Skeida siinä se on!

Skeidaguru

Nimittäin jäykkääkin jäykempi taka-akseli.

50

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajaako.sillä.joku

      Sitten se on kyllä tosi jäykkä taka-akseli, jos on kerran jäykkääkin jäykempi.
      Onhan se mielestäni huvittava pompula koko skeida.

      • vikaantuvatkin

        skeida on tosiaan pompula-sämpylä ja puikula itäpulkka, varustettu vanhanaikaisilla kömpelöillä ratkaisuilla, ja venäläisistä jäteosista huolimattomasti kasattu halppiskippana.


      • Skeidoskaja

        No kuule. Se ON jäykkä. Tosi-, erittäin- ja viimosenpäälle jäykkä.


    • KyykmanFloppaaTaas

      Kyykman lämmittää vanhaa torpattua juttua uudelleen. On se surkeaa kun ei keksi enää muita mielikuvitusjuttuja.

    • Skodaeioopahin

      Olen ajanut sekä tojoa että skodaa enkä halua kumpaakaan: kovempi ja jäykempi näistä on tojo. Oikea kivireki.

      • itäpulkkakökkö

        Terveisin skodakuski, jolla ei ole ollut varaa tojotaan!


    • bmv

      kommarit ajaa skodalla

    • Itäonitä

      Mitä idempi, sen vähemmän kiinnostaa. Tohjo tulee kauimpaa idästä. Lada tulee lähi-idästä. Skoda tulee lännestä, mutta ei tarpeeksi lännestä.

      • tarkoitettujaitään

        Skodat tulee itäblokista.


    • Käynnistysveivi

      Skeida taitaa olla niitä harvoja viimeisiä mohikaaneja jotka sitkeästi pitäytyvät vanhentuneissa ratkaisuissa. No, ymmärtäähän sen, kun kustannukset on pidettävä alhaisina (halpabrändi) keinolla millä hyvänsä

      • pompsivat-pultit

        Täyttä asiaa! Pultteja irtoilee itsestään ja oljytikku ei tahdo pysyä paikallaan.


      • kuluttajansuoja-asiamies
        pompsivat-pultit kirjoitti:

        Täyttä asiaa! Pultteja irtoilee itsestään ja oljytikku ei tahdo pysyä paikallaan.

        Näinhän se on, ja moottorin kiinnikkeet löystyvät itsestään. Onhan noita ikäviä vahinkoja tapahtunut, että koko moottori on lähtenyt kannakkeistaan irti - kuka tuonkin korvaa, kysympä vaan. Siinä sitä on vakuutusyhtiön kanssa tappelemista, koska maahantuoja ei ota kyseisestä ongelmasta mitään vastuuta.


    • TiedänKaikenAutoista

      Muistattehan, että Skeidaa myydään myös ovipahvioviversiona. Bravdan kun pläjäyttää muottiin märkänä ja antaa aurinkoisen kuivata muotoonsa, niin avot ko tulee komiat katteet.

    • Iänikuiset_on_jutut

      Jollakulla näkyy olevan jähmeääkin jähmeämpi korvien väli. Ja tietenkin tuo onneton reppana kääntää asian vanhaan tapaansa päälaelleen ja väittää seuraavaksi, että kyseessä on Skodan valinnut eikä suinkaan hän itse.

    • EiValkoisenIhmisenAuto

      Pahinta tämän jäykkääkin jäykemmän taka-akselin tuottama epämukavuus on noissa Skodan pienimmissä malleissa kuten Fabiassa ja Octaviassa. Se röykytys on aivan järkyttävää, ei ihmistä pitäisi altistaa tuollaiselle enää nykypäivänä.

      Superbissa epämukavuutta on toki siinäkin, mutta siinä reilu korin koko kompensoi tuota kammotus-ratkaisua ja pahimmat pompsutukset eivät tunnu samalla tavalla kuin skodan pikkukipoissa. Sen ongelmat taas tulee raitiovaunumaisesta korin suhteesta, ja monista muista vioista ja puutteista, mutta ei mennä nyt siihen tässä.

    • itäinen-raideleveys

      Liian kapea raideleveys, jonka päälle yritetään tehdä edes mitenkuten nykyisin tarvittavan levyinen matkustamo, on tuttu haaste jo Helsingin raitiovaunuista. Monikansallinen kulkuneuvoja valmistava jättiyritys Bombardierkaan ei onnistunut kehittämään siihen toimivaa ja kestävää ratkaisua.

      • Kerropa_lisää

        Tieodoksesi, että rautateillä itäinen raideleveys on suurempi kuin läntinen.
        Autoista puhuttaessa kertonet missä saman kokoluokan autossa on suurempi raideleveys kuin Octaviassa.
        Tuottaako vaikeuksia?


      • Toisinajelija
        Kerropa_lisää kirjoitti:

        Tieodoksesi, että rautateillä itäinen raideleveys on suurempi kuin läntinen.
        Autoista puhuttaessa kertonet missä saman kokoluokan autossa on suurempi raideleveys kuin Octaviassa.
        Tuottaako vaikeuksia?

        Minun on helppo olla samaa mieltä kanssasi: rautateillä on Venäjällä ja Suomessa suurempi raideleveys kuin läntisessä Euroopassa (missä se on 1 435 mm). Suomen raideleveys 1 524 mm periytyy tsaarinajalta, 1860-luvulta. Venäjän raideleveyttä on joskus neuvostoaikoina kavennettu 1 520 mm:iin, mutta kummankin maan kiskokalusto pystyy käyttämään hyväkseen kumpaakin raideleveyttä.

        Minun on myös helppo mainita Octavian kokoluokan auto, jonka raideleveys on muutaman sentin verran suurempi: omassani se on edessä 1 584 mm ja takana 1 570 mm. Myös akseliväli 2 840 on pidempi kuin Octaviassa. Octavia kykenee silti tarjoamaan vastaavat, tavaratilan osalta jopa reilusti suuremmat tilat.

        Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että Octavia on omassa luokassaan iso auto myös raideleveytensä osalta – kaikkea muuta kuin kapea kanoottikinneri tms.

        Tämän palstan trolli(e)n kanssa on tietenkin turha kinastella, mitkään tosiasiat eivät tunnetusti uppoa menneeseen jämähtäneeseen, värilasien läpi maailmaa katselevaan, umpiluiseen kaaliin.


      • Toisinajelija

        Octavian raideleveysmillit jäivät mainitsematta. Ne vaihtelevat parin millimetrin verran eri moottoriversioiden mukaan, perustasolla tarjotaan lukemia 1 543 mm (edessä) ja 1 514 mm (takana). Niitä kapeaksi väittääkseen täytyy olla tämän palstan trolli(e)n kaltainen, todellisuudesta täysin irtaantunut tyyppi.


      • TSI2012
        Toisinajelija kirjoitti:

        Octavian raideleveysmillit jäivät mainitsematta. Ne vaihtelevat parin millimetrin verran eri moottoriversioiden mukaan, perustasolla tarjotaan lukemia 1 543 mm (edessä) ja 1 514 mm (takana). Niitä kapeaksi väittääkseen täytyy olla tämän palstan trolli(e)n kaltainen, todellisuudesta täysin irtaantunut tyyppi.

        Kyllähän trolli nämä tietää, kuten senkin ettei Skoda ole "täysin venäläinen" tai "paalauskunnossa takuun jälkeen vailla arvoa". Sehän tästä "keskustelusta" niin mielenkiintoista tekeekin. "Skoda-kriittinen" ei voi hävitä, koska hän tietää valehtelevansa alusta alkaen.


      • Toisinajelija
        TSI2012 kirjoitti:

        Kyllähän trolli nämä tietää, kuten senkin ettei Skoda ole "täysin venäläinen" tai "paalauskunnossa takuun jälkeen vailla arvoa". Sehän tästä "keskustelusta" niin mielenkiintoista tekeekin. "Skoda-kriittinen" ei voi hävitä, koska hän tietää valehtelevansa alusta alkaen.

        Kyllähän minäkin tiedän että trolli tietää.

        Ihmettelen vain hänen motiivejaan trollaamiseen. Ei tervepäinen ihminen roiku täällä ihan vain huvikseen täyspäiväisesti kuukaudesta ja vuodesta toiseen mollaamassa älyvapain argumentein yhtä tiettyä automerkkiä ja sen valinneita autonkäyttäjiä.

        Saattaa olla vaikka portaalin ylläpitäjän palkkaama. Netin mainosraha hakeutuu sinne, missä on kävijälukujen valossa liikehdintää, olipa se minkä tasoista hyvänsä.

        Portaalin omistajan lehtien tasokin tiedetään.


      • TSI2012
        Toisinajelija kirjoitti:

        Kyllähän minäkin tiedän että trolli tietää.

        Ihmettelen vain hänen motiivejaan trollaamiseen. Ei tervepäinen ihminen roiku täällä ihan vain huvikseen täyspäiväisesti kuukaudesta ja vuodesta toiseen mollaamassa älyvapain argumentein yhtä tiettyä automerkkiä ja sen valinneita autonkäyttäjiä.

        Saattaa olla vaikka portaalin ylläpitäjän palkkaama. Netin mainosraha hakeutuu sinne, missä on kävijälukujen valossa liikehdintää, olipa se minkä tasoista hyvänsä.

        Portaalin omistajan lehtien tasokin tiedetään.

        Kai näitä netti-trolleja on jo ehditty tutkiakin, sen verran pitkä "kulttuuri" esim. Suomi24-osalta on takana. Anonyymi vittuilu ilmeisesti sopii suomalaiselle; mikään ei saa yksilöä kyseenalaistamaan omaa toimintaansa, päinvastoin. Mitä enemmän ihmetellään motiiveja sun muuta, sitä enemmän näppis soi.

        Suomi24:n ylläpidosta voi olla montaa mieltä. Meno on palstoilla n i i n rankkaa, että tämä palsta saattaa olla "harmiton". Hesarissa oli joku aika sitten juttu, mistä kävi ilmi, että varsinainen paskan heitto alkoi Suomi24:ssä vuoden 2004 Tsunami-katastrofin yhteydessä. Lieneekö tämä sitten suomalaista, että suuri tragedia antaa aihetta herja- ja vihakirjoittelulle. Ei voi ymmärtää.

        Voi olla maksettua, ainakin kannustettua, koska muualla ei anonyymisti voi kirjoittaa ja toisaalta täällä rekisteröityvät vain nämä "Kyykmanit". Ilman pelkoa bannista.


      • Anonyymi
        Toisinajelija kirjoitti:

        Octavian raideleveysmillit jäivät mainitsematta. Ne vaihtelevat parin millimetrin verran eri moottoriversioiden mukaan, perustasolla tarjotaan lukemia 1 543 mm (edessä) ja 1 514 mm (takana). Niitä kapeaksi väittääkseen täytyy olla tämän palstan trolli(e)n kaltainen, todellisuudesta täysin irtaantunut tyyppi.

        Hyvältä näyttää raideleveys.
        Itse asiassa, Škodahan näyttäisi noiden esittämiesi lukujen mukaan lopsahtavan jokseenkin nasakasti siperian radalle.
        Mikä olisi oikein hyvä paikka kaiken kaikkiaan.


    • eitarvettapuuttua

      Antakaa tämän vajakin räksyttää rauhassa. Kyllä maailmaan ja bittiavaruuteen melua ja järjettömyyttä mahtuu.

      • ei-parannusta-tapahtunut

        Kyllä se tekee parkkeerattunakin iljettävän fiiliksen.
        Se on varmaan tuo skeida pysyvästi samassa asemassaan huonon imagonsa kanssa.


    • Hyvinhuono-ostos

      Pomputus jota jäykkääkin jäykempi taka-akseli tuottaa, on hirveää yhdistettynä hakevaan ohjaukseen ja sikakiikun huojahteluun. Ei tuollaista kyytiä toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleen.

    • TiedänKaikenAutoista

      Skeidan veivi on vastaavasti hieman pehmeähköä tekoa, tuppaa vääntymään riskimmän skeidistin starttausharjoituksissa.

    • K0LMEKAKARAAJARAKKI

      Siis sinne ulkoilmaan, NYT HETI!!! Ei ole myöhäistä hankkia elämä!!!

      • skodajulli

        Ei niitä tarvitse pelätä. Aluksi voit hypätä pientareelle, kun Skeida lähestyy. Sitten pikku hiljaa huomaat, ettei niissä ole mitään pelättävää.

        Vanhan Bemarin lähestyessä kannattaa olla enemmän varuillaan.


      • JosYlhäältäTuleeSkeida
        skodajulli kirjoitti:

        Ei niitä tarvitse pelätä. Aluksi voit hypätä pientareelle, kun Skeida lähestyy. Sitten pikku hiljaa huomaat, ettei niissä ole mitään pelättävää.

        Vanhan Bemarin lähestyessä kannattaa olla enemmän varuillaan.

        Täytynee roihkaistua. Ulkoon vain, vaikka sataisi pieniä Skeidoja.


      • Skeidation
        skodajulli kirjoitti:

        Ei niitä tarvitse pelätä. Aluksi voit hypätä pientareelle, kun Skeida lähestyy. Sitten pikku hiljaa huomaat, ettei niissä ole mitään pelättävää.

        Vanhan Bemarin lähestyessä kannattaa olla enemmän varuillaan.

        No tuo on kyllä ihan totta.


    • Skeidaguru

      Minäpä lastutin Skodani. Nyt ottaa kitisemättä 145km/h mittariin.

      • ffjghkkgf

        Hurjapää.


      • Anonyymi

        Kone huutaa hoosiannaa mutta nopeutta on GPS:n mukaan 14.5km/h...


    • Sarkasmi.sakari

      Tein Skodani jäykälle taka-akselille forte-käsittelyn.

    • Posottaja

      Pösö se ollapitää. Täräytin Bremen Hampuri autobaanaalla 230 km plus rapiat Peugeot 406:lla. Lampoja ja Fergusonneja sai katella peräpeilistä. Niin oli näyttävää muiden mielestä että keltaiset salamat vilkkuivat tuon tuosta.

    • Nicke
      • kallispaukku

        Toyota ja Honda joutuvat vaihtamaan korit miljooniin autoihin. Ryhmäkanne on jo tehty.


    • Anonyymi

      Mutta miten on mahdollista saada aikaan niin upeat ajo-ominaisuudet, vaikka autossa on jäykkä taka-akseli? Jos vertailee esim. Tojoon. Tojohan luikertelee käärmeen lailla.

      • Anonyymi

        Samoin luikertelee Mersut ja Bemarit. Ei arkiliikenteessä tarvita mitään F1-pyöränripustuksia. Ne on aina paskana ja seisovat pajalla.


      • Anonyymi

        Oononon!


    • Anonyymi

      Siitäkö se pompottelu ja huojuminen johtuu? Olen ihmetelyt tuota pelottavaa kulkutyyliä. Mutkassa liitävä itä-avto on huvittava ja vaarallisen näkönen.

    • Anonyymi

      Toyotan takia-akseli on kuin keitetty makaroni. Kaikessa sitä pitääkin säästää. Siksi se luikertelee kuin käärme ja vaatii ohjausta koko ajan. Ei ihme ettei sillä voi ajaa yli 80 km/h.

      • Anonyymi

        Mitä me noista Toyotoista, tämä ketju kertoo Skeidoista.
        Mitä me merkeistä vieraista, niille voimme vaikka pieraista.


    • Anonyymi

      Octavia kyllä näyttää aika selvästi pulkalta. Taidanpa ostaa yhden ja otan siitä renkaat pois jotta koitan kuinka sillä mäenlasku sujuu. Varmaan pitää aika paljon pistää vahaa pohjaan jotta luistaa ja varmaan joudun telaketjutraktorilla vetää mäen päälle, mutta pakkohan se on koittaa.

    • Anonyymi

      Totta

    • Anonyymi

      Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Autom. - **Winter Ultra / Koukku / Canton / Heti ajoon** 58 625 €

      Ei halpa hyvä ehkä?
      Sähköauton saa nelivetona vaikka on RS

      • Anonyymi

        Kun se on alta satkun, se on halpa. Hyvyys selviää ajan kanssa; osta pois.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5530
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      94
      3428
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      45
      3319
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      76
      2517
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      59
      2394
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      75
      1897
    7. Persut palkkaavat verorahoilla

      avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      301
      1730
    8. Anteeksi T

      Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      7
      1186
    9. Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja

      Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal
      Maailman menoa
      24
      1122
    10. Harmittaako että

      Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      137
      1076
    Aihe