Lepola Oulainen

merikuohu

Vanhusten intervallhoito Oulaisissa

18

3915

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mökkihöperöt

Iltapala jo klo 17:30.Huone kalseen kylymän näkönen ku vankiselli. Näinkö hoidetaan Oulaisissa kuntouttavassa mielessä kotona asuvia vanhuksia. Rahat otetaan ja sisältö täyttä sontaa. Meneppä Kolppanen vähän kierteleen. Lain vastaista iltapalan aika.

• Toinitoini

Jep, joskus on tapahtunut niin, että kun menin vanhempaa katsomaan, niin yöpaita päällä, iltapala ja iltalääkkeet annattuna jo klo: 17.55 ja kuulin, kun hoitajat toivottelivat hyviä öitä vanhuksille!? Se on myös paljon siitä kiinni, ketkä ovat työvuorossa. Osa hoitajista tekee ammattimaisesti hommat ja työssä on jopa inhimillisiä sävyjä. Osa taas, ei näytä ymmärtävän sitä, että ovat mahdollisesti itse samassa tilanteessa, kun ovat vanhuksia ja esim. muistisairaita ja täysin hoitajien armoilla, ison osan vuorokautta. Hoitajien kannattaa muistaa, oulaisissakin, että vahuksissa, jopa muistisairaissa, saattaa olla niitä, jotka kertovat tapahtumia ihan loogisesti ja aina joku silmä- ja korvapari kuulee ja näkee jotain! Todellakin, peruspalvelujohtajalle terveisiä, että tuon tarkistelun lisäksi, kannattaa hieman seurata vanhuspuolen esimiestehtävissä toimivaa/toimivia, kerrotaanko siellä ihan kaikki, vai puolustellaanko vain työntekijöitä!

• Helps

Miksi tämmösiä juttuja suomi24.Asiat pitäs kertoo henkilölle itelleen,eikä levitellä tällälailla kaikkien nähtäväksi.Nyt kuule.

• merikuohu

Helps, oletko itse siellä töissä, koska reagoit noin?

• help.mii

No oon, apua!

• aputyttö

Yksi työntekijä ei kerkiä nukkumaan laittamaan samaan kellonaikaan esim. 5 paikkaan vaikkapa klo 20.30.
        Joudutaan miettimään, missä järjestyksessä, mihin aikaan, minkälainen lääkitys, mikä kunto, lähekkäin asuvat asiakkaat hoidetaan, ettei mene matkaan aikaa.
        Vastaavasti aamulla voivat ehkä ensimmäisenä saada apua he , jotka ovat illalla joutuneet yöpuulle aikaisten ja heräävät aamusta aikaisten.
        Aina ei voi järjestää apua silloin, kun asiakas haluaisi.
        Ei riitä työntekijöitä jokaiselle omaa nukkumaan laittajaa samaan aikaan.

• merikuohu
        aputyttö kirjoitti:

Yksi työntekijä ei kerkiä nukkumaan laittamaan samaan kellonaikaan esim. 5 paikkaan vaikkapa klo 20.30.
        Joudutaan miettimään, missä järjestyksessä, mihin aikaan, minkälainen lääkitys, mikä kunto, lähekkäin asuvat asiakkaat hoidetaan, ettei mene matkaan aikaa.
        Vastaavasti aamulla voivat ehkä ensimmäisenä saada apua he , jotka ovat illalla joutuneet yöpuulle aikaisten ja heräävät aamusta aikaisten.
        Aina ei voi järjestää apua silloin, kun asiakas haluaisi.
        Ei riitä työntekijöitä jokaiselle omaa nukkumaan laittajaa samaan aikaan.

Ei se Lepola niin iso osasto ole, että siirtyminen huoneesta toiseen ottaa kovin paljon aikaa. Onhan siellä illassa useampi hoitaja.

• Hoitoapulainen85
        merikuohu kirjoitti:

Helps, oletko itse siellä töissä, koska reagoit noin?

Sitä varten suomi24 keskustelua käydään ja luetaan, että saapi puhua. Mutta se ei vie asiaa eteenpäin. Vaan on puhuttava hoitajille . Omainen voi olla arka ottamaan kantaa.

• nemap

Kyllä minä tekisin ilmoituksen en haluaisi vanhana kokea mitään tälläistä tee sen eteen jotakin vaikko haluatko itse kokea sen mitä nyt näet

• ElämäOnValintoja

Jokainenhan voi hoitaa vanhuksensa kotona, sillon voi järjestää just niin hyvät oltavat kuin parhaaksi katsoo.

• Hoitoapulainen85

Jokainen ei voi hoitaa vanhuksensa kotona. Omaisten tehtävä on keskustella (asiallisesti) hoitohenkilökunnan ja johtajan kanssa. Keskusteluasenne on tulenarka. Tai ainakin kärynen...Sekä hoitajat, että omaiset tuohtuvat siksi, että asioille ei tehdä sitä, mitä haluttaisiin.Se, mitä olen itse nähnyt, niin vanhustenhoitajat tekevät tehokkaasti työtään, mutta onko hoitotyön pakko olla urakkatahtista?

• dsafdsfsds
        Hoitoapulainen85 kirjoitti:

Jokainen ei voi hoitaa vanhuksensa kotona. Omaisten tehtävä on keskustella (asiallisesti) hoitohenkilökunnan ja johtajan kanssa. Keskusteluasenne on tulenarka. Tai ainakin kärynen...Sekä hoitajat, että omaiset tuohtuvat siksi, että asioille ei tehdä sitä, mitä haluttaisiin.Se, mitä olen itse nähnyt, niin vanhustenhoitajat tekevät tehokkaasti työtään, mutta onko hoitotyön pakko olla urakkatahtista?

No kuule just yhtä "tulenarkaa" se keskustelu on myös lasten päivähoidossa, esimerkiksi Metsolan suhtautuminen mihin tahansa kyseenalaistavaan keskusteluun on varsin hyökkäävää...

• Hoitoapulainen85
        dsafdsfsds kirjoitti:

No kuule just yhtä "tulenarkaa" se keskustelu on myös lasten päivähoidossa, esimerkiksi Metsolan suhtautuminen mihin tahansa kyseenalaistavaan keskusteluun on varsin hyökkäävää...

Ei kiva. Koskaan.Oli lapsista tai vanhuksista kyse.

• muualla

Sama peli Ylivieskan Sipilässä kun äitini oli siellä. Muutama vuosi aikaa, en tiedä nykykäytäntöä. Pääsin neljältä töistä ja yritin aina ehtiä syöttämään äitiä. Työmatkaa sen verta etten ehtinyt aina ennen viittä. Äiti syötetty, lääkitty, sängyssä yöpaita päällä ja kello oli viis iltapäivällä. On siinä vanhuksella pitkä yö.

• maksakaaenämpi

Hommaan on helppo konsti; PALKATKAA OMA HOITAJA VANHEMPIANNA HOITAMAAN!

Onneksi sitten kun me ollaan vanhoja, hoitaa robotit näkin työt. Niitä vain monistetaan riittävästi eli jokaiselle oma ja kaikki hoituu ajallaan. Se olisi jo tänäpänä mahdollista, mutta taitaapi tuo robottitekniikka olla vielä hiukan liian kallista notta se ihimistä korvaisi VIELÄ!

• haikkolanvallit

Onko haikkolan rolffi siellä, sehän perkule juoksuttaa vanhukset hengiltä, muitelkaapa millaisia intervalleja se pani vasalan juoksemaan hiekkakuopassa ennen munchenia.

• Ventsu

Ei avita mitään, jos iltapala klo 18:00 ja aamupala klo 08:00 kysymys, montako tuntia välillä, vastaus 14 tuntia. Vastaus Oulaisissa täysin laitonta touhua.

• nursesstic

En sano millä osastolla tapahtui: Huone pimeänä n. klo: 17.50 ,vanhus yöpaidassa iltapala annettuna ja (kuulin) hoitajat toivottelivat huoneista lähtiessään hyvää yötä! Yhden ja saman hoitajan kohdalla sattunut, ehkä kolmesti, kun kysyn, että miten vanhus on voinut, niin joka kerta vastaa "olen ollut nyt vapailla ja pois tästä, että en ihan tarkkaan osaa nyt sanoa"!? Raportithan on sitä varten, että niissä käydään potilaiden kunto ym. asiat hoitajien kesken läpi, hyvän hoidon saavuttamiseksi, aina vuoron vaihtuessa. Miten tämä yksi hoitaja näyttelee tietämätöntä, tai pikemmin uskaltaa olla työvuorossaan niin tietämätön!? No, se tarkoittaa mielestäni sitä, A. Hoitaja ei pidä vanhemmastani (ts.ei siis sovellu hoitotyöhön). B. Raporttia ei välitetä pitää, koska potilaat ovat tylsiä(muistisairaita). C. Antamani palaute, on joskus ollut hoitotyötä kritisoivaa ja hoitaja ei pidä minusta, eikä välitä antaa palautetta siksi vanhemmastani. Onko nin, että hoitajilla on kiire saada hommat tehtyä ja vanhukset ennen aikojaan nukkumaan, jotta ilta olisi ns. "vapaata" esim. kakkavaippojen vaihtelusta ja toisaalta "Salatut elämät" alkaa jo puoli kahdeksalta. Olen sitä mieltä, että osa Rantakartanon hoitajista on työnsä osaavia ja työstään pitäviä, vaikka työ vanhusten parissa on toki raskasta. Toinen osa taas, Rantakartanon hoitajista, tekee työtään vähän sinne päin, eikä näin ollen sovellu vahustyöhön missään tapauksessa. Muistakaapa hoitajat, että voitte itse olla jonkun kymmenen vuoden sisään tilanteessa, että olette itse niiden kaikista kauheimpien hoitajien kynsissä, kykenemättä puolustautumaan mitenkään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4145
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2283
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      989
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      844
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      843
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      840
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      765
    10. 35
      754
    Aihe