Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Päivitänkö

päivitänkö

Mulla on koneessa ja läppärissä windows 8.1
Haluaisin kuulla windows 10 asentaneilta viisi hyvää
syytä päivittää kymppiin. Samoin viisi hyvää syytä olla päivittämättä
kymppiin.
Ja kiitos, vain asiallisia vastauksia toivotaan.

26

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olloshyvävaan

      Älä päivitä kymppiin.
      Yhtään hyvää syytä päivittää kymppiin ei ole, eikä pelaajille suunnattu uusin vain kymppiin direcx ole hyvä syy.
      Sen sijaa huonoja syitä löytyy paljon.
      1. Täydellinen vakoilu
      2. päivitykset muuttaa asetuksia ja tulee pakolla
      3. Laiteajurien asennus hankalaa ja vaatii internetin usein.
      4. Ajurituki vanhempiin ja ihan uusiin laitteisiin ontuu, ei ole tai toimii huonosti.
      5. Virusimuri, Kun puhuttiin turvallisena, o kuitenkin osoittautunut ihan toiseksi.

      Näiden vasta viiden huonon syyn takia, ei kannata päivittää kymppiin, mutta harkitse kannattaako päivittää Ubuntuun? Koska osa näistä syistä on myös Windows seiskassa ja myös kasisykkösessä.

    • Ohhoijaaaa

      Tää on näitä kyssäreitä, joihin moni ei järjellä vastaa, vaan enemmäkseen tunteella.
      Win-Fanithan rulettaa kymppiä mahtavana ja vaikenee sen ongelmista ja säätämistarpeesta, mutta hehän tykkää säätää.
      XP-fanit taas vanoo XP:n nimeen ja haistattaa pitkät MS-tuelle.
      Kasi-Faeja en hirveesti ole tavannut, Mutta aikoinaa kasin tullen kiina paljasti että kasikin vakoili jo, nyt kympintultua vakoilua on laajennettu ja tuotu enemmän julki harmittoman nimikkeellä! Mutta miten vakoilu, joka vie kaiken voi olla harmitonta?
      Osa ihmisä uskoo että USA on kaikkile hyvästä, niin päivittäkööt. Kyllä sieltä tulee maksumuistutus kun satut katsoon uhdenkinpiraatileffan tai ohjelmasi katoaa ym.
      Suomalaisena en antaisi ketään vakoilla maan rajojen ulkopuolelta tai edes sisäpuolelta. Näin ollen ehkä se siirtyminen Linuxiin olisi paikallaan, kuhan kastoo että se linux ei vakoile samaan paikkaan kuin windows tai applenlaitteet, eli NSA:lle
      Paras vaihtoehto kai se Ubuntu, myös Deepin on erittäin hyvä.
      Fanaatikot Voi laitaa Ubuntu Kylin, josta kiinalaiset varmista että yksikään bitintynkä ei lähde NSA:n suuntaan.
      Nyt havaittu suuntaus palata XP:n ei kaikkien mielestä ole fiksua eikä turvallista. Kysyn heiltä että onko Kymppi turvallinen? Nyt havaittu että kympit saastuu hyvinkin helposti. Microsoftin tuesta huolimatta! XP oikeinkäytettynä väitetään olevan satakertaa turvallisempi kuin Kymppi!

      PS. En päivittäisi kymppiin

      • 10-Kar

        Suksi mäkeen XP-Fani


    • Tainaherkku

      Älä. Kympi on kamala

      • 10-Kar

        Ite oot kamala


    • Nimimerkkikokemustaon

      Itsellä oli Windows 8.1 ja voin itse omasta kokemuksesta suositella Windows 10 verttannu 8.1 siinä paljon sellaista mistä en tykännyt siinä käyttöjärjestelmässä.

      Tässä mun 5 suositusta miksi kannattaa päivittää windows 10:

      1. Ilmainen Päivitys
      2. Vakaa käyttöjärjestelmä ei ole kaatuillut
      3. Pelituki hyvä nykyiset pelit alkaa vaatia pikkuhiljaa Windows 10
      4. Käytettävyys
      5. Selkeys Windows valikoissa

      • Win-Fani-Paatos

        W10-Fanin kirjoitus...

        Olen samaa mieltä, kannattaa päivittää että saa senkin elämänkokemuksen :D
        Kannattaa kuiten tätä ennen poltaa Ubuntu levy pöytälaatikoon, että se on saatavilla silloin kun hermo palaa totaalisesti windows kymmeen:D
        Lisäksi kannatta tehdä paperilappu mm sänkyhommista, jotta kykenee huomaan muutoksen ja syy siihen.. eli w10:nen.

        W10-Fanil listasta en allekirjoita kuin kohdan 1.
        Muista kohdista olen erimieltä.


      • 10-Kar
        Win-Fani-Paatos kirjoitti:

        W10-Fanin kirjoitus...

        Olen samaa mieltä, kannattaa päivittää että saa senkin elämänkokemuksen :D
        Kannattaa kuiten tätä ennen poltaa Ubuntu levy pöytälaatikoon, että se on saatavilla silloin kun hermo palaa totaalisesti windows kymmeen:D
        Lisäksi kannatta tehdä paperilappu mm sänkyhommista, jotta kykenee huomaan muutoksen ja syy siihen.. eli w10:nen.

        W10-Fanil listasta en allekirjoita kuin kohdan 1.
        Muista kohdista olen erimieltä.

        Höpön löpöö...


    • windowsit_happanevat

      Kesään mennessä kun päivittää kymppiin, jatkuu MS-tuki muutaman vuoden pitempään kuin kaseilla, jotka ClassicShelillä varustettuna ovat ihan ok. Windowseista luopuisin heti jos en tarvitsisi äänityöasemasoftaa. Sähköpostiin ja nettiselailuun kakkosläppäreissä onkin Puppy Linux.
      Päivitysyritys FS-businessläppäriin toi virheilmoituksen "C1900101-20017" joka nettipalstojen mukaan voi merkitä melkein mitä vain ja joka saattaa randomina poistua melkein millä vaan muutoksella :-(

      • 10-Kar

        Mitä vielä vartoon, anna se pikkusormi tänään


    • Juusiittävaaan

      Hyvä puolia:

      1. Se on sekava
      2. Se on ruma
      3. Se on kaatuileva
      4. Se on vakoileva
      5. Se on tietoturvariski

      Jos on masokisti niin päivitä, elämään windows masennus.

      • 10-Kar

        Ite oot


    • Ubuistbest
      • 10-Kar

        Bllööööö,,, joku linux....


    • Gay-Kar

      Joa haluaa Homoksi impodentiksi niin mikä ettei.
      1. Kymppi masentaa
      2. Aiheuttaa impotenssia
      3. vie kaiken aikasi
      4. Päivittäsilloin kun olis pakko olla koneella.
      5. asetusten jakuva säästäminen takasin kun päivitykset niitä muutelee.

      Lopputulos on Persepanoo kaipaava masentunut impotentti homo.
      Onneksi tajusin ja vaihdoin xp:n ja alkoi mela heilumaan ja taas palasin naisiin.

      • 10-Kar

        Heh heh. Plösö oot kuiteskin.. älä vinku, ei sun potenssit mistään windowsista johdu.


    • HulaHula-

      Ohhoh, ompas tässä paljon keskustelua ja jokunen trollienkelikin. Liettuastahan ;)

      Eipä taida olla syytä päivittää?
      Itse voisin yhtyä ton netanews linkin kohtiin. eli ei kannata ainakaan kymppiin.

      • 10-Kar

        En oo.. Vaan himo kympittäjä, kuten pari muutakin täällä.. lemmat ja kar ...


    • Siittä_vaan

      Pääset eroon kasin alkunäyttöpalikkakasasta.

      • ddddddddddddddddddddddd

      • 10-Kar

        Taitaa sun USBees sekoilla , hheehhehe


      • ddddddddddddddddddddddd kirjoitti:

        Kasista saa metron pos käynistymastä.
        Kympissä seuraa kaikki ne ongelma uusien ongelmien lisäksi!
        Tossa on hyvä lista...
        http://betanews.com/2015/12/30/microsoft-ubuntu-windows-10-2015/

        Johon lisäisin vielä aktivoinnin ja oikea windows tulkinnan.
        Ja yksi jota ei vieläkään ole korjttu un USB2/3 välinen sekoilu.

        "Ja yksi jota ei vieläkään ole korjttu un USB2/3 välinen sekoilu."

        Niin että mikä?


    • Hinttilemma

      Mitä sitä kyseleen ja itkeen!
      Jos kerran Microsoft käskee, tietää se sua paremmin mitä tarvitset.
      Päivitä se hiton hetero!

      • 10-Kar

        Melko nössö jos pelkää yhden erektion puolesta. eikä päivitä.
        Jääpähän enemmän aikaa windows10 kanssa....

        MS tietää että ei sen melan heiluttelu ole mistään kotoisin, mutta en mä persettäkän ala antaa, jos lemma sitä kyyläät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe