Jeesus SANOO . . . SUURIN KÄSKY . . . !

Rakkaat Jumalan Lapset !

. . . . . . . .

Evankeliumi Matteuksen mukaan ,

Matt. 22: 34-40 ---> Käsky RAKASTAA

Mutta kun fariseukset kuulivat, että hän oli tukkinut saddukeuksilta suun, kokoontuivat he yhteen; ja eräs heistä, joka oli lainoppinut, kysyi häneltä kiusaten:

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.

. . . . . . . .

Ensimmäinen Johanneksen kirje,

1. Joh. 4: 19-21 ---> Jokainen Jumalasta syntynyt on minun veljeni ja sisareni

Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä. Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.

. . . . . . . .

Evankeliumi Johanneksen mukaan,

Joh. 13: 34-35 ---> Jeesus SANOO - opetuslapsilleen

"Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.

Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

. . . . . . . .

Ensimmäinen Johanneksen kirje,

1. Joh. 3: 18-24 ---> Käsky RAKASTAA - teossa ja totuudessa

Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.

Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

. . . . . . . .

Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

Siunausta ja Herran rauhaa !

5

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkaat Jumalan Lapset !

      . . . . . . . .

      Jumala on rakkaus . . . Rakkaus tekee kaiken täydelliseksi . . . !

      . . . . . . . .

      Ensimmäinen Johanneksen kirje, 1. Joh. 4:7-16 ---> Jumala on rakkaus

      Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan.

      Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

      Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän.

      Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

      Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme.

      Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä.

      Me pysymme hänessä ja hän pysyy meissä; tämän me tiedämme siitä, että hän on antanut meille Henkeään.

      Me olemme nähneet, että Isä on lähettänyt Poikansa maailmaan pelastajaksi, ja siitä me todistamme.

      Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.

      Me olemme oppineet tuntemaan Jumalan rakkauden kaikkia meitä kohtaan ja uskomme siihen.

      ******************************************************************************

      ******** MEILLÄ ON YHTEINEN TEHTÄVÄ ********

      ******************************************************************************

      Paavali kirjoittaa rakkaudesta, joka vallitsee uskovien välillä. Se yhdistää eri tavoin toimivat ja ajattelevat kristityt . . . yhdeksi perheeksi.

      . . . . . . . .

      Kolossalaiskirje 3:12-14 ---> Rakkaus tekee kaiken täydelliseksi

      Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen.

      Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin.

      Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.

      . . . . . . . .

      Jatkuu . . .

      • . . . Jatkuu . . .

        raamatusta

        5.9.2015 10:23

        "Paavali kirjoittaa rakkaudesta, joka vallitsee uskovien välillä. Se yhdistää eri tavoin toimivat ja ajattelevat kristityt . . . yhdeksi perheeksi."

        Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille

        Luku 12:12-27 ja 13

        12. kuten ruumiston yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kiakki ruumiin jäsenet, vaikkan iitä on monta, ovat yksi ruumis, nin kuin Kristuskin.

        13. Me olemme näet kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi [surakunta]ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita. Me kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        14. Eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on monta.

        15. Jos jalka sanoisi. Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen, se ei silti olisi ruumiiseen kuulumaton.

        16. Jos korva sanoisi: Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen, se ei silti olisi ruumiiseen kuulumaton.

        17. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? jos taas kuulona, missä olisi silloin hajuaisti?

        18. Jumala on näet asettanut jäsenet, kunkin niistä, niin kuin on tahtonut.

        19. jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?

        20. Nytpä jäseniä onkin monta ja vain yksi ruumis.

        21. Silmä ei saata sanoa kädelle: En tarvitse sinua, eikä pää jaloille: En tarvitse teitä.

        22. Päin vastoin, juuri ne ruumiin jäsenet jotka näyttävät heikoimmilta, ovat välttämättömiä.

        23. Ne ruumiin jäsenet, jotka meistä eivät ole erityisen arvokkaita, me me verhoamme sitä huolellisemmin. Ne, joita häpeämme, me sitä häveliäämmen peitämme.

        24. Ne taas joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Jumala on näet liittänyt ruumiin yhteen siten että on antanut halvempiarvoisille suuremman kunnian,

        25. ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toisistaan.

        26. jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki kärsivät sen kanssa, jos yksi jäsen saa kunniaa, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.

        27. Te olette Kristuksen [seurakunta]ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniään.

        13

        1. vaikka minä puhisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

        2. vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulla ei olisi rakkautta, en olisi mitään.

        3. Vaikka jakelisin kaiken omaisuuteni nälkäisten ruokimiseksi ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, se ei minua mitään hyödyttäisi.

        4. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä, rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile.

        5. Ei käyttäydy sopimattomasta, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

        6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

        7. Kaiken se peittää, kaiken se uskoo, kaiken se toivoo, kaikkea se kärsii.

        8. Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta profetoiminen katoaa, kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto häviää.

        9. Tietomme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista.

        10. kun tulee täydellinen, katoaa vajavainen.

        11. kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja ajattelin kuin lapsi.

        Tultuani mieheksi hylkäsin sen, mikä kuuluu lapsuutee.

        12. Nyt me näemme vielä kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin.

        Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta silloin tiedän täydellisesti, kuten itsenikin täysin tunnetaan.

        13. Niin pysyvät nämä kolme usko, toivo, rakkaus.

        Mutta suurin niistä on rakkaus.

        aamen


      • Rakkaat uskon siskot ja veljet !

        . . . . . . . .

        Jumala on rakkaus . . .

        . . . Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. . . . !

        . . . . . . . .

        Ensimmäinen Johanneksen kirje, 1. Joh. 4:17-18 ---> Rakkaudessa ei ole pelkoa

        Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa.

        ********************************************************************

        UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME?

        ********************************************************************

        MESSIAS on tulossa, ISÄ tulee lihaksi . . . Jeesus Kristuksen toinen tuleminen on lähellä, mutta sitä ennen on . . .

        . . . SUORITETTAVA LOPPUUN . . .

        . . . LÄHETYSKÄSKY ---> VIIMEISTEN PÄIVIEN . . . HERÄTYS . . . !

        NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . !

        ----------------------------------------------------------------------

        NÄMÄ KAKSI ILMOITUSTA . . . OVAT YHTEYDESSÄ TOISIINSA

        ******** Näky pettyneistä ihmisistä !!! (Julkaistu 21.8.2015)

        ******** UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME? (21.8.2015 12:17)

        ********************************************************************

        Näky pettyneistä ihmisistä !!!

        Julkaistu 21.8.2015

        Evankelista profeetta Paavo Järvisen näky pettyneistä ihmisistä, jotka eivät tienneet että heidän on kaduttava pahoja tekojaan ja tehtävä parannus synneistään.

        "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon." - Sananlaskut 28:13

        ----------------------------------------------------------------------

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13839680/naky-pettyneista-ihmisista-!!!

        ----------------------------------------------------------------------

        ************************************************************************

        Jumalan_henkäys

        21.8.2015 12:17

        Kaikkivaltiaan Jumalan käskystä ja ohjauksessa, kirjoitan tähän Herran tahdon, jota olen sitoutunut toteuttamaan . . . nimityksestä, 12.06.2015 lähtien.

        Jumala on valinnut paikaksi tämän keskustelun, koska aloitusviesti osuu Herran tahdon ytimeen, muistuttamalla jokaisen uudestisyntyneen perustehtävästä . . . Jumalan sanan julistamisesta, aina ja kaikkialla!

        UNOHDAMMEKO TEHTÄVÄMME?

        --------------------------------------------------------------

        Jumala on ilmoittanut, heinäkuu 2015, seuraavasti:

        ILMOITAN MESSIAAN TULOSTA !

        UUDESTISYNTYNEIDEN ON ALOITETTAVA LÄHETYSKÄSKYN LOPPUUNVIEMISEN TOTEUTUS KAIKILLA MAHDOLLISILLA TIEDOTUSKEINOILLA . . . NIIN, ETTÄ JOKAISELLA IHMISELLÄ, JOKA YMMÄRTÄÄ ÄLYNSÄ PUOLESTA JUMALAN SANAA, ON MAHDOLLISUUS TEHDÄ PARANNUS JA SAADA SYNTINSÄ ANTEEKSI !

        KAIKKI KEINOT SALLITTU . . . MYÖS RAAMATULLISTEN IHMEIDEN, JOITA JEESUS TEKI, TEKEMINEN ON SALLITTUA JA MAHDOLLISTA . . . JUMALAN NIMISSÄ !

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen." Joh. 3:16-18

        ----------------------------------------------------------------

        Jumala on puhunut ja minä kuuntelen!

        Jumala on valinnut ilmoituspäiväksi perjantai 21.08.2015.

        Uudestisyntyneiden sisäinen "Pyhä Henki" on jo aktivoinut valittunsa ja ohjannut tänne keskustelemaan, sekä toteuttamaan omaa tehtäväänsä.

        ********************************************************************

        ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ********

        ********************************************************************

        Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1, 14, 18 ---> Sana tuli ihmiseksi

        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

        Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        ********************************************************************

        Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mikä on ilmoitettu . . . se on Jumalan nimissä ilmoitettu !

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään." Matt. 5:17

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Rakkauden SANOMA on LAAJA . . . kokonaisuudessaan . . .

        . . . joten --- sen SISÄISTÄMINEN vaatii pitkäaikaisen KESKUSTELUN . . . ;)
        . . . . . . . . . . . ..................................................................................................... . . .


    • Rakkaat Jumalan Lapset !

      Jumala SANOO . . .

      . . . KUN --- julistatte Evankeliumia --- niin --- JULISTAKAA sitä RAKKAUDELLA . . . !

      . . . TEHKÄÄ --- Jumalan SANASTA . . .

      . . . RAKKAUDEN Evankeliumia . . . !
      . . . ................................................ . . .
      .
      . . .
      . . . . .
      . . . . . . .
      . . . . . . . .

      SE ON - Jumalan TAHTO ja KÄSKY --- SE --- RAKKAUDEN Evankeliumi . . .

      . . . siis - SE - jonka . . .

      . . . Jeesus - OPETTI - ja - NÄYTTI myös TODEKSI KAIKILLE . . . esimerkillään . . . :)

      . . .

      Rakastakaa Toisianne - ja - Tehkää Rakkauden Tekoja . . . KAIKILLE . . . !
      ................................................................................................. . . . ................ . . .

      . . . . . . . .

      Evankeliumi Johanneksen mukaan,

      Joh. 13: 34-35 ---> Jeesus SANOO - opetuslapsilleen

      "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.

      Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

      . . . . . . . .

      Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.
      Siunausta ja Herran rauhaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2366
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2075
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1790
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1629
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      115
      1036
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1026
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1023
    Aihe