Demareissa rajua itseruoskintaa..

Hajoavapuolue

Nyt on tehty politiikkaa uskoen tuonpuoleiseen, haluttu luottaa siihen, että kyllä rahaa jostain tulee, Lehtinen ruoskii. Lehtisen mukaan myös ”vasemmistodemokraateista” olisi iloa silloin, kun vaaleissa tarvitaan äänestäjiä. Lehtinen sanookin ihailevansa Ruotsin, Saksan ja Ison-Britannian sosiaalidemokraattisia puolueita. Eihän Britannian Labour esimerkiksi ole koskaan ollut yksimielinen, mutta se on ollut riittävän suuri.
Lehtinen linjaa, että oikeistopolitiikkaa on realistista talouspolitiikkaa. Hänen mukaansa vasemmistopolitiikassa on lähinnä kysymys siitä, miten rahaa jaetaan, mutta ”oikeistodemarius” on sitä, että turvataan markkinat, joilla jaettavaa tehdään. Lehtisen haastattelu oli Demokraatti-lehden viime torstain printtilehdessä.

22

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • copypaste

      "Keskustele Suomen Keskustasta ja puolueen harjoittamasta politiikasta. Puoluerajat ylittävää poliittista debattia löydät Iltakoulusta."

      • Tätä tässä on odotettukin. Hyvä Lasse!


      • Lassepoika

        on omantunnon tuskissa..


    • Itseruoskintaa? Kyllä kysymys on täydellisestä ymmärryksen puuttumisesta. Ainakin Lasse Lehtisen sijainti on enemmän ulkona kuin lumiukko. Ei sosialismi voi olla jotenkin lähempänä porvaria. Kyllä sosialismi on ihan kapitalismista erillinen aate. Ei mikään kylkiäinen. Juhana Vartiainen edustaa ymmärtääkseni eteläsuomalaisia sauvakävelijöitä.

      • Siitäkumma

        aate, ettei se elätä..


      • Oikeistososialidemokratia ei ole sosialismia vaan sosiaalista markkinataloutta. Vissi ero.


      • Siitäkumma kirjoitti:

        aate, ettei se elätä..

        Oikeastaan olen tyrmistynyt Lasse Lehtisen totaalisesta historian osaamisen puutteesta, sen tiedon puutteesta mitä varten sosialismi on syntynyt. Ei sosialismi syntynyt siksi, että se edistäisi kapitalistin hyvinvointia, vaan siksi, että työläisellekin jäisi jotakin. Suomi näköjään aina vain "uunoutuu", päivä päivältä yhä syvemmälle.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Oikeistososialidemokratia ei ole sosialismia vaan sosiaalista markkinataloutta. Vissi ero.

        Sosiaalisella markkinataloudella ei ole mitään tekemistä sosialismin kanssa. Sosiaalinen markkinatalous on porvarien keksintö, jolla yritetään peittää kapitalismin todellinen ydin, riisto.


      • näinseontotuus
        Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Sosiaalisella markkinataloudella ei ole mitään tekemistä sosialismin kanssa. Sosiaalinen markkinatalous on porvarien keksintö, jolla yritetään peittää kapitalismin todellinen ydin, riisto.

        SAK/demarit on ökyrosvojen perustama työläiskansanosan kusetusosasto.
        Ei sellaista yhteiskuntarosvousta ole vielä keksittykään, etteikö demarit olis siinä pääkoijareina.
        Ihminen on ymmärtämätön hyväuskoinen tollisko, joka demaripolitiikkoja uskoo elämäntilanteensa parantamiseksi kurjuudestaan.


      • Seppo_Ilmarinen kirjoitti:

        Sosiaalisella markkinataloudella ei ole mitään tekemistä sosialismin kanssa. Sosiaalinen markkinatalous on porvarien keksintö, jolla yritetään peittää kapitalismin todellinen ydin, riisto.

        Ei ole tarkoituskaan olla. Sosiaalista markkinataloutta edusti aikoinaan myös Maalaisliitto ennenkuin siitä tuli Kovaa Oikeistoa edustava puolue. Myös Kokoomuksen Sosiaalireformistit ovat näitä. He ovatkin Demareiden luontevin yhteistyökumppani.


      • Ja_Paloheinässä
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ei ole tarkoituskaan olla. Sosiaalista markkinataloutta edusti aikoinaan myös Maalaisliitto ennenkuin siitä tuli Kovaa Oikeistoa edustava puolue. Myös Kokoomuksen Sosiaalireformistit ovat näitä. He ovatkin Demareiden luontevin yhteistyökumppani.

        pottu on jo hiirenkorvalla ??


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ei ole tarkoituskaan olla. Sosiaalista markkinataloutta edusti aikoinaan myös Maalaisliitto ennenkuin siitä tuli Kovaa Oikeistoa edustava puolue. Myös Kokoomuksen Sosiaalireformistit ovat näitä. He ovatkin Demareiden luontevin yhteistyökumppani.

        Siis Kokoomuksen Sosiaalireformistit ja Oikeistodemarit ovat oikeanlaista Oikeistoa.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Siis Kokoomuksen Sosiaalireformistit ja Oikeistodemarit ovat oikeanlaista Oikeistoa.

        Käytät termejä jotka eivät ole yleisessä käytössä mediassa. keitä kuuluu tuohon "Kokoomuksen Sosiaalireformistit" porukkaan?

        Vai onko tuo taas ihan oma keksimäsi nimitys?


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Käytät termejä jotka eivät ole yleisessä käytössä mediassa. keitä kuuluu tuohon "Kokoomuksen Sosiaalireformistit" porukkaan?

        Vai onko tuo taas ihan oma keksimäsi nimitys?

        Tiedät tasan tarkkaan kuten minäkin että Kokoomuksessa on tällainen siipi.
        Tai jos et tiedä lue vaikka tuosta ja ota opiksesi!
        https://teemusiltanen.wordpress.com/tag/sosiaalireformistit/


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tiedät tasan tarkkaan kuten minäkin että Kokoomuksessa on tällainen siipi.
        Tai jos et tiedä lue vaikka tuosta ja ota opiksesi!
        https://teemusiltanen.wordpress.com/tag/sosiaalireformistit/

        Blogikirjoitus ja jonkun kuka lie tekemä luokitus. Se ei ole yleisessä median käytössä. Huomiotko lainauksessa olevan sanan "tarjoama" sehän merkitsee ettei luokittelu ole mediassa yleisessä käytössä

        "Tätä kokkareiden värikkyyttä tukee Vesa Vareksen HS:n haastattelussa tarjoama luokittelu"


    • Entässitten

      Rinteen ikiliikkuja, talous nousee itsestään ja velkaa ei tarvi ottaa..

      • Eipidä

        kaikkea uskoa mitä se kaveri kertoo..


    • Jo_riittää

      Sdp ei tarvitse Vartiaista, eikä se tarvitse Lehtistä, eikä se tule heitä kaipaamaankaan. Eikä Suomi tarvitse kahta kokoomusta. Jos Vartiainen valitaan kohtuullisen hyvällä äänimäärällä kokoomuslaisen eduskuntaan, niin eihän hän voi mitenkään olla sdp:läinen?
      Jo Fagerholm sanoi, että sdp:stä loikannut ei ole koskaan ollutkaan sdp:läinen.
      Kokoomus on oikeistopuolue ja se on ok. Sdp on vasemmistopuolue ja sitä sen tulee olla tulevaisuudessakin. Tämä kepupalsta ei ole mikään sdp:n asioita selvittävä paikka joten en keskustele asiasta täällä enempää.

      • SDP tarvitsi aikoinaan:
        Väinö Tanneria
        Unto Varjosta
        Sapeli-Simosta
        Väinö Leskistä
        Penna Tervoa
        Yrjö Kilpeläistä
        En minä ketään heistä Kokoomuslaisena pidä.


    • Ikä_mies69

      No sen mitä minä noista nimistä ymmärrän, niin eipä heillä tainnut kovinkaan paljoa olla arvostusta puolueen jäsenten keskuudessa. Jokainen heistä oli hyvin ristiriitaisia tyyppejä, oli loikkareita, oli maailmanparantajia ja jopa Kekkosen kumartelijoina uransa varrella.

    • Mallisossuille

      Lehtinen sanookin ihailevansa Ruotsin, Saksan ja Ison-Britannian sosiaalidemokraattisia puolueita. Eihän Britannian Labour esimerkiksi ole koskaan ollut yksimielinen, mutta se on ollut riittävän suuri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe