Turvallisin ostos kaikin puolin.
Seatilla 5 vuoden/100 000km takuu
23
436
Vastaukset
- Luotettavaollutaina
Oikeutetusti noin, koska Seat on monesti todettu VAG-autojen parhaaksi monilla eri tunnustuksilla (useita testi jne. voittoja).Englannissa Seat on VAG autojen arvostetuin.
- hyvääYritystä
100tkm on lyhyt takuu, sopii vain vähän ajavalle.
Seat myy niin vähän, että yrittävät saada lisää asiakkaita tuolla systeemillä.
Seat ei yllä kuitenkaan konsernin muiden merkkien tasolle edelleenkään.- asiaselvä
sillä ei ole merkystä miten VW myy
- Ohimeneeheittämällä
Eikö?
Laatu- ja kestotesteissä hakkaa mennen tullen Skodat ja Volkkarit. Näiden ohi menee kevyesti.
Myös Audi on muutaman kerran jäänyt toiseksi. - kestoJaKestoEriAsia
"laatu- ja kestotestit", joissa autoja verrataan keskenään, en ole moisia nähnyt. Ehkäpä laitat jotain linkkiä asiaan?
- Only-In-Your-Dreams
Ohimeneeheittämällä kirjoitti:
Eikö?
Laatu- ja kestotesteissä hakkaa mennen tullen Skodat ja Volkkarit. Näiden ohi menee kevyesti.
Myös Audi on muutaman kerran jäänyt toiseksi.Vai hakkaa laadussa Skodat ja Volkkarit? Älä petä itseäai. Sama paska se on vaan eri paketissa. Varsinkin Toledon kohdalla, joka tulee samasta tehtaasta kuin Skoda Rapid. Myös uusi Seat Ateca tehdään Skodan tehtaalla.
- Ohimeneeheittämällä
kestoJaKestoEriAsia kirjoitti:
"laatu- ja kestotestit", joissa autoja verrataan keskenään, en ole moisia nähnyt. Ehkäpä laitat jotain linkkiä asiaan?
Mitäpä, jos seuraisit edes vähän autolehtiä. Ihan vaikka AutoBild, TM, jne. Katsastustilastoja ulkomailta, Suomesta
Esim AutoBildin vuosittain julkaistavassa suuressa laatuvertailussa vaikkapa viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Julkaistaan joskus loppuvuodesta vai oliko se heti alkuvuodesta. No onhan se tietyy tehty Saksassa, jossa autojen määrä on huomattavasti suurempi. Koskaan ei siinä muistini mukaan VW ole pärjännyt Seatille. Skodan Yeti malli taitaa joskus olla ollut konsernin sisäisissä jopa Seatin edelläkin. Toisaalta Seat on muutaman kerran ollut konsernin ykkönenkin, vaikka yleensä se on kuulunut Audille.
Sinänsä useinmiten voittaja on ollut japanilainen, mutta konsernin sisäisistä skaboistahan olikin kyse.
Aivan varmasti löydät linkin itsekin tai käy vaikka kirjastossa.
No jos on mielessään päättänyt jostain autosta jotain ja epäilee sen pärjäämistä, niin mitäpä sitä turhia mieltänsä pahoittamaan seuraamalla tuollaisia. Käytännön merkitystähän pienillä laatueroilla ei juuri olekaan, mutta kirjoituksenihan olikin vastine nimimerkin 'hyvääYritystä' väitteelle. - 45uuttaautoaonollut
Only-In-Your-Dreams kirjoitti:
Vai hakkaa laadussa Skodat ja Volkkarit? Älä petä itseäai. Sama paska se on vaan eri paketissa. Varsinkin Toledon kohdalla, joka tulee samasta tehtaasta kuin Skoda Rapid. Myös uusi Seat Ateca tehdään Skodan tehtaalla.
Kerropa, minkä Seatin olet viimeksi omistanut näistä new edge desing - malleista? Epäilen, että et ensimmäistäkään.
- säölaäösdlksöälöfgklh
45uuttaautoaonollut kirjoitti:
Kerropa, minkä Seatin olet viimeksi omistanut näistä new edge desing - malleista? Epäilen, että et ensimmäistäkään.
Mikä h-vetin new edge design? Espanjalainen siitin se on, ei hyvä mutta ei huonokaan. Ei ainakaan yhtään parempi kuin konsenin muut prutkut.
PS. Sulla on ollut huonoja autoja kun on noin usein pitänyt vaihtaa. Auto kerran vuodessa? - 45uuttaautoaonollut
Eiku 2 autoa tai enemmän vuodessa, ei ikä muuten riittäisi. Niin mm.paskoja toyotia, nissaneita, fordeja, mersuja, volvoja, mitsubishiä, volkkaria, seatia, audia, hyundaita, niin paskoja ne ovat sanoi kettu pihlajanmarjoista. Ihan turha yrittää kertoa mitään mulle mistään jonkin auton valmistusmaasta kas, kun mm.Audejakin tehdään Seatin tehtailla ihan Espanjassa.
- 175autoaeioleollut
45uuttaautoaonollut kirjoitti:
Eiku 2 autoa tai enemmän vuodessa, ei ikä muuten riittäisi. Niin mm.paskoja toyotia, nissaneita, fordeja, mersuja, volvoja, mitsubishiä, volkkaria, seatia, audia, hyundaita, niin paskoja ne ovat sanoi kettu pihlajanmarjoista. Ihan turha yrittää kertoa mitään mulle mistään jonkin auton valmistusmaasta kas, kun mm.Audejakin tehdään Seatin tehtailla ihan Espanjassa.
Juujuu. Ja Seattia tehdään nimenomaan Skodan tehtailla Tsekeissä.
- KokoamisellaEiVäliä
175autoaeioleollut kirjoitti:
Juujuu. Ja Seattia tehdään nimenomaan Skodan tehtailla Tsekeissä.
Totta. Seatin halvimmat mallit tehdään Tsekeissä. Sehän on tietysti järkevääkin, kun Skodalla on sama malli Skoda-merkkisenäkin. Tsekin työvoimakuluthan ovat alemmat kuin Espanjan ja sillä on suurempi merkitys nimenomaan halvempien mallien hinnassa.
Konserni tietysti kokoaa malleja, varsinkin niitä halvimpia, siellä missä se on halvinta.
Sama syy varmaankin on ollut siinä, että esim AudiQ3 kootaan Seatin tehtaalla. Seatilla on ollut rakenteeltaan vastaava kopio nimellä Seat Altea Freetrack4, joka tosin nyt jo poistunut valikoimista ainakin Suomessa ilmeisesti Leon Experiencen 'alta'. Muitakin konsernin merkkejä, paitsi Skodia, on koottu Espanjassa Seatin tehtailla. Skodia kaiketi kootaan vain Tsekeissä tai joissain vielä halvemmissa maissa esim Intia.
On kai normaalia, että konsernin sisällä kokoamiset tehdään aina siellä, missä kulloinkin on kapasiteettia ja hintaan vaikuttavat kustannukset ko mallille sopivat. Nythän näyttää siltä, että varsinkin näiden 'kakkosmerkkien' eli Skodan ja Seatin yhdenmukaisuutta lisätään entistä enemmän myös muiden kuin vain halvempien mallien osalta. - TerveMoroOstaPoro
KokoamisellaEiVäliä kirjoitti:
Totta. Seatin halvimmat mallit tehdään Tsekeissä. Sehän on tietysti järkevääkin, kun Skodalla on sama malli Skoda-merkkisenäkin. Tsekin työvoimakuluthan ovat alemmat kuin Espanjan ja sillä on suurempi merkitys nimenomaan halvempien mallien hinnassa.
Konserni tietysti kokoaa malleja, varsinkin niitä halvimpia, siellä missä se on halvinta.
Sama syy varmaankin on ollut siinä, että esim AudiQ3 kootaan Seatin tehtaalla. Seatilla on ollut rakenteeltaan vastaava kopio nimellä Seat Altea Freetrack4, joka tosin nyt jo poistunut valikoimista ainakin Suomessa ilmeisesti Leon Experiencen 'alta'. Muitakin konsernin merkkejä, paitsi Skodia, on koottu Espanjassa Seatin tehtailla. Skodia kaiketi kootaan vain Tsekeissä tai joissain vielä halvemmissa maissa esim Intia.
On kai normaalia, että konsernin sisällä kokoamiset tehdään aina siellä, missä kulloinkin on kapasiteettia ja hintaan vaikuttavat kustannukset ko mallille sopivat. Nythän näyttää siltä, että varsinkin näiden 'kakkosmerkkien' eli Skodan ja Seatin yhdenmukaisuutta lisätään entistä enemmän myös muiden kuin vain halvempien mallien osalta.Kovasti hehkutat tota Audia ikäänkuin se olisi meriitti. Mutta täytyhän sitä jollain päteä. Eiköhän se Espanja ole ihan yhtä halpa maa kuin Tsekkikin.
Uusi Seat Ateca lienee Freetrackin korvaaja, ja se nimenomaan valmistetaan Tsekissä. - KokoamisellaEiVäliä
TerveMoroOstaPoro kirjoitti:
Kovasti hehkutat tota Audia ikäänkuin se olisi meriitti. Mutta täytyhän sitä jollain päteä. Eiköhän se Espanja ole ihan yhtä halpa maa kuin Tsekkikin.
Uusi Seat Ateca lienee Freetrackin korvaaja, ja se nimenomaan valmistetaan Tsekissä.Hehkutinko? Missä kohtaa? Se kyllä ei ollut mitenkään tarkoitus enkä nytkään löytänyt itse kyllä sellaista kohtaakirjoituksessani. Mikähän mahtaisi mielestäsi olla motiivini kuvittelemaasi hehkutteluun? Kyllä mielikuvituksesi taisi nyt tehdä sinulle tepposet. Miksiköhän niin?
Ateca tosiaan korvaa Freetrackin ja valmistetaan Tsekeissä Skodan tehtailla. Onko se mielestäsi suurikin meriitti Tsekeille? Voihan toki ollakin, mutta sitäpä en tullut ajatelleeksi.
Luulen kuitenkin takana olevan myöhemmin tulevan Yetin korvaaminen. Ja jos saa ennustaa, niin sen ulkonäkö ei juuri tule poikkeamaan Atecasta.
Skodahan on äskettäin julkaissut luokkaa suuremman cittarimallin jamuistaakseni myös tarkankin aikataulun sen markkinoille tulosta. Seat julkaisi myös isomman cittarinsa esimallin jokin aika sitten ja myös alustavan aikataulun sille, joka oli vasta joskus vuoden 2020 nurkilla. Eiköhän näidenkin tule kokolailla lopulta muistuttamaan toisiaan.
Näyttää siltä, että nämä konsernin 'kakkosmallit' ovat tulevaisuudessa yhä enemmän toistensa kopioita myös ulkonäön perusteella. Tekniikaltaanhan neovat sitä jo nyt. Saas nähdä mihin se johtaa lopulta...
Jos nämä 'kakkosmerkit' edelleen pyritään pitämään hinnoiltaan edullisempinakuin 'ykkösmerkit', niin valmistuskustannuksilla on siinä iso merkitys ja kokopanoa varmasti keskitetään sinne missä se on edullisempaa. Perustekniikkahan näissäkin on sama kuin noissa 'ykkösmerkeissäkin' ( huomaa molemmissa heittomerkit). Eikö tämä nyt ole täysin ymmärrettävääkin?
Taitaa ainakin vielä toistaiseksi Tsekki olla kustannuksiltaan selvästikn halvempi maa kuin Espanja. Nämäkin muuttuvat jatkuvasti.
Tätä menoahan Suomestakin taitaa tulla taas kustannusten houkutteleva maa kokoonpanotehtaille muutamien vuosien päästä :-). Uudessakaupungissahan on jo kokkoonpanotehdas....
No tämähän nyt on vain tämmöistä spekulointia ja arvelua. Niinkuin muutkin kirjoitukset. Kukapa muuhun pystyykään.... Mielipiteiden vaihtoa vartenhan tämä palsta onkin.
- toivotaannäin
koskee tehdastilauksia jotka tehty ennen 30.6.2016.
-Tuleeko Ateca mahdolliseksi tilata siihen mennessä??- Hyväjuttutuo
Koskee kaikkia malleja ja versioita. Nyt DSg,4x4, Tdi, Tsi, menee takuulla valmistajan piikkiin, vaikka eipä noista mikään ole sattunut omalle kohdalle huonona juttuna, mutta nyt ei satu ainakaan 3,5 vuoteen, kun tulee ajoa 27000km vuodessa.
- taksvärkkinaama
No Atecan hinnat julkaistaan maassamme touko-kesäkuun vaihteessa, ja samalla alkaa ennakkotilaus-mahdollisuus. Ekat autot saadaan livenä maahamme kuitenkin vasta syyskuussa. Nyt Saksassa Briteissä ja Espanjassa on jo ennakkohinnat, mutta täällä takapajulassa tullaan viiveellä kun isoissa maissa ajattelevat että ei tuolla kellään ole rahaakaan ostaa autoja...Periaatteessa siis 5 v. takuu ehtii Atecaankin jos vaan tilauksen/kaupat siitä tekee ennen 30.6.16...
- nääs
Takuut näkyy myös huoltoväleissä/hinnoissa.
- Tiäzä
Eipä näy,koska pitäisi näkyä myös huoltosopimushinnoissa->ei näy. Huoltoväli 30 000km, eli miten päädyit tuohon ajatukseen? Kateuksissasiko?
- totuuskomissio
Ei taida kauppa käydä ja surkeaa laatua yritetään paikata takuulla. Varmaan on takuuehdoissa jotain erikoisia pykäliä ja kalliit huollot - eikös näin sanottu korealaisista aina?
- seatisti
Todennäköisesti Ladan ohella viimeisin merkki, jonka ostaisin. Muutenkin huono maine, ja vielä kuuluu VW-konsernin tuotteisiin, joihin ei luotto palaa enää koskaan.
- näin.on
No, miksi täällä roikut? Luulis pysyvän kaukana, jos kommenttisi pitäis paikkansa...
- 45uuttaautoaonollut
Niin, en tiedä onko sanottu, mut must Hyundai Sonata 2,0CRDI oli ihan hyvä, nyt Seatteja jo useampia. Mikx joku pitäis olla huono, jos pitkä takuu?
Seatissa toi tarkoittaa 15tkm/v ajolla 3 huoltoa, jos ei itse teetätä välissä öljynvaihtoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832