Perintätoimiston rikollinen toiminta

ekajavika

Jätin velkakirjan perintätoimistolle hoidettavaksi. Velka oli 1500 euroa, ja siitä on minulle tilitetty noin 400 euroa. Sain ulosottavirastosta tietää että perintätoimistolle on maksettu 1400 euroa. Siis perintätoimisto on pitänyt itsellään 1000 euroa.
Kun nyt ilmoitin että luovun saatavasta niin minulle tuli perintätoimistosta kirje että he velottavat minulta 400 euroa kuluja.
Kuitenki perintätoimisto on minulle ilmoittanut silloin kun annoin asian heille hoidettavaksi että perinnästä ei tule kuluja minulle. He ottavat kulut velalliselta. Myös tämän perintätoimiston nettisivuilla lukee että ei kuluja velkojalle.
Nettisivuilla myös sanotaan että antakaa perintätoimistoon hoidettavaksi, ei tarvitse maksaa ulosottovirastolle. Nyt kuitenkin tuli ilmi että itse asiassa ulosottovirasto on hoitanut tätä asiaa koko ajan ja tilittänyt saatavat perintätoimistolle, joka ei ole maksanut minulle kuin murto-osan, ja nyt vielä vaatii perintäkulujaan.
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia?
Pitäisikö perintätoimistosta tehdä rikosilmoitus?
Tämä oli ensimäinen ja ainoa kerta kun olen ollut perintätoimiston asiakkaana. Sen sijaan olen muutaman kerran asioinut suoraan ulosottovirastossa jossa asiat hoituu laillisesti.

13

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 457457457

heh..voiko tämä olla edes totta vai joku aprillipila ? Laita perintätoimiston linkki missä?

• ekajavika

Kyseessä on Suomen Perintätoimisto Oy, Jyväskylässä toimiva yritys joka löytyy netistä. Muuten, mikä tässä oli niin huvittavaa? Ei ollut aprillipilaa

• 457457457

No se tässä huvittaa että miten voi perintätoimisto tehdä tuollaisen kuprun :D ..voi toki mutta ainakin sivuston mukaan vaikuttaa ihan asialliselta perintätoimistolta.

Oletko varma ettei tässä ole joku väärinkäsitys tai vastaava?

Mitäs tämä perintätoimisto sanoo tästä asiasta, et kerro tästä juurikaan mitään ? Mihin perustuu 400e kulu ja miksi sinulle ei ole tilitetty velkoja ?

Jos tosiaan on tuollaista toimintoaa niin rikosilmoitusta kehiin vai onko oikea osoite kuluttajaviraston kautta jne..

• ekajavika

Hei,
        Tämä on 5 vuotta vanha juttu. Vuosina 2010 ja 2011 on tullut nuo 1400 euroa perintätoimistolle josta he ovat maksaneet minulle yhteensä noin 400 eruoa. Perintätoimisto lähetti tämän vuoden tammikuussa pyynnön lähettää alkuperäinen velkakirja ulosottotoimistoon. Koska en löytänyt sitä ilmoitin että luovun vaatimuksistani
        31.3. tuli perintätoimistosta uusi viesti että kun olen luopunut vaaatimuksistani he
        joutuvat peruuttamaan perintätoimet sekä laskuttamaan minulta kaikki tästä aiheutuneet kulut 400 euroa /sis alv).
        sitaatti : "Perintäkuluja on kertynyt kaikkiaan 501.70 euroa alv 24%, joten tulemme kuluissa hieman vastaan emmkä laskuta niitä koko summalta"
        Allekirjoitettu Suomen Perintätoimisto Oy Asiakaspalvelu/ Sanna. Puhelin 014 3623300.
        Viestissä ei ollut mitään laskua mukana, joten se oli enemmänkin pelotteluviesti.
        Soitin tähän numeroon anonyyminä ja kysyin onko heidän palvelu maksutonta velkojalle johon asiakaspalvelija sanoi että on.
        Ensi viikolla kysyn ulosottotoimistosta voisinko velkoa perintätoimistolta tuota 1000 euroa tai pitääkö ensin tehdä rikosilmoitus ja viedä se ulosottoon.
        En usko että Perintätoimisto maksaa mitään minulle jos pyydän.
        Mitä mieltä olet? Luuletko että saan rahani Perintätoimistosta jos vain selitän asian?

• pallero2
        ekajavika kirjoitti:

Hei,
        Tämä on 5 vuotta vanha juttu. Vuosina 2010 ja 2011 on tullut nuo 1400 euroa perintätoimistolle josta he ovat maksaneet minulle yhteensä noin 400 eruoa. Perintätoimisto lähetti tämän vuoden tammikuussa pyynnön lähettää alkuperäinen velkakirja ulosottotoimistoon. Koska en löytänyt sitä ilmoitin että luovun vaatimuksistani
        31.3. tuli perintätoimistosta uusi viesti että kun olen luopunut vaaatimuksistani he
        joutuvat peruuttamaan perintätoimet sekä laskuttamaan minulta kaikki tästä aiheutuneet kulut 400 euroa /sis alv).
        sitaatti : "Perintäkuluja on kertynyt kaikkiaan 501.70 euroa alv 24%, joten tulemme kuluissa hieman vastaan emmkä laskuta niitä koko summalta"
        Allekirjoitettu Suomen Perintätoimisto Oy Asiakaspalvelu/ Sanna. Puhelin 014 3623300.
        Viestissä ei ollut mitään laskua mukana, joten se oli enemmänkin pelotteluviesti.
        Soitin tähän numeroon anonyyminä ja kysyin onko heidän palvelu maksutonta velkojalle johon asiakaspalvelija sanoi että on.
        Ensi viikolla kysyn ulosottotoimistosta voisinko velkoa perintätoimistolta tuota 1000 euroa tai pitääkö ensin tehdä rikosilmoitus ja viedä se ulosottoon.
        En usko että Perintätoimisto maksaa mitään minulle jos pyydän.
        Mitä mieltä olet? Luuletko että saan rahani Perintätoimistosta jos vain selitän asian?

Tuskin enää saat rahojasi, en usko että tuo toimisto riskeeraa 1000e (vai mitä liekään) liiketoimintaansa, eiköhän nuo mene lakien ja sopimusten mukaan, muuten bisnes loppu u hyvin nopeati tämän päivän somemaailmassa!

"Toimeksiantajalla on mahdollisuus peruuttaa perintä. Perinnän peruuttamistilanteessa SPT:lle muodostuu oikeus eräännyttää maksettavaksi sen Toimeksiantajalle osoittamat laskut perintäkuluista maksettaviksi SPT:n lähettämän erääntymisilmoituksen mukaisesti. SPT:llä on myös oikeus laskuttaa myöhemmin mahdolliset muut peruuttamisesta aiheutuvat kulut."

https://www.suomenpt.fi/palvelut/perintapalvelu/perintapalvelun-toimitusehdot/

Itse sössit sen alkuperäisen velkakirjan kanssa.

ps. eikö perintätoimistolle pitänyt laittaa kopsua siitä velkakirjasta ??

• pallero2
        pallero2 kirjoitti:

Tuskin enää saat rahojasi, en usko että tuo toimisto riskeeraa 1000e (vai mitä liekään) liiketoimintaansa, eiköhän nuo mene lakien ja sopimusten mukaan, muuten bisnes loppu u hyvin nopeati tämän päivän somemaailmassa!

"Toimeksiantajalla on mahdollisuus peruuttaa perintä. Perinnän peruuttamistilanteessa SPT:lle muodostuu oikeus eräännyttää maksettavaksi sen Toimeksiantajalle osoittamat laskut perintäkuluista maksettaviksi SPT:n lähettämän erääntymisilmoituksen mukaisesti. SPT:llä on myös oikeus laskuttaa myöhemmin mahdolliset muut peruuttamisesta aiheutuvat kulut."

https://www.suomenpt.fi/palvelut/perintapalvelu/perintapalvelun-toimitusehdot/

Itse sössit sen alkuperäisen velkakirjan kanssa.

ps. eikö perintätoimistolle pitänyt laittaa kopsua siitä velkakirjasta ??

"ps. eikö perintätoimistolle pitänyt laittaa kopsua siitä velkakirjasta ??"

Siis silloin kun teit perintäsopparin heidän kanssa

• jokurotisentäs

Onkos tuo velka ollut tuolla kauankin? 1500e velka ja jos se menee käräjien kautta niin sehän voi kasvaa jopa tuplasti. Jäljellä voi olla vielä melkein sama summa mitä olit alun perin laittanut perintätoimiston tehtäväksi. Tuo perintätoimisto kun ottaa ensin ne omat kulut päältä ja sitten vasta saat sinä rahaa...Eli olisiko noita perintätoimiston kuluja voinut olla 1000e ?

• ekajavika

En halua mitään käräjiä ja haluaisin unohtaa koko jutun. Mutta mitä teet kun tulee täysin perusteeton uhkaus että aikovat laskuttaa perintäkuluja? Sopimuksen mukaanhan kulut peritään velalliselta ja perintätoimisto ottaa riskin.

• markkuO

Tiedä tuosta perusteettomasta uhkauksesta..niin kuin tuossa jo nimimerkki pallero2 laittoikin, vaikuttaisi että toimitusehdoissa sanotaan tuosta kulujen perimisestä sinulta, siinä tapauksessa jos irtisanot sopparin itse.

"Perintätoimisto lähetti tämän vuoden tammikuussa pyynnön lähettää alkuperäinen velkakirja ulosottotoimistoon"

Miksi tuo ? Onko velallinen kiistänyt tai riitauttanut jotain ?

• Ja täällä besserwisser tunkee nokkansa asiaan!
      Edesmenneen menestyneen asianajajan jälkeläisenä annan ilmaisen itse isältäni saamani vinkin:
      Lue tarkkaan kaikki, mihin laitat nimesi!!!! Niuhota alussa kunnolla kaikkien sopimusten kanssa, niin ei tarvitse sitten nätkättää viittä vuotta jälkeenpäin. Niuhota alussa!!! Harva tekee niin vaan sössii ja lätkii nimeään tuosta noin alussa ja nätkättää sitten viisi vuotta jälkeen päin.

• Tässä tapauksessa olet itse lopettanut toimeksiannon ja niin sinulta peritään kulut. Ei se mikään uhkaus ole: itse olet nimesi sellaiseen paperiin vetänyt, jossa hyväksyt nämä ehdot. Kärsi nahoissasi, ota opiksesi ja maksa pois ja ensi kerralla lue tarkemmin.
        Älä vain ala käräjöidä ( kuten sanottu olen asianajajan jälkeläinen). Ihan turhaa kallista riitelyä. Isäni neuvo oli välttää käräjöintiä kuin ruttoa jos on huithait - juttu. Voit joutua maksamaan vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
        Lue mihin nimesi pistät. Tsempillä. Ensi kerralla menee paremmin

• Anonyymi
        boxi kirjoitti:

Tässä tapauksessa olet itse lopettanut toimeksiannon ja niin sinulta peritään kulut. Ei se mikään uhkaus ole: itse olet nimesi sellaiseen paperiin vetänyt, jossa hyväksyt nämä ehdot. Kärsi nahoissasi, ota opiksesi ja maksa pois ja ensi kerralla lue tarkemmin.
        Älä vain ala käräjöidä ( kuten sanottu olen asianajajan jälkeläinen). Ihan turhaa kallista riitelyä. Isäni neuvo oli välttää käräjöintiä kuin ruttoa jos on huithait - juttu. Voit joutua maksamaan vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
        Lue mihin nimesi pistät. Tsempillä. Ensi kerralla menee paremmin

Vielä boxi kirjoittelet tänne anonyymina? Jäit mieleeni, mutta sitten katosit.

• Anonyymi

Rikoksia tekevät, varo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      85
      4588
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3552
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3149
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      198
      1967
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      32
      1799
    6. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1783
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      24
      1763
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1607
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18