Soini och Berner på kollisionskusr om taxitjänster

hallåtaxi

Trafikminister Anne Berner (centern )ämnar öppna taxitrafiken för konkurrens uppger MTV.Sannfinländarnas ministergrupp godkänner inte Berners förslag.

37

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brukare

Också Taxiförbundet motsätter sig öppen konkurrens.

• Anne Berner on oikeassa.

Mielestäni kaikenlainen liiketoiminta Suomessa pitäisi vapauttaa kaikista lupamenettelyistä. Liiketoiminnan harjoittamiseen pitäisi riittää pelkkä ilmoitus liiketoiminnan aloittamisesta, kuin myös valelääkäreille, ja -hoitajille sekä diplomiekonomeille ja vastaaville.

• seniorita67

Jag anser att det har varit tryggt att använda Taxi ,men om det blir fria konkurrens kan man sedan lita på att man som kvinna även i forsättningen kan lita på att inga fd.brottslingar tex.jobbar som taxichaufförer ?

• undrarbara
        seniorita67 kirjoitti:

Jag anser att det har varit tryggt att använda Taxi ,men om det blir fria konkurrens kan man sedan lita på att man som kvinna även i forsättningen kan lita på att inga fd.brottslingar tex.jobbar som taxichaufförer ?

Litet osäkert känns det nog,vem håller sedan koll på dem ?Att allt går rätt till ?Nu är det ju många sjuka och åldriga människor som använder taxitjänster.Och skolbarn,tänk om det finns pedofiler och våldtäktsmän bland chaufförerna,blir deras bakgrund sedan lika noggrant kollad som nu ?

• undrarbara kirjoitti:

Litet osäkert känns det nog,vem håller sedan koll på dem ?Att allt går rätt till ?Nu är det ju många sjuka och åldriga människor som använder taxitjänster.Och skolbarn,tänk om det finns pedofiler och våldtäktsmän bland chaufförerna,blir deras bakgrund sedan lika noggrant kollad som nu ?

Varför skulle något bli sämre av att de som vill köra taxi i Finland kan göra det, förutsatt att de klarar kompetenskraven som är i kraft?