Maahanmuuttajat ja uskonnonvapaus 7.4. klo 18 Itk

Hevarilta

Helsingissä keskustelu Itäkeskuksessa:
Maahanmuuttajat ja uskonnonvapaus -paneeli- ja keskustelutilaisuus
torstaina 7.4.2016 klo 18.00 - 20.00 Itäkeskuksen kirjastossa, kokoushuoneet 1 2 (alakerta), Turunlinnantie 1 (Itiksen ja Stoan välissä).
Teemoina mm.
- Miten uskonnonvapaus ja siihen kuuluva uskonnottomuuden vapaus toteutuu?
- Ovatko kaikki maahanmuuttajat uskonnollisia tai uskontokuntiin kuuluvia?
- Voiko turvapaikanhakija ja maahanmuuttaja olla uskonnoton - ateisti, agnostikko, skeptikko tai uskontojen suhteen välinpitämätön?
- Miten turvapaikanhakijoita perehdytetään uskonnonvapauteen?
- Entä miten uskonnonvapauteen perehdytetään kotouttamiskoulutuksessa?
- Miten evankelis-luterilainen kirkko tai uskonnottomuus tulee esille maahanmuuttajille Suomessa
Keskustelemassa
Bass Mirzai
Binar Mustafa, yrittäjä
Eilina Gusatinsky, päätoimittaja
Varpu Kinnunen-Saaritsa, aktivisti
Teemu Pauha, tutkija
Jape Lovén, puheenjohtaja HVA
Juontajana Esa Ylikoski
Tervetuloa!
Vapaa pääsy.
Helsingin seudun vapaa-ajattelijat ry

25

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hevarilta

      Tilaisuus on tarkoitettu niin Suomessa syntyneille, kantasuomalaisille, kuin erilaisille maahanmuuttajaryhmille, turvapaikanhakijat mukaan lukien.

      • TukiVapareille

      • Humanistisesti

      • Humanistisesti
        Humanistisesti kirjoitti:

        Nostetaanpa ylös, kun on jo ensi viikolla.

        Up, kun tunnissa valutetaan alas. Sunnuntaita urakoiva antivapari.


      • LukijanHuomio
        Humanistisesti kirjoitti:

        Up, kun tunnissa valutetaan alas. Sunnuntaita urakoiva antivapari.

        Että reklaamia. Why not.


    • Hevarilta

      Viikko-ohjelmaan mukaan. Metrolla pääsee kätevästi kauempaakin. Tai kehäI:tä pitkin.

    • Ei-Pääse

      Ei voi mennä tuonne, viimeksi musta ganstaporukka ryösti ja hakkasi koska valkoinen sika käveli heidän kadullaan, niin kertoivat. Sitten vielä iltavuoro töissä niin pakko jättää väliin tämä verovarojen tehokas käyttö.

    • Antivapari

      Tämä on toisarvoinen ketju. Kirkon maahanmuuttajavalistustyö on ensiarvoista.

      • SanonVaan

        Jätetään omaan arvoonsa. By by Antivapari.
        Nyt sanaa kiertämään tilaisuudesta.


      • dsyfjyh

        Ai! Mistä lähtien uskonnollinen käännytys on ollut valistusta?


      • 520
        dsyfjyh kirjoitti:

        Ai! Mistä lähtien uskonnollinen käännytys on ollut valistusta?

        Ja paskanjauhanta jatkuu !


    • Videoidaanko?

    • VapaaTodellakin

      Ja tabuaiheista ei sitten puhuta! Muistakaakin olla nostamatta esille asioita, kuten:

      Miten suomalaisten uskonnonvapaus toteutuu, kun kielletään ristit ja suvivirret?

      • Eikös sitten olekin hyvä, että näitä ei olla kieltämässä missään.
        Uskonnonvapaus olisi vaarassa, jos joku haluaisi pakottaa kaikki laulamaan suvivirttä tai kantamaan pakollisesti ristiä kaulassaan tms. Onneksi kukaan ei halua johdetusti veisuuttaa virsiä paikoissa, joissa läsnä saattaa olla sellaisiakin jotka eivät halua johdettuun uskonnonharjoitukseen osallistua, vai mitä?


      • VapaaTodellakin
        jimmyogg kirjoitti:

        Eikös sitten olekin hyvä, että näitä ei olla kieltämässä missään.
        Uskonnonvapaus olisi vaarassa, jos joku haluaisi pakottaa kaikki laulamaan suvivirttä tai kantamaan pakollisesti ristiä kaulassaan tms. Onneksi kukaan ei halua johdetusti veisuuttaa virsiä paikoissa, joissa läsnä saattaa olla sellaisiakin jotka eivät halua johdettuun uskonnonharjoitukseen osallistua, vai mitä?

        Kiitos kieroutuneen aivopesun esimerkistäsi. Juuri tuota tarkoitin.

        Vapaus jatkaa oman maan perinteitä todellakin täytyy toteutua, jotta voidaan puhua uskonnonvapaudesta. Ne, jotka haluavat olla rasittamatta ahdasmielisiä korviaan rahoittajamaakseen valitsemansa maan virsillä, ovat vapaita marssximaan mielenosoituksellisesti ulos. Ei heitä kukaan tule kahlitsemaan penkkiin ja pakkokuuntelemaan.

        Heidän omissa maissaan enemmistö saattaa sortaakin vähemmistöjä ja pakottaa heidät toimimaan vastoin uskontoaan. Se on enemmistön diktatuuria. Suomeen ollaan typerysten taholta luomassa vierasmaalaisten vähemmistöjen diktatuuria. Kumpikaan diktatuuri ei ole vapautta.


      • VapaaTodellakin kirjoitti:

        Kiitos kieroutuneen aivopesun esimerkistäsi. Juuri tuota tarkoitin.

        Vapaus jatkaa oman maan perinteitä todellakin täytyy toteutua, jotta voidaan puhua uskonnonvapaudesta. Ne, jotka haluavat olla rasittamatta ahdasmielisiä korviaan rahoittajamaakseen valitsemansa maan virsillä, ovat vapaita marssximaan mielenosoituksellisesti ulos. Ei heitä kukaan tule kahlitsemaan penkkiin ja pakkokuuntelemaan.

        Heidän omissa maissaan enemmistö saattaa sortaakin vähemmistöjä ja pakottaa heidät toimimaan vastoin uskontoaan. Se on enemmistön diktatuuria. Suomeen ollaan typerysten taholta luomassa vierasmaalaisten vähemmistöjen diktatuuria. Kumpikaan diktatuuri ei ole vapautta.

        Nytpä en ihan ymmärtänyt. Onko siis (vähemmistöjen) diktatuuria se, että jokaisella on vapaus mennä laulamaan virsiä niin usein tai niin harvoin kuin haluaa, mutta ketään ei johdetusti veisuuteta työpaikalla, virastossa tai vaikka julkisen liikenteen bussissa?


    • SinneSiis

      Torstaina!

      • hyvääjatkoa

        Aivan. Nyt torstaina.


      • hyvääjatkoa kirjoitti:

        Aivan. Nyt torstaina.

        "Nyt torstaina", kun viesti on kirjoitettu keskiviikkona?

        Mutta tänään siis.


    • Hevarilta

      Erikoista touhua tällä foorumilla

      • mielenkiintoistah

        viesti alas 18 minuutissa


      • eivoiollatott
        mielenkiintoistah kirjoitti:

        viesti alas 18 minuutissa

        ja 16 minuutissa


    • Hevarilta

      Tervetuloa tänään!

      • LukijanHuomio

        Vielä ehtii. Metrotkin kulkevat.


    • TukiVapareille

      Vaparit kaikkien uskononvapauden puolesta. Vapaa-ajattelijat on uskonnottomien ihmisoikeusjärjestö, joka myös edistää sekulaaria kulttuuria ja tykkää tiedepohjaisesta maailmankuvassta ja humanistisesta etiikasta. Tästä tämän IHEU:n jäsenjärjestön jäsenyyteen: http://vapaa-ajattelijat.fi/liity-jaseneksi/
      Katso myös www.iheu.org

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe