Näin se homma tulee vain menemään. NT-kerneli on jo ikäloppu, 1990-luvun alusta asti sama wanha koodi mätänemässä kuoliaaksi. Kaikki muu maailma toimii jo ja on toiminut iät ajat Unix/Linux periaatteella, näin teki myös Apple 2000-luvun alussa, miksi Microsoft Windowsillaan jatkaisi kivuliaalla tiellään. En usko että "Windows" sinällään häviää pois, mutta sen taustalla oleva NT häviää pois ja se korvautuu Linuxilla ennen pitkään.
Microsoftin tie on Linux
3
122
Vastaukset
- ThereCanBeOnlyOne
Pelkästään se asia, että koodin määrä kasvaa kasvamistaan. Jossakin pisteessä tulee vain seinä vastaan ettei yksi yritys voisi vastata kaikesta itse. Sama asiahan on näkyvillä kaikkialla. Suurin osa selaimista perustuu esim. Webkit-koodiin. Avoin koodi on ainut ratkaisu myös Microsofille tehdä tiliä tulevaisuudessa, ettei kaikista asioista tarvi vastata itse vaan tekee ne asiat parhaiten mistä se raha tulee.
Koodailen yhdessä yrityksessä palvelua ja koodista arvioisin 95% tulevan avoimista koodeista ja ratkaisuista. Loppuosa on omaa "suljettua" koodia, jolla se raha ja palkka tulee minunkin tililleni. - Enusko
Nää kernelit menee täysin uusiksi seuraavien prosessorien myötä, Tulossa ihan uusi arkkitehtuuri, joka pistää nää kaikki ihan uusiksi.
Voi olla että windowsissa sitä ei tulla näkemään hetkeen, mutta sen uskotaan valtaan mailman muutamassa vuodessa.
Kohtaa Jenkkivastarintaa kun se tulee Kiinasta!
Kuitenkin se pätkii kymmenkertaisella teholla Intellin huiputkin.- oletkokännissä
:DDDDDDDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076