivä ja käyn myös adventtikirkon raamattutunneilla, jotka ovat avoimia meille kaikille samoin kuin heidän ehtoollinenkin.

• JanoinenJaNälkäinen

Taitaa olla sama vitsaus melkein jokaisessa helluntaiseurakunnassa tai -kirkossa nykyään. Ei ole meidänkään paikkakunnalla raamattutuntia, tai jos on, niin tosi harvoin. Kuivana menet ja kuivana tulet ulos sunnuntaisin seurakunnasta.
      On kaikenlaista hauskanpitoa. Ylistyshömppää vailla ristin veren sanomaa, hengellisiä vitsejä, jonnin joutavaa jorinaa. Nuoret paisuneet itsensä korottajasällit leikkivät omia pastorileikkejään. Sitä olen ihmetellyt, miksi vasta uskoon tulleet nuorukaiset haluavat niin kiihkeästi saarnaamaan jo vuosia uskossa olleille ihmisille!
      Tämä on kuulkaa sitä kuuluisaa lopun aikaa!

• Lemminkäisen.sisar

Tietty määrä tunnustusta on hyvää itsensä kehittämiselle ja kypsymiselle ihmisenä. Mutta kun se menee seurakunnan edessä kukkoiluksi, itsensä pyörittämiseksi kymmenien huomiota vaatien - pääasiana, niin eihän kuulija jaksa. En minä uhraa enää aikaani määräyksestä mokomien palvomiselle.
        Puheiden jälkeen pitäisi kiitellä ja ihastella niiden pitäjää. Vaimo yrittää saada osakseen joitakin ihailun hippusia miehensä kyljessä keikkuen.
        Mutta kun sille ihailulle ei ole katetta ja oikeutusta niin kukaan ei saa mitään teatterista, vaan kaikkien aika mene hukkaan, kaikki jäävät tyhjiksi ja jälkimaku siitä "jumalanpalveluksesta" on vain häpeä ja paha maku suussa.

• JanoinenJaNälkäinen

Menkääs kuulkaa välillä käymään vanhoillislestadiolaisten seuroissa! Yllätytte positiivisesti! Ainakin itse yllätyin.

• ghjfg

Jaa että millä tavalla?

• DoctorT

saarna.net ,siellä on huikeaa leipää satoja tunteja!

Nämä muutamat kommentit kertovat kaiken siitä, millaisessa tilassa srkt ja niiden laiskat ja Herrasta vieraantuneet työntekijät ovat.

Kun Herran Henki on kuolleen toiminnan jättänyt, todellinen jumalanpalvelus on vain tylsiä rutiineja, joita kuolettavalla, ryysyläisporukan musiikilla yritetään elävöittää.

Järkyttävää on lukea, miten ei edes rukous onnistu näiltä leipäpapeilta!!

• hkhjh

Jeesuksen aikana oli myös leipäpapisto ja paljon ongelmia pappien kanssa. Heitä kutsuttiin fariseuksiksi, kirjanoppineiksi ja lainopettajiksi. Arkkipiispa Kari Mäkinen on meidän ajan ylipappi Kaifas. Kohtuullisen suoraa puhetta Jeesukselta:

Mt 23: 13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät."

• 1305445522
        hkhjh kirjoitti:

Jeesuksen aikana oli myös leipäpapisto ja paljon ongelmia pappien kanssa. Heitä kutsuttiin fariseuksiksi, kirjanoppineiksi ja lainopettajiksi. Arkkipiispa Kari Mäkinen on meidän ajan ylipappi Kaifas. Kohtuullisen suoraa puhetta Jeesukselta:

Mt 23: 13 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät."

Kari Mäkisen oloisia kirkon miehiä pitäisi olla enemmän kirkon parissa. Inhimillisyyttä ja ihmisen kunnioittamista on hänen puheissaan.

Matt. 12:34 "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?"

• erämaankuiva

Seurakunnissa on pappien lisäksi paljon raamattua opiskelleita jäseniä, vanhemmistostakin varmaan moni on käynyt Ison Kirjan kursseja ja luulisi olevan rukouksen miehiä niin että yhteys Isään pelaa.
      Miksei heitä käytetä opettamaan? Mitä virkaa heillä on ellei tämä? Tällaisena aikana pitäisi seurakuntaa todella opettaa sillä ajat vain vaikeutuu ja "perkele käy ympärillä kuin kiljuva jalopeura". Surulisena olen alkanut miettimään että täytyy tosiaan suunnata katseet jollekin toiselle kaukalolle jossa saisi ravintoa sielulle.

• jhkjlkjkjk

Seurakunnan aktiivien vetämät Raamattupiirit toimivat ihan hyvin. Aktiivit kunnoittavat enemmän Raamatun Sanaa kuin papit.

• erämaakaverisi

Sama tilanne minulla. Kuin erämaassa kävelis.
        Olen saanut keidashetkiä kun löysin Youtubesta Ilkka Puhakan videoita.
        Suosittelen Sinullekin lämpimästi. On armollista julistusta, raitista Sanan opetusta ja Ilkan tyyli puhua on sellainen, että kuuntelee mielellään!
        Tsekkaa vaikkapa tämä:
        https://www.youtube.com/watch?v=FXqvAKs4VWI

• Lemminkäisen.sisar
        erämaakaverisi kirjoitti:

Suosittelen Sinullekin lämpimästi. On armollista julistusta, raitista Sanan opetusta ja Ilkan tyyli puhua on sellainen, että kuuntelee mielellään!
        Tsekkaa vaikkapa tämä:

Kävin kurkkaamassa lyhyesti ja hän oli virkistävän myönteinen ja tervehekinen esityksesssään. Oli muutakin kiinnostavaa siinä sivussa.

• k-piste
        erämaakaverisi kirjoitti:

Tsekkaa vaikkapa tämä:

Ilkka on valtakunnan asialla mies puhuu isan sydamella seinajoella kaydessaan ei nahnyt todellisten valtakunnan kansalaisten valilla rajaa aitoja han tuo valoa murtaa uskon kahleita voideltu julistaja

• Uutista.kirjeessä
    • 1.Kor.1-18

Raamattua lukemalla seurakuntalaiset huomaisivat (menestysteologi) pastorien opetuksen epäraamatullisuuden.
      .
      Mark. 12:24 (KR1933/38)
      Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

.
      Siunausta.

• sekopäistä

Sano muuta. Jos valittaa, niin sanotaan, että etsi netistä. Kaikkialla muualla maailmassa opiskellaan seurakunnissa Raamattua, mutta ei enää Suomessa. Onko ihme, että menee huonosti ja ihmiset juoksevat kaikenmaailman ilmiöiden perässä.

• ProRaamattu

Ongelma on siinä, että ihmiset etsivät seurakunnan kokouksista viihdettä, kun pitäisi lukea Raamattua ja uskoa, mitä Raamatussa lukee.

• DoctorT

Puhakalle lie käymässä niinkuin joillekin muillekin käynyt on. Pyyntöjä tulee yli rajojen ja sitten siihen hurmaantuu. Siihen suosioon ja menee kaikki harhautuneisiin seurakuntiin kuten Seinäjoen hell kirkko ja moni muu!!!

Ja aikansa suosiota paistatellen,huomaakin ettei kutsu kukaan. Ei kutsu, kun ei oikein tiedetä missä Mies on!! Onko hän raittiin Sanan miehiä vai joojoo-mies. Nimittäin raittiit ja rohkeat,heidän kutsunsa loppuvat aika pian.

• Hei! Eikö pastorille voi ehdottaa Raamattutuntien pitämistä, joko viikonloppuna tai viikolla? Minulta kerran eräs tilaisuuksissamme (adv. Srk) käynyt helluntaisrk:n kuuluva veli kysyi, että miksi heillä ei ole samanlaista Raamattutuntia, johon seurakuntalaiset saavat osallistua. Ja pyysin häntä kysymään asiasta omalta papiltaan. Vaikka "meikäläisiä" katsotaan muissa suunnissa lähes aina kieroon, niin kyllä karismaatikot ja luterilaiset ovat R-tunneilla viihtyneet. Nyt on huhti-kesäkuussa Matteuksen evankeliumi tutkittavana.

• Raatunsanaohjaa

Puhut asiaa ! Raamattutunnit takaisin!
      Taitaa papeilta mennä aika kaikenlaisiin ihmisten laatimiin projekteihin ja teemoihin, kokouksiin ja aikataulut on laadittu, lukitettu eteenpäin ties kuinka pitkälle.
      Ei siinä taideta paljo ehtiä kysyä, mitä Jumala haluaa, että pitäisi opettaa seurakuntalaisille.

Vanhemmistot takaisin seurakuntiin ja pois jokin tällainen omituinen seurakuntien ulkopuolinen johtaminen , mistä muut käyvät ohjeet hakemassa.

Jumalan Pyhän Hengen kuuluu johtaa paikallisseurakuntaa ja vanhemmiston tulee olla alamainen Jeesukselle paikallisseurakunnassa, johon Jumala on heidät asettanut paimentamaan laumaa . Johtaminen ei kuuku joillekkin johtaville veljille jossain "päähallinnossa"

Mielestäni kannattaa lukea 1938 ja sitä vanhempia Raamatun käännöksiä.Ne ovat minun mielsetä parhaimpia ja selkeimpiä.

• 1305445522

Pastoreissakin on osa, jotka eivät usko Raamattuun ja ehkä siksi he eivät ole halukkaita pitämään raamattu-tunteja.
      Yhdessä teologian tohtorin väitöstilaisuudessa yksi vastaväittäjänä toiminut kirkon mies, ei tuntunut olevan ollenkaan vakuuttunut koko Jumalan olemassa olosta....

Ihan järkevän ja loogisen oloinen mies oli tämä vastaväittäjänä ollut kirkon mies.

• Olen iloinen, että seurakuntamme pastoriksi valittiin juuri henkilö, jonka suurin armoitus taitaa olla nimenomaan Raamatunopetus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      178
      10276
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3495
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3233
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2855
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      204
      2207
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2193
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2013
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1628
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1426
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1376
    Aihe