Paljonko teillä on lainoja

maksettavana_

Itselläni on yli 16.600€ uskon selviäväni noista lainoista jouluun mennessä.
Tavoite ei ole mahdoton. Jos uskoo tarpeeksi, löytyy tahtoa, niin voi saavuttaa tavoitteensa.
Rukoilen apua ja uskon myös saavani sitä :)
Jeesus auttaa kun häneltä apua pyytää.
Kiroaja saa kirouksen, siunaaja saa siunauksen ja avun.

28

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n. 8500€ ja sitten velaton.

• onhanvelkaajoo

184,000 euroa on velkaa. Sitä ei tosiaan vuodessa makseta poista. Vastapainoksi kuitenkin 370,000 euroa nettovarallisuutta. Siis velat poislaskettuna...

• Realisoi jotain ja maksa velkaa pois nyt hyvän sään eli matalan korkotason aikana olisi vinkkini. Nettovarallisuus on hyvä asia: realisoi vaikka satanen, ja olet aika kuivilla jo velkasi kanssa.

• onhanvelkojajoo
        boxi kirjoitti:

Realisoi jotain ja maksa velkaa pois nyt hyvän sään eli matalan korkotason aikana olisi vinkkini. Nettovarallisuus on hyvä asia: realisoi vaikka satanen, ja olet aika kuivilla jo velkasi kanssa.

No en ihan vielä realisoi mitään. Velan maksuun eli talolainaan menee 1000 euroa kuukaudessa. Sisältäen pienet korot ja melkein tonnilla lyhenee kuukaudessa. Vuokra täällä etelä espoosta olisi 215m2 talosta noin 2700 euroa/kk. Joten halvalla eleillen perheeni kanssa.

• Idäntietäjää

Muuta pois uudeltamaalta niin omistat kartanon vuodessa.

• onhanvelkojajoo kirjoitti:

No en ihan vielä realisoi mitään. Velan maksuun eli talolainaan menee 1000 euroa kuukaudessa. Sisältäen pienet korot ja melkein tonnilla lyhenee kuukaudessa. Vuokra täällä etelä espoosta olisi 215m2 talosta noin 2700 euroa/kk. Joten halvalla eleillen perheeni kanssa.

Jos realisoit, saat velkasi varsin pieneksi. Onko pakko asua niin leveästi? 215 neliötä tarvitsee joku 8 henkinen perhe. Jos sinulla sellainen on, ihan ok. 1000 e kk lyhennys ei lyhene kuin 12 000 e/ v. Realisoimalla hyvän sään aikana menisi suurin osa velasta saman tien.
        Mutta vapaa maa. Jokainen tekee rahallaan mitä tykkää. Niin ja ennen kaikkea velallaan.

• Kohdillaan

330 000 euroa lainaa. Olen myös ajatellut vaimon kanssa sen maksaa jouluksi pois, mutta minkä vuoden joulu se on onkin sitten eri juttu.

• Velkoja_

65000€ asuntolainaa 1400€ visalla miinuksella. Ei nyt niin hirveesti kuitenkaan mutta yhden hengen sinkkutaloudessa ihan tuntuvasti.

• veratar

Asuntolainaa jäljellä 27000 ja koko ajan etsitään isompaa kotia joten kohta on velkaa enemmän. Muita lainoja meillä ei ole eikä visa vingu kuin ulkomailla pari kertaa vuodessa ja heti reissun jälkeen maksetaan nekin pois. Mökki ei ole meidän juttu ja autot ostetaan jäytettyinä.

• Tsemppiä aloittaja! Kyllä selviät.

• Ei ole velkaa. Kukaan täällä ei ole talousideologiani kanssa samaa mieltä, mutta minulla ei omalla ideologialla sitä velkaa ole.

• kllifnlkdsfvgf

Ei, ei ole samaa mieltä. Velattomuus ei ole hyve, eikä velkaisuus pahe, vaikka kovasti yritätkin tätä "moraali"oppia jakaakin. Velka on yksi väline varallisuuden kasvattamiseen ja sellaisenaan vailla ideologis-moralistista dialektiikkaasi. Minulla ei olisi ikimaailmassa ollut aiemmalla palkkatasollani varaa hankkia nykyistä omaisuuttani, jos olisin noudattanut tätä ideologiaasi. Nyt olen parissakymmenessä vuodessa kerännyt muhevan osakesalkun, sijoitusvarallisuutta ja perheelleni oman talon. Velkaa on tullut, maksettu pois ja nostettu uudelleen matkan varrella lukuisia kertoja. Velkaa kannattaa aina olla, kun omaisuuden tuotto ylittää luoton korkoprosentin. Saitailumentaliteetilla asuisimme edelleen liian pienessä kunnan vuokrakämpässä, ilman nykyistä tulovirtaa ja sitä mahdollisuutta, että hädän tullen on jotain, mitä myydä.

• ydysvyreuguregu
        boxi kirjoitti:

Ei ole velkaa. Kukaan täällä ei ole talousideologiani kanssa samaa mieltä, mutta minulla ei omalla ideologialla sitä velkaa ole.

Sinulla on silti sanojesi mukaan kolme huvilaakin. Ne lääkärin tulot!

• Idäntietäjää
        boxi kirjoitti:

Ei ole velkaa. Kukaan täällä ei ole talousideologiani kanssa samaa mieltä, mutta minulla ei omalla ideologialla sitä velkaa ole.

Velalla voi ostaa sijoitusasunnon jonka vuokra tulot on yhtäkuin plus miinus nolla lainalyhennysten ja korkojen kanssa. Ei tarvitse paljon veroja maksaa ja varallisuus kasvaa. Juuri tätä varakkaat läskipäät tekee. Max baut 34% veroa voitosta, vuodesta 2016 en tiedä???

• ydysvyreuguregu kirjoitti:

Sinulla on silti sanojesi mukaan kolme huvilaakin. Ne lääkärin tulot!

Yksi huvila on myyty tonttina, koska sen talo oli niin huono. Myyty naapurille. Kaksi muuta on peritty. Ne ovat olemassa.

• kllifnlkdsfvgf kirjoitti:

Ei, ei ole samaa mieltä. Velattomuus ei ole hyve, eikä velkaisuus pahe, vaikka kovasti yritätkin tätä "moraali"oppia jakaakin. Velka on yksi väline varallisuuden kasvattamiseen ja sellaisenaan vailla ideologis-moralistista dialektiikkaasi. Minulla ei olisi ikimaailmassa ollut aiemmalla palkkatasollani varaa hankkia nykyistä omaisuuttani, jos olisin noudattanut tätä ideologiaasi. Nyt olen parissakymmenessä vuodessa kerännyt muhevan osakesalkun, sijoitusvarallisuutta ja perheelleni oman talon. Velkaa on tullut, maksettu pois ja nostettu uudelleen matkan varrella lukuisia kertoja. Velkaa kannattaa aina olla, kun omaisuuden tuotto ylittää luoton korkoprosentin. Saitailumentaliteetilla asuisimme edelleen liian pienessä kunnan vuokrakämpässä, ilman nykyistä tulovirtaa ja sitä mahdollisuutta, että hädän tullen on jotain, mitä myydä.

Lainan ottamisella ei ole moraalin kanssa mitään tekemistä. Lainan otto pankista on täysin laillista ja moraalista toimintaa. Ei siinä ole minusta mitään moraalitonta.
        Ihmisillä on tapa lukea toisen tekstistä se, mitä itse kokee jollain lailla läheiseksi.
        Rahasta tässä on kyse, ei varkaudesta tms.

Kyse on vain siitä, kannattaako lainan otto taloudellisesti.
        Minusta laina kannattaa ottaa
        1) Liiketoimintaan
        2) Kohtuulliseen asuntoon
        3) Opiskeluun tms. satasaukseen yleensä kannattaa, jos ei opiskele jotain hömppää, josta myöhemmin ei tule tuloja.

• boxi kirjoitti:

Yksi huvila on myyty tonttina, koska sen talo oli niin huono. Myyty naapurille. Kaksi muuta on peritty. Ne ovat olemassa.

Niin ja tällä hetkellä ei tuloja. Hoidan sairasta omaistani, jota en vielä halua makaamaan kroonikko-osastolle. Olen vuoden pari poissa työelämästä ja elän potilaan eläkkeellä. Näissä tilanteissa on hyvä, että ei ole velkaa lyhennettävänä.

• kllifnlkdsfvgf kirjoitti:

"On hädän tullen mitä myydä"
        Kun se hätä tulee - ja minulle tuli- on erittäin erittäin iloinen siitä, että ei tarvitse jostain nollatuloilla repiä velan maksua kasaan. Se on toinen versio asiasta.

• LissuK

Opintolainaa joku 4000e. Ei olisi nuorempana oikeasti ollut tuolle tarvetta, mutta "ilmainen raha" kiinnosti.

Nyt osittain huonon työtilanteen ja juuri tuon opintolainan takaisinmaksun takia 1500e pikavippivelkoja, https://www.nordcredit.fi/

Huippua. Helvetti. Hankala se vaan on matkata ajassa taaksepäin ja puhua järkeä sille nuorelle naiselle.

• Hepskukku

Minulla on 2 asuntolainaa 36,000 ja 100,000. Ikää 26.

Asuntojen arvot silti 430,000 eli voitolla 294,000€.

Ennen kuin joku kysyy miten, sain 16v 90,000€ Isältäni kuin hän kuoli.

• Sijoittaja

Missä ostan pois?

• netta677777

1 kulutusluotto 3900€,ja sen maksan pois vielä tänä vuonna.nettotulot 2000€ joten ei näillä palkoilla viitsi lainoja ottaa.parempi säästää ja sitten ostaa.

• Rasvari-roope

Onhan se 2000€ nettotulotkin ihan ok tulot. Mullakin oli ennen perjaate ensin säästää ja sitten ostaa. Viimevuosina tuo ote on vaan päässyt lipsumaan :)

• Isoo_Jorma

Itselläni on n. 93000 € lainaa. Uskon maksavani sen lomarahoistani.

• Thumbsup

Juuri näin, kun kovat työmiehet tekee kovaa tulosta on KTA senkin mukainen.

• Hpjtj

3 asuntoa, niistä lainaa n. 300.000€ ja arvo n. 480.000€. 10.000€ yrityslainaa. Tulot n. 10.000€/kk nettona yhteensä puolison kans. Tässä pötkötellään, mut ei kuninkaaks eletä. Onneks ei ole kulutusluottoja tai autolainoja.

• Järjestelijä

Minusta Jeesus ei ole yhtään kiva kaveri, kun ei auttanut ennen kuin lainaa otit. Mahtaako auttaa nytkään?

• ParempaaKohti

Aloittajan terveisiä :)
      Laina-asia on menossa parempaan suuntaan. Sain lyhennettyä summaa jopa 5000€:lla. Kiitos pelivoiton!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      7920
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      59
      5902
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3322
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3013
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1698
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      210
      1660
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      336
      1398
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1192
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1189
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1101
    Aihe