Maksetaanko puuliiteristä kiinteistöveroa Karvias?

Puuliiteriävailla

Olen aikeissa rakentaa tontille, joka on keskustassa, noin 15-16 neliön kokoista puuliiteriä, joten kiinnostaa, että pitääkö siitä maksaa kiinteistövero?

Entä mahdollisen veron suuruus, onko jollakin faktaa, eli omakohtaista kokemusta asiasta, olisi kiva tietää etukäteen, että kannattaako jatkaa suunnitelmia, vai vaan torpata koko ajatus kannattamattomana, muutenkin kusipäät taas nostamassa kiinteistöveroa.

8

14719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallaajako

tuskimpa siittä sun kiinteistövero nousee,tee vaan se liiveri,ja kysy ensin tarviiko se rakennusilmoitusta kummenpaa.

• Teroesiin

Kannattaa rakentaa naapurin tontille niin et tarvitse rakennuslupaa.

• Neskaliini

Jos jotain veroa menee se on hyvin pieni, tarkemmin en osaa sanoa. varmaan tarvitsee luvan, jos ei tule kiinteätä kivijalkaa niin voi mennä pelkällä ilmoituksella. Rakennusluvat ja toimenpidelupa on aika kalliita, ei siinä pieni kiinteistövero paina yhtään mitään. Naapurin suostumus myös tarvitaan, mutta se ei estä rakentamista, jos ei ihan rajan tuntumaan aio rakentaa.

• Puuliiteriävailla1

Kiitos, tulipa äkkiä hyviä asiallisia vastauksia (harvinaista tällä palstalla) Mutta joo, olen jo selvittänyt, että rakennusilmoituksella mennään, en vaan silloin hoksannut tuota veroasiaa kysyä, kun siellä kunnassa asioin, ensin Kallioniemen Jaakon ja sitten sen parkanolaisen rakennustarkastajan, Raisa Mannisen kanssa. Tuo naapurikuuleminen olikin tuttua kauraa, jouduinhan kuulemaan heitä jo pelkästään sen takia, kun kaatelin vähän koivuja tontilta pois

Toimenpidelupa on 80 euroa ja sen liiterin pitää sijaita kahdeksan metriä jo olemassa olevista rakennuksista (paloturvallisuus) ja viisi metriä rajasta, lähemmäskin saa rakentaa naapurin suostumuksella.

• ei-keskustassa

Kun nyt on tietäviä paikalla. Pitääkö hankkia rakennuslupa ns. varastolle jota käytetään kesäisin makuutilana, eli sähköpatterit ja valaistus. Koko 10-12 neliötä? Vai meneekö toimenpideluvalla?

• Humalassanukkumaan

Rakenna puuvaja. Menee toimenpiteellä. Kukaan ei tuu kattoon nukutko siellä kesällä tai onko siellä pattereita. Sitäpaitsi saahan puuvajassakin nukkua. Ainakin humalispäissään.

• ei-keskustassa

Vielä ei olla ulkoruokinta-asteella...:)...vieraita varten...mutta kait nekin voi liiterissä nukkua, vaikka kerroksittain.

• jompikumpiparempi

Eikö moni käytä tätä toimenpidelupaa tälläisiin. Pieniä mökkejä tehdään rinta rinnan pihaan, kuin parakkimökkejä.
        Toiset hakevat pienempäänkin reilusti rakennusluvan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe