Tästä asiasta on väitelty niin paljon, miksiköhän? Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden ristillä. Siis kuoli ja haudattiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleista, ei siis palannut huvimatkalta paratiisista. Jeesus siis kuoli ja haudattiin, hän nousi kolmantena päivänä kuolleista, joten hän ei itsekkään ollut samana päivänä paratiisissa. Jos Jeesus ei kuollt ja noussut ylös kuolleista , ei meilläkään ole ylösnousemus toivoa. Jeesus sanoi ryövärille: "Minä sanon sinulle tänäpäivänä sinun pitää olemaan minun kanssani paratiisissa." Aikaisemmissa raamatunkäännöksissä ei ollut välimerkkejä. Tältä teksti vaikuttaa välimerkeillä: "Minä sanon sinulle tänäpäivänä: Sinun pitää olemaan minun kanssani paratiisissa." Näin on asia ja syy on Raamatun kääntäjissä, jotka asettivat välimerkit vääriin pakkoihin. Senjälkeisiä käännöksiä on sitten muuteltu sanat ja aseteltu lause ihan uuteen uskoon. Älkää uskoko ihan kaikkea.
Mitä Jeesus todella sanoi ristin ryövärille:
34
547
Vastaukset
- aivan.niin
Tässäpä tämä. Luemme käännöstä ja käännöksen käännöstä.
Siinä sitten pukkaa joillekin haaste päättelemään asioita.
Mutta, hoksaten sen, että jos raamattuun saadan lisämausteeksi jumala, jonka tarkoitusperä on elättää välitilaa, ikuinen vaiva, jossa Herra ei pärjääkään rienaajalle saivat kadotetut luvan elää ikuisesti, niin pitäähän ne välimerkitkin olla miten sattuu.
Mutta,, sanon tänäpäivänä, eikös se kuulunut juutalaiseen puhetapaan.
Minäkin sanoin sen tänäpäivänä.
Tänäpäivänä kaveri totesi minulle, että hänen vaimonsa kuoli vierelle istuilleen. Siis viesti oli tänäpäivänä. Siinä keskustelivat ja pian kaveri ei enää vastannut. Katsoi häneen ja seisoviin silmiin. Terve - siihenasti - kuoli siihen istuvilleen. Ei kaatunut, ei mitään. Vain kuoli. Ei vastannut.
Siis henki meni elämänantajalle, ja sielulle ei ollut elämää vaan kuoleman uni tavoitti. Tuo ruumis on maan oma, senjälkeen.- omalehmä
"Minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."
Tilanteen huomioon ottaen tuossa ei ole paljon järkeä. Koska Jeesus olisi voinut muulloin kuin "tänä päivänä" tuota ryövärille sanoa? Eilispäivänä Hän ei ollut sitä sanonut ja huomista ei koskaan todennäköisesti tulisi: tänään oli ainoa päivä, jolloin sen saattoi sanoa. Miksi siis tuossa tilanteessa käyttää turhia sanoja, että sanon tämän juuri tänään, koska muulloin ei sanomismahdollisuuksia ollut olemassakaan. - Exap
omalehmä kirjoitti:
"Minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."
Tilanteen huomioon ottaen tuossa ei ole paljon järkeä. Koska Jeesus olisi voinut muulloin kuin "tänä päivänä" tuota ryövärille sanoa? Eilispäivänä Hän ei ollut sitä sanonut ja huomista ei koskaan todennäköisesti tulisi: tänään oli ainoa päivä, jolloin sen saattoi sanoa. Miksi siis tuossa tilanteessa käyttää turhia sanoja, että sanon tämän juuri tänään, koska muulloin ei sanomismahdollisuuksia ollut olemassakaan.Juuri näin. Jos vertaa noita Jeesuksen ristillä sanomiaan sanoja muihin Hänen käyttämiinsä sanontoihin, näkee että Jeesus ei viljellyt tuota "sanon tänä päivänä", vaan päinvastoin; Hänellä oli tapana ilmaista asia nimenomaan ilman tuota "tätä päivää", paitsi kun Hän puhui Pietarista ja ryöväristä. Katsotaanpa hieman faktoja:
Raamatussa Jeesuksen ilmaisu "tänä päivänä" löytyy 4 kertaa Hänen sanomanaan:
Matt 6:11 "anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;"
Luuk:
4:21 "Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen.""
19:42 "ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu."
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
... joista näkee ettei kyseessä ollut "yleinen tapa"; JOKAISESSA kohdassa ilmaisu "tänä päivänä" viittaa muuhun kuin siihen päivään jona Jeesus tuon sanoi.
Mutta tuossa on mukana myös ilmaisu "totisesti minä sanon". Se esiintyy Raamatussa Jeesuksen sanoina 77 jakeessa:
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=totisesti min%E4 sanon&kirjat=ut
Jos katsomme noita jakeita, vain kahdessa tilanteessa Jeesus lisäsi tuohon ilmaisun "tänään": ristin sanojen lisäksi Hän nimittäin puhui Pietarille:
Matt 26:34 "Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä yönä, ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät.""
Mark 14:30 "Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: TÄNÄÄN, TÄNÄ YÖNÄ, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät.""
Ja näissähän tuo aikailmaisu nimenomaan kohdistuu ennustamaan tulevaa ja antaa tulevalle tapahtumalle aikamääreen, aivan kuten Jeesus sanoi ryövärinkin olevan kanssaan paratiisissa.
"Mutta,, sanon tänäpäivänä, eikös se kuulunut juutalaiseen puhetapaan."
No, ei ainakaan kuulunut Jeesuksen puhetapaan, kuten näemme kaikista 77 jakeesta jossa Jeesus noita sanoja lausui. Joten todistusaineisto on varsin selkeä: kun Jeesus sanoi "tänä päivänä", se tarkoitti "tänä päivänä".
Mutta älä ole huolissasi; kun Jeesus sanoi "tänään, tänä yönä" Pietarille, ei Pietarikaan uskonut; joten ei hätää, kyllä sinäkin uskot sitten kun itse näet. Totta .. ei siihen aikaan ollut välimerkkejä ja on aivan selvä asia että Raamatun mukaan Jeesus kuoli .. sehän se juuri on koko Raamatun pointti .. Lunastaja lunasti maailman sen synneistä - kuolemalla syntisten edestä (synnin palkka kun on kuolema) . Näin se on Raamatun mukaan - sen voi jokainen nähdä jos lukee Raamattua, (uskoi siihen sitten tai ei).
Tähän sopii myös sellainen ajatus oikein hyvin että ensimmäinen ylösnousemus tapahtuu niihin aikoihin kun tulee 6000 vuotta tulee (Raamatun aikataulussa) täyteen ja sen jälkeen alkaa sitten se 1000 vuotinen sapatti josta Paavali ja Ilmestyskirja kertoo ..
alex- Joh.5ja6.luku
omalehmä kirjoitti:
"Minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa."
Tilanteen huomioon ottaen tuossa ei ole paljon järkeä. Koska Jeesus olisi voinut muulloin kuin "tänä päivänä" tuota ryövärille sanoa? Eilispäivänä Hän ei ollut sitä sanonut ja huomista ei koskaan todennäköisesti tulisi: tänään oli ainoa päivä, jolloin sen saattoi sanoa. Miksi siis tuossa tilanteessa käyttää turhia sanoja, että sanon tämän juuri tänään, koska muulloin ei sanomismahdollisuuksia ollut olemassakaan.No, ne on sinun mukisemisia. Turha niihin ajatuksiisi on rakentaa sitä, mitä siinä ei ole.
Raamatussa Jeesus itse puhuu, koska meidän tuleva paratiisipäivämme on. Hän on tekemässä sijaa, ja kun se on valmis, hän tulee hakemaan omansa.
Siis ihmiset, joiden henki on palannut sen antajalle ja sielu nukahtanut kuoleman uneen, ruumis maatunut, herätetään.
Raamattu puhuu ensimmäisestä autuaiden ylösotosta ja kun luette hartaasti Johanneksen evankeliumin muistiinmerkityt Jeesuksen sanat, hän lupasi antaa elämän, ja herättävänsä haudasta riittävän monta kertaa sen viidennessä ja kuudennessa luvussa.
Turhaa siitä on muuta alkaa opettamaan ja Paavali vieläpä kehoitti raamatullisesti "hautajaisissa" lohduttamaan tämän ylösnousemuksen kautta, missä herätetään kuolleista.
siis te ette ole Kristuksen opetusten oppilaita, kun väännätte välitilaoppeihin ja herättelette kuolleet väärin elämään.
Siis me Kristuksessa emme suinkaan kuole, vaan meidä herätetään kuoleman unesta Herran paluussa. Viimeinen pasuna ja Ylienkelin äänen kuuluessa - hauta antaa nukkuvat elämään.
Ja Elämäntantaja Kristus antaa elämän, kelle hän antaa. Nyt ei sijojen paikka-asiat ole h-hetkessä valmiit, vaan ne ovat valmistumassa.
Kun viimeinen pelastettu on sisällä elämässä, niin Herran tulemus kaikkine todistuksineen toteutuu. - riittääkö
Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
Joh 5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
Joh 5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,
Joh 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
Joh 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
- ihanturhaatodistelua
Jeesus oli taruolento, eli tarinan sepittäjien keksimä, joten sellaista mitä sinä väität jonkun Jeesuksen joskus sanoneen, ei ole koskaan missään sanottu, vaan kaikki on tarinan kertojan mielikuvituksen tuotetta.
No, joka uskoo Raamatun sanan olevan totta se uskoo ja joka ei usko se ei usko. Siitä kai kuitenkin voimme olla yhtä mieltä mitä Raamatussa lukee - esimerkiksi että "synnin palkka on kuolema".
alexalex.kasi kirjoitti:
No, joka uskoo Raamatun sanan olevan totta se uskoo ja joka ei usko se ei usko. Siitä kai kuitenkin voimme olla yhtä mieltä mitä Raamatussa lukee - esimerkiksi että "synnin palkka on kuolema".
alexTaitaa olla niin, että sinäkin koettelet Raamatusta lukemasi Raamatun ulkopuolisella näytöllä. Jos löydät todellisuudesta sen, mitä arvioit lukemasti tarkoittaneen, se on silloin saanut merkityksen ja voi olla sinulle totta.
Tämä merkitsee sitä, että Raamattu ei itsessään ollutkaan se totuuden lähde ja auktoriteetti, vaan joudut kuitenkin luottamaan omaan arvostelukykyysi – jopa silloin, kun päätät ehdottomasti luottaa jonkun opettajan sanomisiin.
Vastuu käsityksistämme on aina lopulta meillä jokaisella itsellämme.
Nyt, Alex, voisitko taas tähän kirjoittaa sen, kuinka ateistit väittävät uskovien uskosta jotakin ihan muuta kuin mitä se on ja se johtuu heidän pohjattomasta katkeruudestaan?
Tai jos kuitenkin skarppaisit tällä kertaa, voisitko arvioida, missä määrin osuin oikeaan ja siltä osin kuin olin väärässä, kertoisit, miten asia oikeasti on.
Ymmärrän toki, jos katkeruudeltasi et pysty siihen.- huumetyhmille
Jumala on ihmisen luoma huume tyhmille.
Ihminen on luonut jumalan.
- Jarmo__EiKirj
Elämme luomisen kuudetta päivää, Adam aloitti aamun ja me olemme päättämässä iltaa. Jeesus siis puhui täyttä totta. Me elämme edelleen luomisen kuudetta päivää ja Jeesus tulee juuri sen vaihtuessa seitsemänneksi, jolloin Jumala lähtee levolle ja Jeesus ottaa maailman haltuun seitsemänneksi päiväksi, eli tuhanneksi vuodeksi. Katsokaas Jumalan kellossa ei ole viisareita, ei minuutteja eikä sekunteja, ei päiviä, viikkoja eikä kuukausia.
Raamattu: (1992 )
Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä. Näin tulivat valmiiksi taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on. Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään.
Olennaista väärinkäsityksessä ei ole se, että kyse on käännöksestä, jonka pilkkujen paikkoja yritämme arpoa.
Olennasta on se, että tuossa on kysymys "paratiisista", joka viittaa kuoleman tuolle puolen, ajattomuuteen. Aihe on merkitsevä jopa aivan riippumatta siitä, missä määrin evankeliumien kertomuksissa on historiallista tosipohjaa.
Paratiisi ei ole sidottu aikaan eikä paikkaan. Se on tänä päivänä ihan riippumatta pilkkujen sijoitteluista. Se on mielen tila eikä mikään paikka.
Kyse on asiasta, jota hyvin monet opettajat ovat yrittäneet selittää, mutta oivallusta ei voi kukaan tehdä kuulijan puolesta.
On sanottu, että elämän merkitys ei ole siinä, mihin se päätyy, vaan missä se on. Ei päämäärä vaan itse matka. Tästä on monta toisiaan muistuttavaa muotoilua eri opettajilta.
Minä muotoilen melkein saman asian näin: Ajalliseen olemiseen kuuluu alku ja loppu. Jos olet syntynyt, kuolet varmasti. Voit kuitenkin olla kuolematon. Miten se on mahdollista?
Tuo on niin iso asia, että en osaa muotoilla sitä väitelauseeksi, vaan pidän kysymystä parhaana tapana välittää oivallusta.- omalehmä
Ikuisuus on tässä hetkessä, ei menneessä eikä tulevassa!
- so.armolahja
omalehmä kirjoitti:
Ikuisuus on tässä hetkessä, ei menneessä eikä tulevassa!
Tarkoittanet, että tämä tässä elämä on iankaikkisen elämän vaikein jakso, mutta nyt jo tosi.
Olen samaa mieltä, Kristuksessa ikuisuus on tässä hetkessä.
Enemmistön mukaan Jeesuksella oli aika hikinen urakka ennen ylösnousemustaan sunnuntaiaamuna. Perjantaina piti käydä paratiisissa ryövärin kanssa, sieltä sitten täytyi mennä pitämään saarnaa "tuonelaan" vankeudessa oleville hengille ja sitten sunnuntaiaamuna ylösnousemus. En tiedä, miten enemmistö edes selittää Johannes 20:17: "Älä koske minuun. Minä EN OLE VIELÄ MENNYT YLÖS ISÄN LUO. Mutta mene veljieni luo ja sano heille, että minä menen ylös minun Isäni ja teidän Isänne luo, minun Jumalani ja teidän Jumalanne luo."Eli oliko Jeesus tietoinen tuona hetkenä, kun kohtasi Magdalan Marian, että Isä on hyväksynyt hänen uhrikuolemansa? Jos ei, niin tuo tuonelassa saarnaaminen ontuu myös siltä osin.....
https://timoflink.wordpress.com/2010/11/24/saarna-hengille-1-piet-319/- Voi-teitä
"Minä EN OLE VIELÄ MENNYT YLÖS ISÄN LUO."
Voi teitä te älyttömät, jotka ette ymmärrä Raamattua!
Isän luona taivaassa ja paratiisi ovat kaksi täysin eri asiaa. Paratiisi ei ole mihinkään kadonnut, vain ihmisen kohtaloksi tuli, että hänet KARKOTETTIIN paratiisista. Paratiisi on tälläkin hetkellä olemassa, mutta ei se ole sama paikka, kuin Jumalan taivas. Tämän ymmärtää lapsikin.
Tästä syystä Jeesus sanoi, ettei ollut käynyt vielä isän luona. - näin.juuri
Tuohon on aivan turha vedota, ettei Jeesukseen voinut koskea, koska hän ei ollut käynyt vielä isänsä luona. Tuomashan sai pistää kätensä Jeesuksen kylkeen ja käsien reikiin, joten miksi toinen sai ja toinen ei? Huono selitys koskemattomuudesta.
"Voi-teitä" esitti muuten erittäin suuren totuuden. Näin se juuri oli. Paratiisi ei mihinkään kadonnut, vain ihminen karkoitettiin sieltä ja enkelit pantiin vartioimaan, paratiisia ettei ihminen luvatta sinne tunkeutuisi.
Ryöväri siis todellakin oli Jeesuksen kanssa hengessään paratiisissa, vaikka molempien ruumiit olivatkin kuolleet ja elottomat. He olivat hengessään näkyväisten ulottumattomissa. - selityksiäon
Onhan noita selityksiä kaikenlaisia, että Jeesus olisi henkenä leijaillut paratiisissa ryövärin kanssa, noin sitä voi selitellä ihan mitä vain jos ei ymmärrä raamatun sanaa.
Johannes 20:26: "Kahdeksan päivän kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas sisällä ja Tuomas oli heidän kanssaan". Tuomas sai koskea nyt Jeesukseen, kuten oli aikaisemmassa jakeessa pyytänyt. Eli jotain ehkä oli tapahtunut tuona kahdeksan päivän aikana, kun Jeesus ei enää kieltänyt koskemasta itseään ja salli Tuomaksen todeta: "Minun Herrani ja minun Jumalani".
Minua ei haittaa, vaikka muut kirkot uskovat kuolemattomaan sieluun, mutta toivottavasti he myös ymmärtävät, miten alttiita he ovat saatanan huijaukselle. Vähän väliä saa lööpeistä yms. lukea, kun kuollut, uskosta osattoman "henki" ilmestyy omaisille ja väittää olevansa taivaassa ja "todistus", jonka demonihenget ovat antaneet, menee varmaan monesti täydestä. Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu sydänpäivään saakka.NÄYTTÄÄKÖ TÄMÄ LISTA LOOGISELTA ????????????
Johannes
3:3 -"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:5 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
8:58 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
10:1 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
10:7 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
16:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
Matteus
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille:
5:22 Mutta minä sanon teille:
5:26 Totisesti minä sanon sinulle:
5:32 Mutta minä sanon teille:
5:34 Mutta minä sanon teille:
5:39 Mutta minä sanon teille:
5:44 Mutta minä sanon teille:
8:10 "Totisesti minä sanon teille:
13:17 Sillä totisesti minä sanon teille:
17:12 Mutta minä sanon teille,
18:3 "Totisesti minä sanon teille:
18:18 Totisesti minä sanon teille:
18:19 Vielä minä sanon teille:
19:23 "Totisesti minä sanon teille:
23:36 Totisesti minä sanon teille:
23:39 Sillä minä sanon teille:
24:34 Totisesti minä sanon teille:
25:40 'Totisesti minä sanon teille:
25:45'Totisesti minä sanon teille:
26:13 Totisesti minä sanon teille:
26:29 Ja minä sanon teille:
Markus
3:28 Totisesti minä sanon teille:
8:12 Totisesti minä sanon teille:
10:15 Totisesti minä sanon teille:
10:29 "Totisesti minä sanon teille:
14:25 Totisesti minä sanon teille:
Luukas
4:24 "Totisesti minä sanon teille:
7:26 Totisesti, minä sanon teille:
18:17 Totisesti minä sanon teille:
10:24 Sillä minä sanon teille:
11:8 minä sanon teille:
11:9 Niinpä minäkin sanon teille:
12:44 Totisesti minä sanon teille:
12:59 Minä sanon sinulle:
19:26 'Minä sanon teille:
21:32 Totisesti minä sanon teille:
23:43 "Totisesti minä sanon sinulle....TÄNÄÄN !!!
MIKÄ EI KUULU JOUKKOON ?????????????Kopittelija007 kirjoitti:
NÄYTTÄÄKÖ TÄMÄ LISTA LOOGISELTA ????????????
Johannes
3:3 -"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:5 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
8:58 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
10:1 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
10:7 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
16:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
Matteus
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille:
5:22 Mutta minä sanon teille:
5:26 Totisesti minä sanon sinulle:
5:32 Mutta minä sanon teille:
5:34 Mutta minä sanon teille:
5:39 Mutta minä sanon teille:
5:44 Mutta minä sanon teille:
8:10 "Totisesti minä sanon teille:
13:17 Sillä totisesti minä sanon teille:
17:12 Mutta minä sanon teille,
18:3 "Totisesti minä sanon teille:
18:18 Totisesti minä sanon teille:
18:19 Vielä minä sanon teille:
19:23 "Totisesti minä sanon teille:
23:36 Totisesti minä sanon teille:
23:39 Sillä minä sanon teille:
24:34 Totisesti minä sanon teille:
25:40 'Totisesti minä sanon teille:
25:45'Totisesti minä sanon teille:
26:13 Totisesti minä sanon teille:
26:29 Ja minä sanon teille:
Markus
3:28 Totisesti minä sanon teille:
8:12 Totisesti minä sanon teille:
10:15 Totisesti minä sanon teille:
10:29 "Totisesti minä sanon teille:
14:25 Totisesti minä sanon teille:
Luukas
4:24 "Totisesti minä sanon teille:
7:26 Totisesti, minä sanon teille:
18:17 Totisesti minä sanon teille:
10:24 Sillä minä sanon teille:
11:8 minä sanon teille:
11:9 Niinpä minäkin sanon teille:
12:44 Totisesti minä sanon teille:
12:59 Minä sanon sinulle:
19:26 'Minä sanon teille:
21:32 Totisesti minä sanon teille:
23:43 "Totisesti minä sanon sinulle....TÄNÄÄN !!!
MIKÄ EI KUULU JOUKKOON ?????????????Ja vielä Mark. 14:30
Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät."
Ja siinä jatkona tälle sanonnalle löytyy sana: "Tänään, tänä yönä"
Ja mitä silloin tapahtui... Taisi tapahtua aivan kuin Jeesus sanoi eli että Pietari kolmasti kielsi Jeesuksen !
Ja siis kaksoispistekin aivan kohdallaan:
Vrt Mark 14:30 "tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät."
Luuk 23:43 "tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
VAI OLISIKO KAKSOISPISTE PITÄNYT SIIRTÄÄ TÄSSÄKIN ADVENTISTIEN JA JEHOVIEN TAPAAN NÄIN:
Vrt "Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänään, tänä yönä: ...ennen kuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät."
Ja selitellä että tässä Jeesus sanoi Pietarille sinä yönä koska se oli niin tärkeä yö, että tulevassa elämässä Pietari sitten kuuntelee Kukon lauluja ja kolmesti kieltää Jeesuksen...
Näinhän Jehovien ja Adventistien olisi loogista ajatella tässäkin tapauksessa, vai miten... ;DKopittelija007 kirjoitti:
NÄYTTÄÄKÖ TÄMÄ LISTA LOOGISELTA ????????????
Johannes
3:3 -"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:5 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
8:58 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
10:1 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
10:7 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
16:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
Matteus
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille:
5:22 Mutta minä sanon teille:
5:26 Totisesti minä sanon sinulle:
5:32 Mutta minä sanon teille:
5:34 Mutta minä sanon teille:
5:39 Mutta minä sanon teille:
5:44 Mutta minä sanon teille:
8:10 "Totisesti minä sanon teille:
13:17 Sillä totisesti minä sanon teille:
17:12 Mutta minä sanon teille,
18:3 "Totisesti minä sanon teille:
18:18 Totisesti minä sanon teille:
18:19 Vielä minä sanon teille:
19:23 "Totisesti minä sanon teille:
23:36 Totisesti minä sanon teille:
23:39 Sillä minä sanon teille:
24:34 Totisesti minä sanon teille:
25:40 'Totisesti minä sanon teille:
25:45'Totisesti minä sanon teille:
26:13 Totisesti minä sanon teille:
26:29 Ja minä sanon teille:
Markus
3:28 Totisesti minä sanon teille:
8:12 Totisesti minä sanon teille:
10:15 Totisesti minä sanon teille:
10:29 "Totisesti minä sanon teille:
14:25 Totisesti minä sanon teille:
Luukas
4:24 "Totisesti minä sanon teille:
7:26 Totisesti, minä sanon teille:
18:17 Totisesti minä sanon teille:
10:24 Sillä minä sanon teille:
11:8 minä sanon teille:
11:9 Niinpä minäkin sanon teille:
12:44 Totisesti minä sanon teille:
12:59 Minä sanon sinulle:
19:26 'Minä sanon teille:
21:32 Totisesti minä sanon teille:
23:43 "Totisesti minä sanon sinulle....TÄNÄÄN !!!
MIKÄ EI KUULU JOUKKOON ?????????????....Loogista on siis sijoittaa kaksoispiste raamatullisesti Jeesuksen yleisen sanonnan perään !
Adventistit ja Jehovat vain kääntävät raamatun kieroon että heidän oma opinkäsityksensä siitä jotenkin perustuisi muka sanaan pyörtäen näin Jeesuksen opetukset kuoleman jälkeisestä sielun tietoisesta tilasta !Laitanpa tähänkin ketjuun vastaukseni koskien koskien Luuk 23:43 kohtaa !
Jeesuksen yleinen sanonta "Totisesti,Totisesti eli Amen Amen minä sanon sinulle" esiintyy evankeliumiteksteissä yli 30 kertaa ja koskaan siinä ei käytetä lisäsanaa "tänä päivänä" eli pilkkua siirtämällä väärään paikkaan Jehovien ja Adventistien tapaan asia muuttuu täysin epäloogiseksi !
Jeesus käyttää vähän samankaltaisesti sanaa "tänä päivänä" ja "tänään" (σήμερον= "sēmeron" http://biblehub.com/greek/4594.htm ) sanontaa vain kaksi kertaa ja aina silloin aina tapahtuu todella jotain ja tämän Luuk 23:43 kohdan lisäksi Jeesus käyttää Mark 14:30 kohdassa kun Jeesus sanoo näin Mark 14:30 "tänään, tänä yönä, ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät." ja näinhän sitten Pietari juuri teki !
Myös kaikki kreikkalaiset alkutekstit joista raamattujamme käännetään niin laittaa pilkun siihen kohtaan missä se on meidänkin raamatuissamme vaikkakin sanotaan että aiemmin kreikassa (Vrt. Stephanus Textus Receptus 1550 https://fi.wikipedia.org/wiki/Textus_Receptus ) ei välimerkkejä olisikaan käytetty ollenkaan !?
http://biblehub.com/lexicon/luke/23-43.htm
Text Analysis http://biblehub.com/text/luke/23-43.htm
VRT: Nestle GNT 1904
καὶ εἶπεν αὐτῷ Ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ Παραδείσῳ.
Westcott and Hort 1881
καὶ εἶπεν αὐτῷ Ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.
Westcott and Hort / [NA27 variants]
καὶ εἶπεν αὐτῷ Ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.
RP Byzantine Majority Text 2005
Καὶ εἴπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς, Ἀμὴν λέγω σοι, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.
Greek Orthodox Church 1904
καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἀμήν λέγω σοι, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.
Tischendorf 8th Edition
καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἀμήν σοι λέγω, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.
Scrivener's Textus Receptus 1894
καὶ εἶπεν αὐτῷ, ὁ Ἰησοῦς, Ἀμὴν λέγω σοι, σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ.
Stephanus Textus Receptus 1550 https://fi.wikipedia.org/wiki/Textus_Receptus
καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς, Ἀμήν λέγω σοι σήμερον μετ' ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ
.
Ja muutenkin kun ajattelemme tätä kohtaa kielellisesti ja sen dynaamisesti kirjoittamista niin sana "tänä päivänä" tässä lauseessa on tavallaan aivan turha jos sillä ei tarkoitettaisi sitä mitä tässä tarkoitetaan, sillä tuolloin voisi juuri Adventistien ja Jehovien mukaan lauseen "vääntää" tarkoittamaan muuta kuin se tarkoittaa ja voisi hyvinkin sanoa dynaamisesti "oikein" näinkin kun kohta näytän ja lopputulos olisi dynaamisesti ja heidän tulkinnallisesti sama eli
" 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." !
Eli nyt tässä näemme että tällä "TÄNÄ PÄIVÄNÄ" sanalla on siis sittenkin aivan erityinen merkitys koska Jeesus näin sanoo ! Eli pilkku on raamatuissamme aivan oikeassa kohdassa !
.
...Kun ryöväri ristillä pyytää Jeesukselta, että "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
.
Niin vastaako Jeesus tähän sanoen , että "Totisesti minä sanon sinulle: pitää sinun oleman minun kanssani Valtakunnassani." ?
.
EI !
.
Vaan Jeesus vastaa: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
.
NÄILLÄ KAHDELLA VASTAUKSELLA ON SUUNNATON ERO ! JA MINÄ AINAKIN
PITÄYDYN SIIHEN MITÄ RAAMATTU SANOO ! :)))
- eipidäuskoa
Ei pidä uskoa henkiolentoihin ja kuolleen heräämiseen.
- RukoilevaHinkkaaja
Tuo Jeesuksen seikkailu kuoleman jälkeen on lisätty raamattuun kääntäjien toimesta. Alkuperäinen versio loppuu siihen kun hauta on tyhjä ja eukot eivät uskalla kertoa siitä ikinä kenellekään (joten mistä se kirjaan tuli, sitä ei tarina kerro). King James -raamattu pohjautui käännökseen johon oli lisätty kääntäjän toimesta tuubaa, sen kirjoittamisen jälkeen löydetyissä vanhemmissa versioissa tuota come back-kiertuetta ei ollut lainkaan.
Sama pätee koko siihen "synnitön heittäköön ensimmäisen kiven" -tarinaan.
Lähde: https://youtu.be/ehnEZtqj2Mo?t=3293 - sillisalaattia
Se nyt on selvää, että hauta oli tyhjä, koska oikeassa tarinassa Jeesuksen ruumis poltettiin Jerusalemin muurien ulkopuolella, kuten ristiinnaulittujen kohtalona oli.
Tekstien kääntäjät ja kirkkoisät, jotka mielensä mukaan peukaloivat alkuperäisiä tekstejä, lisäsivät omia kuvitelmiaan ja lopputulemia kopioituihin kertomuksiin. - MinäOlenOletkoSinäkin
King James:
43 And Jesus said unto him, Verily I say unto thee, To day shalt thou be with me in paradise.
Biblia 1776
43 Niin Jesus sanoi hänelle: totisesti sanon minä sinulle: tänäpänä pitää sinun oleman minun kanssani paradisissa.
http://www.finbible.fi./
Se Wsi Testamentti 1548
23:43 Nin sanoi Iesus henelle/ Totisesta sano' mine sinulle/ Tenepene pite sinun oleman minun cansani Paradisis.
Niin sanoi Jesus hänelle/ Totisesti sanon minä sinulle/ Tänäpänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa. Täällä; http://keskustelu.suomi24.fi/t/14233528/tassa--quot-mita-jeesus-sanoi-ristilla-ryovarillequot
Hei- Kirjoitin aiheesta palstalle juuri. Liitän linkin, niin tulee huomioiduksi.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- jessejeejee
Jessen viimeiset sanat ristillä oli,perkeleen mulkut 40-luvulla puntit tasataan se on varma.
"Mitä Jeesus todella sanoi ristin ryövärille:"
soita 0 100 100
sieltä löytyy kaikki- Pankkiiri_anasti_ristin
Jeesus lienee todennut ristin ryövärille, että VITTU ET VIE SITÄ RISTIÄ MIHINKÄÄN. SEN TEKEMINEN JA TÄNNE RAAHAMINEN OLI AIVAN JUMALATOMAN TYÖN TAKANA. Duunaa rosvo ittelles oma, saatanan jutkuapina!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1729883Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513249Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483011- 622748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012125- 1142083
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251953Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641566Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221276