Haluaisin vähän kuulla kokemuksianne kyseisestä paikasta, koska itse harkitsen meneväni Brightoniin (EF:än kautta). Millainen paikka? Olitko isäntäperheessä? Jos olit, niin millainen oli perhe? Oliko se koulu hyvä? Millainen oli tuo EF:än disco? Ja kannattaisko mennä EF:än vai STS:än kautta? Oliko kivoja retkiä? Brighton, Bournemouth vai joku muu? Ja muutakin saa toki kertoa... Kiitos avusta! :)
Kielimatkalla Brightonissa olleet (tai Englannissa)
4
1246
Vastaukset
- Tyttö87
Mä olin kesällä 2003 kielikurssilla EF:n kautta Bournemouthissa joten tuosta Brightonista en osaa sanoo mitään...Mut Bournemouth oli kyllä tosi kiva paikka: ranta oli ihana, ihmiset oli ystävällisiä, paljon ihania kauppoja ja liikkeitä. Asuin paikallisessa isäntäperheessä kahden muun suomalaisen tytön kanssa. Perhe oli todella mukava eikä minkäänlaisia ongelmia ollu. Perheen kanssa vietettiin varsinkin alkupäivinä paljon aikaa kierrellen lähistöjä ja käymällä tutustumassa perheen tyttären kouluun. Ainut huono puoli oli, että perhe ei asunut lähellä koulua eikä keskustaa vaan aina piti bussilla kulkea joka suuntaan.
Koulu ja paikallinen opettaja olivat positiivinen yllätys, asioita opiskeltiin milloin mitenkin, erilaisia aktiviteetteja hyväksi käyttäen. Ei ollut mitään tavallista tylsää oppituntia. Disco oli kyl pienoinen pettymys, luulin että olis ollut isompi niinkuin niissä esittelyvideoissa. Kuitenki tunnelma oli todella mahtava ja siellä tutustui myös toisiin kielikurssilaisiin, niin ulkomaalaisiin kuin suomalaisiinkin.
Retkiä oli hmm...2 Lontooseen ja sit yks sellaiseen ihanaan pieneen maalaiskylään,missä oli paljon villihevosia!! Lisäksi tietenkin on mahdollisuus kurssikohteesta riippuen valita muitakin retkiä jotka sitten maksaa. Mulla oli viel lisäx siinä se Pariisin vierailu joka niinku kruunas koko matkan!!!
Lähdin matkalle yksin mutta tulin pois monta uutta ihanaa ystävää ja kokemusta rikkaampana!! =D - matkalle lähtijä87
Itse olen lähdössä ensi kesäksi kielikurssille just tuonne Bournemouthiin, josta kerrottiin. Ja EF:n kautta. Uskon että siitä tulee hyvä matka, koska lähden ilman ennakkoluuloja ja osaan varautua myös pettymyksiin. Kamalaa vain se hinta, kuusi viikkoa maksaa n.3000€ ja lennot ja kyydit koneelle ja pois jne. Ihan hirveen kallista. Onneks äiti ja isä maksaa. 8)
- läkerol
Moik!
Olin viime kesänä Brightonissa kielimatkalla ja se oli aika pettymys edelliskesän reissuun verrattuna olin silloin kielimatkalla maltalla. Molemmat matkat oli Ef:n kautta. Olen jutellut kavereitteni kanssa jotka ovat olleet kielimatkalla STS:sän kautta ja kokemukset ovat olleet samoja, järjestäjällä ei siis ole niin väliä. Brightonin kaupat olivat aivan ihania, mutta yöelämä oli pettymys: baareihin pääsi, mutta juotavaa ei saanut. EF:n oma disco oli aika kuiva. Jos siis haluat myös bilettää suosittelen maltalle lähtöä. By the way Brightonin ryhmässä ei ollut yhtäkään jätkää, Maltalla tyttöjä ja poikia oli yhtäpaljon. Global village oli PALJON parempi vaihtoehto kuin isäntäperhe kannattaa siis lähteä Maltalle se on aivan ihana paikka ja matkalta sai paljon uusia kavereita. Upea reissu!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108