SuperAlkon hintojen korotus

luomunlipittäjä

Hei luomuviinin lipittäjät.

Olettekos huomanneet Viron SuperAlkon uuden hinnoittelun!

Evergreen Monastrell Organic 14% 75cl hinnan korotus alkuvuodesta. Vanha hinta oli 5.50e/plo joten muutama laatikko (12plo) tuli kotiin tuomisiksi, nyt uusi hinta on 8.99e/plo.
Litra maksaa siis 11.99e, kotimaisessa alkossa sanainen viini litran pullossa 9.98, josta saa vielä pantin (40snt), joten Alkosta ostettuna pullotavarana 2.41e/l halvempaa.

Muutenkin samaisen liikkeen luomuviinien hinnat ovat nousseet rutkasti, esim. Adobe Reserva Organic 13,5% 75cl puna/valkoviini maksoi aimmin 5.5e nyt 7.75e.

Omat luomuviininhakureissuni suuntautuvat jatkossa ihan muualle kuin SuperAlkoon!

6

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veronousi

      Vero nousi 2016 virossa. Eipä sieltä enää mitään jaloviinoja kannata hakea kun alkaa olla samoissa hinnoissa alkon kanssa. Kalja,siideri,lonkero boxit on ainoat jossa hintaerot on suuria ja näissä ralli tulee jatkumaan niinkauan kuin suomi laskee järjetöntä olut siideri veroaan ja tuo myös vahvemmat oluet ja viinit ruokakauppoihin. Helppoa olisi lopettaa viinaralli nyt kun viro nostaa veroaan.

    • brbrb

      Mun mielstä tallinkin laiva ei ole nostanut vimmevuodesta yhtään hintoja. Menevät täysin vielä 2015 verotuksen hinnoilla. Superalkossakin hinnat nousi vasta 1.3.2106. Onkohan jotain varstoja jotka voi myydä vielä vanhalla verolla?

      • rbrbbr

        Niin joo ja onhan superalkossa kobbarberg siideri 0,5l 1,1€ Viimevuonna 1,30€ Suomessa lähes 3€ . Jotain sentään laskeekin vaikka vero nousee. Suomessa tämä ei ole mahdollista,koska alko ja monopoli.


      • Mo_no_po_li
        rbrbbr kirjoitti:

        Niin joo ja onhan superalkossa kobbarberg siideri 0,5l 1,1€ Viimevuonna 1,30€ Suomessa lähes 3€ . Jotain sentään laskeekin vaikka vero nousee. Suomessa tämä ei ole mahdollista,koska alko ja monopoli.

        Monopoli ei koske 4.7% ja alle olevia alkoholijuomia...voivat aivan vapaasti kilpailla hinnalla jos haluavat. Yksi rajoitus on - alkoholia ei saa myydä tappiolla, eikä ilman veroja. Eikä tietenkään lapsille, kännisille jne.

        Alkosssa esim Kopparberg Pear maksaa 3,23€, kaupoissa yleensä hieman yli tai alle 3€ - se siitä kilpailusta. Voisivat kilpailla - mutta ei kannata eikä ole tarvetta.


    • Juomanlatkija

      Pulloviinien hinnoissa erot Suomen Alkossa ja Tallinnan alan myymälöissä ovatkin monessa tapauksessa marginaaliset.

      Sen sijaan BiB-pakatuissa pahviviineissä ero on todella suuri, niissä Alko on lätkäissyt hintaan katetta oikein kunnolla!

      Ostan pulloviinini useimmiten laivalta ja pahviviinit Tallinnasta maista. Komerossa tällä hetkellä pulloissa laatikoittain ostettua punaista Sangre de Toroa ja Gérard Bertrandia (”laivan viini”) sekä punaista ja valkoista Casillero del Diabloa, pahvipakkauksissa punaista Sangre de Toroa.

      Kun ottaa V-varustamon XPRS:lle mukaan auton parkkiin sekä tekee ja maksaa menomatkalla vähintään 250 euron tilauksen, odottavat viihdejuomat Tallinnasta jalkaisin laivalle palatessa autokannella siististi takapuskurin tuntumassa, josta ne on helppo nostella kyytiin. Oivallinen palvelu! Ne muutamat maista halvemmalla ostetut pahvipänikät jaksaa raahata laivalle pyörillä varustetussa laukussa.

      Maissa olen viime reissuillani asioinut enemmän Norde Centrumin uudistetussa Callessa kuin SuperAlkossa.

      Alko minulla on ollut kotipuolessa kohta vuoden päivät lähimmän ruokakaupan yhteydessä, mutta montakaan pulloa ei ole tullut ostetuksi. Ne hinnat, ne hinnat!

      • Juomanlatkija

        Niin – tulkoon vielä todetuksi, että aloitus oli varsinaisesti suunnattu luomuviinin lipittäjille... Sellainen en väitä olevani, eivätkä mainitsemani tuotemerkit edusta luomuviinien kategoriaa. En pode kemikaalikauhua tai -allergiaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe