Kauhistuttaa olla tässä pisteessä että on kait pakko päästää velat ulosottoon ja maksaa ne siten pois. Palkkani ei nyt vain mitenkään riitä kaikkien maksuun... ulosotto vie sentään vain 1/3 nettotuloista. Vippi- ja joustoluottovelkoja on noin 18 000 euroa. Lisäksi kaksi luottokorttia, yhteensä 3000 euroa. Kaksi joustoluottoa on ollut perinnässä jo yli puoli vuotta ja niitä olen myös maksanut suunnitelman mukaan. Vippejä 12 eri paikasta, osa pienempiä kertalainoja.
Kauankohan kestää ennen kuin päätös ulosotosta tulee? Kannattaako siihen mennessä maksaa noita perinnässä olevia vai luovuttaa ne jo nyt? Ne menevät kuitenkin ulosottoon lopulta. Isoin lainasumma on Ellos yksityislaina, 4600 euroa.
Tuleva maksuhäiriömerkintäkin ahdistaa mutta veloista on nyt päästävä eroon :'(
Ulosottoon menossa... vinkkejä kaivataan
24
973
Vastaukset
- Kylsesiintä
Tsemppiä sinne!
Itse ollut samassa pisteessä aikoinaan ja kaikesta huolimatta velat on maksettu pois.
Huolehdi vaan että sinulla on tarvittavat vakuutukset, matkapuhelinliittymät yms. ennenkun ulosotto alkaa. Niitä on hankala muuten enään saada.
Se ulosotto ei ole tosiaan mikään maailmanloppu, pikemminkin uuden alku.
Tsemiä sinnepäin!- Ammattilainaaja
Eiku ennenku LUOTTOTIEDOT MENEE oltava kunnossa vakuutukset, puhelin ja nettiliittymät. Luottotiedot voi mennä ku lasku 60 päivää myöhässä. Ennenku lasku ulosottoon asti päätyy niin voi kulua vaikka puoli vuotta et kyl ne luottarit ennen ulosottoa jo menee.
- Ystävä_Autta_Aina
Haluan autta sinä ystävä. Laina luottotiedoton http://www.vippiluottotiedottomalle.com
- Aloita_tästä
Ensimmäinen neuvo tuossa prosessin vaiheessa: Maksa mahdollisimman monta velkaa kokonaan pois pienimmästä alkaen. Älä välitä isommista, sillä jokainen oikeuteen menevä velka tuo saman verran käsittelykuluja lisää. Jos sinulla on viisi pientä vippiä, niiden maksaminen säästää ainakin tonnin verran kuluissa.
- Vippihemmo
Tää on hyvä neuvo. Ja niiden kanssa, mitkä pystyt hoitamaan, ei kannata vitkastella. Mielummin kannattaa olla perintäyhtiöön yhteydessä ja pyytää lisäaikaa tai maksusuunnitelma, jos oikeasti pystyt velan hoitamaan järkevässä ajassa. Jos perintäyhtiö ehtii haastaa, oikeudenkäyntikulu menee (parisen sataa, riippuu vähän velan koosta), vaikka maksaisit velan pois ennen oikeudenkäyntiä. Sitten vain päästät ne oikeudenkäynnin kautta ulosottoon, mitä et saa hoidettua. Jokainen velka on erillinen ulosottovelka ja ulosottoviranston kanssa ne niputetaan kuukausisummaksi. Se vähennetään tuloistasi, kunnes kaikki velat on maksettu.
Hei.Minulla paljon ulosotossa,oli oma firma,lapsi joutui onnettomuuteen,melkein kuoli,meni firma,meni oma asunto,meni kaikki.Tiedoksi,koko elämä muuttuu,kun luottotietoihin tulee merkintä.Mieti asuminen nyt.(sitten et saa asuntoa).Pankki.(et pysty avaamaan tiliä).Ja puhelinliittymä.Ja yhteiskunta kohtelee kuin rikollista.Olen itse nyt töissä,opiskelin uuden ammatin ja asun mukavassa kunnan vuokra-asunnossa,joka on hommattu silloin,kun merkintää ei vielä ollut.n.1200 eurolla kuussa elän.Onneksi ei ole huollettavia.Sun ei kannata enää maksaa mitään erikseen,anna kaiken mennä ulosottoon.Eikä olosottomiehelle tarvii mitään ilmottaa mistään,se löytää sut kyllä.Tsemiä,elämä jatkuu.
- pulassaa
En minä suinkaan kadulla asu, kyllä minulla vuokra-asunto on. Eikä ole tarvetta sitä nyt vaihtaa. Pankkitilikin löytyy, kaksikin. Luottokortit ajattelin lopettaa itse ennen kuin merkintä tulee, ja ilmeisesti joudun hommaamaan visa electronin? Eivät anna pankkikorttiakaan? Tai siis jos lopetan luottokortin ja otan pelkän pankkikortin tilalle ennen merkintää, niin vetääkö pankki sen pankkikortinkin pois? Mistä se pankki siinä vaiheessa yhtäkkiä saisi ilmoituksen että minulle on tullut merkintä, jos kerta luottokorttiakaan ei enää ole? Olisi kiinnostavaa tietää, jos jollakulla on kokemusta miten tämä asia etenee.
Ja jos joutuisin jostain syystä muuttamaan ja haen asuntoa kaupungilta, niin miksi en maksuhäiriömerkinnän vuoksi saisi uutta vuokra-asuntoa, kun kerta olen aina vuokrani maksanut. Jos siis vuokraan kaupungin asunnon. Hehän näkevät että olen vuokrani aina hoitanut. Asuntoa on todella vaikea saada.Ystäväni,jolla on maksuhäiriömerkintä,on hakenut asuntoa vuoden.Asuu faijansa nurkissa.Pankki saa ilmoituksen Suomen Asiakastieto Oy:ltä.
- Juurikokenut
Ei toi oo faktaa. Ite sain 4 asuntotarjousta yhden päivän sisällä kas asunnoilta, wh-asunnot oy:ltä ja yksityiseltä ja kaikki tiesivät/tarkastivat luottotiedot. Yhdessä tarjouksista luki valmiina että koska sinulla on luottohäiriömerkintä (on ainakin 10kpl) niin perimme 2 kk vuokratakuut. Halvimmillaan vuokratakuut ois ollu 250e kalliimmillaan 1280e.
Et älkää mulle tulko sanomaan ettei luottohäiriöinen saa vuokra-asuntoa.
- pyhäsylvi
Minulla myös paljon oli velkaa ulosotossa ,sain silti vuokra-asunnon ja pankkitilin ja verkkopankki tunnukset .Ei saa pelotella että kaikki menee,ja mitään ei saa.5 vuotta maksoin kaikki pois elämä muuttui mutta kaikki toimi silti eikä ollut hermopainetta ,ja yöt sai nukkua rauhassa.Yhteiskunta ei kohtele kuin rikollista ,ja parasta on että siitä voi selvitä .Ulosottomiehen kans kannattaa pitää hyvät välit,se neuvoo sua kaikessa mitä sun tarvii tilanteestas tietää .Voimia minä selvisin,uskon että myös sinä selviät.
- hvyinmennee
Minullakin meni kaikki ulosotossa ja luottokortit lopetettiin. Myöhemmin havaittiin, että perintäkulut olivat laittomia ja ylisuuria ja luottotietoni sekä luottokorttini palautettiin. Sain myös ulosotosta korvauksia ja nyt menee taas hyvin. Voimaa !
- Velkaantunut
Hei
Hyvä ystävä, nyt kiireesti ota yhteyttä kuntasi velkaneuvojaan että saisit TakuuSäätiöltä takauksen jolla saisit pankista lainan jolla maksaisit nuo velat ja sitten maksat pankille huomattavasti pienemmällä korolla. Maksuhäiriömerkintä tulee siksi ajaksi kun Takuu säätiöltä on takaus tai 2 vuotta, mutta silloin sinulle jää maksuvaraa myös elämiseen. Se tuntuu pahalta mutta se on helpoin ja halvin tie nyt.- pulassaa
Minulla on aika varattu velkaneuvojalle, sitä odotellessa. Ja tuota takausta en voi vielä hakea, koska hakemukseen pitää liittää myös tiliotteet kolmelta kuukaudelta ja niissä EI saa näkyä vippejä eikä muutenkaan holtitonta rahankäyttöä vaan tilanne pitää olla hallinnassa. No nyt huhtikuussahan en ole enää vippejä ottanutkaan. Toisekseen siihen hakemukseen pitää tehdä tili velkaantumisen syistä...en haluaisi :(. Haluaisin vain katsoa eteenpäin ja saada velat maksettua. Tilanne on pakko luovuttaa, enää en ota lisävelkaa koska tähän mennessä se on lopulta vain pahentanut tilannettani.
Voi laittaa hakemukseen tiliotteita joissa vielä vippipanoja yms. Hakemus hylätään mutta siitä alkaa 1kk valitusaika. Soitat säätiöön ja luultavasti pyytävät lähettämään uudet puhtaat tiliotteet 3 kk ajalta. Hakemuksesi siis pysyy 1 kk säätiössä aktiivisena ja uusien tiliotteiden saapuessa käsittely jatkuu. Oma veljaneuvoja sanoi että näin saadaan jalka oven väliin säätiöön.
- pulassaa
Mites luottokortit? Jos niiden käyttövaraa on käyttänyt, onko sekin este tuolle takaukselle? Ruokaan ne on menneet eikä mihinkään turhaan. Aion tosin lopettaa ne kortit ennen kuin merkintä tulee.
Olen yhtä kahden vaiheilla päästänkö ulosottoon ja haen takausta vai yritänkö vielä selvitä... Tuosta ulosotosta tulee kuitenkin vakavat merkinnät luottotietoihin. Toinen vaihtoehto että makselen velkoja mutta elämiseen ei jäisi käteen kyllä mitään ylimääräistä vaan joutuisin elämään kädestä suuhun. Lähtökohta kuitenkin olisi, etten ottaisi enää vippejä vaan keskittyisin velkojen maksuun. Vippikierteeni on jatkunut jo yli viisi vuotta... Siksi tekeekin mieli luovuttaa :'(
- life16
mulla on aivan kamalan ylimielinen uo mies ,
- nakkaröö
Tässä tulikin jo riittävästi neuvoja varsinaisen ulosoton varalle, mutta kannattaa tosiaan tehdä nyt jo selväksi, miten jatkossa elää. Vipeillä ei kukaan voi pyörittää järkevää taloutta. Isoja hankintoja kannattaa harkita tarkkaan. Itse en esimerkiksi osta kodinkoneita, ellen voi maksaa niitä kokonaan ostohetkellä. Eräs kaverini järkeilee, että kun ostaa osamaksulla niin yksittäiset laskut ovat pienempiä, mutta kun hänellä on monen vuoden takaa noita osamaksuja, niin niistä tulee melkoinen virta kokonaisuudessaan. On aina parempi elää kuukausi-pari vähän tiukemmalla budjetilla kuin lykätä maksamista erilaisilla järjestelyillä mahdollisimman pitkälle, jolloin jossain vaiheessa kolahtaa ja kipeästi.
- manit
Suosittelen takuusäätiötä tai velkajärjestelyä. Kävin itse velkaneuvojalla. Velkaa oli niin paljon ettei takuuta tullut, mutta velkajärjestelyyn pääsin. 5vuotta maksoin ja nyt se on ohi. Tiukkaa aikaahan se oli, mutta kannatti!
- shittishotti
Niin maksoit mitä? Pari prosenttia veloistasi korkeintaan..
- manit
Maksoin melkein 3 prosenttia lainamäärästä eikä se ollut kuule helppoa. Maksoin kuitenkin maksuohjelmani loppuun, koska olen taistelijaluonne ja nyt voin hyvillä mielin ottaa uutta lainaa.
Itse maksoin omassa "velkajärjestelyssä" alkuperäisen kokonaisvelan n.21.000€ sijaan 34.000€. Eli tuli jokaikinen velka maksettua ja hieman enemmänkin. Toisaalta uusien lainojen ottaminen mietityttää kun on tässä ihan hyvin pärjäillyt yli 3v ilman ainuttakaan rahallista velkaantumista.
- Vippidonna
Meitsi makso jääkaappipakastimen ainakin kahteen kertaan kun perintätoimisto oli niin kallis. Toivon et ois neljä vuotta tai ikuisesti maksuhäiriömerkintä. Aina oon kaiken ulosoton kans sopinu mut kai ne jotain merkintöjä pistää vaik maksan mut hyvä vaan jos pistävät.
- valedonna
Mikä perintätoimisto mukamas myy jääkaappipakastimia ?
- vhjfejhjhefjnbkjnenkj
Vippidonna kirjoitti:
Meitsi makso jääkaappipakastimen ainakin kahteen kertaan kun perintätoimisto oli niin kallis. Toivon et ois neljä vuotta tai ikuisesti maksuhäiriömerkintä. Aina oon kaiken ulosoton kans sopinu mut kai ne jotain merkintöjä pistää vaik maksan mut hyvä vaan jos pistävät.
Perintäkulut ovat nykyisin varsin kohtuulliset jo lakisääteisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1307768- 555788
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa803283Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101678Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091610Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3301323Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931169Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321071