Koulutin itseni luokanopeksi, jotta vakituisen työn työnsaanti helpottuisi. Olen aineenope entiseltä koulutukseltani. Noh, työnsaanti vaikeutui entisestään. Ennen luokanopettajakoulutusta olin pätkätöissä sivutoimisena aineenopettajana vuosia eri paikoissa kotiseudullani, mutta nyt ei melkein mitään. Harvoin saan luokanopen sijaisuuksia, koska olen kallis sijainen ja luokanope tässä taloustilanteessa. Joissain paikoissa olen kohdannut myös ennakkoluuloja aiheesta aineenope luokanopettajana. Samassa veneessä tässä kuitenkin ollaan. Onko jollain kokemusta? Miten olet löytänyt pitkäaikaista työtä? Kuntarekry tai Mol.fi ei auta tässä. Verkostoja on jonkin verran. Asuinseudullani on ylitarjontaa molemmilla aloillani, eikä muutto muualle tule kysymykseen perhesyistä. Kokemuksia?
Vastaukset 1
- ElämäOnValintpja
Fakta on että kun säästetään, luokanopettajan kaksoistutkinto tulee kalliiksi. Se on parisataa kuussa (for nothing) monestikin, joten päätös tehdään taloudellisista syistä. Jos taas haet aineenopettajan sijaisuuksia voidaan hakemuksesi tulkita helposti väärin kun lukasevst nopeesti luokanopettaja sanan ja palkkaavat mieluusti pätevän aineenopettajan jolla laajempi tietämys. Tarkotan sitä että eivät huolella lue hakemustasi vasn kuvittelevat sinun olevan vain luokanope jolla aineenopettajan kelpoisuus. Eikä toisin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951841
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4881419Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.481210- 881203
- 751170
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t1941164- 93947
Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt11924- 65735
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta176731