Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

OIKEAT kokemukset jälleenmyyntiarvosta?

merkki_kiinnostaisi

Kertokaapa te Seatin omistaneet/omistavat, millainen on ollut Seatinne arvostus autoa vaihtaessanne? Onko tapahtunut hintaromahdus vai onko se ollut hyvää luokkaa?

10

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan_ok_vaihtoarvo

      Vaihtoautona ongelmaton eli hyvin kelpaa. Helppo myydä. En tiedä mikä on mielestäsi 'hintaromahdus', mutta sellaista en ole kokenut.

      Viimeksi vaihdoin Seatin, vm 2008 ajettu noin 90.000, vuonna 2012 uuteen Seattiin. Vaihtohyvitys oli ihan ok, joskaan en nyt muista tarkkaan hyvityshintaa. Taisi liikkua jossain noin 60% uushinnasta. Merkittäviä eroja ei ollut muihinkaan merkkeihin tarjouksia pyydettäessä. Skodaan vaihdettaessa olisi vaihtoarvo ollut jopa parempikin, mutta se jäi tällä kertaa.

      Aiemmin Mondeoiden osalta vaihtoarvo oli samaa luokkaa.

    • Paska_kinneri

      No ei toi selitys kerro oikestaan yhtään mitään ! Minkä vaihdoit mihin malliin? Esim. Mikä oli vaihtoauton arvo uutena ja hyvitys hinta noi prosentit ei kerro yhtään mitään? Hyvitys hinta riippuu myös uuden auton hinnasta ja varusteista.

      • Ihan_ok_vaihtoarvo

        Vaihdoin Altea xl:n. Altea4: een.
        Molemmissa 170 hv:n 2.0tdi moottori ja stylance-tasoinen perusvarustus. Jotain pikkuhärpäkettä päälle ja metallihohtoväri.
        Hinta muistaakseni XL:ssä jotain 28.000 vuonna 2008 ja 4:ssa jotain 35.000 vuonna 2012. En muista tarkkaan enää.

        Olen ollut erittäin tyytyväinen molempiin. Ei ole ollut ikävä mondeoita, tojoja, mazdoja, volkkareita, pikkubemareita...


    • Paska_kinneri

      Paljonko oli vaihtoarvo eli väliraha 4v jälkeen? Tarjosin 07-Auristani vaihdossa uuteen Auris TS hybrid Premiumiin noin 33T€. Auto maksoi uutena noin 23T€ ja nyt sen vaihtoarvo oli 10T€ 1.6 vvti MMT 123Tkm Eli noin 13T€ on arvo laskenut 8v aikana.

      • Ihan_ok_vaihtoarvo

        No ehkä kuitenkin osaat prosenttilaskua? Tuossa edellä olen kyllä ilmoittanut kaikki tarvittavat luvut noidenkin eurojenkin laskentaan. Se tietysti on valitettavaa, että tarkkoja lukuja en vuodelta 2012 muista enää, mutta suuruusluokka selviää tuosta kyllä.


    • Mitsubishinytallamyös

      Seat Toledo TDI1,9 1/2006 uutena ostettu ja 10/2007 45tkm myyty 90% hinnanpito.
      Seat Exeo 6/2010 ostettu ja 2/2012 55tkm aj myyty 88% hinnanpito. Seat Ibiza 5/2011 ST 2/2013 myyty 86% hinnasta säilynyt. Toledo 1,4 TA 5/2013 ostettu 7/2015 47tkm aj myyty 85% hinnasta säilynyt. Ibiza Itech 1.2TSI 10/2013 ostettu ja 8/2015 18tkm myyty hinnanpito 92%. Sillä tavalla meillä on saatu autot vaihdettua ihan hyvin. Corolla 7/2003 1,6stw piti kanssa hyvin hintansa, kun myimme sen 5/2005 oli hinnasta jäljellä 84%.

      Kyllä, vaihdan autoja tiheään, ja kokemusta on useista eri merkeistä. Erityisesti ihmettelin Mazda 6 2,0 elegancen hinnan heilahteluista-massiiviset moneen muuhun japsiin nähden.

      • hintoja

        Mielenkiinnosta tarkennuksena mistä hinnoista nuo prosentit on laskettu? Onko uuden auton hinta pelkkä listahinta vai kokonaishinta (eli sisältäen toimituskulut, talvirenkaat lämmittimen yms.)? Käytetyn hinta lienee saatu hyvitys uuteen (eli sisältäen uuden auton alennuksen) vai myitkö nuo suoraan itse eteenpäin?


      • Mitsubishikinnytalla

        Ihan itse olen kauppani tehnyt merkkiliikkeen kanssa. Joskus ei ole käynyt yksiin ajatukset kauppiaan ja minun välillä ja silloin on myös kaupat jätetty tekemättä. Koskaan ei kannata autosta maksaa "ylimääräistä" se on motto, jolloin välit jäävät verraten pieniksi. Alennukset, eli toteutuneet autokaupat ovat olleet n.3500e-9500e "halvemmat" parhaimman ja huonoimman tarjouksen välillä erimerkkisten samanhintaisten autojen kesken.

        Kaupassa vaikuttaa moni tekijä, jota eivät kaikki edes ajattele, mutta minulla noin. Enkä todellakaan osta autoani lähikaupasta, jos tarjous ei ole heti kohdallaan.
        Kaikkein huonoimmat kaupat sattuu ihmisille yleensäkin niin, että ostetaan ajattelematta asioita sen enempää, kuten tuossa yllä joku kertoo ostaneen Cupran (epäilen tarinaa provoksi)ja ei muka tiennyt auton arvon sulavan juurikin tuollaisessa autossa. Jos haluaa nopean auton, niin sellaisen saa 10 000-20 000e hinnalla, mutta silloin pitää katsella kaikki merkit läpi ts. miltei merkistä välittämättä.

        Seateissakin kannattaa katsella malliston hinta-laatusuhdetta. leoneissakin oli alkujaan kaupan n.23000e maksava 140 ST (Oiva kone!) jota show roomeissa myytiin n.30000e varustein (järjetön hinnanero), ja kun kone muutettiin 150hv malliksi, niin hinta karkasi myös myyntilistoilla.

        Minulla Itechissa ovh hintavarustein oli tolkuton, mutta kun autosta sai -27%heti pois, niin se olikin jo ihan ok, mikä näkyi nyt sitten tuossa seuraavassa kaupassa.

        Jos jälleenmyyniarvoa pelkää, niin Seateissa tällä hetkellä paras ostos on Leon ST 1,6 tdi 4drive reference (halvoilla varusteilla paranneltuna) ja style 2,0tdi 4drvie liki perusvarustein (kannattaa katsella lisävarustelistoja, koska Seateilla on joitakin hyviä ja "halpoja"varusteita runsaan perusvarustelun ohessa. Riskinä dieselien tulevaisuus...

        Skoda Rapidin ostajille sanoisin, että Toledo on parempi ostos erityisesti 1,4T A ostoksena-saatte heti paremman "hyvityksen" samasta autosta, koska sitähän Skeidassa haetaan.....


    • Omalla_rahalla_ostava

      3 vuotta vanha 1,2 TSI Leon varusteineen 27.000 € uutena, nyt runsaat 60.000 km ajettuna 3 vuoden ikäisenä 16.500 € hyvitystarjous uuteen 27.000 € maksavaan.

      10.500 € on sulanut hinnasta. Huom. tämä siis "omaan merkkiin" vaihdettaessa. Enpä kysynyt paljonko hyvitys olisi Toijjotaan, Ooppeliin, Skudaahan tai Wolkkariin.

      1-v. ja mittarissa 25.000 km olisi hyvitys ollut 20.500 €
      2-v ja mittarissa 45.000 km olisi hyvitys ollut 19.000 €
      3-v. ja mittarissa 65.000 km olisi hyvitys nyt 16.500 €

      1. vuosi "maksoi" 6.500€, 2. vuosi 1.500 € ja 3. vuosi 2.500 €. Toki nyt 3. vuotena on mennyt maaginen 60.000 km raja rikki. Seuraava rajapyykki on 100.000 km. Sitä ennen pitää auto vaihtaa. Saa nähdä miten hyvityshinta tästä taas laskee alaspäin.

      Olen tykännyt autosta. Sillä on hyvä ajaa. Pitkään harkitsin Toijjotan ostamista 3 vuotta sitten mutta varusteet, ajofiilis ja ulkonäkö ratkaisivat ja valitsin Leonin.

      Autossa on ollut hieman nitinää kojelaudassa, oviverhoiluissa ja ns. B-pylväissä.
      Kulutus minulla sekalaisessa ajossa kesällä 6 L ja talvirajoituksilla 5,5 L/100 km.

      DSG-vaihteistossa ärsyttää että se vaihtaa lähes heti auton liikkelle lähdettyä 2-vaihteelle. Saisi mennä 1-vaihteella edes 10 km/h tai 20 km/h nopeuteen. Nyt tuntuu että kuin kuminauhaa venyttää, kun ryömintävauhdista alkaa kiihdyttää.

      • DSGonhyvä

        DSG:n 1. vauhde on lähinnä erikoistilanteisiin (veto, lumeenkiinnijäänti, jyrkkä nousu) suunniteltu, eli ei pidäkään olla pidempään päällä. käsivalintaan voi siirtyä aina jos haluaa-jolloin automaatti toimii, jos et osaa ääritilanteessa itse vaihtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe