Komeasti poika huhuileekin runkotien varrella, lähellä Liikkalan risteystä.
Sain jalat alle kun 12 vuotiaana miehen alkuna itse huuhkaja äänteli melko lähellä Koillismaalla.
Huuhkajan ääni on kumeampi, lähteehän se isommasta linnusta. En muista aikaisemmin kuulleeni keskustaan asti kuuluvaa pöllön ääntä.
Helmipöllö huhuilee Inksassa
7
184
Vastaukset
- kuuntelija2
Väärin meni. Huuhkajan huhuilulta se kuulemani ääni muistutti.
http://www.suomenluonto.fi/sisalto/artikkelit/kuuntele-helmipollo/
Helmipöllö puputtaa. - kuuntelija3
Kyllä Inksan-Anjalan alueella näitä "helmipöllöjä" muuallakin huhuilee.
- kuuntelija20.v
Kyllä tuo ison pöllön ääni on uniikkikamaa, ei lainausmerkeissä.
- kuulija.k
ettei vaan olisi sepelkyyhkyn ääni.
- kuuntelija2
Jos urospöllö on saanut huhuilemansa muijapöllön, se ei enää huhuile yöhön tänä keväänä. Ehkä?
Lintumiehet kertokaa minkä ison pöllön ääntä kuulimme maalis-huhtikuun vaihteessa. Komeaa se oli.
Sepelkyyhky laulaa meidän päällystetyllä sähkökaapelilla tähän aikaan vähän joka päivä.
Olen pyytänyt sitä loitommalle kun isoäiti sanoi että sen tulo pihapiiriin ennustaa sen talonväelle "hiippakunnan" vaihtoo, sano
- juostensaunasta
Lehtopöllö säväytti toissa syksynä pimeällä saunasta tullessa Anjalassa. Komea oli ääni kyllä.
- parvekkeella.kuuntelin
Juuri tämä ääni se oli. Tuuli sattui Liikkalasta päin.
http://www.suomenluonto.fi/sisalto/artikkelit/kuuntele-lehtopollo/
Sinulla > juosten saunasta < oli täsmälaji tuolle äänelle. Ehkä yksilökin sama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup272684Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192632Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua342081Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592043Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4001557- 601123
- 2591049
- 541047
- 151956
- 45938