VANHENTUMISPÄIVÄMÄÄRÄ JAWALLA

jk7ex1

Jawatietäjät apuva, tarvitsen LibreOfficella tehtyihin tiedostoihin (PDF ja ODT) käyttörajoitteen, siis viimeisen käyttöpäivämäärän jonka jälkeen tiedostoa ei voi avata.
En osaa tehdä scriptiä, enkä osaa liittää sitä LibreOfficeen. Rautalankamalli alusta loppuun, kiitos. Tätä tarvitsee varmasti moni muukin.

6

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei käytännössä onnistu.

Sitä kun niin helposti kääntää kelloa taaksepäin.

• Japsus

Ei onnistu? Entä jos se skripti ensiksi tyhjentäs asiakirjan, tallentaisi muutoksen ja sitten ilmoittaisi käyttöajan loppumisesta?

Tietty windowshan silti osaa palauttaa muokattuja tiedostoja aika kauas taaksepäin.

No joo, menee aika purkkapaikka hackiksi. ;)

• Minkä tahansa asiakirjan tallentaa vaikka kuvakaappauksella.

• jk7ex1

Heps, suojauksen ei tarvitse olla täydellinen. Ei haittaa vaikka suojauksen voi ohittaa kelloa kääntämällä taaksepäin. Suurin osa ihmisistä ei tällaista keksi ja kuinkahan moni ottaa asiakirjoista kuvaruutukaappauksen varmuuden vuoksi? Yksinkertainen päivämäärään perustuva skripti riittää.

• jk7ex1

Tarkoituksenani ei ole suojella valtiosalaisuuksia, vaan eliminoida nopeasti vanhenevat hintatietoja sisältävät mainokset niin että ne ovat luettavissa esimerkiksi kuluvan vuoden loppuun.

• hmhmhmhmhm

Eikö tuo olisi kaikista helpointa kirjoittaa selkeästi siihen asiakirjaan mihin asti tarjoukset ovat voimassa.

Oletko googlaillut libre officen dokumenteista tietoja, onko niissä ominaisuus tuolle vanhenemiselle?

Itse en oikein pikaisella googlauksella ainakaan löytänyt, että tukea sille olisi.

Minun käsityksen mukaan dokumentin pitää itse sitä tukea, ja avaavassa ohjelmassa olla joku logiikka tai sitten dokumentin mukana jokin makro joka tuon tarkistusen tekee.

Java ei siinä auta, koska loppukäyttäjän laite tuskin sitä javaa kuitenkaan ajaa vaan he saavat sen dokumentin käyttöönsä sellaisenaan? Javalla voit ehkä syöttää ne päivämäärät sinne dokumenttiin jos formaatista tuki kuvatulle ominaisuudelle löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe