Finnacta Oy kokemuksia

nellaaa15

Onko minkälainen paikka?

194

14368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaja

Kokemusta vain akoista, jotka soittivat mulle monta kertaa päivässä markkinointikiellosta huolimatta. Uhkaukset ahdistelusyytteestä sai vihdoin touhun loppumaan.

• hyväjeesjees

Kannattaako osallistua arvontaan jos olet markkinointikiellossa? Yritäisit itse hoitaa markkinointiyritystä ennen kuin aloitat valittamisen ilman syytä. Kilpailuissa kyllä lukee selkeästi, että osallistuja antaa oikeudet suora markkinointiin. Kannattaisi perehtyä enemmän, käyttää aika uusien töiden etsimiseen ja lakata valittamasta jos ei itse tiedä mihin on osallistunut! Finnacta on hyvä firma, sinun moisesi kitisijät pilaavat maineen.

-Matti

• kuunnellut.tarpeeksi

Paska paikka, joka hyötyy kesätyöntekijöistä, jotka ei ymmärrä työsopimuksia ja pitkäaikaistyöttömistä, joilla ei ole varaa valita. Palkkaa tulee joitain satasia kuukaudessa vaikka myisi kuinka paljon. Serkkuni oli tuolla töissä ja aikamoisia kauhutarinoita sai kuulla. Palkat kuulemma aina myöhässä ja peruutusten mukana lähti suuri osa tuloista. Välttäisin paikkaa kuin EBOLAaa.

• JaffaGarabin

Itse olin tuolla jokunen vuosi sitten lyhyen aikaa töissä. Täyttä kusetusbisnestä niin työntekijöiden kuin asiakkaidenkin näkökulmasta. Työntekijöille annetaan arvoa nolla ja luvatusta 1500e palkasta käteen jäi todellisuudessa keskimäärin 430e kuukaudesta. Ja olin toimiston tehokkaimpia myyjiä, muut luovuttivat jo ennen minua.

• Liisa_5665

Jaffa Garapin samanlaisia kokemuksia itselläni. En uskalla kenellekkään tuota Finaktaa suositella työpaikaksi. Törkeää toimintaa kokonaisuudessaan!

• NippariPalle

Pomollani on kuulemma kokemuksia yhteistyöstä aktan kanssa, kirosi koko paikan sopimuksineen alimpaan helvettiin. Jatkossa taidetaankin sitten olla vähän valikoivampia yhteistyökumppaneiden suhteen. Finnakta ainakin päätyi listalle _ei enää ikinä yhteistyötä näiden yritysten kanssa_ XD

• eikannatanoittenkanssam

on kokemuksia, kannattaa välttää jos haluaa rahaa tai hyvä työn

• Kipparikalle6969
        NippariPalle kirjoitti:

Pomollani on kuulemma kokemuksia yhteistyöstä aktan kanssa, kirosi koko paikan sopimuksineen alimpaan helvettiin. Jatkossa taidetaankin sitten olla vähän valikoivampia yhteistyökumppaneiden suhteen. Finnakta ainakin päätyi listalle _ei enää ikinä yhteistyötä näiden yritysten kanssa_ XD

Nippari nalle minua kiiinnostaa mikä oli pomosi tuote?

• samuli771

Mitä täällä kokemuksia lukee niin olleet huonoja:
      - provikkatyö ilman pohjapalkkaa
      - peruutukset vähennetään palkasta eli et tiedä mitä saat palkkaa eli palkkapäivänä saa jännittää mitä saat
      . työpaikkoja mol.fi sivulla 4 sivua avoinna olevia - ovi käy tiuhaan ja syykin selvä
      - firma joutunut turvautumaan epätoivoisiin tekoihin rekryssä... työttömiä on etsitty txt viestikampanjoilla ja harhaanjohtavilla sähköpostiviesteillä.

Firmat sivut ovat kälyiset amatöörimaiset. Myytävistä tuotteista puhuta mitään ja lähinnä itsekehua ammattitaidosta. Firmalle suoraan sp osoitetta ole, sekin eräs menee jonkun välityspostin kautta. Työhakemuslomake on yksi typerimmistä vaikkakin yksinkertainen "Kerro itsestäsi" lähetä viesti.

Finnacta harrastaa myös urheiluvarainhankintaa. "Urheilun unelma-arpa.". Saattaa olla melko ketkua hommaa kun arpoja myydään ilmeisesti kestona tuon ketjun mukaan:

http://kaksplus.fi/threads/unelma-arpa-myyjae-vedaetti-aeitiaeni.2459425/

"No en nyt sanois että noin toimii, olen itse nimittäin töissä kyseisellä firmalla, me saimme ennen myydä noita 3 x 30 e paketteja määräaikaisena, elikkä katkes automaattisesti siihen 3 pakettiin. Nyt ei enää saa myydä, meidän pitää nykyään myydä kaikki kestona, jotta vähempi ihminen saa sitä myös jatkossa. Toinen on, että meidän pitää tarjota asiakkaalle asiakaspalvelun puheinnumeroa, mihin soittamalla 2 min saadaan poikki. Ei se nyt ihan niinkään mee, pääset sen sijaan todellisuudessa väittelemään puhelinmyyjän kanssa, miksi ei enää. Sähköpostiin vastataan niin viivellä kuin mahdollista, jotta aikaraja umpeutuisi. "

Varmaan vedätys toimii niin että huijataan asiakas ottamaan arpa ja sitten tilauksen irtisanominen tehdään vaikeaksi. Sitä ihmettelen suuresti että isot urheilujärjestöt hyväksyy tällaisen hieman hmm.. epärehdin varainkeruun. Toki Finnactalle homma sopii kun ne ketkuja ovat. Sääliksi käy myyjiä jotka provikalla joutuvat huijaamaan ihmisiä.

Olisin kiinnostunut tietämään onko Finnactalla jotain oikeita kunnon tuotteita mitä myydään? Hyvä tuote myy aina.

• Höynäytetty

Kylläpä todella huijattiin, sanomalla puhelun lopuksi voinko laittaa arpapaketin tulemaan, mitään ei puhuttu, että paketti maksaa n. 30 euroa ja niitä tulee jatkossa vielä lisää halusitko vai et. Kysyin vielä kauppiaalta, tuleeko mukaan palautuskirjekuori jos en halua raaputtaa arpoja, hän vastasi että kyllä. Mutta mitään palautuskirjekuorta ei lähetyksessä ole, ainoastaan lasku. Periaatteessa tuen mielelläni urheilua, mutta kyllä nyt meni viimeisetkin halut osallistua millään lailla urheilun tukemiseen, näen tämän touhun asiakkaitten huijaamisena, en voinut kuvitellakaan, että jos annan luvan lähettää arpapaketin niin siitä aiheutuu jatkuva pakkotilaus vieläpä jatkuvana ja jos en maksa niin perintätoimistot kohta uhkaavat kirjeillään ja pakkomaksut lisääntyvät vielä lisää

• moiiiiiiiii

Kaikki finnactan myyntipuhelut nauhoitetaan ja voitte vaatia kuulemaan sinulle soitettu puhelu!

• 19plus4

alan huonoin palkkaus ja suuri vaihtuvuus

• MuijKerHauMANN

Hyviä kokemuksia: Ei ole.
        Huonoja kokemuksia: Kasa päin.

• Juujj
        MuijKerHauMANN kirjoitti:

Hyviä kokemuksia: Ei ole.
        Huonoja kokemuksia: Kasa päin.

En ihmettele, jos et yhdyssanojakaan osaa käyttää.

• NippariPalle
        Juujj kirjoitti:

En ihmettele, jos et yhdyssanojakaan osaa käyttää.

Yhdyssanat osaava henkilö on ylikoulutettu puhelinmyyjäksi. Vaikka sitä puhelinmyyjää sitten valheellisesti esimiesharjoittelijaksi tai urheiluvarainhankkijaksi kutsuisikin.

• toommimi

Järkyttävän huono duunipaikka. Puhelinmyynti ei ymmärrettävästi ole kaikkien juttu, mutta tuolla en pystynyt kuukautta pidempään tekemään duunia, vaikka muissa puhelinmyyntilafkoissa olenkin viihtynyt. Jäätävän paska palkka, suoranaista opiskelijoiden hyväksikäyttöä koko homma.

-Tommi

• Akseli_A91

Yhdyn tähän....

• IteoonFinnactalainen

Mä oon ite ollu helmikuusta asti Finnactalla töissä, oon tykänny erittäin paljon! Palkkaa on mulle tullu just sen verran ku on pitäny, kaikki hommat hoidetaan asiallisesti ja työilmapiiri on ehkä maailman paras😄 tää on varmaan mun muutamista työpaikoista ollu kaikista mukavin paikka työskennellä. Työkaverit on huippuja koska kusipäitä ei Finnactalle palkata, ja esimiehet on mukavia ja rentoja :) Mua ottaa päähän lukea näitä negatiivisia juttuja ko. firmasta, koska oma kokemus on ainaki tähän mennessä ollu pelkästää positiivinen. Jos myyntialalla ei pärjää eikä osaa tehä kauppaa niin tietysti se on firman vika eikä oma... Faktahan on se, että myyntiala on tosi haastava ja tosi pienestä prosentista täällä tuppisuisessa Suomessa siihen on. Ite oon tosi ylpee itestäni että oon oppinu tän homman hyvin ja teen tulosta hankalalla alalla. Pakko vielä mainita, että toi "paska palkka" nousee ajan mittaan kunhan jaksaa olla töissä, ja sen luulis motivoivan tekemään enemmän kauppaa ;)

• iideedeeguudee

^Finnactan markkinointivastaava taas vauhdissa, huijaamassa uusia kesätyöläisiä. Onnea yritykseen. Toista kertaa en teille töihin tule.

• SHITA
        IteoonFinnactalainen kirjoitti:

Mä oon ite ollu helmikuusta asti Finnactalla töissä, oon tykänny erittäin paljon! Palkkaa on mulle tullu just sen verran ku on pitäny, kaikki hommat hoidetaan asiallisesti ja työilmapiiri on ehkä maailman paras😄 tää on varmaan mun muutamista työpaikoista ollu kaikista mukavin paikka työskennellä. Työkaverit on huippuja koska kusipäitä ei Finnactalle palkata, ja esimiehet on mukavia ja rentoja :) Mua ottaa päähän lukea näitä negatiivisia juttuja ko. firmasta, koska oma kokemus on ainaki tähän mennessä ollu pelkästää positiivinen. Jos myyntialalla ei pärjää eikä osaa tehä kauppaa niin tietysti se on firman vika eikä oma... Faktahan on se, että myyntiala on tosi haastava ja tosi pienestä prosentista täällä tuppisuisessa Suomessa siihen on. Ite oon tosi ylpee itestäni että oon oppinu tän homman hyvin ja teen tulosta hankalalla alalla. Pakko vielä mainita, että toi "paska palkka" nousee ajan mittaan kunhan jaksaa olla töissä, ja sen luulis motivoivan tekemään enemmän kauppaa ;)

Ooot joo oikeassa tuossa, että kunhan jaksaa olla aamusta iltaan töissä ja vielä lauantaina, niin palkkataso on hyvä :D Mutta näin perheellisenä sitä haluaa, että jää muuhunkin aikaa kuin työhön! :D Ja Suomessa on se hyvä asia, että aina voi valita PASKAN ja jonkun muun väliltä :D Mä oton sen jonkun muun :D Olin paskassa reilu 10 kk ja se riitti! Olin myöskin Tiimipäällikkö ja alan PASKIN LIKSA! Provikka alalla en ole niin naurettavaa palkkaa saanut (10 vuoden kokemus)!!!!
        ÄLKÄÄ KUKAAN ALENTUKO, PLEASE!

• hölmöt
        IteoonFinnactalainen kirjoitti:

Kehtaattekin täällä mainostaa , haju tulee jo koneesta netin kautta nenukkaan
        Aika läpinäkyvää...heheheh

• En_toiste_menis
    • entinen.kaktalainen

vihoviiminen työpaikka mihin uudestaan menisin. ei tuonne ole mitään järkeä mennä töihin, kun palkat on mitä sattuu, työolot kurjat ja soittelet ihmisille jotka väittää ettei oo mihinkään kyselyyn osallistunu ja sanoo ettei heille saa soitella.

• paskapalkkalaki
      • myyntimies1234

voi nyt jo vittu, olin liian rehellinen kertoo 23 vuotias kundi...... BULLSHIT :D sen verran pakko sanoa että itse 8 vuosi menossa suoramyynnin parissa ja en ole ikinä joutunut valehtelemaan asiakkaalle ja kauppa käy. provikalla työskentelyssä on riskejä ja mahdollisuuksia, itse nuorena kundina alotin hommat ja edelleen teen tulospalkalla hommia, tykkään viihdyn ja pärjään.

1 Ajatus tähän: kukaan ei ole ns synnynnäinen myyjä, yksikään tuote ei myy itse itseään siellä on takana myyjä. mitä parempi myyjä ja tuote x työmäärä x kohdistettu yleisö kenelle kauppaa teet sitä enemmän myyntiä.

2 Kattokaas tämä idea myös, kaveri ei ole tehnyt yhtään päivää töitä saati myyntiä,
        puhutaan siintä että lähdetään harjottelemaan uutta ammattia, kuinka moni tekee 2500 e kk kun menee ammattikouluun opiskelemaan sähkäriksi?
        joo ei kukaan.... Myyntiä ei opeteta ei ole koulua mikä opettaa myymään, ei yhtään kirjaa, ei yhtään seminaaria tai koulutusta, näistä saa oppia mitä voi hyödyntää mutta kyllä se käy että teoria ja sitä kautta myynnin tekeminen käytännössä " harjoitellaan".. itse olin aivan pihvillä kun alotin hommat en tiennyt myynnistä mitään, hyvä esimies kuka opetti, vaati paljon töitä ja opetti pärjäämään. nämä kullan nuput ketä alalla nähnyt niin kyllä se aines on aika pehmeetä ja jos ekalla viikolla selkäranka katkeaa eikä ole valmis haastamaan itseään niin sitten myynti ei ole sinun paikkasi. älä edes kokeile jos odotat että työ on helppoa ja kauppa vaan käy... ei mene näin sinun tehtäväsi on myyjänä opiskella tuotteet, kysyä, ja toteuttaa.

3 Jos mä haluan opetella rakentamaan taloja ja perustaa yrityksen, hankin tietotaidon Koulusta, käytännön työstä ja viimeinen kaveri keneltä menen kysymään että onko homma fiksua on suomi 24 :D ja toisiksi viimeinen kaveri keneltä kyselen onko homma fiksua --> alalla epäonnistunut kaveri kuka on esim tehnyt konkurssin --> todennäköisesti kertoo kuinka paskaa ja mahdoton pärjätä kukaan ei pärjää kun mä en pärjännyt koska ei osata katsoa peiliin... syytellään muita. Kyllä mä meen kysymään sellaiselta kaverilta kuka on tehnyt miljoona omaisuuden hommalla että voiko kertoa miten hän onnistui ja onko vinkkejä....

OKEI JOS TULETTE MYYNTI ALALLE NIIN OLKAA VALMIINA KÄÄRIMÄÄN HIHAT HAASTAMAAN ITSENNE!!! TSEMPPIÄ KAIKILLE KEVÄÄSEEN!

• diipadiiii
        myyntimies1234 kirjoitti:

voi nyt jo vittu, olin liian rehellinen kertoo 23 vuotias kundi...... BULLSHIT :D sen verran pakko sanoa että itse 8 vuosi menossa suoramyynnin parissa ja en ole ikinä joutunut valehtelemaan asiakkaalle ja kauppa käy. provikalla työskentelyssä on riskejä ja mahdollisuuksia, itse nuorena kundina alotin hommat ja edelleen teen tulospalkalla hommia, tykkään viihdyn ja pärjään.

1 Ajatus tähän: kukaan ei ole ns synnynnäinen myyjä, yksikään tuote ei myy itse itseään siellä on takana myyjä. mitä parempi myyjä ja tuote x työmäärä x kohdistettu yleisö kenelle kauppaa teet sitä enemmän myyntiä.

2 Kattokaas tämä idea myös, kaveri ei ole tehnyt yhtään päivää töitä saati myyntiä,
        puhutaan siintä että lähdetään harjottelemaan uutta ammattia, kuinka moni tekee 2500 e kk kun menee ammattikouluun opiskelemaan sähkäriksi?
        joo ei kukaan.... Myyntiä ei opeteta ei ole koulua mikä opettaa myymään, ei yhtään kirjaa, ei yhtään seminaaria tai koulutusta, näistä saa oppia mitä voi hyödyntää mutta kyllä se käy että teoria ja sitä kautta myynnin tekeminen käytännössä " harjoitellaan".. itse olin aivan pihvillä kun alotin hommat en tiennyt myynnistä mitään, hyvä esimies kuka opetti, vaati paljon töitä ja opetti pärjäämään. nämä kullan nuput ketä alalla nähnyt niin kyllä se aines on aika pehmeetä ja jos ekalla viikolla selkäranka katkeaa eikä ole valmis haastamaan itseään niin sitten myynti ei ole sinun paikkasi. älä edes kokeile jos odotat että työ on helppoa ja kauppa vaan käy... ei mene näin sinun tehtäväsi on myyjänä opiskella tuotteet, kysyä, ja toteuttaa.

3 Jos mä haluan opetella rakentamaan taloja ja perustaa yrityksen, hankin tietotaidon Koulusta, käytännön työstä ja viimeinen kaveri keneltä menen kysymään että onko homma fiksua on suomi 24 :D ja toisiksi viimeinen kaveri keneltä kyselen onko homma fiksua --> alalla epäonnistunut kaveri kuka on esim tehnyt konkurssin --> todennäköisesti kertoo kuinka paskaa ja mahdoton pärjätä kukaan ei pärjää kun mä en pärjännyt koska ei osata katsoa peiliin... syytellään muita. Kyllä mä meen kysymään sellaiselta kaverilta kuka on tehnyt miljoona omaisuuden hommalla että voiko kertoa miten hän onnistui ja onko vinkkejä....

OKEI JOS TULETTE MYYNTI ALALLE NIIN OLKAA VALMIINA KÄÄRIMÄÄN HIHAT HAASTAMAAN ITSENNE!!! TSEMPPIÄ KAIKILLE KEVÄÄSEEN!

Itse yhdyn kirjoittajan kommentteihin noin 90 %, kyllä suomalaiset ovat hyvinvointi valtion takia suu auki odottamassa että jotain tulisi ilmaiseksi.. lampaita äidin oomme kaikki.... toivottavasti iskee superlama niin jengi rupeaa miettimään arvostaako työtä mitä tekee eikä pelleile.

• Ninnulise

Tuota Finnactan duuniahan ei voi työksi kutsua, käyttävät hyväksi niitä jotka eivät ole kuulleet miten tuolla toimitaan ja niitä joilla ei ole mitään muuta mahdollisuutta. Finnactalla ja suomalaisella hyvinvoinnilla ei ole mitään tekemistä, mielummin keräisin rahani jatkossa pullopanteista kuin palaisin tuonne duuniin. Onneksi sille ei ole enää tarvetta, hesen duunikin on oikea lottovoitto kun tuohon mestaan vertaa.

• Hallootahalloota
        Ninnulise kirjoitti:

Tuota Finnactan duuniahan ei voi työksi kutsua, käyttävät hyväksi niitä jotka eivät ole kuulleet miten tuolla toimitaan ja niitä joilla ei ole mitään muuta mahdollisuutta. Finnactalla ja suomalaisella hyvinvoinnilla ei ole mitään tekemistä, mielummin keräisin rahani jatkossa pullopanteista kuin palaisin tuonne duuniin. Onneksi sille ei ole enää tarvetta, hesen duunikin on oikea lottovoitto kun tuohon mestaan vertaa.

Oon ollu finnactalla vasta 2kk töissä ja sillonku sinne hain en tienny helvettiäkkään minkälaista siel on ja millaset palkat mut ne kerto kaiken tarkasti ja sen mukaan palkkaakin tullu ja yhteishenki on kyl hyvä siel, mutta mitäpä finnacta sille voi jos kaikki ei ole positiivisiä ja kilpailunhaluisia ja innokkaita myymään tuotetta :-)

• CHEETAHi
        Hallootahalloota kirjoitti:

Oon ollu finnactalla vasta 2kk töissä ja sillonku sinne hain en tienny helvettiäkkään minkälaista siel on ja millaset palkat mut ne kerto kaiken tarkasti ja sen mukaan palkkaakin tullu ja yhteishenki on kyl hyvä siel, mutta mitäpä finnacta sille voi jos kaikki ei ole positiivisiä ja kilpailunhaluisia ja innokkaita myymään tuotetta :-)

:D Tuota et taida itsekkään uskoa :D Vielä 2kk siellä itse olin... ja aika moni kesätyöntekijälle kolhati ja kovaa, kun ei palkkoja oltu käyty läpi.. Siis mallia.. ja se ei valitettavasti kuulu yrityksen tapoihin.. Ei se ole myyntipäällikön tai Tiimipäällikön vika, että näin paska homma! Jos voit niin juokse ja kovaa! Tai no jos orjana on kiva olla, en pakota! Minä en pysyisi enää sekuntiakaan!

• finkusetusoy
        myyntimies1234 kirjoitti:

eiköhän pelin henki tule aika selväksi kun lukee kommentteja....turha tulla finnaktalaisten tänne vielä valehtelemaan lisää, tiedoksi; ei onnistu...höpöhöpö höpöhöpöpöpöpöp , tyhmät

• 564116549496161

Hyvin tunnistaa finactan maineen pelastamista valheilla yrittävän tiiminvetäjän/pikkupomon viestit samoista virheistä ja hymiöspämmistä. :) Mahtaa olla kivaa huijata uutta matoa koukkuun kun vanhat työntekijät pakenevat ovet paukkuen. :D Ja hyvä kun jaksat yrittää. :)

• i_Lainarahalla__

Kesätöissä puhelinmyyjänähän tuolla olin. Tuntuu olevan joku trendi meneillään: eivät hae rehellisesti yhtään puhelinmyyjää vaan urheiluvarainhankkijoita, tiimin vetäjiä ja esimiehiä. Mikäli noihin hommiin tuonne haet niin kannattaa varautua että hommasi on puhelinmyyntiä ja palkka todella todella alhainen. Ihmettelen jos joku kykenee noilla rahoilla yli kesän jatkamaan samassa duunissa. Huhhuh mikä laitos.

• Yritäedes

Voitko äidin pieni pullanmuru käsittää että jos osaat myydä tai löytyy halua siihen etkä keskity valittamaan kuinka et onnistu ja kuinka lista on paskaa, luurit on rikki ja asiakkaatki laittaa luuria niin saattasit tajuta että tuolla sitä rahaa tahkotaan! Olen töissä ks. yrityksessä ja ensimmäisenä vajaana kuukautena tein 1100€ ja ensimmäisenä kokonaisena kuukautena tahkosin itselleni 2700€ tilin (ennen veroja). Miten tein sen? No olin valittamatta ja tein mitä käskettiin ja kuuntelin mitä opetettiin! Et voi valittaa jos olet itse luovuttaja. Asenteesi kertoo nimittäin jo pelkästään sen miksi et ole ks. yrityksessä töissä.

• JormakkaTurk

Liidit olivat niin heikkolaatuisia että vaikka myin noin 15 hengen toimistosta eniten ja palkka oli silti paskaa. Lopeta valheet ja uusien kesätyöntekijöiden huijaaminen. Finnactan palkoilla ei elä kukaan, ei edes toimiston paras myyjä.

• meisseliMies12
        Yritäedes kirjoitti:

Voitko äidin pieni pullanmuru käsittää että jos osaat myydä tai löytyy halua siihen etkä keskity valittamaan kuinka et onnistu ja kuinka lista on paskaa, luurit on rikki ja asiakkaatki laittaa luuria niin saattasit tajuta että tuolla sitä rahaa tahkotaan! Olen töissä ks. yrityksessä ja ensimmäisenä vajaana kuukautena tein 1100€ ja ensimmäisenä kokonaisena kuukautena tahkosin itselleni 2700€ tilin (ennen veroja). Miten tein sen? No olin valittamatta ja tein mitä käskettiin ja kuuntelin mitä opetettiin! Et voi valittaa jos olet itse luovuttaja. Asenteesi kertoo nimittäin jo pelkästään sen miksi et ole ks. yrityksessä töissä.

Ai että kun siellä Finnactan pomo lirkuttelee siirappisia ja lupailee mahtipontisia. Kertoo paljon firmasta.

• 546546512313213546

Tosi huono palkka ja kivikautiset työolot. Ei voittoa tossa arvassa.

• onetoone_glii

Ihan nappulakauppaa pyörittävät, tosi matalat provisiot ja tessiin ei kuuluta. Eli eihän tonne kannata mennä jos yhtään mitään muuta vaihtoehtoa on. Mielummin karenssit kun tuonne menis ja tuleekin halvemmaksi.

• paskanappa

Tuolta sain huonoimmat kokemukset mistään työpaikasta. Että semmonen lafka on kyseessä. Juokse jos vielä voit.

• Gunnar77

Oulun suunnalla paljon työpaikkailmoituksia: etsitään pomoja, esimiesharjoittelijaa jne. Ja kaikissa paikoissa lähdetään perus myynnillä liikkeellä ja jos tulokset hyviä niin noustaan ehkä ylöspäin organisaatiossa. Sinänsä huvittaa että kokemusta ei vaadita tehtävään. Ja toisaalta sanotaan leväperäisesti palkka 1500-1700e kk ja parempaankin pääsee. Usko joku tuota? Palkkausmalli on silti ilmoituksen mukaan "sop. mukaan".

Puhelinmyyntihomma muistuttaa paljon hurmoshenkistä verkostomarkkinointia. Luvataan kaikenlaista kivaa, voit päästä avomersun omistajaksi (Finnactan mainoksessa tälläista luvataan!) jne.

Mitä kommentteja täällä lukenut firmasta niin en tuota paikkaa kellekään suosittele. Hikistä provikkahommaa millä ei tule Suomessa taloudellsesti toimeen.

• eivoiluottaanoihin

ei todellakaan kukaan tienaa tuota 1500-1700 actalla, parhaimmat meidän toimistolla tienasi 600e!!

• gddfgdg

huhhei mitä menoa.

• sisäpiirintietoa

Oulun toimisto on uusin toimisto ja sinne halutaan vaan omistautuneita ihmisiä työskenteleen, että oon ite ihan myyjänä kyseisessä yrityksessä (en Oulussa, mutta meidän yrityksessä muut paikkakunnatkin tietää muitten toimipisteitten asioista) ja joka päivä on vähintään yks työhaastattelu ollu, että moni ihminen sinne kummiski haluaa ja varmaanki iha oikeista syistä :D ite oon myöskin viihtyny finnactalla hyvin, että myyminenhän on rankkaa hommaa. Ja kyllä sä itseasiassa sieltä voit avomersun saaha eli hommahan menee silleen että siellä on monia kilpailuja yrityksen sisällä ja tänä vuonna esim. Jotkut pääsevät Pariisiin matkalle kattomaan MM-kisoja ja viime vuonna voitti yksi hnklö voitti avomersun :-) ja siis meillähän paras myyjä teki 25 kauppaa päivässä (klo.9-4) ja sen kyseisen kk:den palkka oli 2400€ enne veroja :) tehtäviin ei kokemusta tarvita koska finnacta kouluttaa itse ihmiset työhön! Onhan tässäkin työssä huonoja puolia, että välillä tulee semmosta paskaa niskaan ihmisille keille soitamme vaikka meillehän on annettu tarkat ohjeet puheluihin ja miten hoitaa asiat emmekä saa valehella ja tilaus pitää aina toistaa asiakkaalle vaikkei se haluaisikaan! Että muistan vielä ekan päivän jolloin parin puhelun jälkeen sain tappouhkauksen :) mutta niin siis finnactan lehdet mitä ite oon myyny on oikiasti huomattavasti halvempiakin että ei senkään puolesta valehella:-)

• 455464565646464

Nimimerkki "sisäpiirintietoa" onko sattumaa, että tekstisi sisältää samoja muotoja kuin Actan perehdytysmateriaalit ja siältökin on aika sama? Samat valheet, sama kuvio. Avomersuhan taisi mennä toimarille eli yrityksen omistajalle, EI puhelinmyyjälle.

• OoO0o0oo
        sisäpiirintietoa kirjoitti:

Oulun toimisto on uusin toimisto ja sinne halutaan vaan omistautuneita ihmisiä työskenteleen, että oon ite ihan myyjänä kyseisessä yrityksessä (en Oulussa, mutta meidän yrityksessä muut paikkakunnatkin tietää muitten toimipisteitten asioista) ja joka päivä on vähintään yks työhaastattelu ollu, että moni ihminen sinne kummiski haluaa ja varmaanki iha oikeista syistä :D ite oon myöskin viihtyny finnactalla hyvin, että myyminenhän on rankkaa hommaa. Ja kyllä sä itseasiassa sieltä voit avomersun saaha eli hommahan menee silleen että siellä on monia kilpailuja yrityksen sisällä ja tänä vuonna esim. Jotkut pääsevät Pariisiin matkalle kattomaan MM-kisoja ja viime vuonna voitti yksi hnklö voitti avomersun :-) ja siis meillähän paras myyjä teki 25 kauppaa päivässä (klo.9-4) ja sen kyseisen kk:den palkka oli 2400€ enne veroja :) tehtäviin ei kokemusta tarvita koska finnacta kouluttaa itse ihmiset työhön! Onhan tässäkin työssä huonoja puolia, että välillä tulee semmosta paskaa niskaan ihmisille keille soitamme vaikka meillehän on annettu tarkat ohjeet puheluihin ja miten hoitaa asiat emmekä saa valehella ja tilaus pitää aina toistaa asiakkaalle vaikkei se haluaisikaan! Että muistan vielä ekan päivän jolloin parin puhelun jälkeen sain tappouhkauksen :) mutta niin siis finnactan lehdet mitä ite oon myyny on oikiasti huomattavasti halvempiakin että ei senkään puolesta valehella:-)

Niin hyvä yrityksen esimiesten imagon pelastuskampanja. Valheita, valheita, valheita. Totuus: toimiston korkeapalkkaisin vakkari sai kuukaudessa käteen tonnin. Tai olisi saanut ilman peruutuksia.

• Gunnar76

Kaltaisesi luuseri ei todellakaan voittaja jengissä pärjää!!
      Tulos koneet tienaavat paljon!!

• Köpi74

Soitin tuossa Tampereen myyntipäälikölle esimiespaikasta ja kukaan siellä ei vastannut. Ei edes ole takaisin soittanut, taidanpa jättää välistä tämän yrityksen.

Myyntitohtori Köpi

• myyntitykki12345

Itse aloittanut myyjänä aikanaan, tein myyntinäytöt ja etenin esimies akatemiaan, esimiehen tärkein tehtävä on kouluttaa myyjät tekemään tulosta ja tästä syystä yritys haluaa myynti näytöt, kovaa hommaa, ei sovi kaikille mutta todella hienoja palkintoja ja uranluonti mahdollisuuksia. matkakisaa, mersua..
      Jos haluat luoda uraa ja olet valmis antamaan myyntinäytöt, homma esimiehenä vapaata mutta töitä on todella paljon.
      Itse viihtynyt ja pärjännyt.
      Suosittelen kavereille ketkä eivät ole kellokorttikaulassa kulkijoita ja haluavat myydä.
      kävin muuten hetki sittten palkintomatkalla new yorkissa, omaa lompakkoa ei tosiaan reissulla tarvinnut oli kyllä siellä varsinkin sellainen fiilis että # lehtimyynti ei kannata
      ps lehti tilauksia myydään suomessa vuodessa reipas miljoona ja 90 % näistä tehdään puhelimitse..
      hauskaa kevättä kaikille!

• totuus.sattuu92

Taas haisee firman omat mainospiikit pahasti, itsekkin tuolla esimiesakatemiassa olin. Täysin keksitty juttu, kukaan esimiesharjoittelijoista ei lopulta esimiehen hommiin päässyt ja mitä näytöillä tarkoitetaan on että myyt ensin puolivuotta kymmeniä tilauksia päivässä nollatason soittolistalla. Puheet mersuista ja ulkomaan matkoista voi unohtaa, ei tuolla rikastumaa pääse, kusettavat vaan että ahneimmat saadaan paiskimaan työtä niskalimassa kun uskovat pääsevänsä pomoksi ja masseille. Totuus onkin sitten täysin toista.

• Täytyy liittyy tähän ketjuun syystä että joku reppana soitti mulle tästä puljusta ja googletin kun en ehtinyt vastaan...
        Jos 3 v aikana on tullu 1000 kommenttia puljusta ja niistä 85% negatiivisia ja suurin osa oli liksojen takia joista pienimmät 22€ kk niin luvattujen 1600€ helppoihin ansiohin verrattuna toi summa on ihan perse raiskaukseen verrattavissa. Ihan laittaa v.....aa niin paljo et voisin ottaa kokemuksen töistä siellä ja antaa palautteen sitten kun lupaukset ei pidä ja raiskareiden kohtelun tietää jokainen...

T. Putkarihörhö

• Hffgjjj

Täyttä paskaa. Joku firman kusettajista kirjoittelee näitä kehuja. Sairas kusipäää

• hahahahahrururu

Aikamoinen akatemia, kun kielioppitaso viestissä on "elämäm kolun ala aste"-tasoa.

• Myyjätär

Huono... Suurin osa jää reilusti alle 1000€ kuukaudessa, vain muutama kaikista toimistoista pääsee siihen luvattiin 1700€ . Johtajat kyllä ottavat yli 100000€ vuodessa itselleen...

• syöpaskaaluuseri

Kaksi sanaa:

1. Syö
      2. Paskaa

• jani214

jäätävän paska paikka

• 1920

Hyvä ilmapiiri tuolla on ainakin, alkuviikosta kävin haastattelussa

• yunglean

Olen työskennellyt jonkin verran Finnactalla, ja tein tällaisen yhteenvedon kokemuksistani. Niin pitkä postaus ettei mahtunut kommenttikenttään.

http://pastebin.com/xn594ewi

• yunglean

Huomasin pienen researchin jälkeen muutaman mielenkiintoisen yksityiskohdan.

https://www.anpdm.com/article/0/40/44435042764341584771/3691033

tl;dr: Kuluttaja-asiamies on vuonna 2015 todennut Finnactan myyntispiikin kuluttajansuojalain vastaiseksi, ja Finnacta on sitoutunut kuluttaja-asiamiehen vaatimuksiin keväällä 2016, eli toisin sanoen muuttamaan spiikin lain mukaiseksi.

http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/ratkaisut/arkisto/2016/kan-ratkaisut/menettely-puhelinmyynnissa/

Kuitenkin 10.05.2016 kilpailu- ja kuluttajavirasto on edelleen tulkinnut Finnactan myyntispiikin kuluttajansuojalain vastaiseksi useissa eri (epä)kohdissa.

Tässä voi oikeasti olla paskamyrskyn ainekset jos joku haluaa lähteä tästä viemään asiaa eteenpäin. Hieman vituttaa itseänikin, kun minullekin selitettiin, että olen kertonut kaikki tarvittavat asiat puhelun aikana vaikka totuus näyttää olevan eri.

• EntinenFinnactalainen

lopussa pasljastuikin että pastebin paska olikin finnactan oma mainospuhe

• kokemuksialöytyy

alan kaksi huonointa firmaa tällä hetkellä on tämä ja aaa palvelut

• EIFINNACTAA

Kuopion toimistoo en ainakaa kellekkään suosittele! Osaamattomat kaverit esimiehenä ja palkka vaikka joka päivä kymmenen kauppaa niin alle tonnin!! Ei helvetti. Nyt vaihoin parempaan firmaan ja ei tarvi myydä mitään turhia lehtiä.

• Kylmaistuutuola2700e

Paskapuhetta että olet tehny 10 kauppaa päivässä ja jäänyt alle 1000€/kk palkan :) voin myös sanoa ihan näin ks. yrityksessä työskentelevänä ja itseasiassa vielä kuopiossa olevana että yleensä ne huonot myyjät jotka tekevät työnsä vähä niin ja näin eivät myöskään pärjää sielä töissä ja tulevat itkemään sitten tänne kun tulee peruutukset ;)

• juueifinnactaa

No mikähä mies se sinä olet, keskimäärin kaupasta saa 50pts eli vajjaa neljä euroa. 10 kauppaa on 40€ x 21 työpäivää = 840e ja tästä perruutukset eli n. 15% = 714€ ja bonukset max. 100€ päälle. ja tuosta vielä verot veks.

Vieläkö mainostat kui hyvä paikka finnacta on?

• 12plus7

Millähän kaavalla kaupasta saa keskimäärin 50p?

• Faktatpöytään

Minimi pistemäärä jonka yhdestä kaupasta saa on 50pst, korkein määrä 140pst... Siihen voi vielä tuplakaupan tehdä eli joka kaupasta saa sen 50-190 pistettä! Ei siellä pärjää jos ei ole asennetta oppia työtä ja tekee sen huonosti... En sentään rupea Finnactaa kehumaan, mutta jospa nyt opettelet tekemään kauppaa ja tulet sitte takasin narisemaan :-) Tottahan se on et liian pieni palkka, tartteis pienen pohjapalkan tai isommat pisteytykset.

• Juho8811

Vaikka sais keskimäärin 80pts per kauppa eli 6€ nii onhan tuo silti tosi vähän ja 11€ maximit. Aika surkea palkkio yhestä kaupasta ja jos kerta vielä peruutukset otetaa huomioon nii huhheijjaa.

Meinasin mennä haastatteluun, mutta enpä taidakkaa :)

• Scj
        Juho8811 kirjoitti:

Vaikka sais keskimäärin 80pts per kauppa eli 6€ nii onhan tuo silti tosi vähän ja 11€ maximit. Aika surkea palkkio yhestä kaupasta ja jos kerta vielä peruutukset otetaa huomioon nii huhheijjaa.

Meinasin mennä haastatteluun, mutta enpä taidakkaa :)

Mut jos tekee sen 10 kauppaa päivässä vaikka 80p keskiarvolla niin kyllä sil 2k tekee kuussa. Oon ite ollu tuol nyt 4kk töissä ja hyvin pärjänny!

• jommax

80pts keskiarvol on 1260€. siitä peruutukset nii ei oo lähelläkää vaa veroje jälkee jää käteen alle tonni.

• Scj

80pts keskiarvolla 1400€ 500€ bonus = 1900€ lomakorvaus, = ~2k € laske uudestaa

• Sirpa5211

80pts = 6,4 x 10 = 64€ ja tämä kerrottuna 21 myyntipäivällä = 1344€ (21 myyntipäivää on keskimäärin kuussa)

1344€ ja tästä peruuutukset ja otetaan nyt vaikka pienellä peruutus % eli 12% = 1182€. Yleensä myyjällä on peruutus % yli 20%, joillaki ollu jopa 50%.

tuoho se hikinen bonus satku tai pari. ja tuosta verot vielä!!

joten eipä jää paljoo rahhaa kätteen.

Sjc taitaa olla joku toimiston pikkupomo.

• Sirpa5211
        Sirpa5211 kirjoitti:

80pts = 6,4 x 10 = 64€ ja tämä kerrottuna 21 myyntipäivällä = 1344€ (21 myyntipäivää on keskimäärin kuussa)

1344€ ja tästä peruuutukset ja otetaan nyt vaikka pienellä peruutus % eli 12% = 1182€. Yleensä myyjällä on peruutus % yli 20%, joillaki ollu jopa 50%.

tuoho se hikinen bonus satku tai pari. ja tuosta verot vielä!!

joten eipä jää paljoo rahhaa kätteen.

Sjc taitaa olla joku toimiston pikkupomo.

lisäksi yleisin kauppa on juuri 50pts kauppa.

• Uskohyvämies2
        Scj kirjoitti:

80pts keskiarvolla 1400€ 500€ bonus = 1900€ lomakorvaus, = ~2k € laske uudestaa

Maksavatko lomakorvauksen joka kuukausi tiliin, sehän on laitonta? Eihän tällöin kukaan lain silmissä ole ollut töissä esim. vuotta (jos nyt kukaan muutenkaan olisi!), jos koko ajan maksetaan ns. "ulos". Tuollahan firma saa säästöä, mutta lain mukaan noi ei saa toimia. SOITTAKAA NYT OIKEASTI JOHONKIN NI LOPPUU TOI!!!

• voinkertoa

Näyttäkää minulle tuosta firmasta myyjän palkkakuitti missä vuoden tulot ovat yli 20000 euroa. Ei löydy yhtäkään.

• Ooodd

Tämä yritys on pelkkää HUIJAUSTA! Sekä työntekijöiden että asiakkaiden.

• Kauppakäy

Millä perustelet tämän?

• Työnhakijana

Vierestä seurannut ku kaverit käy kääntymässä siellä. Viimeistään palkkapäivänä ovat pois lähteneet...

• Työnhakija17

Heinolaan haetaan myynnin esimiehiä tähän lafkaan. Onko porukalla kokemuksia miten palkkaavat suoraan esimieheksi?
      Myös oppisopimus paikkoja näkyy olevan eri kaupungeissa tyrkyllä. Ottavatko 18v tyyppejä pienempiin toimistoihin myyntipäällikön oppiin merkonomin tutkintoon? Tuo kertoisi työn olevan niin monipuolista, että kaikki tutkintoon kuuluvat näytöt pystyttävä toteuttamaan.. Toki isoa vastuuta esimiehille, mutta kiva mahdollisuus sinällään.

• Uskohyvämies

LOL! Sun pitää ensin myydä monta kuukautta, tehdä tietty määrä kauppoja, elää jollain 500 euron tilillä mitä maksavat HUIPPUmyynnistä ja sit kuulemma pääset keskustelemaan mahollisuudesta päästä esimieheks. Kokemusta on! Ei terve mikä puhallus! :D Tonne ei kukaan muuten hae töihin, tää on niiden ainut keino höynäyttää ihmisiä töihin. Rivissä istuu 3 myymässä ja kaikki on näitä tulevia esimiehiä. Öööö, kelle?? Toisillee??? Laittavat hakuja pikku paikakkunnille kuulemma sen takia, et saavat etämyyjiä ja helppoo kauppaa. Ei ne kaikkialle toimistoja avaa, haloo!

• Haastateltu

Juuri kävin haastattelussa ja totta puhut. Huijari firma ja pyysin korjaamaan hakemustaan että eivät haaskaa hakijoiden aikaa.

• Haastateltumyös

Sama täällä! On niin hienot lupaukset ja isot palkkaesimerkit ja muuta, mutta todellisuus on se, että toimisto on muuten tyhjä, mutta muutama kuolemaisillaan oleva myyjänraato laahustaa hakemaan kahvia, koska se on kuulemma ilmaista ja sitä saa juoda niin paljon kuin tahtoo. Myyjien palkat on sellaisia, että ei niillä kahvia kotiin ostetakaan! Kysyin yhdeltä (kokopäiväiseltä), että oliko kuukauden liksa minkä verran niin jotain 80 euroa. KYMPPEJÄ SIIS! Esimies (jos siis sillä nimellä häntä kutsuttakoon) oli ihan jostain toisesta ulottuvuudesta (ei positiivisella tavalla), on niin paljon kaikkea päällikköä että ja lisää haetaan. Minulle vielä työkkäristä kehoittivat hakemaan tänne, mutta aion kyllä tehdä selväksi etteivät suosittele tätä vitsiä enää kenellekään! Ymmärrän, jos joskus aikoinaan olisi tällainen mennyt läpi, mutta että tällä vuosituhannella! Kyllä kommentit puhuvat puolestaan!

• kjkljjljl

Toi noitten esimiesakatemia höpön löpö on vaan keino saada houkuteltua kunnianhimoisia myymään lehtiä puhelimitse.

• Ensuosittele

Provikka palkalla, joka naurettavan pieni. 100 pistettä = 8 € = Apu lisämyynti.....

Paska maku jäi suuhu vuakka olimma Kuapiossa..

Oulussa kuulemma paremmi hommat männöö..

• eimene

Kävin Oulussa haastattelussa. Siellä oli tyhjä toimisto...

• eieieieimene

Ja niitä lisämyyntejähän lipsautellaan asiakkaille, vaikkei asiasta olisi edes mainittu asiakkaalle! Kuulemma rukataan lisämyynti vaikkapa jonnekin kesälle ja asikas ei tässä vaiheessa edes muista, tilasiko vai ei, joten kuulemma ei haittaa. Tervehenkistä sanon minä! EI ihme että kuluttajavirasto syynää.

• ohhohhoh

Ohhoh :O

• kalakukkoloita

Tää on ihan vitsi koko paikka. Harmittaa, että hölmöyksissäni menin edes haastatteluun.

• Munpiikkiin

Olen ollut kyseisessä paikkassa vuoden ja hyvin on tullt liksaa. Jotkut päivät eivät anna myyntiä mutta silti, saan pohjapalkan.
      Eli te jotka haukutte firmaa nii..ette tiedä mitään meidän toimikuvasta

• Morjenstasunpiikkiin

Ei ole mitään OIKEAA pohjapalkkaa! Ja provikat on myös ihan maailman pienimmät! Eikun nyt tajusin, oletkin vetäjä. No sulla saattaa pieni pohja olla, oikeassa olet. Mutta nollapäivät ei kyllä kuulu tälläseen myyntiin!

• 564645646464313

Vai en tiedä mitään? Olen ollut siellä puoli vuotta TÖISSÄ! Huonoin kokemus työpaikasta urallani.

• Turhautunutenkeli83

Miten jaksoit ees puoli vuotta? Nostan hattua sulle! Ite katoin touhun ja n. puoli päivää omalla kohdallani realismia. Ja nyt turha tulla asenteesta kirjottelemaan, sitä on enemmän ku pienessä kylässä! Työhaastattelussa maalaillut palkkaKESKIARVIOT ja lupaukset ansiotasosta realisoituivat vain ekana päivänä niin vahvasti, laskin provikoita ja katsoin ympärilleni, tuskin kukaan tienaa yhtään mitään ja meni tosi pitkiä aikoja, että toimistolla edes joku sai kauppoja tehtyä. Herranpieksut jos oisin ilmottanut päivähoitomaksuihin nämä "meillä nyt ihan vähintään tienaat näin monta tuhatta euroa" arviot, niin lirissä olisin ollut.

• gwwf

Finnactan työilmoituksissa työnimeke on usein vähän tyyliin "iltavuorovastaava" tai "kevättyöntekijä", sillein ne vissiin yrittää houkutella etenkin nuoria sinne duuniin...

• fwwg

Kauheeta, kun ne "houkuttelee töihin"

Järkyttävä paikka! Kehtaavat tarjota töitä!!! Hyi.

• Turhautunutenkeli833

Vastaava, tiiminvetäjä, toimistopäällikkö, asiakasvastaava, iltavuorovastaava/aamuvuorovastaava jne. Siellä ne kaikki vastaavat sitten vastaavat toisistaan <3

• ittalw

Minä aloitin kesäloman alussa työt finnactalla eikä ole muuta kuin hyvää sanottavaa (: tuotteet menevät hyvin kaupaks kun oma asenne on kunnossa, meillä on siellä tosi motivoiva pomo ja huippu työ porukka! Näin siis jyväskylässä, varmaan on tässäkin yrityksessä eroja eri toimistojen välillä :/

• Mäolinsiellämyös

Ja ite siellä just lopetin, ku juttelin muutaman työkaverin kanssa! Oo tarkkana koska provikat on ihan tosi pienet siellä ja peruutuksia tulee jotenki ihan överisti! Jos osaat myydä ni mee toiseen firmaan, tienaat paljo enemmän!

• kandeekandee

kandee mennä buusterille :D :D :D

• EMyyjä

Oikein huvittaa miten paljon nämä actan pikkupomot jaksaa kirjoitella tänne aina positiivista propangandaa.

• Ettäsemmosta

Myönnän olevani yksi entinen pomo. Paska firma, mutta tulipahan opittua paljon.

• jokuvaanhki

Kuinka työntekijä voi varmentaa peruutukset?

• Huijattupuijattu

EI MITENKÄÄN! Sehän siinä just onkin! Voivat kyhätä vaikka mitä listaa "peruutuksista", niitähän tuolla satelee enemmän ku missään! taitaa mennä herrojen taskuun nekin rahat!

• MyyjäM

Missään muussa firmassa ei ole tuollaisia peruutusprosentteja eikä niitä oteta palkasta pois koska se ei ole myyjän vika jos joku peruu kaupan myöhemmin. Totuus on ettei niitä peruutuksia ole olemassakaan. "peruutus" on vain siivu palkastasi joka menee omistajien perstaskuun.

• öjÄPK
        MyyjäM kirjoitti:

Missään muussa firmassa ei ole tuollaisia peruutusprosentteja eikä niitä oteta palkasta pois koska se ei ole myyjän vika jos joku peruu kaupan myöhemmin. Totuus on ettei niitä peruutuksia ole olemassakaan. "peruutus" on vain siivu palkastasi joka menee omistajien perstaskuun.

on niitä itseasiassa. Esim Hyvät lehdet oyllä joka ikinen kuukausi myyjän palkasta vähennettiin nämä "peruutukset". Siellä jos kyseli vähän tarkemmin, pomot esittelivät jotain käsinkirjoitettuja monisteita

• hyi.hittto

Kuvottavaa ja vastenmielistä touhua koko puhelinterrorismi.

• Jormanderos
    • Vättäkäätätä

Jos haluatte saada laskunne maksettua niin välttäkää tätä puljua!

• Voihyvääpäivää

Aina tosta asenteesta jaksetaan jauhaa! Ja se on kyllä suoraan pomojen suusta! Tottakai se asenne vaikuttaa aina kaikkeen koko elämässä, mutta kyllä kauppojen saantiin yms vaikuttaa vähän muutki asiat! Finnacta loukkaa ihmisarvoa (myyjien ja asiakkaiden)! Hyvät liidit menee pomojen kavereille ja muut soitteleekin sitten semmoista "kuumaa liidii" missä asiakkaat vastas johonkin kyselyyn ehkä 3 vuotta sitten. En suosittele kelleen! Koita tossa nyt olla sillä kuuluisalla hyvällä asenteella ja oikeen ilosesti hymyillä asiakkaille ja kuunnella pomojen sitä.....*********

• Eitänne

Kävin esimies tason haastattelussa. Kukaan ei edes tiennyt että olen tulossa ja ajoin monta sataa kilometriä. Kun asiaa selviteltiin niin perus myyjän haastattelu hädissään siihen vedettiin. Pyysivät että olisin tullut uudestaan, jätin menemättä . Jäi tosi huono maku suuhun ja jälkeenpäin kun jutellut niin eipä kenelläkään ole hyvää sanottavaa. Pitäisin tätä viimeisenä vaihtoehtona, menisin mieluummin vaikka siivoamaan.

• Ex-accctaaaaahh

Meillä on käyny kans tollee kerran että joku oli tulossa esimies haastatteluu, pomo ei edes ollu toimistolla sillon ja me koitettii muiden kanssa sille seuraa pitää. Hyvän kuvan varmaan sai ei nimittäin näkyny enää sitä äijää :D

• eissssssaatana

Kertoo jotain työn tasosta, kun otsikkoon ei kehdata edes nimikettä laittaa vaan:

"TJ0? Ei opiskelupaikkaa? Välivuosi suunnitelmissa?, 5 paikkaa, Finnacta Oy, Vantaa, Kerava, Sipoo, Tuusula, Järvenpää, Kirkkonummi, Vantaa" -mol.fi

Totuudella eli "Puhelinmyyjä" ei kyllä saisi kovin montaa klikkausta. Jännästi myös itse ilmoituksessakaan ei mainita käytännön työtehtävistä mitään. Hyvin saa nuoria kusetettua paikalle, totuus paljastuu vasta töiden alettua. :D

• Jobo1

Kannataako mun tulla tikkurilan toimistoon töihin esimies paikka??

• pakilainders

Esimiespaikka on huijausta. Myyjiä houkutellaan lupaamalla urasaumoja ja hienoja nimikkeitä: henkilöstöpäälikkötrainee, esimieskokelas, tiiminjohtaja, urheiluvarainhankkija. Todellisuudessa kaikki tekevät samaa myyntiduunia, eikä palkkaan saa boonuksia nimikkeistä. Hommasi on puhelinmyyjä, esimiespaikka on porkkana, jota et todellisuudessa koskaan saa, vaikka myisit kuinka paljon!

• Jobi2

Kannataako keetokaa ny??

• Jobo3

Vittu tuunko töihin sanokaaa nyt vitun äkkii!!!!!!!!!

• Jobiiii

Mul oli äske kauhee yskä onks teil ollu se on perseestä , nii mä kysyin kannattaako mun tulla sinne töihin ? Söin äsken ite pari lettuu ja oli kyl hyvää , nyt on sit niin vitun tylsää et mietin mitä vittua mä teen ei oo rahaa ja vituttaa !!!! tienaaks siel teil ???

• Työtäpelkäämätönammattil

Nii mul on ollu yskä kerran

• Jobi10

Pitäs jaksaa tiskaa kauhee sotku ku paistoin eilen lettuja!

• Coboltti2

Mä tiskasin olinkäyttäny melkee kaikki astiat vittu mikä sotku oli ei vittu! Mä kelasin et jos paistaisin lettuja tänäänkin????! Katsotaan nyt mikä on tos illemmalla mieli, muutenkin perseestä kun finnacta on pelkkä perse firma hyi vittu!

• Finactan

Mä oon muuten asuu tikkurilassa oli ihan jees aikaa siin 90-luvulla sillon oli asiat kunnossa ja tunsin itseni voittajaksi no se oli sillon se !

• Lettumies1

Hei kaikki iloiset finnactalaiset Lettumies tarjoaa kaikille omat letut tulkaa ajoissa töihin lettumies odottaa!

• Strobe2

Söin äsken 4 lettua mansikkahillolla omi kuulkaa hyvää huhuhunam

• Lettuilija

Pitäskö tänää paistaa leettui??

• Arpajaiset2017

Myyvätkö vieläkin niitä Arpoja, joista ei voita mitään?

• Lettumies1Le2

Ei oo hilloa oisin muuten paistanu lettuja

• Finnacts

Duunarit mukavia, harmi että kaikkia viedään kuin pässiä narussa.

• Jaska666

Välttäkää viimeiseen asti. Firma on mennyt jyrkkää alamäkeä alaspäin jo pidemmän aikaa. Katsokaa tulostaulua niin huomaatte, että kukaan ei myy enää tässä firmassa yli 1000e palkalla!

• Linssiinviilattu

Mikä toi lettujuttu on? Ja suuret oli lupaukset palkasta "keskimäärin projektissa tienaat 3000-4000€/kk", ilmeisesti ei pidä siis paikkaansa? Tai siis ei tietenkään pidä, mitä näitä kommentteja lueskelin...

• Marlospans

Ei pidä lupaukset projektien palkoista ja myyntityön palkoista lainkaan paikkaansa. Teki mieli laittaa kannetta petoksesta menemään kun palkat alkoivat selvitä meidän toimiston väelle. En voi kyllä kenellekkään suositella tuonne töihin menemistä. Täysin huijattu olo.

• Linssiinviilattuu

Millä toimistolla olit?

• 54423413K

Hillojäbä taitaa olla kyseisen yrityksen listoilla oleva spämmibotti, joka koittaa hukuttaa asialliset postaukset ja kokemukset spämmivirtaan. Eipä olisi uuttaa noin likaisten taktiikkojen käyttö tuolle yritykselle. Kerrassaan likaista toimintaa.

• villegalle69

Naurettavinta on ,että finnacta on lopettanut monella paikkakunnalla, mutta silti www-sivuilla mainostaa olevansa siellä. Kai kaikilla järki toimii ja tajuavat kun toimistoja menee kiinni kuin sieniä sateella, että mitä tapahtuu! Omistajat kusee kaikkien muroihin kokoajan!

• Jannesie

Minkälaine tilanne kuopiossa? Kuulin et ei oo ku pari esimiestä vaa

• ex-finn

niin on kuultu, muuttivat uusiin tiloihinki vissiin hämyrimielessä ettei jengi tunnistais jo osotteesta että nyt kannattaa juosta ja lujaa

• Työtön17

Tampereelle haetaan myyntiassistenttia...onkohan tää uusi nimeke puhelinmyyjälle?! Mietin et haenko mut en taida hakee näiden viestien lukemisen jälkeen.

• Totuusfinnactasta

Toiminta sielä on ihan SAIRASTA. Sairaslomia ei suvaita, mutta jos kumminkin olet sairaslomalla niin ne tulee KOTOA HAKEMAAN töihin (kokemusta on)!! Sen lisäksi joudut vielä tekemään takasin ne tunnit mitä oot ollu pois vaikka palkkaus perustuu pelkkään provisioon eikä sairasajalta makseta palkkaa!!!!! Lisäksi ne PAKOTTAA KAIKKI LAUANTAINA TÖIHIN ja UHKAILEE POTKUILLA JOS EI TULE!! Toivottavasti menee nurin koko finnacta!!..

• kotikutoista

Jos haetaan kotoa töihin niin tuskin silloin oikeasti on ollut edes sairas.

• FinnactastaTositarinaa

Firman omistajat on firmassa ne pahimmat kusettajat. Monet päällikkötason porukasta on oikeesti osaavia kavereita, jotka on laitettu paskaan paikkaan ja omistajilta palautteena tulee vaan, että kaikille kenkää jos ei ala kauppa toimistoilla käymään. Samalla pakotetaan pistämään myyjät myymään tuotteita, joista myyjä saa pienimmät provikat. Myyjät tietysti lähtee menemään ja sitten meuhkataan siitä, kun ei toimisto ole täynnä myyjiä.

Kulissien takana asiat ei firman puolesta ole niin hyvin kun vaikuttaa. Loppukesästä firmalle haistatti v**ut 5 päällikkötason työntekijää, kun touhussa ei ollu mitään järkeä. Päälliköiden lähdön jälkeen omistajien ratkaisu oli pistää kokemattomia esimiesharjottelijoita vetämään tyhjentyneitä toimistoja ja AVATA KAKSI UUTTA TOIMISTOA!?!? Onneks tajusin häipyä ajoissa.

• laitaomajakoita

nää on taas näitä jotka tietää parhaiten...
        laita itse oma ja kokeile.

• Tämäontotta

Itseki myyjänä tuola olin, ja tämän voin allekirjoittaa.. toivottavasti nämä pääliköt löytää arvoisensa työpaikan. Tuota finnactaa en suosittele edes anopille.

• Clixclox
    • takkiniinniintyhjää

Allekirjoitan tuon! Opittua tuli paljon, osa hyviä asioita osa järkyttävän huonoja. Epäinhimilliset työolot, ******ua vaan päivästä toiseen "kaikille kenkää jos ei kauppaa tuu", tee näin tee näin!!!!tee 6-päivästä työviikkoa nälkäpalkalla ja kiitoksena selkäsaunaa sanallisesti. se oli moro...osaa muistelen lämmöllä osaa en morjesta! mutta niin, älkää hommiin tulko vaikka monia valitettavasti puhuinkin yli "urani" aikana.

• EntFinnactalainen

Kannattaa pysyä koko firmasta erossa!! Robotti hoitaa soittamiset, mutta listat ovat niin läpisoitettuja, että samalle asiakkaalle soitetaan jopa viisi kertaa saman päivän aikana ja vielä vaikka kauppa on jo tehty. Lisäksi pitäisi myydä mahdollisimman paljon Apu-lehteä mutta soittolistoilla on paljon asiakkaita, joilla on jo Apu-tilattuna sekä sellaisia, joilla ei ole enää luottokelpoisuutta A-lehdillä. Eli vaikka niille myy, niin ne eivät saa lehteä ja pisteet vähennetään sitten palkasta ennen palkanmaksua. Ja lisäksi kusettavat vielä palkassa. Maksetaan myytyjen pisteiden mukaan provikkaa ja pisteistä vähennetään tietysti peruutukset. Siinä sitten kusetetaan, kun vähennetään saman asiakkaan myynti useampaan kertaan (ensin asiakas peruuttanut, toisen kerran kun A-lehdilla ei luottoa eli sille ei olisi saanut myydä ja sitten vielä seuraavan kuukauden palkasta vielä, että asiakas muka taas perunut) eli 3 x vähennetään samoja pisteitä!! Vaikka asian huomaa ja huomauttaa siitä, niin ei siinä kukaan korvaa lotkauta. Paikan vetäjä istuu vaan koko päivän ja kuluttaa aikaa/käy tupaakalla tai juoksee omilla asioilla ja saa vielä myyjien myynnistä oman osuuden. Muissa telemarkkinointifirmoissa vetäjäkin osallistuu myyntiin siinä missä muut, varsinkin jos paikassa on töissä vain kaksi myyjää. Haastattelussa luvataan, että helposti pääsee 3500 bruttotuloihin ja tuotteita on myytävänä vaikka mitä mutta todellisuudessa myydään A-lehtien muutamaa lehteä ja tulot hipoo melkein 1000 pintaan, jos saa kymenkunta kauppaa per päivä. Sitten kun ei muulla tavalla saa enää työntekijöitä, niin ilmoitellaan paikallislehdessä, että avataan uusi toimipiste ja TE-keskuksessa on infotilaisuus ja kaikki infotilaisuuten osallistuvat saavat risteilylahjakortin (samaa lahjakorttia mitä tarjotaan lehden kylkiäisenä).

• Finnactamaailmankartalta

Näinpä. En usko että kovin kauaa pysyy pystyssä tämä firma... Kellään tietoa mihin voisi kannella kyseisen puljun toiminnasta? Lähinnä työntekijöiden kohtelusta siis?

• JanneHol91

Kamala työnjohto ja surkeat työöolot. Haastatteluissa luvattiin kuuta taivaalta ja kun nimi saatiin huijaamalla paperiin todellisuus paljastui. Suosittelen välttämään Finnactan kanssa asiointia niin työntekijänä kuin asiakkaana.

• Pysykääkaukana

VAROKAA TÄTÄ!!! palkoissa kusetetaan, ala-arvoiset työolot

• Keepout

ÄLKÄÄ MENKÖ TÖIHIN! Firman omistajjien palkka revitään sinun selkänahastasi!!! Peruutuksia vähennetään moninkertaisesti (samat asiakkaat, ei voi myydä, "joo jooo laita vaan menee"), tyhjiä penkkejä täynnä toimisto kun kaikki tajunnu häippästä. Itselle tuli liian myöhään vaan kaikki selville!!! Ei enää ikinä!

• Janneexacta

En suoraan sanottuna pysty käsittämään kuka vielä hakee tänne töihin! Jos joistain puhelinmyyntipaikoista kirjotetaan täällä ****aa, eikä kaikki aina pidä paikkaansa tai johtuu huonosta asenteesta (ihan ymmärrettävää), niin tästä firmasta kyllä kaikki on totisinta totta! allekirjoitan!

• Exfinnacta

Ihan vitusta koko touhu useemmaan vuoden Työskentelin ja edelleen Ihmettelen että miten tuo voi olla laillista miten tuolla toimitaan.

• Tuomo85111
      • mielen_kiintoista

Montako myyjää on sellaisia jotka ovat olleet enemmän kuin vuoden talossa? Ja monta myyjää on sellaista, jotka ovat ITSE lähteneet ennen vuoden työsuhteen täyttymistä? Tähän jos saa asiallisen vastauksen, niin kiitos!

• PK-seutuBoss

Hei! Itse olin tuolla töissä useamman vuoden esimiestehtävissä. 99,5% myyjistä lähtee juurikin itse ennen vuoden työsuhteen täyttymistä, kenkää tuolla ei anneta... Varmaan yks tuhannesta alottavasta viihtyy sen yli vuoden.

• Matematiks

Miettikää: Finnactalla on 12 toimistoa, joista 8 on tyhjänä, 2 pyörii tappiolla ja 2 omillaan. Liikevaihtoa vuonna 2016 vajaa 3 miljoonaa, ja julkisten verotietojen mukaan omistajat Timo Soikkeli ja Jarno Hartikainen molemmat tienanneet noin 200 000 euroa! Kun tuosta olemattomasta rahasta mitä tulee sisään, vähennetään tyhjien toimistojen vuokrat, kaikki muut kulut ja herrojen omat palkat, niin tarviiko ihmetellä jossei ole vara maksaa myyjille palkkaa??

• JenniJosefiina

Sssiiis mitä??!!! Eli kenellekään muulle ei makseta kuin omistajille??!! :D Sitähän tuo on, jos kerran kaikki lopettaa JOPA ESIMIEHET! Tarviiko hei kenenkään miettiä että kannattaako hakea töihin??? :)

• valehtelu

tuu töihi finnactalle , saat mersun ja 3000e käteen , työaika 4 tuntia päivässä poislukien kahvitunnit ja ruokatunti , niin ja tietysti 4 päiväne viikko
      Eiks kuulosta hyvältä?
      juu mie tuun ilmasiks töihi
      sie valehtelet
      sie alotit

• Etenemishaluinen

Esimiehiä haetaan kovasti ja kiinnostaisi tietää mitä heille maksavat? Miksi noin moni esimies lopetti samaan aikaan?

• jakkarissa

Esimieshaku tossa yrityksessä on kusetusta. Puhelinmyyjäksi jäät, yrittävät vain saada lisää puhelinmyyjiä lupailemalla että pääsee esimieheksi "ihan kohta" tai "parin kuukauden päästä viimeistään".
        Totuus: Et pääse. Ei päässyt meillä yksikään jolle niin oli luvattu.

• Exduunari

Paska. Vaikka myynti ok. Peruutukset vie voin leivän päältä. Suosittelen kyllä kavereille jotka haluaa tehdä työtä ajankuluksi.

• Antakaamunkaikkikestäää

Mainostavat mol:issa "lompakossasi on vielä tilaa parille saturaiselle niin laita vapaamuotoinen hakemus" HAHHAA! Ja kyseessä koko päiväisten ilmo! Ovatko vihdoin alkaneet puhua totta??!! Pari saturaista kuussa kokopäivätyöstä =D

• Tommiiiii

Hyvä paikka :) Pääsin esimies akatemian kautta hyvin hommiin, kun jaksoin tehdä myyntiä aikani, asenteella pärjää. Täällä suomi 24ssa vaan tuntuu, että jotkin työntekoa vieroksuvat luuserit vinkuvat. :-D

No ei näiltä pullamössöiltä voi paljoa odottaa, kun ei ole kuin lusikalla annettu. :) Mutta oikeasti Finnacta on tosi hyvä paikka kun tulee oikealla asenteella saa tuhansia euroja kuukaudessa. Itse tein ensimmäisenä kuukautena 3000€ ja toisena 3700€. Voitin lisäksi kellon, ulkomaanmatkan ja muita mukavia palkintoja. :) Ja pääsin puolessa vuodessa johto esimieheksi. :) Kannattaa koittaa, eikä uskoa yhtään mitä jotkin elämäntapa työttömät luuserit vinkuvat. :) On totta ettei puhelinmyynti ole kaikkien paikka. Mutta Finnacta on Suomen mittakaavassa puhelinmyynnin ehdoton huippupaikka. Tervetuloa mukaan innovatiiviseen ja voimakkaasti kasvavaan markkinointitiimiin, jos vaan rahkeet kestävät, etkä ole mammanpoika luuseri. (ks. ylläolevat vinkuJoosepit) :-D

-Tommi

• Myyjänretale

Varmaan nyt kaikki vähänkään potentiaaliset ylennetään esimiehiks/päälliköiks ku loppukesästä ja alkusyksystä lähti niin moni menemään🤣 olin ite ihan vaan myyjänä arpapuolella, kauppaa tuli 8-12 joka päivä mut peruutuksia tuli aina just sen verran että jäi pisteet tietyn bonusrajan alle. Esimiehen kanssa ihmeteltiin et miten voi olla mahollista niin useet peruutukset koska laatu mulla on aina ollu kunnossa. Paras palkka mun "uralla" oli 1160e. Toimari koitti vielä puhua mua pysymään edes osa-aikasena duunissa, mut koin parhaaks vaihtoehdoks lähteä menemään.

• yhdys-SanaErkki

Vinkuu kyllä teksti niin että taitaapi sittenkin olla vaan finnactan IsoKiho siellä kirjoittelemassa

• alfa_maketsu

Yliopiston mailiin kolahti mainos finnactan työpaikoista. Lupasivat 800 euroa 15 tunnin työpanoksesta. Onneksi löysin ensin tämän ketjun. Eipä tarvitse näiden kokemusten lukemisen jälkeen edes harkita tuonne menemistä. Kaveritkin naureskelivat kun lukivat kokemuksia kyseisen yrityksen toiminnasta.

• alfa_maketsu

Hups, tuli typo tuossa, siis 15 tunnin viikkotyöpanoksella. Ihan noin hurjia eivät lupaa.

• KalleHortn

Kannattaa mennä tuonne töihin ainoastaan jos saa sovittua pohjapalkan ilman sitä pientä printtiä eli pohjapalkan käytännössä poistavia ehtoja. Muussa tapauksessa ei missään nimessä kannata, arvioitu palkkataso on ihan eri kuin mitä todellisuudessa maksavat, vaikka olisit hyvä myyjä ja tekisit pitkää päivää. Arvioitu palkka oli kaikilla jotain kahden tonnin luokkaa. Todellisuudessa harvat saivat edes puolta arviosta.

Terveisin kusetukseen kyllästynyt

• Haenko

Onko mitään tessiä, eli työehtosopimusta?? Aktiivimalliin taitaa sellaisen tarvita?

• Alfaomegaaa

Hae ihmeessä, jos haluat olla 1-2kk töissä jonka jälkeen sinulle paljastuu, että todellinen liksasi meni omistajien taskuun ja sinä sait ehkä 85 euroa!

• NRAtelevisi

Toi oli elämäni kurjin työ. Huonoa oli niin palkkaus, työolot kuin johdon osaaminenkin. Suorastaan hävetti valehdella vanhoille ihmisille ja yrittää tyrkyttää samalla kun radio huutaa toiseen korvaan ja pomo toiseen. Ei kiitti,
      mulle riitti,
      acta on paska,
      huijarieliitti.

• Myyntimiesmynttinen2008

Hei,

Telemarkkinointi alan asiantuntijat ja pettyneet työntekijä kirjoittajat.

A) Telemarkkinointi alan palkkaus on suunnitelu provisio pohjaiseksi, jossa otetaan huomioon peruutukset.

B) Palkkaus on yleisesti todella selkeä. Myydyistä tuotteista saat provision, johon on myös yksinkertainen laskenta kaava. Tämä opetetaan ja lasketaan työntekijöiden kanssa käsikädessä.

(tähän väliin kerron suoraan että suomalaisilla on käsitys että tehdystä työstä sovitaa palkka, eikä niin että tehdystä suoritteesta maksetaan A,B,C tai D:n suuruinen korvaus). 

C) Mikäli nuorisolle, omille lapsille tai aikuisille suomalaisille työnhakijoille on luvattu jotain, mitä eivät ole kokeneet saaneet. voitteko lähettää työsopimuksen nähtäväksi, jotta kertomanne pitää paikkaansa?

Tiesittkö että verkko kirjoittamisestakin voi saada kunnialoukkauksen, mikäli kirjoittamanne aihe ei pidä paikkaansa. 

Kirjoitan tämän siksi että olen itse menestyvä ja ammattimyyjä, joka on myynyt aivan samoja tuotteita mutta 15-40 kappaletta päivälle. Tämä alkoi yli 10 vuotta sitten ja silloin sain juuri ja juuri tuon 10 kauppaa päivään, mutta tykkään työstäni ja siitä että voin työskennellä yrityksessä jopa seuraavat 10 vuotta, enkä vaihtaa työtä kuin kenkiä riippuen vuoden ajasta.

Minun mielestäni suomalaisilta puuttuu ammattiylpeys ja selkeä näkemys mitä on sitoutuminen työhön, jotta tavoittaa ansaitun palkan.  Suomalaiset nuoret ja työttömät ovat liian hyvässä asemassa nähdäkseen, mitä heistä voisi tulla tälläisen työn oppimilla työkaluilla ,työllä ja työn antamilla koulutuksilla. Ei kukaan nykypäivänä pääse koulutuksen ajattelemaan ''ihanne ammattiin'' istumaan tietyn kuukausi ansion kautta vaan joutuu tekemään siihen työtä, jotta opiskelllun työn oppii myös käytännössä.

Haluan avata alalle tuleville silmiä siitä, mitä ala voi tarjota, lukematta vauva.fi tai suomi24.fi huonojen kokemuksien kirjoituksia. Jokaisella alalla on hyvää, sekä huonoa.  Me haluamme auttaa nuoria, opiskelijoita, työttömiä, työharjoittelijoita ja vahuksia, sekä työllistää heitä jatkuvasti.

Toivotan kaikille ketkä tulevat Finnacta Oylle nykyään töihin että palkkaus malli mikä sinulle luvataan toteutuu ja se sinusta kiinni miten paljon haluat palkkaa lunastaa myyntityöllä.

PS. Kirjoitettu 7.3.2018 / Suomi / Finland

• VASTAPPER

Noniin, avaanpa hieman itsekkin omia kokemuksiani. Hienoa että ilmoittauduit niin saatiin samalla vahvistus mistä ylempänä tulleet hieman "valheellisen positiiviselta" kuulostavat palautteet ovat peräisin.

Tiesitkö että valheellisen tiedon antaminen työntekijälle sopimusneuvotteluissa on petos? Hieman suurempi juttu kuin mielikuvituksellinen yrityskunnianloukkaus. Siitä voisi saada potkut telemarkkinointiliitosta, jos sen jäseneksi olisi joskus päässyt.

Ihan turha jauhaa alan yleisistä käytänteistä ja provisiopohjista, myynnin ja markkinoinnin kokemusta kun on takana useammasta firmasta 5v. Mistään muusta kuin teistä (finakta) minulla ei ole pahaa sanottavaa.

PS Tosi hieno veto uhkailla palautetta antaneita oikeusjutuilla, eiköhän siinä kohtaa viimeistään käynyt selväksi minkälainen yritys on kyseessä? Onnea tuleviin koitoksiinne, erityisesti kaikille joukkoonne erehtyneille.

• incredibleskaksi

Myyntimiesmynttinen2008 on ylempänä selkeästi Finnactan toimintaa valheillaan puolustellut palkallinen kusettajasetä. Onnea ja menestystä Aktalle, tulee olemaan kivinen tie kun kaikki tietävät temppunne ja sen kuinka epärehellisiä olette. Toivottavasti entiset työntekijänne ja asiakkaanne jatkavat totuuden kertomista.

• Vainyksimielipideactasta

Pakko kommentoida itsekin, vaikka yleensä vain lueskelen mitä actasta täällä kirjotellaan.
      Myyntimiesmynttinen2008, se varmasti on kaikille selvää, että jos maksetaan pelkkää provisiopalkkaa, niin jokainen ymmärtää että se provisio perustuu vain omaan myyntiin. Actalla myyjät saavat pelkän provision (joka ikävä kyllä on surkea, ja bonusjärjestelmä pisteisiin nähden korkea) ja esimiehillä on pohja provisio. Mutta se, että pakit kun saapuvat, niin ei vaan ole mahdollista tiettyjen tuotteiden kohdalla että ensin pakit ovat käytännössä olemattomat ja yhtäkkiä pakit onkin juuri tiettyjen henkilöiden kohdalla aivan järkyttävissä lukemissa. Esimerkiksi, JOS esimies on edennyt kyseisessä firmassa siten, miten annetaan ymmärtää, että jokainen aloittaa myyjän pallilta (mikä tämäkään ei kaikkien kohdalla pidä paikkaansa, koska joillekkin toimistoille on tarvittu nopeasti vetäjä kun edellinen on lähtenyt kävelemään), niin kyseinen esimies takuulla tietää pohjapalkkansa edellyttämät pisteet ja osaa laskea siihen sen pakkivaran päälle jotta pohjapalkkansa saa. MUTTA, joskus on mm käynyt niin, että yhtäkkiä" pakit onkin vaan nousseet aivan järkyttävästi", ja pohjapalkka jää sen takia saamatta.

Ja se, että osa esimiehistä kertoo olevansa myynnin superammattilaisia.... Miten omatunto antaa sanoa noin jos ei ole kyseisessä firmassakaan saanut koko "uransa" aikana omaa kauppaa tehtyä kuin alle kymmenen kauppaa??? Näitäkin heppuja on tullut tavattua...

Osa toki ovat tehneet kauppaa hyvinkin, en siis sano että kukaan actan esimiehistä ei olisi myynnin ammattilaisia, minut esimerkiksi on kouluttanut henkilö, josta voin sanoa että oli oikeasti myynnin ammattilainen. Mutta osa actan vetäjistä on haalittu "paremman puutteessa ja kiireellä"

Herää myös kysymys, että jos yritys on niin rehellinen kuin kerrotaan, jos palkka on niin hyvä kuin kerrotaan ja jos siellä on niin loistava työilmapiiri ja muuta, niin MIKSI PORUKKA EI SITTEN VIIHDY SIELLÄ TÖISSÄ??? Kaikkihan haluavat unelmaduunin, missä on hyvä palkka, joustavat työajat ja rehellinen työnantaja, eikö?

Asia ei todellakaan ole se mitä myyjille toitotetaan että hyvät myyjät eivät tänne kirjoittele ja huonot myyjät kirjottelee ja syyttää yritystä kun ei osannut tehdä kauppaa! Olen tuolla työskennellyt, ja täytyy sanoa, että itseäni sen enempää kehumatta, hoidin työni hyvin ja tein kauppaa sun muuta, mutta minun ainakin oli pakko etsiä toinen työpaikka tasan sen takia, että actalla ei silti tienaa yhtikäs mitään. Ja tiedän sieltä myyjiä, jotka olivat innokkaita, heillä oli hyvä asenne, ja tekivät kauppaakin, mutta kun saivat tilinauhan käteensä, niin kummasti he vaan irtisanoivat itsensä.

Miten onkin niin että kun tilipäivä koitti actalla, niin siitä yleensä seurasi jostain kumman syystä irtisanoutumisien vyyhti.... Jos olivat töissä edes siihen asti kun saivat ekan "kunnon tilinsä".

En toki halua mustamaalata actaa kokonaan, itse tapasin siellä aivan loistavia tyyppejä ja mukavia ihmisiä. Ikävä kyllä tuttavuudet jäivät yleensä kovin lyhyiksi koska siellä ei viihdytä yleensä töissä kovin kauaa.

Itse kuuluin niihin, joka halusi uskoa viimeiseen asti että kyllä tämä tästä viellä muuttuu, mutta lopulta oli vaan lähdettävä jos ei halunnut munia talouttaan,

Itsekin uskoin pitkään sen mitä minulle sanottiin, ja mitä minun piti saada muut uskomaan. Mutta onneksi heräsin minäkin todellisuuteen, ja muutamia asioita tutkittuani, soimasin itseänikin että kuinka tyhmä olinkaan kun uskoin kaiken sen sonnan mitä syötettiin.

Jokainen tekee omat valintansa ja menee töihin sinne minne haluaa, mutta jos ei halua oppia kaikkea kantapään kautta, niin kannattaa selvittää vähän enemmän taustoja, oppii sitä vähemmilläkin menetyksillä ja pettymyksillä.

Eikä sekään ole niin, että ei kannata uskoa mitään mitä tänne kirjoitellaan. Ei niin moni entinen työntekijä ole vaan niin paska myyjä, että siksi täällä kirjoittelisi.

Mutta toivotan onnea niille, jotka jaksavat viellä uskoa actan touhuihin ja ylistää sitä firmaa. Ja onnea myös heille, jotka ovat tulleet siitä kuplasta pihalle. Kyllä tekeville töitä riittää, ja hyvistä myyjistä on pulaa lähes joka puolella, ei acta ole se ainoa paikka. Toki actalle kannattaa hakea töihin jos ei halua uskoa mitä siitä, siellä työskennelleet kirjoittavat. Jos haluaa kaivaa sen kuoppansa itse.

Mutta lykkyä pyttyyn kaikille ja mukavaa syksyä. :)

• asdasdadas

Kiva kuulla totuutta. Mukavaa syksyä!

• entinen_actalainen

Paskin palkka koko alalla?

Niska limassa ja hyvällä asenteella keskiverto myyjä saa just ja just 700 euroa.

• Myyntimiesmynttinen02

Ihan sama mikä myynti firma otetaan ei kukaan maksa peruuntuneista kaupoista rahaa, konkurssin tekee sellainen yhtiö, sekä ihan sama minkä yhtiön otatte , jokaisesta löytyy / - kirjoitettavaa.

Näin se vaan menee. Ihminen valitsee seuraavan työn ja huomaa siitä samat ongelmat edessä eri asioissa. Nykyään harvemmin ollaan samassa työssä 20 vuotta varsinkaan telemarkkinointi yrityksissä.

Hyvä koulutus ponnahdus mahdollisuus nuorille opettelemaan perus puhelinmyynnin alkeet.

Siitä sitten vaikka yritys myynnin puolelle! Lykkö tykköön vaan kaikille!

• piupaupox

Ihan sama mikä myynti firma otetaan ei kukaan maksa peruuntuneista kaupoista rahaa, konkurssin tekee sellainen yhtiö, sekä ihan sama minkä yhtiön otatte , jokaisesta löytyy / - kirjoitettavaa.

Puhut paskaa.

Firma missä olen töissä niin peruutukset maksetaan. Miksi ne maksetaan. No siksi että meidän asiakkaamme maksaa tuntiveloitusta.

Kohta 2v ollu talossa vaihtuvuus 10% luokkaa. Se on yrityksestä kiinni miten ovat saanett myytyä itsensä asiakkaalle. Tämä tilanne on jos on ainoastaan komissiopohjainen palkkio myös myynti firmalle tuntivelotus taas tekee asiasta aikapaljon erinlaista :)

• uteliaskauppanainen

Mikä firman nimi, vois laittaa hakemusta?

• piupaupox
        uteliaskauppanainen kirjoitti:

Mikä firman nimi, vois laittaa hakemusta?

Riippuu tietenki missä asut että oks toimistoa siel :P

• Paskapaikka.enmenistois

"Ihan sama mikä myynti firma otetaan ei kukaan maksa peruuntuneista kaupoista rahaa, konkurssin tekee sellainen yhtiö, sekä ihan sama minkä yhtiön otatte , jokaisesta löytyy / - kirjoitettavaa."

Kaikki muut firmat ovat maksaneet. Ja miksi peruuntuneista ei saanut listaa nähtäväksi? Ja miksi peruuntuneita kauppoja ilmaantui yllättävän usein silloin kun meinasi bonuksille päästä?

Kyllä monista yrityksistä on plussaa ja miinusta, Finacta on siihen poikkeus, siitä on melkein vain miinusta.

• Jaskavaan

Niinpä niin. Tämä firma se jaksaa vielä porskuttaa. Ihme kun ihmiset eivät oikeasti usko mitä lukevat!

• TotuusPaljastuu
    • LiisaBBP

Näköjään kaikki saavat niin paljon palkkaa että ehtivät kirjoitella yhdestä yrityksestä?

Onko noin pahasti jäänyt hampaan koloon kun sinä et pärjännyt työssä ja kaveri teki paremmin?

Jokaisessa yrityksessä on & - merkit.

Täytyy myös myöntää että paskaa businesta on myydä tuotteita jotka peruuntuu ja saada siitä rahaa? Minä en palkkais ketää teitä kirjoittajia edes töihin...

Hankkikaa elämä ensin...

• piupaupox

Niinno en tee vkl töitä et kyllä kerkeää. Vai saaks niin vähän palkkaa et painat viikonloputki. Oon iha tyytyväinen tähä 3 - 4k käteen jäävään osaan ;)

• piupaupox

Ilmeisesti et ihan älyttömästi tiedä tästä bisneksestä muutenkaan.

Täytyy myös myöntää että paskaa businesta on myydä tuotteita jotka peruuntuu ja saada siitä rahaa? Minä en palkkais ketää teitä kirjoittajia edes töihin...

Mites jos esim Liittymiä tai Sähköä myydään ja asiakas ottaakin mutta tuleekin omalta firmalta 14pv harkinta aikana halvempi tarjous ja asiakas ottaakin sen. Minusta siitä ei pidä myyjää rankaista ;)

• totuuttakasvoille

On totta että jokaisessa yrityksessä on & - merkit.
        Finnactassa saldo vaan tuntuu olevan puhtaasti miinusta. Kusetetaan palkatessa, kusetetaan sopimusta tehtäessä, kusetetaan palkkaa maksettaessa, kusetetaan asiakkaita, kaikessa kusetetaan ja päälle huudetaan. Oli niin hyvät työolot, että traumat seuraavat vieläkin.

• valehtelija
        piupaupox kirjoitti:

Niinno en tee vkl töitä et kyllä kerkeää. Vai saaks niin vähän palkkaa et painat viikonloputki. Oon iha tyytyväinen tähä 3 - 4k käteen jäävään osaan ;)

Erään firman markkinointivastaava tunnetusti käy kirjoittelemassa näille foorumeille uusien hakijoiden kusettamiseksi. Usein kusettaa tehdyn työn määrästä ja ansioista. Onneksi helppo tunnistaa kirjoitustyylin ja hymiöiden perusteella. Olet halveksuttava ihminen, kun valehtelet nuorille. Tuolla firmassa parhaat tienaavat noin kahdeksansataa kuussa täysillä tunneilla.

• Jannevaan

Aivan mahtava työpaikka nykyyään!

Kaikki eivät sovellu myyntialalle!

• TommiSyvör

Myyntialalla vuosia toimineena lienee todettava, että kaikista myyntialan paikoista huonoimmat ja lähes ainoat huonot kokemukset on Finnacta Oysta. En voi suositella kenellekkään.

• Jaakkos6838

Nyt kun kesätöitä katsotte niin ehdottomasti välttäkää tätä firmaa. Voivat valehdella minkä ehtivät, mutta nopeasti totuuden huomaatte!

• Anonyymi

Suosittelen välttämään sekä yhteistyökumppanina että työnantajana.

• Anonyymi

>Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Varmasti hyvä työpaikka kun pitää omien työntekijöiden kokemuksia sensuroida. Missään muussa ketjussa en ole vastaaviin sensuurimääriin törmännyt.

Itse en tämän perusteella menisi tuonne töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Varmasti hyvä työpaikka kun pitää omien työntekijöiden kokemuksia sensuroida. Missään muussa ketjussa en ole vastaaviin sensuurimääriin törmännyt.

Itse en tämän perusteella menisi tuonne töihin.

Sama toiminta jatkuu nykyään nimellä Fabros Group Oy.
        Samaa kusetusta edelleen.

• Anonyymi

Vaihtanut nimen. Nykyisin nimellä Fabros Group tai Fabros mutta toiminta ihan samaa paskaa ja työntekijöiden kusettamista.

• Anonyymi

Saadaankohan tästä mahdollisesti jatkoa finnactan ja fabros groupin menestystarinalle?https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/doonyfi/32840653

• Anonyymi

Näköjään konkkaan mennyt Finnacta on nykyinen Doony.
      Olen töissä Doonylla ja aivan huijausta on!! Sama meininki siis kuin Finnactalla, kiertäkää Doony kaukaa. Olen menettänyt pari kuukautta aikaa tuolla, palkat ovat myöhässä, ja palkka on joku 1-2 € tunnilta! Olen ihan järkyttynyt Doonyn toimintaan. Doonyn edeltäjien nimet taitaa olla Finnacta ja Fabros, jotka menneet konkkaan. Täältä voi lukea Doonysta ja huonot kokemukset siellä jatkuu vuonna 2024, yritys vaan vaihtanut nimeä konkurssien takia : https://keskustelu.suomi24.fi/t/16158776/fabros-group

• Anonyymi

Mulle me jätti Finnactalta aikoinaan palkan maksamatta, tein ihan hyvää tulosta mutta muutaman viikon jälkeen homma alkoi haisemaan niin otin loparit. Oon kyllä ihmetellyt et miten noita huijareita ei oo vieläkään laitettu liiketoimintakieltoon.
        Hae ehdottomasti kustantajalle töihin myymään lehtiä, työt pystyy kans tekemään etänä ja TES:iä noudetataan eikä tarvii pelätä et palkat jää saamatta.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      16
      2128
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2068
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1377
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1176
    5. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      145
      1170
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1143
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      886
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      172
      858
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      834
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      59