ymmärrän häntä, painon kanssa on niin vaikeeta, jos ongelma on olemassa, geeneissä lihomistaipumus.
Raakel Lignell lihonut takaisin
143
2370
Vastaukset
Huomasin saman.
On se vaan tuo alko niin sala-kavalaa.
H.Tai voihan se olla syynä joku huonosti toimiva rauhanen.
Tai nais-hormoni :)
Onneksi ei kuitenkaan pala vero-rahat.
Olen ennenkin huonauttanut että radiossa on se ääni.
Telkkarissa ulko-näkö.
H.hunksz kirjoitti:
Tai voihan se olla syynä joku huonosti toimiva rauhanen.
Telkkarissa ulko-näkö.
H....huomauttanut...
H.- Hunksille
hunksz kirjoitti:
Tai voihan se olla syynä joku huonosti toimiva rauhanen.
Telkkarissa ulko-näkö.
H.Olet siis yhden asian ihminen.
Harmittaa Rakelin puolesta.
Aika harvoin runsas painonpudotus on pysyvää.
Hän on itse kertonut joskus haastattelussa että oli vaikeaa lopettaa viinin naukkailu.
Minä haluaisin naukkailla enemmän, ei oikein maistu, kunhan kesällä aletaan lämmittää ulkosaunaa voi olla että viinikin maistuu paremmin.
Muutama lasillinen viiniä kerran viikossa ei lihota, enemmän lihottaa vaikka jäätelö jota olen saunailtana nautiskellut.Harmillista ettei pystynyt pitämään kurissa, taitaa olla elämäntyylikysymys. Ei kukaan jaksa jatkuvaa kuntoilurääkkiä.
Mitä suuhunsa laittaa on tärkeintä, pitää vaan karsia turhat pois.
Syömiset ja juomiset. Alkoholista saa kamalasti kaloreita.- Ruoan-laatu-ja-liikunta
Kyllä syöminen vaikuttaa enemmän kuin liikunta, vaikka molemmat ovat tärkeitä.
- Jäpätystä
Ei siihen mikään kuntoilu auta,jos kuitenkin syö ja juo enemmän ,kuin kuluttaa,Se o jämpti niin.Eri tarina on sairaudet ,mihin syöminen ja juominen ei vaikuta,mutta epäilempä ,että vaikuttaa sairauksiinkin,mitä suuhunsa pistää.
- Riittävästiuntamyös
Ymmärtämättä täysin mitä epäselvä "jäpätyksen" ilmaisu tarkoittaa, selvennän kuitenkin: millään muulla ei ole terveyden kannalta niin isoa vaikutusta kuin sillä mitä suustasi alas mätät. Jos elimistösi ei saa tarvittavia ravintoaineita, jotka ovat sen rakennusaineet, niin ennemmin tai myöhemmin se sairastuu, enemmän tai vähemmän.
"Kuntoilu" eli liikkuminen on miltei yhtä tärkeä aihe elimistölle ja sen kaikille paikoille, esim. nivelille niitten liikkuvuuden takia jotta ne eivät jämähdä ja myös aineenvaihdunta toimii tehokkaammin kun pitää huolta säännöllisesti toistuvasta liikunnasta. Puhumattakaan verenkierrosta, sillä sydän tarvitsee rasitusta jaksaakseen loppuunsa asti ja rasittamaton pumppu lopettaa toimintansa jo ennen aikojaan.
- henrjii
Onneksi Sara La Fountain laittoi hyvää ruokaa, tai sen täytyi olla kun äänteli niin aistikkasti sitä syödessään
Rakel on ollut lonkkaleikkauksessa viime syksynä, toipuminen vie kauan. Ei ihme jos painoa on vähän tullut lisää.
- Mumsmumss
Painoa tullut VÄHÄN lisää?? Tuo oli kai vitsi.
- ent.siivoojaparka
Mumsmumss kirjoitti:
Painoa tullut VÄHÄN lisää?? Tuo oli kai vitsi.
Mikä teitä oikein hänen painossaan riepoo?
Tuskin teitä pyydetään häntä kantamaan missään vaiheessa. - Anonyymi
Höpöhöpö, lonkkaleikkauksesta on hänellä aikaa ja siitä toipuminen ei lihota, jos ei syö tavallista enemmän.
- Anonyymi
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Mikä teitä oikein hänen painossaan riepoo?
Tuskin teitä pyydetään häntä kantamaan missään vaiheessa.Hän ITSE tuo painoaan jatkuvasti esille, erityisesti kun on laihduttanut.
- fsdgdh
Vain hyvin hitaasti tehdyllä painonpudotuksella on mahdollista laihtua suhteellisen pysyvästi. Silloinkin pitää keskittyä kohtuulliseen syömiseen, liikunta on hyväksi, mutta ei juuri laihduta, ja jos ei jaksakaan liikkua tai vammautuu, niin käy huonosti.
- ent.siivoojaparka
Kyllä teitä luuviuluja nyt niin näkyy harmittavan toisten läskit, kun itse kamppailette suu mutturalla painonne kanssa ja tarkkailette vaakaanne.
Oli muuten tosi hyvää tuo likan eilen tekemä omenapiirakka. Siihen kun valutin runsaasti makeaa vaniljakastiketta päälle, niin mums mums. En jaksanut kaikkea syödä loppuun iltapalaksi. Tässä pitkin päivää sitten makustellut syödä siitä loput.
Herkullista suklaakakkua on vielä melkein pannullinen tuossa tähteenä, mutta ei oikein arvaa ahtaa menemään, kun lähden kohta teatteriin. Vähän tukalaa istua siellä tiukoissa farkuissa, jos on oikein maha pakrollaan. Pistelempä sen sitten menemään iltamyöhällä ennen nukkumaan menoa.- tonnikeijuna.minnäi
Osta isommat ja löysemmät housut niin kakkua mahtuu reilummin ;))
Piikkilankojen takana olivat hyvin laihoja. En syytä ketään itselläni on kiloja liikaa, mutta elän vain kerran ja se on minun elämäni. En tarvitse neuvoja vaan käytän kerran saatuja lääkkeitä joita kertaan.
- sekinsyynä
lapamatokin piti solakkana joskus vuosikymmeniä sitten
- jojoilua
Luin jostain, että keho pitää "ihannepainonaan" aina suurinta saavutettua painoa. Eli jos joskus laihdutkin 20 kiloa, keho viestittää aivoille, että energiaa pitäisi saada lisää, ja pian painatkin taas saman verran. Voi hyvinkin pitää paikkansa, kun katsoo tätä ihmisten jojoilua painonsa kanssa. Itse en ihan periaatteesta ole koskaan ollut laihiksella. Painan muutaman kilon yli ihannepainon, mutta paino pysyy samana ja kunto on hyvä. Miksipä siis murehtia?
- ent.siivoojaparka
Olen sitten saavuttanut tähän astisen ihannepainoni.
- Herkkumaa
Oli painoa tullut paljon lisää jo ennen leikkausta Rakelille.
Siinähän se just on, että laihdutuksen jälkeen on ihan yhtä vaikeaa pysyä saavutetussa painossa kuin itse laihduttaminen on.Suurin osa pudotetuista kiloista tulee useimmiten takaisin ja vielä korkojen kera.
Siksipä nykyisin ei enää suositella laihdutuskuureja, vaan syömisen hallintaa.Tätä on jauhettu jo pitempään.
Alat siis heti syömään ja elämään sillälailla kun esim tuollaisen laihdutuskuurin jälkeen pitäisi syödä, monipuolista, terveellistä normaalia ruokaa kohtuu annoksina, säännöllisin n kolmen tunnin välein. Herkkuja vain juhlatilanteissa. Paino tippuu tosi hitaasti, mutta pysyvästi.
Kuulostaa helpolta, mutta elämäntapoja on äärimmäisen vaikea muuttaa, niin helppoa palata entiseen tuttuun ja turvalliseen. - Carmiina
Minusta on ärsyttävää että kaikki pitävät oikeutenaan ottaa kantaa kanssaihmisten ylipainoon, eikä yleensä mitenkään hyväntahtoiseen sävyyn.
Telkkarin ylilihavien ihmisten äkkilaihdutus-rääkkiohjelmat ovat kauhistus.- kauniitjarohkeat
Kyllä saa Rakelia nyt vähän moittia, koska hän pääsi laihtumisen myötä telkkariin. Ei olis tossa kunnossa päässyt.
Carmiinalle.
Jaan harmistuksesi ihan satasella , kun likka kuoli ja sen jälkeen näin velipuoleni ensikerran .
Ei se osaa ottanut mut oikein ilosesti huomautti ,sä oot pikkasen lihonu.
Aika lähellä oli ettei läski tummunut.
- Laiskuusjalepsuusseon
Se on merkki aidosta tyhmyydestä jos aikuinen sivistynyt ihminen viitsii narrata itseään ja sanoa että lihavuus on kiinni geeneistä.
- roletaari
Yksilöllisiä eroja laardin kertymisessä on. Painon kontrollointi ei ole mahdotonta kenellekään jos se ei liity sairauteen tai johonkin lääkitykseen.
Toiset eivät kontrollointia tarvitse, toisille se on vaikeampaa.
Parhaita asiantuntijoita ovat luonnostaan laihat läpipaskurit. Joissakin sentään alkaa yli 5-kymppisenä näkyä jatkuva, runsas rasvaisen ja sokerisen mässyttäminen ja kaljoittelu. Heillekin tulee vain kellikkamaha. - Raivolaiha
Joo tulee sitä mahaa vaikka olis kuinka laiha. Kauhee läskimakkara vyötäröllä, 165 cm/54 kg ikä 65.Jumppaan ja kuntoilen mm.
Ei ole mitään itsensä pettämistä, että lihavuus tai laihuus on geeneistä kiinni.Tottakai se on, siis osaltaan. - Vääräsyy
"Läskimakkara" vyötäröllä 54 kiloisella ei tarkoita että on lihava mutta on aika metka juttu jos jumppaa ja kuntoilee.
Geenejä on turha syyttää jos ihminen ei osaa, tiedä, tahdo, pysty, kykene ... syömään oikein, liikkumaan säännöllisesti ja nukkumaankin riittävästi. Ts. elämäntapavalinnat ovat väärät jos läskiä kertyy.
Laiskuus, viitsimättömyys mukavuudenhalu ... ovat silloin voittaneet, siksi on laiskanpulskeita plösöjä, jotka kehtaavat syyttää geenejä omasta koostaan jotta ei vain tarvitsisi ajatella asiaa oikein päin.
- flegmaatti
Karppaus vai täys atkins? Raakel harrasti ensin mainittua ainakin oman kuvauksensa mukaan.
Pudotin itse aikanaan atkinsilla 6:ssa viikossa 16kg josta 2kg tuli takaisin totutellessani jälleen syömään. Seurasin ketosia liuskoilla jotka kertoivat heti alkuun, ettei suuhun sovi laittaa mitään hiilaripitoista yhtään. Ei edes tomaattia. Hyytelöitymisrakeilla pidin suoleni toiminnassa.
Paino pysyi -1kg tarkkudella vuosikausia samassa mutta uusi koitos alkoi vuoden verran tupakoinnin lopettamiseni jälkeen. Sen hoidin tavallisella sekaravinnolla. Pääosassa oli perinteinen tieto jo ennen karppausta, nopeat hiilarit pois. Tehosi vaikka en käyttänytkään hienoa nimeä.
Nyt on tilanne ollut surkea jo useamman vuoden. Paino tippuu kilon vuosivauhtia. - SibboJordikka
Ruakkelin pitäs nussia enempi ! Jossei Nigge jaksa nussii tarpeeksi kannattaa ottaa Sipoo avuksi...
- Normipaino
Ärsyttää stereotyyppinen ajattelu, että lihavat ihmiset ovat laiskoja fleguja,mukavuudenhaluisia, jotka laiskanpulskeina löhövät sohvalla.
Geneettinen ja sosiaalinen perimä, sekä elämäntilanne, tavat ja tottumukset esim vaikuttavat lihomiseen.Samoin itsekuri, joillakin sitä on enemmän, joillakin vähemmän.
Ei siis soimata lihavia.- Tulimieleen
Juuri näillä telkkarin laihdutusohjelmilla ja median laihdutushehkutuksilla altistetaan nuoret tytöt syömähäiriöille, anorexialle, bulimialle ym.
- Psykoterapeutitar
Varsinkin, kun tulos on plus miinus nolla!
- Itsekuriavoikasvattaa
Meikääkin ärsyttää vimmatusti yli satakiloiset, jotka ikäännyttyään joutuvat osastolle hoidettaviksi ja jotka eivät enää pysty eivätkä kykene selviytymään itse omasta liikkumisestaan.
Lihavuus ei haittaisi mitään muuten, mutta se vie terveyden. Nuori lihava jaksaa vielä, mutta iäkäs lihava ei enää mitään, jopa liikkumisesta tulee päivän suurin koitos eikä liikuta kuitenkaan kauemmas kuin wessaan tai 'ämpärille' vuoteen viereen. Siksi ei kannata olla lihava nuorenakaan.
Kaikki dieetit, olivat ne minkä nimisiä tahansa, ovat huuhaata joilla saattaa saada painon alenemaan hetkeksi. Oikeat ja hyvät elämäntapavalinnat takaavat normaalipainon, liikkuvuuden ja terveysen paremmin ja pysyvämmin. - vm43
Itsekuriavoikasvattaa kirjoitti:
Meikääkin ärsyttää vimmatusti yli satakiloiset, jotka ikäännyttyään joutuvat osastolle hoidettaviksi ja jotka eivät enää pysty eivätkä kykene selviytymään itse omasta liikkumisestaan.
Lihavuus ei haittaisi mitään muuten, mutta se vie terveyden. Nuori lihava jaksaa vielä, mutta iäkäs lihava ei enää mitään, jopa liikkumisesta tulee päivän suurin koitos eikä liikuta kuitenkaan kauemmas kuin wessaan tai 'ämpärille' vuoteen viereen. Siksi ei kannata olla lihava nuorenakaan.
Kaikki dieetit, olivat ne minkä nimisiä tahansa, ovat huuhaata joilla saattaa saada painon alenemaan hetkeksi. Oikeat ja hyvät elämäntapavalinnat takaavat normaalipainon, liikkuvuuden ja terveysen paremmin ja pysyvämmin.Kuka on lihava? Kuka on normaalipainoinen? 172cm, 88kg, 72v mies?
- Vyötärönympärysmitta
Kyllä siitä asiasta on ihan muutkin normit kuin silmillä havaitseminen.
- vm43
Vyötärönympärysmitta kirjoitti:
Kyllä siitä asiasta on ihan muutkin normit kuin silmillä havaitseminen.
Kerro mitkä ovat yksilökohtaiset, objektiiviset normit!
- Mulleriittääomani
Miksi? Jos sua kiinnostaa niin ota selville ihan itse.
- vm43
Mulleriittääomani kirjoitti:
Miksi? Jos sua kiinnostaa niin ota selville ihan itse.
Kuule! Mä arvelen tietäväni jossakin määrin mutta palstan fanaatikkojen tietämisen tasoa hieman epäilen. Olisi todella syytä miettiä asiaa hieman analyyttisemmin!
- Hah-hah-haaa
Peilistä näkee eli voi tehrä aika hyvän analyyttisen arvion. Jokainen itsestään.
- Realisminhitusta
Itsekuriavoikasvattaa kirjoitti:
Kaikki dieetit, olivat ne minkä nimisiä tahansa, ovat huuhaata joilla saattaa saada painon alenemaan hetkeksi. Oikeat ja hyvät elämäntapavalinnat takaavat normaalipainon, liikkuvuuden ja terveysen paremmin ja pysyvämmin.Juuri alkuviikolla asiantuntijalääkäri totesi telkkarissa, että iäkkäiden on terveellistä olla jopa ylipainoisia.
Rakelilla on lihavan ihmisen geenit eikä niistä laihduttamallakaan pääse. Kerran turvonneet rasvasolut hakeutuvat aina takaisin isoon kokoon.
Lonkkaleikkaus ei ole mikään pikku juttu ja vaati varmasti veronsa tässäkin. - Hutkitaan_ei_tutkita
Pikkuinen ylipaino on aivan eri asia kuin yli satakiloisuus. Jos lääkäri on tarkoittanut että saa olla 100 kilon painoinen, niin lienee ollut valelääkäri.
Hmmm ... tai no: olen kyllä lääkäreistä ihan yleisesti sitä mieltä, että mitä ne tekevät sillä vuosien koulutuksella kun työssään eivät kuitenkaan tee mitään muuta kuin jakavat pillereitä. Joka vaivaan ja valitukseen nappi usein ilman minkäänlaista tutkimusta ja selvitystä, mikä on se OIKEA vika, vaiva eli syy, miksi ihminen kipuaa.
- olenihanhyvä
Kaikkein pahimpia ovat ihmiset jotka haukkuvat lihavien painoa. Kai jokainen haluaisi olla hoikka, ei se usein ole tahallista. Joku tiukkahuulinen luuviulu on kauhistus lähimmäisilleen, on nenä pitkänä nuuskimassa muiden syömistä
- Normaalikeskiverto
En usko että 150 - 200 kiloinen haluaa olla hoikka. Sen kokoiseksi itse itsensä järjestänyt on tehnyt sen no. tahallaan. Siksi sitä voi ja saa paheksua, siltikin vaikka 'tahallisuuden' syy saattaa olla 'pikkuinen' napsahdus korvan väliss'.
Miten ihmisestä tulee "pahin" jos hän ymmärtää asiain terveysvaikutukset ja -haitat? Onko läski joka ei ymmärrä, jotenkin parempi? "Luuviulu" on saman asian toisin päin käännetty versio, ei yhtään sen kummempi.
- Miesnäkökulma
Vanhemmat naiset ovat paljon kauniimpia hieman pyöreinä kuin luuviuluina.Laihat ovat paljon ryppyisempiä ja ohutihoisempia,ja tosiaan kyttäävät pulskempien syömisiä otsa kurtussa.
- Samaakaliperia
Onhan Marion Rungillakin tuota massaa.Miten paljon mahtaa syödäkään?
- TuuliViiriyllä
Lukekaa" Raxun" remppa, kirja josta palstan naiset saavat neuvoa kuntoiluun ja ennenkaikkea ruokailuun. Ja jos Katri kiinnostaa, niin Jyrki Hämäläisen kirja antaa uteliaille paljoooon tietoa.
- siilimuori3
Onko fiksua retostella täällä ihmisiä nimellä varsinkin kun itse kirjoittaa nimettömänä?
- Siistiä
Ei täällä niin fiksuja kirjoitella, mutta kohtuullisen siististi kuitenkin. Menkääpä huviksenne katsomaan matkailusivulle ja siellä Kanariansaaret-saitille miten siellä revitellään Kanarialla tapahtunutta talon romahtamista.
- Julkut
Jos ihminen hakeutuu julkisuuden henkilöksi, täytyy hänen hyväksyä sen seuraukset, eli että puhutaan julkisuudessa nimellä. Sitähän julkkikset juuri haluavatkin
- siilimuori3
Julkut kirjoitti:
Jos ihminen hakeutuu julkisuuden henkilöksi, täytyy hänen hyväksyä sen seuraukset, eli että puhutaan julkisuudessa nimellä. Sitähän julkkikset juuri haluavatkin
Juu mut eikös kuitenkin ole joku inhimillisyyden raja miten puhutaan varsinkin kun itse kirjoittaa anonyymisti. Minusta epäreilua kohdettä kohtaan. Jos omalla nimellä kirjoittaa ja tulee rehdisti esiin, se on toinen juttu.
- Anonyymi
siilimuori3 kirjoitti:
Juu mut eikös kuitenkin ole joku inhimillisyyden raja miten puhutaan varsinkin kun itse kirjoittaa anonyymisti. Minusta epäreilua kohdettä kohtaan. Jos omalla nimellä kirjoittaa ja tulee rehdisti esiin, se on toinen juttu.
Läskisyys sumentaa aivotkin, kuten ike totesi.
- XXXL_
Jos syö jotain lääkettä joka lihottaa. Esim. Zyprexa voi lihottaa kymmeniä kiloja. Epätasapainossa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta voi myös lihottaa.
"XXXL_"
En usko lihan syntyvän lääkkeestä.
Liha syntyy siitä mitä ruokaa syö.
Etenkin, miten paljon syö.
H.Jotkut lääkkeet aiheuttavat lähinnä turvotusta, esim. kortisoni suurina annoksina ja pitkään käytettynä. Samoin mielialalääkkeet ja jotkut epilepsialääkkeet.
Ihminen tavallaan "lihoo", vaikka söisi saman verran kuin ennenkin. Tosin lääkkeet saattavat aiheuttaa myös ruokahalun lisääntymistä ja sen vuoksi pulskistutaan.
Sairauden aiheuttama "lihominen" on sitten eri asia.Ancelina kirjoitti:
Jotkut lääkkeet aiheuttavat lähinnä turvotusta, esim. kortisoni suurina annoksina ja pitkään käytettynä. Samoin mielialalääkkeet ja jotkut epilepsialääkkeet.
Ihminen tavallaan "lihoo", vaikka söisi saman verran kuin ennenkin. Tosin lääkkeet saattavat aiheuttaa myös ruokahalun lisääntymistä ja sen vuoksi pulskistutaan.
Sairauden aiheuttama "lihominen" on sitten eri asia."Ancelina"
Turvotus ei ole lihomista.
Syöminen lihottaa aidosti.
Totta, ruoka-halu aiheuttaa syömistä.
Liika syöminen lihottaa.
Kuinkahan kauan tämä jankuti-ketju kantaa :)
Pitäisköhän kysäistä tuolta savu-piippujen ja tupakka-piippujen maailmasta.
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Liika syöminen lihottaa.
YH.Pitää myös muistaa että olut on neste-mäistä leipää.
Alkoholikin muuttuu rasvaksi, jos sitä on enemmän kuin elimistö tarvitsee.
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Liika syöminen lihottaa.
YH.hunksz
Ei olekaan, vaikka siltä saattaa näyttääkin. Minäkin kun vetäsen kitusiini kortisonikuurin, niin poskeni ovat kuin "turvonneen enkelin", jos pieni huumoripläjäys sallitaan.
Siitä se sit taas lasehtii ja naama näyttää omalta.
Minä en ole jankuttanut kuin nyt vähän sinulle :)
Ei ole piippua, ei ole tupakkia, niistä en tiijä mittään.
YP.Ancelina kirjoitti:
hunksz
Ei olekaan, vaikka siltä saattaa näyttääkin. Minäkin kun vetäsen kitusiini kortisonikuurin, niin poskeni ovat kuin "turvonneen enkelin", jos pieni huumoripläjäys sallitaan.
Siitä se sit taas lasehtii ja naama näyttää omalta.
Minä en ole jankuttanut kuin nyt vähän sinulle :)
Ei ole piippua, ei ole tupakkia, niistä en tiijä mittään.
YP."Ancelina"
"On omakohtaisia kokemuksia, niin savupiipun korjauksesta, kuin muistakin pikku probleemeista" :)
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
"On omakohtaisia kokemuksia, niin savupiipun korjauksesta, kuin muistakin pikku probleemeista" :)
YH.hunksz
Ahaaaaa, kyse olikin savupiipusta eikä muista tuprutteluvälineistä.
Korvaukseksi vahingosta saat ottaa olusen ;) Mie en ota.
Ja huomasitko, kuinka eilen kehuin sinua? Tolkun ihmiseksi.
YP.Ancelina kirjoitti:
hunksz
Ahaaaaa, kyse olikin savupiipusta eikä muista tuprutteluvälineistä.
Korvaukseksi vahingosta saat ottaa olusen ;) Mie en ota.
Ja huomasitko, kuinka eilen kehuin sinua? Tolkun ihmiseksi.
YP."Ancelina"
Molemmista piipuista laukaisin.
Lukaise uudelleen.
-
Missä kehu?
Anna vinkki!
YH.hunksz kirjoitti:
"Ancelina"
Molemmista piipuista laukaisin.
Lukaise uudelleen.
-
Missä kehu?
Anna vinkki!
YH.hunksz
Olin tiukoilla ja vauhti päällä, siksi luin tapojeni vastaisesti vähän huolimattomasti, tai noh.. :)
Puolukatkin kiehuivat hellalle, kun terkkarista soitettiin, vaan pientä se on kun piiat poikii, toista se kun rengit .......
Lukaisehan uudelleen, piippu vasta siellä perässä..
YP.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
Pitää myös muistaa että olut on neste-mäistä leipää.
Alkoholikin muuttuu rasvaksi, jos sitä on enemmän kuin elimistö tarvitsee.
YH.hunksz
Makaroni on reijitetty Anni-Helena.
jm-59
- siilimuori3
Tavallisin lihottaja kuitenkin on se liike mitä teet lautaselta suuhun suhteutettuna liikunnan määrään ja arkiaktiviteetteihin. Harvalla lihavuuden syy on joku sairaus.
- Psykoterapeutitar
Minultakin aina kysytään oliko kakku hyvää, vaikka en syö kakkua. Läski, mikä läski! Kyllä sitä ihmiset ovat pohtineet, että mitä syön, kun läski vaan pysyy ja liikunkin kuitenkin riittävästi ja joskus olen liikkunut liikaakin.
- konkariesh
Siilimuori varmaan on oikeassa. Kun katsoo laihdutusohjelmia, joissa laihdutaan vuodessa jopa 70-80 kg, niin näkee mistä liikakilot ovat tulleet. Moni sanoo lihomisen taustalla olevan jonkin traumaattisen tapahtuman elämässä. Läheinen kuollut äkkiä tms...sitten alkaa täyttää ahdistunutta oloaan syömällä...
Jokainen laihtuu, jos tekee elämäntaparemontin. Kuluttaa enemmän kuin syö ja katsoo mitä syö ja milloin syö. Viime aikoina olen tavannut monia, jotka ovat kertoneet laihtuneensa paljon, kun alkoivat syödä kolmen tunnin välein terveellistä ruokaa. Säännöllinen liikunta säännöllisen ruokailun lisäksi ja joskus saa ( esim. kerran viikossa) ja pitääkin herkutella kakulla, jäätelöllä jne...
Jopa laihdutusleikkauksen läpikäynyt voi lihoa entisiin mittoihin, jos ei tee muutosta elämäntapoihinsa.
- hhfghbbhhh
Löllö hölskyn hölskyn tissihiki kauhea lööh
- TaksikuskiSonni
Pikalaihdutus ei toimi koskaan. Pikalaihdutuksen myötä aineenvaihdunta hidastuu entisestään.
- 66-784591
Paino palaa takaisin , lähes kaikille.
- 56kgnainen167cm
Katsokaa esim ravintolassa miten paljon lihavat syövät.
- ent.siivoojaparka
56kgnainen167cm kirjoitti:
Katsokaa esim ravintolassa miten paljon lihavat syövät.
Miksi mennä ravintolaan katsomaan kuinka paljon toiset syövät? Ottaisit ja söisit itsekin senkin aikaa kun töllistelet toisia ja mittailet heidän vyötäröitään.
- flegmaatti
Täys atkins toimi hyvin. Vaakanäytöstä pois ensimmäisellä viikolla 5kg (nestettä) ja sen jälkeen 1,5 - 2 kiloa / viikko. Ketosliuskat värjäytyivät hyvin ruskeiksi.
Pudotin 16kg joista takaisin tuli 2kg opetellessani syömään.
Painoni pysyi siinä ne vuodet jotka tupakoin. - lonkkaleikkaus
50 kiloa laihtunut Raakel Lignell: Työstin surua kuntoilulla
Viihde Julkaistu 04.03.2013 21:31 (Päivitetty 05.03.2013 10:16)
Raakel Lignell
Raakel Lignell kannustaa muitakin elämänmuutokseen.
Hurjasti laihduttanut Raakel Lignell myöntää, että hänellä oli kuntoiluhuuman keskellä vaaraa myös ylikunnosta.
Keväällä 2012 kohistiin siitä, kuinka Raakel Lignell laihtui puolessatoista vuodessa noin 50 kiloa. Raakel tukeutui laihdutusprosessissaan vähähiilihydraattiseen ruokavalioon sekä hurjaan määrään liikuntaa. Uudessa kirjassaan Raxun remppa Raakel kannustaa muitakin lähtemään mukaan elämänmuutokseen.
– Toivottavasti monet löytävät avullani vinkkejä arkea helpottamaan, kirjan vastaanotto kyllä jännittää, Raakel kertoo. - OttaisinJaSöisin
Miksi mennä ravintolaan katsomaan kuinka paljon toiset syövät? Ottaisit ja söisit itsekin senkin aikaa kun töllistelet toisia ja mittailet heidän vyötäröitään.
Syön ravintolassa joka arkipäivä ja illalla otan kotona kupin kahvia ja kunnollisen "salaattisämpylän" sekä kaksi kevytviiliä pellavasiemenrouheen kanssa.
Näin olen tehnyt pian 8 vuotta, joten tiedän tarkalleen päivän kalorit, sekä tulleet, että kuluneet. Paino heittelee 0,5-1kg vuorokausitasolla. Kävelen 10000 askelta joka päivä. - ent.siivoojaparka
OttaisinJaSöisin kirjoitti:
Syön ravintolassa joka arkipäivä ja illalla otan kotona kupin kahvia ja kunnollisen "salaattisämpylän" sekä kaksi kevytviiliä pellavasiemenrouheen kanssa.
Näin olen tehnyt pian 8 vuotta, joten tiedän tarkalleen päivän kalorit, sekä tulleet, että kuluneet. Paino heittelee 0,5-1kg vuorokausitasolla. Kävelen 10000 askelta joka päivä.Nonnii.
Eikö sinulla ole jo täysi työ oman painosi tarkkailussa, että vielä tarvitsee toisten syömisiä tarkkailla ravintolassa?
Tuollaista olen epäillytkin, että ne ovat juuri niitä oman painonsa kanssa tuskailevia, joita toisten läskit ärsyttävät. - JJJJJJJKKKK
Vai niin.
- Loispummieläkeläinen
Nonnii.
Eikö sinulla ole jo täysi työ oman painosi tarkkailussa, että vielä tarvitsee toisten syömisiä tarkkailla ravintolassa?
Tuollaista olen epäillytkin, että ne ovat juuri niitä oman painonsa kanssa tuskailevia, joita toisten läskit ärsyttävät.Marketeissa nään JOKA PÄIVÄ, 100kg "Rouvan" ja 65kg "pienen kuivan Herran".
Aina ajattelen: Miten ne laittaa. - Kielioppisääntö
Ai ruokaa vai? Kaikkea muuta pannaan, ruokaa laitetaan.
- kesi.vä
Nyt kyllä suosittelen tuolla Raakelille, että lukisi omia kirjojaan, kun hän niitä suositteli muille taannoin.
Elämä on.
"Älä luule luita lihoiks', pässinpäitä paistikkaaksi": (sananlasku)- Kyssäri
Niin ja eikö hän myös sen ravitsemusguru Patrik Borgin kanssa tehnyt yhteistyötä, mitäs Patrik nyt sanoo?Miten ne opit nyt menikään patrik?
- kesi.vä
Kyssäri kirjoitti:
Niin ja eikö hän myös sen ravitsemusguru Patrik Borgin kanssa tehnyt yhteistyötä, mitäs Patrik nyt sanoo?Miten ne opit nyt menikään patrik?
Niinpäs olikin. Eihän siitä kovin montaa vuotta ole, kun Raakel osallistui siihen "Tanssii tähtien kanssa" -kisaan ja oli kyllä varsin hoikka silloin. Ei taitais enää rumba ja twisti onnistua. Täytyy toivoo, että on kuitenkin kunnossa. Eiks hän ole viiden lapsen äiti.
- Normaalimies66
Kyssäri kirjoitti:
Patrik on pysynyt hoikkana, tukka on lähtenyt osittain, ei kaikki.
- ahmatit
Kyllä pikalaihdutus toimii, jos on sitten älliä syödä laihdutuksen jälkeen sen verran mitä kuluttaa, niin yksinkertaista se on.
- kesi.vä
ahmatit kirjoitti:
Kyllä pikalaihdutus toimii, jos on sitten älliä syödä laihdutuksen jälkeen sen verran mitä kuluttaa, niin yksinkertaista se on.
Kyllä ruoka on hyvää ja hyvä ruoka varsinkin. Onneksi ei ole pitkä matka keittiöön.
- NamInamm
On joo, ja sit ku sitä on saatavilla ihan pilvin pimein.Sitä lihottavampaa mitä halvempaa.Suklaat, karkit, leivonnaiset ja rasvaiset makkarat , juustot ym todella halpoja esim Lidlissä
- Niin-ja-
-helppoja-
- lapsuudestatuttu
Raksu oli myös lapsena pyöreäposkinen ja mieluummin lihava kuin laiha. Ja enpä tiedä noista geeneistä...ei siinä perheessä kukaan muu ollut lihava.
- tosiaankin
Laiskuus ja ahneus se pätee lihavuudessakin. Miehellä se menee vielä, kun sen saa kuulemma pikilapulla esiin, mutta miten on naisella. Siinä pitää olla jo erilainen adapteri.
- jepuli.s
Olette niin ylimielisiä ja tuomitsevia. Voi teitä täydellisiä.
- Etsittyon
"Tosiaankin" usko vaikka vain huviksesi että kyllä 'se' paikka lihavalta naiselta löytyy helpommin makkaroitten seasta kuin lihavalta mieheltä, jolla se vetäytyy jonnekin pois näkösältä kokonaan.
- näinOn.Näreet
Myötätuntoni on Raakelin puolella, varmaan hänellä on vaikeaa taistelussa ylipainoaan vastaan.
Kun lopettaa syömisen laihtuu.
- Kuolemaksivain
Juuu, mutta se ei ole kuitenkaan oikea ja hyvä keino laihtua - terveesti.
- 2x30
Mitä Raakelin kilot muille kuuluu, itse hän kilonsa kantaa ja ylväästi kantaakin.
- Onkotämäepäselvää
Nii-in; nyt. Kun tulee ikää enemmän, jaksaminen ja kantaminen ei enää niin helposti, tai ollenkaan, onnistukaan. Tule-vaivojen ja -sairauksien lisäksi sydän- ja verisuonisairaudet tekevät tehtävänsä ja kilot alkavat painaa enemmän kuin ennen.
- Painoraja
Eipä ne lihavat ihmiset aina kanna itse kilojaan. Muistan nuorena 50-kiloisena sairaanhoitajana työtämme, kun yli 100-kiloisia halvaantuneita potilaita nostimme kollegan kanssa alusastialle ja heitä sängyssä kääntelimme. Potilaita oli kahdessa kerroksessa. Selkään koski työpäivän jälkeen eikä naurattanut...Jokaisen olisi kykynsä mukaan hyvä ottaa vastuuta terveydestään.
Kun tämä vanha ketju oli kerran nostettu, laitan siihen omankin puumerkkini.
Eihän ne Raakelin kilot meille kuulu mutta hieman tympii ylipainoisia puolustelevat kommentit, että itse kilonsa kantaa. Mitä enemmän ylipainoa on, sitä enemmän niitä kiloja kantavat myös ylipainoisen läheiset.
Toinen asia mikä tympii on se kun ihmiset, joilla ei ole paino-ongelmia tai jotka pystyvät kohtuudella pitämään ne kurissa, haukkuvat lihavat itsestään huolta pitämättömiksi laiskureiksi tms. Lihavuusgeeni on tosiasia ja toisille se on liian suuri vastus, varsinkin kun elämään sattuu muitakin vastoinkäymisiä.- Puhupukille
" Lihavuusgeeni " ! Laiskuusgeeni se suurimmalla osalla on. Mukavuudenhaluunsa lerpsahtaneitten tyyppien tekosyy.
Puhupukille kirjoitti:
" Lihavuusgeeni " ! Laiskuusgeeni se suurimmalla osalla on. Mukavuudenhaluunsa lerpsahtaneitten tyyppien tekosyy.
En puhu pukille, juuri sinulle. Juuri sinunlaisillesi tekisikin hyvää kun se geeni tarttuisi. Mutta kun se ei ole oikein tarttuvaa sorttia, enempi tuurista kiinni, huonosta tuurista. Kiitä onneasi.
- Psykoosilääke.lihottaa
Entäs he jotka joutuvat syömään esim. psykoosilääkettä joka lisää painoa kymmeniä kiloja? Joillekin ei sovi eikä auta kuin juuri tämä tietty lääke. Ja sitten ihmisiä haukutaan laiskoiksi ja heikolla itsekurilla varustetuiksi:( Enkä kirjoita omasta puolestani mutta läheltä asiaa seuranneena.
- TiedäTaidaTajua
Sellainen lihomiseen vaikuttava geeni saattaa olla joillain hieman harvemmilla tyypeillä mutta liikalihavia, jotka vetoavat ko. geeniin on paaaljon enemmän.
Voihan laiskuutta, viitsimättömyyttä ja mukavuudenhaluakin säädellä joku sopiva geeni, mutta useimmiten syynä ovat elämäntapavalinnat, jotka ovat tuhoisat terveydelle. Nykyaikana ei voi oikein enää vedota siihenkään että tiedot ja taidot uupuvat kun kaikki paikat ovat pullollaan tietoja ja ohjeita ja terveydenhuollostakin saa ohjeita jos ymmärtää kysyä. - ent.siivoojaparka
TiedäTaidaTajua kirjoitti:
Sellainen lihomiseen vaikuttava geeni saattaa olla joillain hieman harvemmilla tyypeillä mutta liikalihavia, jotka vetoavat ko. geeniin on paaaljon enemmän.
Voihan laiskuutta, viitsimättömyyttä ja mukavuudenhaluakin säädellä joku sopiva geeni, mutta useimmiten syynä ovat elämäntapavalinnat, jotka ovat tuhoisat terveydelle. Nykyaikana ei voi oikein enää vedota siihenkään että tiedot ja taidot uupuvat kun kaikki paikat ovat pullollaan tietoja ja ohjeita ja terveydenhuollostakin saa ohjeita jos ymmärtää kysyä."TiedäTaidaTajua":
"""Nykyaikana ei voi oikein enää vedota siihenkään että tiedot ja taidot uupuvat kun kaikki paikat ovat pullollaan tietoja..."""
Ihan tosi, tietoja on, jos niitä viitsii etsiä
http://www.svenskaodemforbundet.se/odem/lymfsystemet/lipodem/
Ei pitäisi ihan lähteä aina siitä, että kaikilla läskeillä on kysymys liikunnan puutteesta tai liikasyömisestä, koska lipödem on ihan tunnistettu sairaus
http://www.allas.se/elisabeth-drabbades-av-lipodem-jag-var-inte-tjock-utan-sjuk/
ja """Lipödem försvinner inte med bantning eller träning""" Lipedema (engl. Lipedema, mitä lie suomeksi) ei katoa laihduttamisella tai treenillä. - Luki-luki
Mitä se etsiminen hyödyttää jos on lukihäiriö tai joku muu ymmärtämisen vaje?
- Rakereaktori
Voisiko se kuitenkin johtua syömisestä ? Jos Raakkelilla on sellainen geeni, että 100 kcal muuttuu 1000 kcal, niin meidän kannattaa jalostaa 100 000 rakelia ja tehdä heistä lämpöreaktori energian tuotantoon. Syötettäisiin heinää ja otettaisiin näin muodostunut energia talteen.
- geenitsekaisin
Rakelin yksi lapsikin on ihan musta. Jotenkin ne geenit ovat kyllä sekaisin.
- oliskohan-Areenassa
Katselin eilen JIM-kanavalta "Arman Pohjantähden alla", jossa oli ruokateema, mikä lihottaa? Kiinnostavaa oli, mistä 2diab. johtuu ja kuinka siitä voi parantua. Aake Kalliala sai olla "mainos", koska hän oli selättänyt "taudin", mutta se jäi ihmetyttämään, että hän vielä yhtä lääkettä otti, joten kuinka monta eri lääkettä hänelle oli määrätty? Minulla on vain yksi.
Yllättävää oli, että siinä tuomittiin kaikki rasvattomat maidot ja kaikki sillä nimikkeellä esiintyvät ja myös kaikki valmis einekset. Jauhot tietenkin ja peruna liiallisesti käytettynä. Oli siinä muutakin mielenkiintoista, jota en nyt muista, mutta rasvaton maito muuttuu sokeriksi?
Kaikki kevytlevitteet sisältävät paljon trasrasvoja haitallisia lisäaineita, joten voi on parasta. Tämä ei ollut yllätys minulle, sillä käytän voita, tosin säästeliäästi.
Huvittavaa olikin, kun joku oli kokeillut 1/kk ravintosuositusten mukaista dieetiä ja lihoi aikapaljon, en muista mitä, mutta useita kiloja. Leipä annos oli liian suuri ainakin.
Asian ydin taisikin olla, kuinka Elintarviketeollisuus ja Lääkefirmat vetävät yhtä. Syö paljon ja lääke on joka tautiin.:))) - 83in22
Kyllä se geeni on siellä yläpäässä. Minulla on ollut koko elämäni sama paino, mutta olenkin reagoinut aina jopa kilon tai kahden muutoksiin ja palauttanut painon aina normaaliksi syömällä vähemmän. tai tekemällä ylimääräisen energiaa kuluttavan tehtävän, lenkin tai työn.
Niin yksinkertaista se on. Arvo Ylppö sanoi eräässä haastattelussa, kun hän oli jo lähes 100-vuotias, että jos hän joutuu esim. jollain kutsuilla syömään normaalia enemmän, hän syö seuraavana päivänä vastaavasti vähemmän. Se oli järkipuhetta lääkärimieheltä.
Emme saisi laittaa geenien syyksi syöntiaddiktien ja esim. lihottavien mielialalääkkeitten lihottamien ihmisten läskejä.
Tunnen todella sääliä kaikkia ylipainoisia kohtaan. Mutta onneksi nyt, tilastojen mukaan ainakin, ylipainoisten määrä on alkanut laskea. Sen täytyy johtua siitä, että on alettu tarkemmin seurata energian ja kulutuksen välistä suhdetta, sillä tuskin geenit voi niin äkkiä muuttua.
- pahoinpettynyt
Onko pakko nimetä joku tietty henkilö puhuttaessa lihavuudesta?, mikä oikeus teillä on ottaa juuri Raakel nainosnukeksi?, lihavuudesta voi mielestäni puhua ja kommentoida ilman esikuvaa, menkää itseenne ja miettikää miltä tuntuisi jos juuri teidät nimettäisiin esikuvaksi puhuttaessa esim. miksi ihminen on niin julma toiselle, luulisi et yli 60kymppisillä olisi jo järkeä ja älyä puhua asioista asiaallisesti ja sivistyneeksi mut täällä vain toraillaan ja irvaillaan asiasta kuin asiasta.
"pahoinpettynyt"
Läski ei lähde näyttelemällä, myuönteisyydellä, hymistelemällä.
Vain totuus on ikuista.
Siksi on parasta kertoa näkemä-esteestä oikeilla nimillä.
Katsojat myös maksavat siitä mitä näkevät.
Joko veroina tai lihan hinnoilla.
Asiaan ei voi vaikuttaa sanomalla: Vaihda kanavaa.
-
Läski sopii radioon.
Ääni kuuluu, vaan mitään ei näy :)
H.
- pahoinpettynyt
Jäi sanomatta et Raakelissa on enemmän naista kuin tän palstan naisissa yhteensä, hän on fiksu ja näyttävä nainen, käykö kateeksi?.
- älä.liioittele
Fiksu hän varmaan onkin. Mutta tuo näyttävä..... hmm....se nyt vaan kuulostaa aika mauttomalta.
- lihavataifiksu
Pahoinpettynyt, taitaa itselläsi olla pahakin ylipaino.
- pahoinpettynyt
lihavataifiksu kirjoitti:
Pahoinpettynyt, taitaa itselläsi olla pahakin ylipaino.
Päinvastoin! en todellakaan ole ylipainoinen, voisin ehkä olla hieman pyöreämpi ja en yleensä katso niinkään henkilön ulkomuotoa, se mitä hän on sisäisesti on huomattavasti tärkeämpää.
Minua ei häritse Raakelin paino, oli sitä enemmän tai vähemmän. Itsekin yritän pudottaa kesän aikana tulleita kiloja, tuli mussutettua pullaa ja kaikenlaisia herkkuja.
Tein juuri terveellisen ja pahanmakuisen smoothien.- kesi.vä
Hei mielikki-mummo, kiva nähdä nikkisi!
Ei minuakaan häiritse Raakelin paino, ihmetyttää vain, kun oli lööpeissä aikanaan laihduttaessaan.
Mustikka-smoothieta minulla.
Ilman Insuliinia eivät solut pysty ottamaan vastaan Sokeria = Glukoosia = Energiaa.
Jos Glukoosi jää vereen, alkavat ongelmat.
Jos solut eivät tarvitse enenpää, ohjaa Insuliini yli-jäämä-sokerin rasva-soluihin = Läskiin.
Peri-aatteessa kaikki Sokeri, joka ei ole Glukoosia = Ruoko-Sokeria, on parenpi vaihto-ehto.
Koska Maksa joutuu tekemään niiden kanssa töitä = Kuluttaa eneregiaa.
Muuttaessaan ne Glukoosiksi.
-
On täysin mahdollista, että elimistön synnynnäinen virhe, Geenit tms. aiheuttaa lihavuutta.
Mutta aina se kuitenkin vaatii ylen-syömistä.
Ilman sitä eivät varastot voi kasvaa.
H.Ai niin...
Toivottavasti tämä yhteen-veto lopettaa tämän jankku-ketjun.
Alkakaamme haukkumaan Huuli-Halkioisia päin rumaa naamaansa.
Tahi Downin lyttäämää nenää.
H.- pahoinpettynyt
Mieluummin ei haukuttais ketään!! niin ois kivempi, juteltais vain päivän mielenkiintoisista asioista ja annettais jokaisen pitää omat mielipiteensä niistä, toisekseen ei rumia ihmisiä ookaan mut toinen on ehkä hieman toista nätimpi, monesti hieman vaatimattomamman näköinen on sisältä kaunis.
hunksz kirjoitti:
Ai niin...
Toivottavasti tämä yhteen-veto lopettaa tämän jankku-ketjun.
Alkakaamme haukkumaan Huuli-Halkioisia päin rumaa naamaansa.
Tahi Downin lyttäämää nenää.
H.hunksz
Sillä lailla!
Hyvä vaihtoehto olisi myös omaishoitaja, lisäpontta haukuille tulisi mikäli hän hoitaisi lyttynenäistä Downin syndroomaista.
.
- Pahuksenpahus
Kolmesta Studio55 -juontejasta yhdelle piti antaa potkut. Lauri Karhuvaara,kokenut toimittaja sai potkut.
Entä,jos potkut olisi saanut se,jolla on vähiten toimittajakokemustaLähtöpassi olisi ojennettu Raakel Lignellille. Siitäpä olisi huuto ja mellastus syntynyt! NAISTA olisi sorrettu. Ja vielä sellaista, joka sai paikan suuren mediarummutuksen myötä: "viiden lapsen äiti,joka on tehnyt ihmeen ja laihduttanut puolisataa kiloa!" Ja vielä kirjoittanut opaskirjoja, kuinka homma hoitui ja paino pysyy hallinnassa. Oli toki upea
hoikistuneena ja varmasti ajatteli olevansa esimerkkinä kaikille taviksille. (Vaan kuinka moni pystyy järjestämään elämänsä niin,että voi ruveta urheilemaan ja bodypumppaamaan 9 tuntia päivässä..)
Jos olisi pysynyt hoikissa mitoissaan,hänet olisi voinut helpommin saada säästösyistä potkut kokeneemman Karhuvaaran sijaan. Toki huuto olisi yleisöstä kuulunut, kun nainen erotetaan.. Nyt takaisin lihottuaan Raakelilla on se etu,että häntä ei voitu erottaa,sillä katsojat olisivat sanoneet:"Noniin, naisparka sai potkut vain läskiensä vuoksi!!"- Enolepitänyt
Miksi sitten Karhuvaara sai potkut?
- OliHuonoin
Enolepitänyt kirjoitti:
sössötti, touhotti ja ärsytti
- Enolepitänyt
OliHuonoin kirjoitti:
sössötti, touhotti ja ärsytti
Hyvä!
- 4-77
Enolepitänyt kirjoitti:
Lauri on varakkaan perheen lapsi.
- Enolepitänyt
4-77 kirjoitti:
Lauri on varakkaan perheen lapsi.
Lauriko lapsi?
- liikkuapitäämyös
On laihoja jotka syö paljon eli ei ne herkut pelkästään lihota tai muu ruoka.
- Berliininmunkki_
Joo, ahmii ja oksentaa pois....
Sillain pysyy kova syömäri hoikkana.
- PIAN-PIAN
Muutmit laaksoon takaisin
Hoitoon - Ei jktoon - rakovalkeallla
KUMMAN KAA: Rakel Liekki vai Rakel Lignell :)
- y2221
Vai niin.
terveisin Hirvaskankaan juntti - hymmmmmmmm
Raakel.
On kaunis Nainen. - JUO-SYÄ-JUO-SYÖ
mua hävettäisi itseäni, jos
- hyihävetkää
Raksu sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, joten jospa jättäisitte ilkeilyt sikseen.
- liekkikeitinmieluummin
rakovalkeallla
30.9.2016 18:10
KUMMAN KAA: Rakel Liekki vai Rakel Lignell :) - ONKOSEDILLE
VOI KU SE PYSYIS POISSA. EI JAKSA KATSOA EI KUUNNELLA. OKSENNUS. TAAS IS LÄRVI JA BODY. KESKITTYISI ISOITIYTEEN JOS PYSTYY. NUORUUS MENI AJAT SITTEN.
- Psykoterapeutitar
Toiset ovat vaan pyöreämpiä, kun toiset. Toiset voivat syödä mitä vaan ja toiset joutuvat elämään jollain kituruualla. Ihan mitä elämää haluaa elää ja mitä pitää tärkeänä.
Eilen taas kaaduttuani ja kotiuduttuani tuli niin huono olo, että anna ylen tuli kylään. Aamulla herättyäni ei ollut pissahätä ja olo oli todella kevyt, niin ajattelin, että jos lopettaisi syömisen kokonaan. Olisiko olo ikuisesti kevyt?! - Anonyymi
Ja missähä lehdessä tämä rouva taas kertoo kuulumisensa
- Anonyymi
24.11.22. Sitten on ihminen lihonnut.läskinsä itse ihminen kantaa.Mitä se muille kuuluu? Yksi likunta ryhmä jossa naisia. Nin kuiva korppu eläkeläinen aina lähtee sietä lihavan isovatsasen toisen eläkeläis naisen kanssa yhdessä osaa koti matkaa. Kun siten näkee minut normi varatalon jaksaa haukua tuota lihava vatsakasta naista.Aloitaa sen kilot ja sitten koko profili. Mitä hittoaa kulkee sen matkassa,jos ei mitän hyvää sanottava hänestä.Itse sanoin hälle kunioitava tulle likuntaan. Harva vatsakas ei tule juri tuolaisten vanhojen kuivien pierujen vai korppujen takia. Sanoin hänelle. Koko henkilö minua ei kinosta.anna olla jo.Helsinki 94.päivän iltaa 24.11.22.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184