Kielimatkalla Brightonissa olleet (tai Englannissa)

EVT

Haluaisin vähän kuulla kokemuksianne kyseisestä paikasta, koska itse harkitsen meneväni Brightoniin (EF:än kautta). Millainen paikka? Olitko isäntäperheessä? Jos olit, niin millainen oli perhe? Oliko se koulu hyvä? Millainen oli tuo EF:än disco? Ja kannattaisko mennä EF:än vai STS:än kautta? Oliko kivoja retkiä? Brighton, Bournemouth vai joku muu? Ja muutakin saa toki kertoa... Kiitos avusta! :)

4

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö87

      Mä olin kesällä 2003 kielikurssilla EF:n kautta Bournemouthissa joten tuosta Brightonista en osaa sanoo mitään...Mut Bournemouth oli kyllä tosi kiva paikka: ranta oli ihana, ihmiset oli ystävällisiä, paljon ihania kauppoja ja liikkeitä. Asuin paikallisessa isäntäperheessä kahden muun suomalaisen tytön kanssa. Perhe oli todella mukava eikä minkäänlaisia ongelmia ollu. Perheen kanssa vietettiin varsinkin alkupäivinä paljon aikaa kierrellen lähistöjä ja käymällä tutustumassa perheen tyttären kouluun. Ainut huono puoli oli, että perhe ei asunut lähellä koulua eikä keskustaa vaan aina piti bussilla kulkea joka suuntaan.

      Koulu ja paikallinen opettaja olivat positiivinen yllätys, asioita opiskeltiin milloin mitenkin, erilaisia aktiviteetteja hyväksi käyttäen. Ei ollut mitään tavallista tylsää oppituntia. Disco oli kyl pienoinen pettymys, luulin että olis ollut isompi niinkuin niissä esittelyvideoissa. Kuitenki tunnelma oli todella mahtava ja siellä tutustui myös toisiin kielikurssilaisiin, niin ulkomaalaisiin kuin suomalaisiinkin.

      Retkiä oli hmm...2 Lontooseen ja sit yks sellaiseen ihanaan pieneen maalaiskylään,missä oli paljon villihevosia!! Lisäksi tietenkin on mahdollisuus kurssikohteesta riippuen valita muitakin retkiä jotka sitten maksaa. Mulla oli viel lisäx siinä se Pariisin vierailu joka niinku kruunas koko matkan!!!

      Lähdin matkalle yksin mutta tulin pois monta uutta ihanaa ystävää ja kokemusta rikkaampana!! =D

    • matkalle lähtijä87

      Itse olen lähdössä ensi kesäksi kielikurssille just tuonne Bournemouthiin, josta kerrottiin. Ja EF:n kautta. Uskon että siitä tulee hyvä matka, koska lähden ilman ennakkoluuloja ja osaan varautua myös pettymyksiin. Kamalaa vain se hinta, kuusi viikkoa maksaa n.3000€ ja lennot ja kyydit koneelle ja pois jne. Ihan hirveen kallista. Onneks äiti ja isä maksaa. 8)

    • läkerol

      Moik!
      Olin viime kesänä Brightonissa kielimatkalla ja se oli aika pettymys edelliskesän reissuun verrattuna olin silloin kielimatkalla maltalla. Molemmat matkat oli Ef:n kautta. Olen jutellut kavereitteni kanssa jotka ovat olleet kielimatkalla STS:sän kautta ja kokemukset ovat olleet samoja, järjestäjällä ei siis ole niin väliä. Brightonin kaupat olivat aivan ihania, mutta yöelämä oli pettymys: baareihin pääsi, mutta juotavaa ei saanut. EF:n oma disco oli aika kuiva. Jos siis haluat myös bilettää suosittelen maltalle lähtöä. By the way Brightonin ryhmässä ei ollut yhtäkään jätkää, Maltalla tyttöjä ja poikia oli yhtäpaljon. Global village oli PALJON parempi vaihtoehto kuin isäntäperhe kannattaa siis lähteä Maltalle se on aivan ihana paikka ja matkalta sai paljon uusia kavereita. Upea reissu!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe