jatkuva nivelsärky ja muut oireet

washedout

Olen tässä viimeiset pari kuukautta kärsinyt epämääräisistä oireista, ja juossut kaikenmaailman testeissä eikä mitään syytä näille ole löytynyt. Aloitetaas siitä, että mulla on ollut monta vuotta suurentunut imusolmuke kaulalla, ja nyt kuukausi sitten niitä putkahti muutama lisää. Yöhikoilusta olen kärsinyt myös siitä asti, kun tuo ensimmäinen imusolmuke suurentui. Yöhikoilu on sittemmin vielä pahentunut, jos torkahdan päikkäreille niin herään silloinkin läpimärkänä ja nihkeänä. Lääkärissä kyselin imusolmukesyövän mahdollisuudesta, joka tyrmättiin täysin sillä näin pitkän ajan myötä se olisi levinnyt huomattavasti ja patit kasvaneet. Kävin tästä huolimatta yksityisellä ultraamassa kaulan, ja radiologi totesi että normaalinnäköisiä suurentuneita imusolmukkeita eikä syytä huoleen. Ei sitten ilmeisesti sitä imusolmukesyöpää. Ihoni on punertavan läikikäs tavallaan kuin ihon alta, varsinkin käsivarsista ja nyt huomasin myös jalkojeni näyttävän samalta. Myös ihon pinnalle on ilmestynyt läiskiä jotka eivät kutia, ole kuivia tai koholla. Lääkäri katsoi nopsaa ja sanoi jotain punatäplähilseilystä, mutta eipä tämä tasan siltä näytä. Ei myöskään ole mennyt ohi, vaan lisääntynyt pikkuhiljaa (huomasin ensimmäisiä läiskiä vuosia sitten).

Ruokahalunikin katosi totaalisesti joskus alkuvuodesta, ja olo on jotenkin "täysi" koko ajan. Olen aikaisemmin kärsinyt todella vilkkaasta ja vähänkin epäsopiviin ruokiin samantien reagoivasta vatsasta, ja saatoin käydä suuremmallakin hädällä useita kertoja päivässä. Nykyisin saattaa olla parikin päivää välissä, helposti. Suu on aivan jatkuvasti kuiva, eikä juominen helpota. Oon huomannut välillä himoitsevani hirveästi suolaista ruokaa, vaikka oon aina ollut kunnon sokerihiiri.

Tunsin itseni todella kipeäksi useita viikkoja, jonka jälkeen olo helpottui. Väsynyt olen ollut jo pidemmän aikaa. Oireet kuitenkin on ja pysyvät mutteivat niin rajuina. Viimeiset kolme viikkoa olen kärsinyt todella kovista nivelsäryistä, jotka ylettyvät sormenpäistä kyynärpäähän ja polvista varpaisiin. Symmetrisesti molemmilla puolilla. En ihan varmaksi sano, mutta mielestäni nivelet ovat olleet jo pidemmän aikaa vähän jäykät, mutta luulin sen johtuvan siitä että olen istuskellut pitkään vaan kotona :D Nivelet ovat myös alkaneet naksua kovasti, jota eivät ole ennen tehneet. En ole myöskään koskaan minkään flunssankaan yhteydessä kärsinyt minkäänlaisista nivelsäryistä, joten tämä oire hieman pelottaa. Varsinkin, kun kivut ovat ihan jatkuvia ja kovia, olin sitten liikkeessä tai sängyssä makoilemassa..

Normaalisti ruumiinlämpöni on ollut semmoista 36,5 noin, nykyisin se on joka päivä sen 37.2. Lääkärissä käydessäni mainitaan vaan että infektio-oireilua, niin mikähän infektio sitten mua tässä on viimeisen vuosisadan vaivannut?? Ei ole tässä edes flunssaa ollut.. Tulehdusarvoissa ei mitään, ja kaikki muutkin aivan normaalit (hiv, maksa, munuaiset, reuma, pissatestit, laaja verenkuva, diabetes, kilpirauhanen ym ym) joten lääkäri mitä ilmeisemmin leimasi luulosairaaksi ja määräsi masennuslääkkeet (duloxetine) jotka myös auttavat kipuiluun. Olen aikaisemmin ollut masentunut ja silloin söin cipralexeja, mutta lopetin ja pääsin masennuksesta eroon omin avuin. En ole tuntenut oloani masentuneeksi millään tapaa pitkiin aikoihin, enkä missään nimessä halua syödä lääkkeitä joilla muutun taas tunteettomaksi zombiksi? Mulla menee kaikinpuolin hyvin, ellei näitä jatkuvia oireita ja kipuja lasketa. En edes tiedä mistä lähteä tutkimaan, kun lääkärit leimaavat oireet samantien vain psyykkisiksi.

Onko kenelläkään ollut samankaltaisia oireita, ja onko syytä oireille löydetty? Listailen tähän alas näitä, jos joku ei romaania jaksanut lukea.

-yöhikoilu joka kestänyt vuosia, tämän vuoden puolella selkeästi voimistunut
-väsymys
-vuosia kaulalla turvoksissa ollut imusolmuke, tämän vuoden puolella ilmestynyt lisää
-ihottumaa ja muita epämääräisiä iho-oireita
-kadonnut ruokahalu, täysi olo
-kova nivelsärky symmetrisesti raajoissa
-suun kuivuus
-jatkuva matala lämpöily

1

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • washedout

Lisättäköön tähän vielä, että toisen silmäni näkö tuntuu huonontuneen hieman. Olen alkanut pelätä että tässä olis taustalla jotain neurologista vaivaa, kun välillä ihoa on pistellyt epämääräisesti sieltä täältä ja ihan kasvoistakin, ja varsinkin lähimuistini on huonontunut.. Sanojen muodostaminen ja muistaminenkin tökkii. Samoin tasapainoaisti tuntuu huonontuneen, ja kolauttelen itseäni paljon kaikkialle. Kävelylle mennessä mutkittelen huomaamattani ihan kunnolla.. ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2290
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2283
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2044
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1628
    5. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      33
      1538
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      922
    9. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      16
      911
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      894
    Aihe