Bästa underhållningsprogrammet på yle

bästatittare

är absolut "riksdagens frågestund ", våra ministrar slingrar sig som masken på metkroken när de måste besvara på berättiga frågor .Idag var det säskilt besvärligt för Lindström och Vehviläinen.

21

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dkkfhlv

      Lindström har ännu inte lärt sig att ha känslorna under kontroll,han tar kritiken litet för personligt.

      • Jumppaillen

        Niinpä, kun Lindström joutui puolustamaan itselle epämiellyttävää asiaa, jonka hallitus oli päättänyt. Siinä hikeentyy rauhallisempikin mies, kun saa pomppia ylös vastaamaan toisten puolesta.


      • smutsigtjobb
        Jumppaillen kirjoitti:

        Niinpä, kun Lindström joutui puolustamaan itselle epämiellyttävää asiaa, jonka hallitus oli päättänyt. Siinä hikeentyy rauhallisempikin mies, kun saa pomppia ylös vastaamaan toisten puolesta.

        Ibland tycker man faktiskt litet synd om honom,det tar sin tid innan en politiker lär sig att svara så att han egentligen inte säger varken ja eller nej.
        Lindström är för ärlig ännu,därför får han vara syndabocken i många fall.


      • nylänning
        smutsigtjobb kirjoitti:

        Ibland tycker man faktiskt litet synd om honom,det tar sin tid innan en politiker lär sig att svara så att han egentligen inte säger varken ja eller nej.
        Lindström är för ärlig ännu,därför får han vara syndabocken i många fall.

        Grahn - Laasonen däremot har ett riktigt pokerface, hennes tal kommer också i en jämn ström,inga känsloyttringar.Alla svåra beslut är nödvändiga,punkt slut.


      • nuärhansurgubbe
        nylänning kirjoitti:

        Grahn - Laasonen däremot har ett riktigt pokerface, hennes tal kommer också i en jämn ström,inga känsloyttringar.Alla svåra beslut är nödvändiga,punkt slut.

        Soinis "humor " saknar man,han hade mycket mera underhållande tal när han satt i oppositionen.


      • dethörtill
        nuärhansurgubbe kirjoitti:

        Soinis "humor " saknar man,han hade mycket mera underhållande tal när han satt i oppositionen.

        Ännu orkar Soini nog skylla på den förra regeringen och deras tabbar och förstås får den nuvarande oppositionen mördande kritik.


      • saknad
        nuärhansurgubbe kirjoitti:

        Soinis "humor " saknar man,han hade mycket mera underhållande tal när han satt i oppositionen.

        Soini är inte alls rolig nuförtiden.


      • påförstaraden
        smutsigtjobb kirjoitti:

        Ibland tycker man faktiskt litet synd om honom,det tar sin tid innan en politiker lär sig att svara så att han egentligen inte säger varken ja eller nej.
        Lindström är för ärlig ännu,därför får han vara syndabocken i många fall.

        Lindström är bra,han gör sitt bästa men det är praktiskt för de stora SSSmännen att ha dem som gör de smutsiga jobben.


      • 3113w
        nylänning kirjoitti:

        Grahn - Laasonen däremot har ett riktigt pokerface, hennes tal kommer också i en jämn ström,inga känsloyttringar.Alla svåra beslut är nödvändiga,punkt slut.

        Stubb är ändå bäst,han talar så övertygande att man nästan tror på honom.Nu lyste han med sin frånvaro.


    • Stubb har ljugit nästan lika bra som Haglund. Bäst är nog Wallin.
      Utan hans ljukandet skulle Dragsvik redan blivit seniorstad.

      Det skulle vara mycket frustande, att äldre folk sku flytta bort från Helsingfors.

      • nattsvart

        Men varken Wallin eller Haglund är ministrar nu ,det skall vi vara väldigt tacksamma över.
        Den här regeringens görande kommer att minnas i många generationer.


    • Ju Persuna fick sitt önskemål genom, och dom minskade bilskatt.
      Staten fick 25,5 miljoner €, men Åland fick inte ett enda cent.
      Persuna har dragit finlandssvenkarna från näset.

      • hör man ordet åland blir man nästan illa mående. disgusting place.


      • underbarskärgård
        libertas kirjoitti:

        hör man ordet åland blir man nästan illa mående. disgusting place.

        Jag väntar på sommaren och semestern på Åland.


      • underbarskärgård kirjoitti:

        Jag väntar på sommaren och semestern på Åland.

        yäks


      • underbarskärgård kirjoitti:

        Jag väntar på sommaren och semestern på Åland.

        Åja, med båten mellan kobbarna, långt ifrån skränfennona i Mariehamn. Sol, snaps, sill och V8.


    • Många vill vila i Frankrike, eller Spanien. Carl Haglund tycker jaga på Åland. Jag tycker det är ägglig.

      • skäribo

        Bra att han gillar att skjuta skärgårdens ohyra,skarvarna.


      • totalförödelse
        skäribo kirjoitti:

        Bra att han gillar att skjuta skärgårdens ohyra,skarvarna.

        Ännu äckligare är det som skarvarna ställer till med.


    • Merimetsot on rauhoitettuja, niitä ei saisi ampua.
      Yhtä paha rikos, kuin haukkua suomenruotsalaisia!

      • djurvänannars

        Säg samma sak åt yrkesfiskarna när skavarna äter upp 90% av deras fångst.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe