Olen aikeissa rakentaa tontille, joka on keskustassa, noin 15-16 neliön kokoista puuliiteriä, joten kiinnostaa, että pitääkö siitä maksaa kiinteistövero?
Entä mahdollisen veron suuruus, onko jollakin faktaa, eli omakohtaista kokemusta asiasta, olisi kiva tietää etukäteen, että kannattaako jatkaa suunnitelmia, vai vaan torpata koko ajatus kannattamattomana, muutenkin kusipäät taas nostamassa kiinteistöveroa.
Maksetaanko puuliiteristä kiinteistöveroa Karvias?
8
14719
Vastaukset
- tallaajako
tuskimpa siittä sun kiinteistövero nousee,tee vaan se liiveri,ja kysy ensin tarviiko se rakennusilmoitusta kummenpaa.
- Teroesiin
Kannattaa rakentaa naapurin tontille niin et tarvitse rakennuslupaa.
- Neskaliini
Jos jotain veroa menee se on hyvin pieni, tarkemmin en osaa sanoa. varmaan tarvitsee luvan, jos ei tule kiinteätä kivijalkaa niin voi mennä pelkällä ilmoituksella. Rakennusluvat ja toimenpidelupa on aika kalliita, ei siinä pieni kiinteistövero paina yhtään mitään. Naapurin suostumus myös tarvitaan, mutta se ei estä rakentamista, jos ei ihan rajan tuntumaan aio rakentaa.
- Puuliiteriävailla1
Kiitos, tulipa äkkiä hyviä asiallisia vastauksia (harvinaista tällä palstalla) Mutta joo, olen jo selvittänyt, että rakennusilmoituksella mennään, en vaan silloin hoksannut tuota veroasiaa kysyä, kun siellä kunnassa asioin, ensin Kallioniemen Jaakon ja sitten sen parkanolaisen rakennustarkastajan, Raisa Mannisen kanssa. Tuo naapurikuuleminen olikin tuttua kauraa, jouduinhan kuulemaan heitä jo pelkästään sen takia, kun kaatelin vähän koivuja tontilta pois
Toimenpidelupa on 80 euroa ja sen liiterin pitää sijaita kahdeksan metriä jo olemassa olevista rakennuksista (paloturvallisuus) ja viisi metriä rajasta, lähemmäskin saa rakentaa naapurin suostumuksella. - ei-keskustassa
Kun nyt on tietäviä paikalla. Pitääkö hankkia rakennuslupa ns. varastolle jota käytetään kesäisin makuutilana, eli sähköpatterit ja valaistus. Koko 10-12 neliötä? Vai meneekö toimenpideluvalla?
- Humalassanukkumaan
Rakenna puuvaja. Menee toimenpiteellä. Kukaan ei tuu kattoon nukutko siellä kesällä tai onko siellä pattereita. Sitäpaitsi saahan puuvajassakin nukkua. Ainakin humalispäissään.
- ei-keskustassa
Vielä ei olla ulkoruokinta-asteella...:)...vieraita varten...mutta kait nekin voi liiterissä nukkua, vaikka kerroksittain.
- jompikumpiparempi
Eikö moni käytä tätä toimenpidelupaa tälläisiin. Pieniä mökkejä tehdään rinta rinnan pihaan, kuin parakkimökkejä.
Toiset hakevat pienempäänkin reilusti rakennusluvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740