Tästä aiheesta ollut aiemminkin täällä puhetta. Olisin kiitollinen vihjeistä, missä on vika? En muista kytkimen mallia, mutta jos joku tietäis kokeneena merikarhuna aiheesta.
Kytkin toimii muuten moitteetomasti, mutta eteen/taaksepäin kytkettäessä on pitkä viive ennen kuin kytkeytyy. Kytkeytyessä pysyy kyllä päällä.
Hurt merikytkin
13
3172
Vastaukset
- Tätikuul
Tuolla on Hurt: https://www.youtube.com/watch?v=vt1Pwfnh5pc
- öökj
Olipas tuossa varsinainen vitsiniekka. Vakavasti ottaen; olisi kyllä tietäjille (en itse ole sellainen tässä asiassa) hyväksi tietää edes se onko kytkin mekaaninen vai hydraulinen.
- KysynVaan1
Tekeekö saman kaikissa lämpötiloissa?
Mekaaninen kytkin kyseessä. Tomii ehkä vähän paremmin kylmänä, mutta viivettä esiintyy ns. kaikissa lämpötiloissa. On vaihdeltu öljyt ja pudistettu lamppuöljyllä. Näin ummikona vikaa kyselen. Kun ei tiedä kytkimen toiminnasta ylipäätään mitään.
- riisseli
Vaihteistot yms. Puhdistuu paremmin dieselillä, kuin lamppuöljyillä, ihan vaan vinkkinä. Koneelle tai vaihteistoille ei synny vauriota pienestä diesel pesusta...
Esim. Volswagen päästö huijaus, moottoriöljyä oli jatkettu dieselillä, näin saadaan voitelu pelaamaan ja viskositeetti pieneksi ja samalla moottorin sisäiset kitkat minimoitua pienemmällä kulutuksella... - Rasvamikärasva
riisseli kirjoitti:
Vaihteistot yms. Puhdistuu paremmin dieselillä, kuin lamppuöljyillä, ihan vaan vinkkinä. Koneelle tai vaihteistoille ei synny vauriota pienestä diesel pesusta...
Esim. Volswagen päästö huijaus, moottoriöljyä oli jatkettu dieselillä, näin saadaan voitelu pelaamaan ja viskositeetti pieneksi ja samalla moottorin sisäiset kitkat minimoitua pienemmällä kulutuksella...Tuli tässä muistuma sieltä 70-luvulta. Oli tunnettu dieselmoottori valmistaja, jonka moottoreissa paluuputki oli venttiilikopan sisällä.
Aloin ihmettelemään kuinka öljy näytti lisääntyneen joka aamu kun tein tarkastuksen. Menin sitten verstapomolle kertomaan havaintoni ja jäin ihmettelemään hänen suuripiirteistä suhtautumistaan asiaan. Hän kertoi, että dieseliä vuotaa sinne öljyn joukkoon ja käski tuomaan sen auton verstalle sitten kun se öljy on noussut ylämerkin yläpuolelle.
Sanottakoon ettei se auto poistunut vuosien jälkeen liikenteestä moottorin takia.
- Vaativaremppa
remppasin yhden Hurth:n kytkimen. Vikana oli, että suunta eteen kytkeytyi viiveellä. Vaiheisto oli rikottu käyttämää vaihteistoöljyä, vaikka korkissakin lukee ATF only. Levyt olivat palaneet luiston vakutuksesta.
Toiimintaperiaatteena on levypakka, joka puristuu kasaan kun vaihde kyktetään päälle. Siirtorengas vapauttaa kaksi metallikeikkoa pyörimään pääakselin mukana. Niiden välissä on kuulat, jotka levittävät kiekot toisistaan ja puristavat levypakan kasaan ja voima alkaa kulkea..
Remppa oli aika vaativa. Pääakselia kasattaessa tuli tehdä liuta erilaisia välysmittauksia simmauksineen ja tämän jälkeen osakokonaisuus lukittiin paikoilleen kuumennettavalla kutisteholkilla. Kytkimiin myydän master kit sarjaa, jossa on kytkinlevyt eteen ja taakse, sekä muutama muu kulutusosa. Laakerit (Timken) hain mallin mukaan laakeirikaupasta. Osat maksoivat noin 600€. - Hurthinkinrempannut
Oireista päätellen alkaa kytkinlevyt olla lopuillaan, pelkkä kytkinlevyjen vaihto ei riitä, pitää vaihtaa myös liukulaatat osa 43 , 2kpl. http://boatinfo.no/lib/gear/manuals/hurth-5-10-20.html#/58 . Itelläni ei ollut tarvetta mittauksiin eikä shimmauksiin, koska laitoin osat kiinni naruun purkamisjärjestyksessä ja kootessa osat olivat oikeassa järjestyksessä, asennusrenkaat tulivat paikoilleen oikeassa järjestyksessä. Lukituskin tuli samaan paikkaan, jossa oli ollut tehtaan jäljiltä. Laakereita en vaihtanut
Jos minä olisin keksinyt Hurthin olisin laittanut prässättävät laakerit ja holkit yhden millin erikokoisiksi. Oli kova homma vetää koko akselin mitan ulosvetäjällä pois purkaessa ja ettei asentaessa olisi tarvinnut prässätä tiukkoja laakereita koko akselin matkaa. Eli olisin tehnyt isommat osat ensin laitettaviksi ja sitä mukaa viimeksi pienimmät. Siinä piti olla monta putkiholkkia asennusvaiheessa, kun prässissä ei ollut montaa säätö vaihtoehtoa.
Jos on koneiden kanssa touhunnut, ei Hurthin remontti mitään raketti tiedettä ole ja digikamerasta on paljon apua, kun purat.- Ohjeet
Ei tarvi prässätä paikoilleen kun lämmittää laakerin ohjeen mukaisesti.
- raunoks
Levypakat kuluneet. Vie korjattavaksi.
- Ein_Stein
Vaihda siihen lyhyempi vaihdevipu. Vivun pituuden puolitus puolittanee myös vaihtamiseen käytetyn ajan?
- Acegi
Koska on laatikkoon vaihdettu öljyt?
- tuuhea
missäpäin joku korjaisi hurtin merikytkimen lähellä kangasniemeä.? laatikko hurt 450 1.5r
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760