Viimeisen 15 vuoden aikana Aasia on tuottanut todella surkeasti. Eihän seuraavat 15 vuotta voi olla yhtä huonoja, kyllähän nousun on pakko alkaa?!
Katso itse miten Seligsonin Aasia indeksirahasto on 15 vuoden aikana muille indeksirahastoille pärjännyt. Surkeasti mutta nousun on pakko alkaa. Ostaa ja unohtaa, 10-15 vuoden kuluttua salkun arvo on 2-3 kertaistunut?!
http://seligson.fi/suomi/rahastot/FundValues_FI.html
Kaikki rahat Aasiaan?
8
279
Vastaukset
- Morningstaaar
Japanin väestö ikääntyy hurjalla vauhdilla ja parhaat nousut on nähty. Ko. rahaston pitäisi vähentää Japanin osuutta VAHVASTI ja jättää vain parhaat yhtiöt (esim. Toyota) sieltä, ennen kuin lähtisin mukaan. Ottaisin tuota korkeintaan pikkusummilla mukaan.
- Aasiassa.tulevaisuus
Niin että Aasia-rahasto tuottaa seuraavatkin 15 vuotta huonosti? Et satu tietämään että Suomenkin väestö ikääntyy kovaa vauhtia, syntyvyys on todella alhainen ja ihmiset elää entistä pidempään. Sittenhän Suomeenkaan ei kannata sijoittaa?
- Hyvä.sijoitus
Kannattaa laittaa kaikki rahat Aasiaan!
- 2020
Seligson ei ole ainoa vaihtoehto. Ottaisin rahaston, joka sijoittaa kehittyvään Aasiaan, mm. Vietnam, Intia ja Filippiinit mukaan. Koreaa, Japania ja Taiwania vähemmälle.
- Aasiassa.tulevaisuus
Mikä Aasia-rahasto on viimeisen 15 vuoden aikana pärjännyt paremmin kuin Seligsonin Aasia rahasto?
- Vakuusvaje
Aasiassa.tulevaisuus kirjoitti:
Mikä Aasia-rahasto on viimeisen 15 vuoden aikana pärjännyt paremmin kuin Seligsonin Aasia rahasto?
Tuo on huono kysymys, joka ei hyödytä asiassa vähääkään. Oikein olisi kysyä, mikä Aasia-rahasto pärjää _seuraavat_ 15 vuotta parhaiten. Siihen vastaaminen tosin on varsin vaikeaa vielä pitkään.
Kannattaa myös vertailla esimerkiksi Japanin talouden menestystä 1970-luvulla ja 2000-luvulla. Hyvästä ei aina seuraa parempi.
- ETF-sijoittaja
Ostakaa etf:iä. Esim. Nordnetillä kuukausisäästö ilman palkkiota. Löytyy niin Japania kuin Kauko-Itää ilman Japania. Hajautusta tulee itsestään vähintään riittävästi.
- Kannattaa.hajauttaa
Ei Aasian kannata kaikkia rahoja laittaa. Seligsonin indeksirahastot ovat hyvä vaihtoehto. Jakaisin rahat kolmeen yhtä suureen osaan ja sijoittaisin ne Aasian, Euroopan ja Pohjois-Amerikan indeksirahastoihin. Varmasti 15 vuodessa tuotto on parempi kuin pankkitilillä nollakorolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916