työttömälle luottokortti

tapiterus66

moikka ja kertokaahan onko mahdollista saada luottokortti vaikka työtön??
Luottotiedot kunnossa ja kortti pitäisi saada kun varailee hotellia tms..antakaahan vinkkejä?kiitti

50

8310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muut_asiat_ratkaisevat

      Kun pankki aikanaan muutti politiikkaansa niin, että korttiin liitettiin väkisin luotto-ominaisuus, olin työttömänä. Ei aiheuttanut ongelmia. Tosin raha-asiat olivat kunnossa ja varallisuuttakin jonkin verran.

      • XSDW3

        "Kun pankki aikanaan muutti politiikkaansa niin, että korttiin liitettiin väkisin luotto-ominaisuus, olin työttömänä. Ei aiheuttanut ongelmia. Tosin raha-asiat olivat kunnossa ja varallisuuttakin jonkin verran."

        Itse olen saanut aina Visa Electronin tai Debit kortin ilman että pakolla on tullut CREDIT. Pankkeinna S-Pankki, Handelsbanken, DanskeBank. Hinnoittelu ehkä suosii yhdistelmäkortteja, jossa on pienempi tai ilmainen kk kulu.


      • vajakki

        Ei se luottokortin saanti varmaan ole ollut ongrlma työttömänäkään, jos olet ollut tarpeeksi pitkään töissä, olet sopivan ikäinen ja hoitanut asiasi hyvin - onnistunut säästämään ja ennenkaikkea olet terve ynnä työttömyytesi ei tule venymään.

        Tilanne voi olla tuota vielä nytkin, mutta tuleva ei voi olla toista. Työmarkkinatuellakin oleva voi taitava raha-asiansa hoitaja, mutta riskit on aina, eikä velkaa voi kerätä loputtomiin.


      • Anonyymi
        vajakki kirjoitti:

        Ei se luottokortin saanti varmaan ole ollut ongrlma työttömänäkään, jos olet ollut tarpeeksi pitkään töissä, olet sopivan ikäinen ja hoitanut asiasi hyvin - onnistunut säästämään ja ennenkaikkea olet terve ynnä työttömyytesi ei tule venymään.

        Tilanne voi olla tuota vielä nytkin, mutta tuleva ei voi olla toista. Työmarkkinatuellakin oleva voi taitava raha-asiansa hoitaja, mutta riskit on aina, eikä velkaa voi kerätä loputtomiin.

        Luottokortin sijasta ite oon suosinut joustoluottoa esimerkiksi: https://joustoluottoja.fi paljon parempi kun luottokortti.


    • ei_näillä_rahoilla

      Kyllä kait luottokortin saa kuka vaan jos on tarpeeksi rahallista varallisuutta ja luottotiedot kunnossa. Jos on työtön mutta tiliä muuten huomattava määrä rahaa, niin luulis kortin lohkeavan.... siis sen summan pitää olla useita kymmeniätuhansia... siis useita... ei 10 000 eikä välttämättä edes 20 000.... mutta toisaalta.... itsellä on sama tilanne kuin aloittajalla ja ei oo kyllä ajatustakaan mistää uudesta kortista.... Oma ajatus perustuu siihen, että jos on vaikka 1 000e limitti, niin määrä pitäs olla jossain... ja paljon isompana....

      • TyötönSijoittaja

        S-pankki ei luottokorttia antanut vaikka luottotiedot olivat kunnossa ja määräaikaistalletuksia oli ehkä yhteensä 50 tonnin verran. Kuulemma "kokonaistilanteeni" oli esteenä.


      • jeltsinrocks

        Joo, S-pankki ei anna luottokorttia, vaikka talletin 8000 euroa tilille, jotta en vaikuttaisi tavalliselta työttömaltä. Ilmeisesti pitää olla 100 000 euroa velkaa, että luottokortti irtoaa. Pankissa ilmeisesti on sellainen linja, että kun ihminen on aivan kusessa ja ei pärjää ilman Visa-korttia velkakierteessään, niin luottokortti on siinä tapauksessa myönnettävä.


      • nvbnvbn
        jeltsinrocks kirjoitti:

        Joo, S-pankki ei anna luottokorttia, vaikka talletin 8000 euroa tilille, jotta en vaikuttaisi tavalliselta työttömaltä. Ilmeisesti pitää olla 100 000 euroa velkaa, että luottokortti irtoaa. Pankissa ilmeisesti on sellainen linja, että kun ihminen on aivan kusessa ja ei pärjää ilman Visa-korttia velkakierteessään, niin luottokortti on siinä tapauksessa myönnettävä.

        Itse sain vuosi sitten luottokortin S-Pankista. Tosin en ole työtön, mutta tuloissa ei ole hurraamista (siihen aikaan vajaa pari tonnia brutto), eikä S-Pankki ole edes ensisijainen pankkini. Velkaakaan ei ole ja vähät säästönikin on muissa paikoissa, mitä nyt tonni S-Pankin rahastoissa.


      • americanExpressi
        TyötönSijoittaja kirjoitti:

        S-pankki ei luottokorttia antanut vaikka luottotiedot olivat kunnossa ja määräaikaistalletuksia oli ehkä yhteensä 50 tonnin verran. Kuulemma "kokonaistilanteeni" oli esteenä.

        Pankit ylipäätänsä eivät välttämättä ole parhaita vaihtoehtoja, sillä pankkien omilla korteilla luottokorttien edut ovat jokseenkin olemattomat verrattuna muihin luotonantajiin. Etenkin paljon matkustavalle on olemassa muita hyviä vaihtoehtoja. Lisää luottokortin hyödyistä matkustamisessa: https://www.ulkomailla.fi/blogi/luottokortin-hyodyt/


    • saatluultavasti

      Kyllä useimmat pankit varmaankin pienellä luottorajalla kortin myöntävät vaikka olisi opiskelija, työtön, eäkeläinen tms.

    • asdfghkj

      Ainakin Visa Elektronilla voi hoidella kaiken tarpeellisen netissä, vaikka itsellä on vain automaattikortti ei siis luottokortin ominaisuuksilla. Se kuitenkin toimii, jos vaaditaan luottokorttia netissä.

    • tietoniekka

      Voit käyttää Debit - tai Electron -korttia netissä yhtä hyvin kuin luottokorttia, eli sen puolesta ei luottokorttia tarvitse. Vastauksena kysymykseen niin kyllä se työttömyys saattaa estää luottokortin myöntämisen, mutta ei välttämättä.

      • luotto1

        Tuossa onkin sellainen juttu, että Debit/Electron toimii suurimmassa osassa kauppoja oikein hyvin. Mutta koitappa mennä ulkomailla varaamaan autovuokraamosta autoa, niin todennäköisesti eivät anna autoa kuin luottokortin omistajalle. Tai sitten vaativat moninkertaisen rahamäärän.


      • tietoniekka
        luotto1 kirjoitti:

        Tuossa onkin sellainen juttu, että Debit/Electron toimii suurimmassa osassa kauppoja oikein hyvin. Mutta koitappa mennä ulkomailla varaamaan autovuokraamosta autoa, niin todennäköisesti eivät anna autoa kuin luottokortin omistajalle. Tai sitten vaativat moninkertaisen rahamäärän.

        Höpö höpö. Mikäli kauppias vastaanottaa maksutapahtumia vaikkapa Visalla, niin hänen on pakko hyväksyä kaikki Visa-kortit maksuvälineeksi, olkoon ne sitten Electron, Debit- tai Credit -kortteja. Ns. Honor All Cards -periaate.


      • vbnvbn
        tietoniekka kirjoitti:

        Höpö höpö. Mikäli kauppias vastaanottaa maksutapahtumia vaikkapa Visalla, niin hänen on pakko hyväksyä kaikki Visa-kortit maksuvälineeksi, olkoon ne sitten Electron, Debit- tai Credit -kortteja. Ns. Honor All Cards -periaate.

        Auton vuokraus ei onnistu muulla kuin luottokortilla edes kotimaassa, sillä siltä otetaan takuumaksu. Jotkut pikkupuljut voivat olla poikkeus, mutta Hertz, Avis, Europcar yms. vaativat aina luottokortin.


      • 16-8

        Ulkomaisissa nettikaupoissa usein hyväksytään koko kirjo Visa-kortteja, ei kuitenkaan joka paikassa.


      • mitähh
        luotto1 kirjoitti:

        Tuossa onkin sellainen juttu, että Debit/Electron toimii suurimmassa osassa kauppoja oikein hyvin. Mutta koitappa mennä ulkomailla varaamaan autovuokraamosta autoa, niin todennäköisesti eivät anna autoa kuin luottokortin omistajalle. Tai sitten vaativat moninkertaisen rahamäärän.

        Miksi pitää koittaa mennä jonnekkin ulkomaille varaamaan autoa? Ulkomaillahan kuulemma taksit on lähes ilmaisia 1-2€...vai eikö ne olekkaan?


    • Niinikkään

      Luottofirman tilille voi myös tallettaa "panttirahaa" jos haluaa (väliaikaisesti) suuremman luotto/nostorajan. Jos rahaa on niin mitäpä työttömyys tähän vaikuttaa.

    • eettinen-hakkerointi

      Yritä päästä pankkiin "harjoitteluun" ja ujuta järjestelmään oma rajaton luottokortti. Voi vaatia hiukan paneutumista tietotekniikkaan, mutta on kai vaivansa väärti.

    • 50-300limit

      Vanha vitsi, mutta ihmetellään edelleenkin eli "miten meillä muuten rittäisi rahat jos luottokorttia ei olisi keksitty?"...

      Asiaan eli nettiluottokortin saa kätevästi esim. Elisalompakko jonne siirretään rahaa ja määritetään tilille käyttömaksimi. Käyttömaksimi on kortin voimassaolon ajan mukaan (kuluva vuosi loppuun) ja sen voi tarviten "nollata"!!!
      Kortteja voi luoda useita samalle tilille esim. perheenjäsenille jokaiselle oman!
      Lasten pelitili voisi olla esim. 15€ jonka jälkeen kyseinen tili lakkaa toimimasta kunnes virallinen tilinomistaja nollaa mittarin!

      Elisalompakon virtuaaliluottokortilla joka on Mastercard, voi tehdä ostoksia netissä sekä hotellivarauksia ilman varausmaksua ja mahdollista perumismaksua sääntöjen puitteissa. Hotellit eivät varaa kortin rahaa, vaan varmistaa henkilön joten kortin saldo on käytössä 100%.

      Velaksi ei kyseisellä virtualkortilla voi elää, mutta mahdolistaa runsaasti mahdollisuuksia! Kulut taisi olla 1€/kk ja siirrot yli 50€ - 0€

      Esim. Netflix vaatii luottokortin joten Elisalompakko on avain asiaan!

      • Elisa Lompakko ei tarjoa luottokorttia, kuten itsekin sanot "Velaksi ei kyseisellä virtualkortilla voi elää", vaan nettimaksukorttia (debit).


    • hännätön_orava

      Itse olen työtön, pitkäaikais sellainen... Minulla on säästössä jonkun verran rahaa ja varmaa jos kysyisin, niin voisin saada vaikka 1000e kortin. Asiat olen hoitanut sillee, että pankin sivulla olevasta tiedosta huolimatta olen saanut DEBIT kortin....

      Mutta vaikka vakuuksia on ja asiat olen hoitanut hyvin, niin mitä helvettiä minä tekisin luottokortilla.... lottoan yms... ja jos tulis miljardi tilille, niin mietisin kyllä että kuusi kertaa ottaisinko debit/kreditiä sittenkään...

      Onkohan ap. nyt sit ajatuksessa että kun saa kympin luoton, niin sen kanssa sitten voi elää ja sitä voi maksaa tulevaisuudessa ja käyttää kun kortti on maksettu eräpäivänä... voi olla pian nahattomia häntiä ruokapöydässä....

      • pitkäaikaistyötön

        Työttömälle luottokortti antaa varmuutta, että saat laskut maksettua ajoissa, vaikka KELA tai toimeentulotuki tulisi myöhässä. Samoin jos tulee yllättävä lasku, niin sen pystyy maksamaan. Itselleni 100% tapauksissa riittänyt korottamattomat 30 päivää, mitä luottokortti tarjoaa. Kertakaan vielä 10 vuoden aikana ei tarvinnut maksaa korkoa luottokortista. Aina maksanut koko luoton seuraavassa kuussa.

        Ja yllättävä lasku työttömälle voi olla vaikka lääkärilasku. Tiedän että saan rahat ensi kuussa sossusta, mutta lasku pitää maksaa tässä kuussa ja näyttää kuitti sossulle, että saa rahat. Luottokortti pelastaa tällaisissa tapauksissa.


      • luotto1

        Paitsi sossu ei huomioi tämän kuukauden menoja (lääkäri, sähkökuluja tai vastavaa) ensi kuussa vaan se lääkärimaksun kulut huomioidaan aina siinä kuussa, jossa on eräpäivä.

        Tai voithan sitä koittaa, mutta todennäköisesti eivät maksa.


      • työtönrotta
        luotto1 kirjoitti:

        Paitsi sossu ei huomioi tämän kuukauden menoja (lääkäri, sähkökuluja tai vastavaa) ensi kuussa vaan se lääkärimaksun kulut huomioidaan aina siinä kuussa, jossa on eräpäivä.

        Tai voithan sitä koittaa, mutta todennäköisesti eivät maksa.

        Riippuu millainen asiakas olet. Itse olen pitkäaikaistyötön ja työttömyysraha asumistuki eivät riitä vuokraan ja elämiseen, joten saan sossusta joka kuukausi vielä satasen lisää. Sossu tekee 3-6kk päätökset kerrallaan, sillä tuloni eivät koskaan muutu. Ja kun tulee sähkölasku tai lääkärilasku, maksan sen itse ja vien kuitin kanssa sossun, niin sossu palauttaa rahat tililleni. Ainoa ongelma tässä menetelmässä, että tilillä pitäisi olla rahaa, että pystyisin maksamaan laskun itse. Ja aina se ei ole helppoa, jos yhtäkkiä tulee joku odottamaton 300€ lääkärilasku.

        Toinen vaihtoehto on tuoda lasku maksamatta sossuun ja pyytää, että sossu maksaa sen. Mutta sossulla se käsittely kestää tosi kauan (2-4 viikkoa), että ehtii tulla karhulasku korkojen kanssa. Ja karhulaskuja sossu ei suostu maksamaan ollenkaan, vaikka sossun viivyttelyn takia se ylipäätänsä tuli. Eikä koskaan tiedä maksoiko sossu laskun vai ei (ei saa mitään kuittia maksusta). Tapaus: Vein sähkölaskun sossuun (annoin vahtimestarille), parin kuukauden päästä tuli karhulasku korkojen kanssa. Lähdin selvittämään, sossu väittää etten ole koskaan mitään laskua toimittanut heille. Ja karhulaskua eivät suostu maksamaan ollenkaan. Joten piti koko lasku maksaa omista rahoista, vaikka toimeentulotuki päätöksessä lukee, että sossu maksaa sähkölaskut.

        Joten parempi maksaa laskut itse (niin ainakin tiedät, että ne on maksettu) ja viedä lasku kuitin kanssa sossuun. Paljon parempi vaihtoehto, kuin alkaa myöhemmin selvittelemään, miksi joku puoli vuotta vanha lasku maksamatta, kun sossun se piti maksaa. Ja miksi se ei ole maksanut, eikä sinulla ole mitään kuittiakaan todisteeksi.


    • yyrywe

      Luottokorttihan myönnetään työttömälle köyhälle opiskelijallekin jolla ei ole mitään varallisuutta, riittää että 90 opintopistettä kasassa. Toki maksuhäiriöitä ei saa olla ja luottoraja on 1000e.

      Jos saa opintotukia 4000e vuodessa ja sekin riittä vuosituloksi, niin eiköhän lähes kuka tahansa saa luottokortin jos ei ole maksuhäiriöitä. Taitaa työttömät saada paljon suuremmat tuet kuin opiskelijat.

      • ex-opiskelja

        Minulla on tämä opiskelija-luottokortti, on saatu 7 vuotta sitten. Ikinä ei ollut mitän luottohäiriöitä ja aina olen kaikki laskuni maksanut ajoissa.

        Tällä hetkellä olen työtön ja yritin vaihtaa pankkia, koska nykyinen pankki perii 70€/v palvelumaksut tuosta kortista. Ja esim S-pankista luottokortti on maksuuton. Mutta enpäs saa enää luottokorttia jos vaihdan pankkia. Ketään ei kiinnosta, että minulla on luottokortti toisessa pankissa ja on ollut 7 vuotta ilman mitään maksuhäiriöitä. Kysyin 4:sta pankista, yksikään ei anna minulle enää luottokorttia, koska en ole enää opiskeja. Joten pakko maksaa nykyiselle pankille 70€/v palvelumaksut.


      • Anonyymi

        Ei ole kyse opintotuet vs työttömyyskorvaukset vaan siitä että pankki laskee että jos olet tehnyt noin monta opintosuoritetta niin tilastojen mukaan sinä myös valmistut ja tällainen korkeakoulutettu mahdollisesti tuleva hyvätuloinen kannattaa yrittää jo opiskeluaikana sitouttaa tietyn kortin asiakkaaksi ettei mene kilpailevalle luotonantajalle.


    • nokreditos

      Katsoin OP-sivulta, että luottokortin ehdoissa oli vain, että kun on :säännölliset tulot, luottokelpoinen, vakuudet.

      Siis tottakai saa vaikka 5000e kortin jos on vaikka 20000e käteistä pankissa... enempää en osaa sanoa... itse olen tälläinen parin tonnin omistaja ja työtön, mutta en silti kyllä kaipaa mitää uutta korttia tässä tilanteessa vaikka minulla onkin ajatus luottokortista.

      • työtönnnn

        Olen kysynyt OP-pankista, eivät anna luottokorttia työttömille.


    • Työtön.Sijoittaja.2

      Kyllä se nykyään on vaan niin, että yksikään pankki ei anna työttömälle luottokorttia millään luottorajalla. Työttömällähän ei ole palkka tuloa, vaan työttömyys korvaus joka ei kelpaa pankeille toistuvana tulona. Vaikka työttömällä olisi paljonkin omaisuutta, kuten oma velaton asunto ja osinko tuloja, sekä 100000 euron sijoitukset, ei työtön saa luottokorttia PISTE!

      • Kekkonen3

        kortti pitääkin ymmärtää hakea silloin maksimiluotolla kun on töitä.


      • Työtön6kympp
        Kekkonen3 kirjoitti:

        kortti pitääkin ymmärtää hakea silloin maksimiluotolla kun on töitä.

        Juu. Itselläni on Nordean Mastercard Gold luottokortti maksimiluotolla. En edes muista, mikä on rajana, ehkä 6000 euroa. En kovin paljoa tarvitse luottokorttia. Olen ollut hieman yli vuoden työttömänä. Rahaa kyllä Nordeassa on useammalla tilillä, lähes 100000 €. Perinnnöistä ja asuntokaupasta on raha peräisin.
        Voi siis olla pankinvaihto aika vaikeaa. Eläkkeelle en vielä pääse kolmeen vuoteen, ja töitä on täysin mahdoton saada.

        Täytyy yrittää saada vaikka Ruotsista töitä, sillä olen huomannut kuuskymppisenä työnantajien rintaman olevan luja ja yhtenäinen, hanska pitää, ei palkata 60 v täyttänyttä. Itse olen hakenut paljon vähemmän työpaikkoja, kuin tuttavani, samanikäinen FM, täysin pätevä laajoin opinnoin oleva lukion ja yläkoulun opettaja. Viimeisen 10 v aikana on tilanne hänellä mennyt tosi vaikeaksi. Haastatteluun pääsee joskus muodon vuoksi, koska yleensä sattuu olevan pätevin mutta myös vanhin hakija.


    • Huudde4
    • 7867_nfeoekfkfl_2243
    • AriWigelius

      Visa Electron ei rahattomat muuta saa

      • Jöötti

        Niin, ja VisaElectroninkin ainoastaan sen takia, että laki edellyttää.


    • kopponen

      kyl saa kun huijaa tulot

    • Työtön ei tarvitse mitään luottokortteja, ostat sitä mihin on varaa.

      • mietijoskykenet

        Ja sinulla ei ole aivoja . Työttömiä on joka lähtöön vai luuletko, että esim.50-60vuotiaalla työttömällä ei ole kertynyt omaisuutta-ei tietenkään kaikilla. Asuntovelkainen se vasta kusessa on, mutta silti uusi auto..


      • Anonyymi

        Tuossa on osa totta ja koskee myös työssä olevia. Normaalia elämää ei kortilla makseta kahden kuukauden päähän.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Varmaan työmarkkinatukeakin saava saa kortin jos on äärettömän hyvät vakuudet. Kokemuksesta tiedän ettei vajaan kymppitonnin asioinnilla saa tuhannen euron korttia, jos tulona on KELA etuus. Toisaalta en ollut itse hakemassa korttia vaannasian nosti esiin pankki! Tosin jos minulla olisi ollut ns. riittävät vakuudet, eli esim. yli 100k rahaa niin olisi miettinyt luottokorttia saati työttömyysturvaa tai muita asiaan kuuluvia etuuksia! Tosin pelkäänpä että jos liki tyhjän päälle tulisi satatonnia niin homma lähtisi laukalle ja seuraukset olisi sen mukaiset.

      • Anonyymi

        Mä olen työmarkkinatuella ja pankkineuvojan (OP) mielestä osasin hoitaa asioita koska pidin pankin näkemänä tilanteeseeni nähden hyvän kasan.

        Mainittelun jälkeen annoin face-to-face tilanteessa luvan asian selvittämiseen. Op kotipankin robotti oli kanssani samaa mieltä. Työmarkkinatukea vastaan ei saa antaa luottoa, ei vaikka kortin limitti olisi vastineena.

        Sitäpaitti. Vaikka ihmisellä olisi kymppi velkaa nollatuloa vastaan niin onhan se velkakin joskus maksettava. Itse olen yli 50v ja ei todellakaan tulisi mieleen kirjoittaa nimeä paperiin jonka viimeinen päivä on kymmenen tai viidentoista vuoden päästä.

        Onhan se kiva kun saa sen kivan jutun, mutta markalla on toinenkin puoli kun velkaraha on käytetty.


    • Anonyymi

      Työtön ei voi saada luottokorttia. Siksi luottokortti kannattaa hankkia jo työssä ollessa, vaikkei varsinaisesti sitä silloin vielä tarvitsisikaan. Työttömälle luottokortti on hyvä vara, jos tuet ovat myöhässä. Luottokortin lasku on koroton ensimmäiseen eräpäivään asti.

    • Anonyymi

      Ainakin Norwegian Bank antaa työttömälle persaukiselle peliongelmaiselle Visan 10k€ luottorajalla heti.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe