Nimittäin jäykkääkin jäykempi taka-akseli.
Skeida siinä se on!
47
451
Vastaukset
- ajaako.sillä.joku
Sitten se on kyllä tosi jäykkä taka-akseli, jos on kerran jäykkääkin jäykempi.
Onhan se mielestäni huvittava pompula koko skeida.- vikaantuvatkin
skeida on tosiaan pompula-sämpylä ja puikula itäpulkka, varustettu vanhanaikaisilla kömpelöillä ratkaisuilla, ja venäläisistä jäteosista huolimattomasti kasattu halppiskippana.
- Skeidoskaja
No kuule. Se ON jäykkä. Tosi-, erittäin- ja viimosenpäälle jäykkä.
- KyykmanFloppaaTaas
Kyykman lämmittää vanhaa torpattua juttua uudelleen. On se surkeaa kun ei keksi enää muita mielikuvitusjuttuja.
- Skodaeioopahin
Olen ajanut sekä tojoa että skodaa enkä halua kumpaakaan: kovempi ja jäykempi näistä on tojo. Oikea kivireki.
- itäpulkkakökkö
Terveisin skodakuski, jolla ei ole ollut varaa tojotaan!
- bmv
kommarit ajaa skodalla
- Itäonitä
Mitä idempi, sen vähemmän kiinnostaa. Tohjo tulee kauimpaa idästä. Lada tulee lähi-idästä. Skoda tulee lännestä, mutta ei tarpeeksi lännestä.
- tarkoitettujaitään
Skodat tulee itäblokista.
- Käynnistysveivi
Skeida taitaa olla niitä harvoja viimeisiä mohikaaneja jotka sitkeästi pitäytyvät vanhentuneissa ratkaisuissa. No, ymmärtäähän sen, kun kustannukset on pidettävä alhaisina (halpabrändi) keinolla millä hyvänsä
- pompsivat-pultit
Täyttä asiaa! Pultteja irtoilee itsestään ja oljytikku ei tahdo pysyä paikallaan.
- kuluttajansuoja-asiamies
pompsivat-pultit kirjoitti:
Täyttä asiaa! Pultteja irtoilee itsestään ja oljytikku ei tahdo pysyä paikallaan.
Näinhän se on, ja moottorin kiinnikkeet löystyvät itsestään. Onhan noita ikäviä vahinkoja tapahtunut, että koko moottori on lähtenyt kannakkeistaan irti - kuka tuonkin korvaa, kysympä vaan. Siinä sitä on vakuutusyhtiön kanssa tappelemista, koska maahantuoja ei ota kyseisestä ongelmasta mitään vastuuta.
- TiedänKaikenAutoista
Muistattehan, että Skeidaa myydään myös ovipahvioviversiona. Bravdan kun pläjäyttää muottiin märkänä ja antaa aurinkoisen kuivata muotoonsa, niin avot ko tulee komiat katteet.
- Iänikuiset_on_jutut
Jollakulla näkyy olevan jähmeääkin jähmeämpi korvien väli. Ja tietenkin tuo onneton reppana kääntää asian vanhaan tapaansa päälaelleen ja väittää seuraavaksi, että kyseessä on Skodan valinnut eikä suinkaan hän itse.
- EiValkoisenIhmisenAuto
Pahinta tämän jäykkääkin jäykemmän taka-akselin tuottama epämukavuus on noissa Skodan pienimmissä malleissa kuten Fabiassa ja Octaviassa. Se röykytys on aivan järkyttävää, ei ihmistä pitäisi altistaa tuollaiselle enää nykypäivänä.
Superbissa epämukavuutta on toki siinäkin, mutta siinä reilu korin koko kompensoi tuota kammotus-ratkaisua ja pahimmat pompsutukset eivät tunnu samalla tavalla kuin skodan pikkukipoissa. Sen ongelmat taas tulee raitiovaunumaisesta korin suhteesta, ja monista muista vioista ja puutteista, mutta ei mennä nyt siihen tässä. - itäinen-raideleveys
Liian kapea raideleveys, jonka päälle yritetään tehdä edes mitenkuten nykyisin tarvittavan levyinen matkustamo, on tuttu haaste jo Helsingin raitiovaunuista. Monikansallinen kulkuneuvoja valmistava jättiyritys Bombardierkaan ei onnistunut kehittämään siihen toimivaa ja kestävää ratkaisua.
- Kerropa_lisää
Tieodoksesi, että rautateillä itäinen raideleveys on suurempi kuin läntinen.
Autoista puhuttaessa kertonet missä saman kokoluokan autossa on suurempi raideleveys kuin Octaviassa.
Tuottaako vaikeuksia? - Toisinajelija
Kerropa_lisää kirjoitti:
Tieodoksesi, että rautateillä itäinen raideleveys on suurempi kuin läntinen.
Autoista puhuttaessa kertonet missä saman kokoluokan autossa on suurempi raideleveys kuin Octaviassa.
Tuottaako vaikeuksia?Minun on helppo olla samaa mieltä kanssasi: rautateillä on Venäjällä ja Suomessa suurempi raideleveys kuin läntisessä Euroopassa (missä se on 1 435 mm). Suomen raideleveys 1 524 mm periytyy tsaarinajalta, 1860-luvulta. Venäjän raideleveyttä on joskus neuvostoaikoina kavennettu 1 520 mm:iin, mutta kummankin maan kiskokalusto pystyy käyttämään hyväkseen kumpaakin raideleveyttä.
Minun on myös helppo mainita Octavian kokoluokan auto, jonka raideleveys on muutaman sentin verran suurempi: omassani se on edessä 1 584 mm ja takana 1 570 mm. Myös akseliväli 2 840 on pidempi kuin Octaviassa. Octavia kykenee silti tarjoamaan vastaavat, tavaratilan osalta jopa reilusti suuremmat tilat.
Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että Octavia on omassa luokassaan iso auto myös raideleveytensä osalta – kaikkea muuta kuin kapea kanoottikinneri tms.
Tämän palstan trolli(e)n kanssa on tietenkin turha kinastella, mitkään tosiasiat eivät tunnetusti uppoa menneeseen jämähtäneeseen, värilasien läpi maailmaa katselevaan, umpiluiseen kaaliin. - Toisinajelija
Octavian raideleveysmillit jäivät mainitsematta. Ne vaihtelevat parin millimetrin verran eri moottoriversioiden mukaan, perustasolla tarjotaan lukemia 1 543 mm (edessä) ja 1 514 mm (takana). Niitä kapeaksi väittääkseen täytyy olla tämän palstan trolli(e)n kaltainen, todellisuudesta täysin irtaantunut tyyppi.
- TSI2012
Toisinajelija kirjoitti:
Octavian raideleveysmillit jäivät mainitsematta. Ne vaihtelevat parin millimetrin verran eri moottoriversioiden mukaan, perustasolla tarjotaan lukemia 1 543 mm (edessä) ja 1 514 mm (takana). Niitä kapeaksi väittääkseen täytyy olla tämän palstan trolli(e)n kaltainen, todellisuudesta täysin irtaantunut tyyppi.
Kyllähän trolli nämä tietää, kuten senkin ettei Skoda ole "täysin venäläinen" tai "paalauskunnossa takuun jälkeen vailla arvoa". Sehän tästä "keskustelusta" niin mielenkiintoista tekeekin. "Skoda-kriittinen" ei voi hävitä, koska hän tietää valehtelevansa alusta alkaen.
- Toisinajelija
TSI2012 kirjoitti:
Kyllähän trolli nämä tietää, kuten senkin ettei Skoda ole "täysin venäläinen" tai "paalauskunnossa takuun jälkeen vailla arvoa". Sehän tästä "keskustelusta" niin mielenkiintoista tekeekin. "Skoda-kriittinen" ei voi hävitä, koska hän tietää valehtelevansa alusta alkaen.
Kyllähän minäkin tiedän että trolli tietää.
Ihmettelen vain hänen motiivejaan trollaamiseen. Ei tervepäinen ihminen roiku täällä ihan vain huvikseen täyspäiväisesti kuukaudesta ja vuodesta toiseen mollaamassa älyvapain argumentein yhtä tiettyä automerkkiä ja sen valinneita autonkäyttäjiä.
Saattaa olla vaikka portaalin ylläpitäjän palkkaama. Netin mainosraha hakeutuu sinne, missä on kävijälukujen valossa liikehdintää, olipa se minkä tasoista hyvänsä.
Portaalin omistajan lehtien tasokin tiedetään. - TSI2012
Toisinajelija kirjoitti:
Kyllähän minäkin tiedän että trolli tietää.
Ihmettelen vain hänen motiivejaan trollaamiseen. Ei tervepäinen ihminen roiku täällä ihan vain huvikseen täyspäiväisesti kuukaudesta ja vuodesta toiseen mollaamassa älyvapain argumentein yhtä tiettyä automerkkiä ja sen valinneita autonkäyttäjiä.
Saattaa olla vaikka portaalin ylläpitäjän palkkaama. Netin mainosraha hakeutuu sinne, missä on kävijälukujen valossa liikehdintää, olipa se minkä tasoista hyvänsä.
Portaalin omistajan lehtien tasokin tiedetään.Kai näitä netti-trolleja on jo ehditty tutkiakin, sen verran pitkä "kulttuuri" esim. Suomi24-osalta on takana. Anonyymi vittuilu ilmeisesti sopii suomalaiselle; mikään ei saa yksilöä kyseenalaistamaan omaa toimintaansa, päinvastoin. Mitä enemmän ihmetellään motiiveja sun muuta, sitä enemmän näppis soi.
Suomi24:n ylläpidosta voi olla montaa mieltä. Meno on palstoilla n i i n rankkaa, että tämä palsta saattaa olla "harmiton". Hesarissa oli joku aika sitten juttu, mistä kävi ilmi, että varsinainen paskan heitto alkoi Suomi24:ssä vuoden 2004 Tsunami-katastrofin yhteydessä. Lieneekö tämä sitten suomalaista, että suuri tragedia antaa aihetta herja- ja vihakirjoittelulle. Ei voi ymmärtää.
Voi olla maksettua, ainakin kannustettua, koska muualla ei anonyymisti voi kirjoittaa ja toisaalta täällä rekisteröityvät vain nämä "Kyykmanit". Ilman pelkoa bannista. - Anonyymi
Toisinajelija kirjoitti:
Octavian raideleveysmillit jäivät mainitsematta. Ne vaihtelevat parin millimetrin verran eri moottoriversioiden mukaan, perustasolla tarjotaan lukemia 1 543 mm (edessä) ja 1 514 mm (takana). Niitä kapeaksi väittääkseen täytyy olla tämän palstan trolli(e)n kaltainen, todellisuudesta täysin irtaantunut tyyppi.
Hyvältä näyttää raideleveys.
Itse asiassa, Škodahan näyttäisi noiden esittämiesi lukujen mukaan lopsahtavan jokseenkin nasakasti siperian radalle.
Mikä olisi oikein hyvä paikka kaiken kaikkiaan.
- eitarvettapuuttua
Antakaa tämän vajakin räksyttää rauhassa. Kyllä maailmaan ja bittiavaruuteen melua ja järjettömyyttä mahtuu.
- ei-parannusta-tapahtunut
Kyllä se tekee parkkeerattunakin iljettävän fiiliksen.
Se on varmaan tuo skeida pysyvästi samassa asemassaan huonon imagonsa kanssa.
- Hyvinhuono-ostos
Pomputus jota jäykkääkin jäykempi taka-akseli tuottaa, on hirveää yhdistettynä hakevaan ohjaukseen ja sikakiikun huojahteluun. Ei tuollaista kyytiä toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleen.
- TiedänKaikenAutoista
Skeidan veivi on vastaavasti hieman pehmeähköä tekoa, tuppaa vääntymään riskimmän skeidistin starttausharjoituksissa.
- K0LMEKAKARAAJARAKKI
Siis sinne ulkoilmaan, NYT HETI!!! Ei ole myöhäistä hankkia elämä!!!
- skodajulli
Ei niitä tarvitse pelätä. Aluksi voit hypätä pientareelle, kun Skeida lähestyy. Sitten pikku hiljaa huomaat, ettei niissä ole mitään pelättävää.
Vanhan Bemarin lähestyessä kannattaa olla enemmän varuillaan. - JosYlhäältäTuleeSkeida
skodajulli kirjoitti:
Ei niitä tarvitse pelätä. Aluksi voit hypätä pientareelle, kun Skeida lähestyy. Sitten pikku hiljaa huomaat, ettei niissä ole mitään pelättävää.
Vanhan Bemarin lähestyessä kannattaa olla enemmän varuillaan.Täytynee roihkaistua. Ulkoon vain, vaikka sataisi pieniä Skeidoja.
- Skeidation
skodajulli kirjoitti:
Ei niitä tarvitse pelätä. Aluksi voit hypätä pientareelle, kun Skeida lähestyy. Sitten pikku hiljaa huomaat, ettei niissä ole mitään pelättävää.
Vanhan Bemarin lähestyessä kannattaa olla enemmän varuillaan.No tuo on kyllä ihan totta.
- Skeidaguru
Minäpä lastutin Skodani. Nyt ottaa kitisemättä 145km/h mittariin.
- ffjghkkgf
Hurjapää.
- Anonyymi
Kone huutaa hoosiannaa mutta nopeutta on GPS:n mukaan 14.5km/h...
- Sarkasmi.sakari
Tein Skodani jäykälle taka-akselille forte-käsittelyn.
- Posottaja
Pösö se ollapitää. Täräytin Bremen Hampuri autobaanaalla 230 km plus rapiat Peugeot 406:lla. Lampoja ja Fergusonneja sai katella peräpeilistä. Niin oli näyttävää muiden mielestä että keltaiset salamat vilkkuivat tuon tuosta.
- Nicke
Hyvä että jossakin autossa on jäykkää metallia eikä huijausmetallia https://www.thesun.co.uk/motors/4662091/millions-of-toyota-and-honda-cars-could-be-a-crash-risk-after-kobe-steel-metal-scandal/
- kallispaukku
Toyota ja Honda joutuvat vaihtamaan korit miljooniin autoihin. Ryhmäkanne on jo tehty.
- Anonyymi
Mutta miten on mahdollista saada aikaan niin upeat ajo-ominaisuudet, vaikka autossa on jäykkä taka-akseli? Jos vertailee esim. Tojoon. Tojohan luikertelee käärmeen lailla.
- Anonyymi
Samoin luikertelee Mersut ja Bemarit. Ei arkiliikenteessä tarvita mitään F1-pyöränripustuksia. Ne on aina paskana ja seisovat pajalla.
- Anonyymi
Oononon!
- Anonyymi
Siitäkö se pompottelu ja huojuminen johtuu? Olen ihmetelyt tuota pelottavaa kulkutyyliä. Mutkassa liitävä itä-avto on huvittava ja vaarallisen näkönen.
- Anonyymi
Toyotan takia-akseli on kuin keitetty makaroni. Kaikessa sitä pitääkin säästää. Siksi se luikertelee kuin käärme ja vaatii ohjausta koko ajan. Ei ihme ettei sillä voi ajaa yli 80 km/h.
- Anonyymi
Mitä me noista Toyotoista, tämä ketju kertoo Skeidoista.
Mitä me merkeistä vieraista, niille voimme vaikka pieraista.
- Anonyymi
Octavia kyllä näyttää aika selvästi pulkalta. Taidanpa ostaa yhden ja otan siitä renkaat pois jotta koitan kuinka sillä mäenlasku sujuu. Varmaan pitää aika paljon pistää vahaa pohjaan jotta luistaa ja varmaan joudun telaketjutraktorilla vetää mäen päälle, mutta pakkohan se on koittaa.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1412052- 271928
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231868Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.851680Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?621478Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201266Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo381170- 111168
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan371163Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101147