Miksei uusin Tucson myy?

missäneovat

Uusi Tucson on aivan tyylikäs cittari audimaisella isolla keulamaskillaan, mutta: miksi sitä myydään vähän? Tuota ei näy kovin usein edes Helsingin seudulla liikenteessä. Onko hinta syynä, eli hyppäys aneemisesta vaparibensa-manuaalista automaatti-bensaturboon tai -dieseliin on liian suuri, vai vierastaako kansa merkkiä Hyundai?

68

3066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkaenhinta

      Makeen näköinen auto tosiaan. Mutta samalla jonkin verran kalliimpi kuin saman luokan kilpailijat. Tuossa ryhmässä hinta on tärkeä tekijä. Kian rumalla keulalla tuon saman auton saa huomattavasti halvemmalla, eikö.

    • Jaakko_M

      Kyllä se varmaan myy, mutta toimitusajat ovat pitkät.
      Hinnoittelu Hyundain ja Kian kesken on jäsennelty vähän eri tavalla. Jos valitset Kian samoilla ominaisuuksilla ja samoilla varusteilla kuin Tucsonin on hintakin kutakuinkin sama. Näinhän se on ollut jo aiemmillakin malleilla. Kiasta saadaan siis näennäisesti halvempi, jos halutaan.

    • pop98

      Eikö Hyundai lähde 26990e, joten ei kovin kallis..?

    • Jaakko_M

      Nyt näyttää hinnastoissa olevan 400€ ero; Tucson on kalliimpi eli maksaa 27.390€ ja Sportage 26.990€. Jokin ero niissä on, joka maksaa 400€.

    • autonerokas

      Ei kai se "audimainen etusäleikkö" voi maksaa yli 20 tuhatta euroa. Pitäisi autossa olla kai muutakin kuin etusäleikkö? Aloittajan mielenlaatua kuvastaa hyvin tämä, että etusäleikön audimaisuus riittää valintaan. Itse auto on melupesäke vailla vertaa ja voimalinja vuotaa kuin 30-luvun pesusaavi kuivan kesän jälkeen.

      • Kekez

        Oletko koeajanut uuden Tucsonin vai mistä tiedät että auto on meluisa ?
        Mistä tiedät voimalinjan? Oletko tosiaan koeajanut? Epäilen vahvasti että haluat vain provosoida. Hyundai tekee aivan kilpailukykysiä autoa ja aivan hyviä sellaisia.


      • Jaakko_M

        TM:n suorittamassa koeajossa todettiin mm.
        * etusäleikkö on Hyundaille tunnusomainen 6-kulmainen
        * meluarvot ovat vielä edeltäjämalliakin hiljaisemmat
        * voimalinja selviytyy hienosti myös vaikeasta ristiriipunnasta


    • hintapolitiikka

      Kansa ei uskalla pistää rahojaan tuohon. Hyundai on outolintu, verrattuna jopa Kiaan. Vaikka autona hyvää keskitasoa. Jälleenmyyntiarvo on Kiaakin huonompi, ja valovuoden takana Nissan Qashqaista tai Skoda-Volkkari-skaalasta. Yksityisostaja painottaa hintaa. Ja jos haluaa etuveto-automaattina, Tucsonia ei saa eikä kuulemma ole tulossakaan. Silloin hinta alkaen on yli 40.000 eur. Qashqai bensa-automaatin etuvetona saa muistaakseni alkaen vajaat 26.000 eur nyt kun on Nissanin kampanja "automaatti manuaalin hinnalla". Iso ero hinnassa vaikka Tucson onkin silloin neliveto -harva kuitenkaan haluaa maksaa nelivedosta 15.000 euron eroa. Kokoluokka sama joten Qashqai myy ja Hyundai ei. Sama kohtalo tulee olemaan uudella Kia Sportagella eli liikaa hintaa jos haluaa automaatin, ja halvimmissa malleissa taas Hyundain tapaan antiikkinen kierroksia vaativa 1,6 vaparibensa. Nissanilla sentään bensaturbot 1,2 ja 1,6.

      • JFFEQWW

        Noita huijauspäästö Audeja näyttää menevän kuin siimaa oli hinta mikä tahansa. Niissäkin on satakertaisesti remppaa enemmän kuin Hyundiassa. No saahan rinkulat eteen.


      • hyundai.on.surkea
        JFFEQWW kirjoitti:

        Noita huijauspäästö Audeja näyttää menevän kuin siimaa oli hinta mikä tahansa. Niissäkin on satakertaisesti remppaa enemmän kuin Hyundiassa. No saahan rinkulat eteen.

        Kokemuksen mukaan sitä remppaa on Hyundaissa jos ei satakertaisesti niin 10-kertaisesti. Ja muutenhan Hyundai on halvalla tehty bulkki"auto".


      • DWWWWW

      • KoreanKippo

      • Kekex

      • romuhyny

      • Kekez

      • Kekez

      • ei.se.pärjää

      • Laatumies1

      • HyundaiHuonoin

      • Kalle1222
        HyundaiHuonoin kirjoitti:

        Ei kai kukaan automies usko Autobildin höperötutkimukseen.

        No mihinkäs tilastoon sitten uskotaan ? Toi tilasto tulee juuri Saksasta missä rinkula Audeja ja Bemuja tehdään. Tiesitkö että Saksassa suunnitellaan myös Hyundaita ?
        http://www.hyundai.fi/hyundai-tietoa/hyundai-euroopassa/


      • SaksalainenParasKaikessa

        Ainoastaan sellaiseen Saksalaiseen tilastoon uskomme, jossa on kärjessä kaikki Saksalaiset merkit.......


    • LFÅL
    • huhhhh

      Niin että joku pistäis melki 30 te johonkin Korean härpäkkeeseen ?? on se maailma muuttunut ..

      • nv5t666

        Muutama vuosi sitten puhuttiin, että Korean autot ovat halpisautoja, joten niillä ei voi tehdä mitään. Nyt liian kalliita. Mikään ei ole hyvä?


    • pop987

      "Jos valitset Kian samoilla ominaisuuksilla ja samoilla varusteilla kuin Tucsonin on hintakin kutakuinkin sama".

      Hyundaista puuttuu vakiovarustelusta esim. vakionopeussäädin joka tulee vasta 1000euron PlusPack lisävarustepaketissa. Kiassa säädin vakiona.
      Eli Hyundai ainakin sen 1400euroa kalliimpi lähtöhinnaltaan samoilla varusteilla.

      Lisäksi Hyundaita myy esim. Wetteri/Veho-tyyppiset "Premium autojen" jälleenmyyjät joiden kate on reilusti isompi kuin normaaliautoissa.
      Siksi esim. Hyundai i40 lähtöhinta farmarina halvinkin perusmalli ilman lisävarusteita maksaa yli 30 000eur, joka on vastaavaan Avensikseen(26000e) verrattuna yli 4000e kalliimpi. Joka on aika iso hintaero tällaisissa keskinkertaisissa perusbulkkiperheautoissa.

      Mutta Sportagea näkyy tienpäällä 10x useammin kuin Tucson, joten varmaan vaihtoautojen hinnoittelussakin kaupanteon yhteydessä täytyy olla reilu hintaero, onhan uusi Sportage kuitenkin tosi ruma auto verrattuna Tucsoniin.

      • KKPÅDWQ

        Älkää pelätkö sanaa "Hyundai" jos tuote muuten on hyvä.


    • pop98

      "tyylikäs cittari audimaisella isolla keulamaskillaan"
      -Se paremman näköinen kromimaski tulee vain kalliissa varustepaketissa johonkin 40000eur hintaiseen tucsoniin, mutta sitä pelkkää keulan kromimaskia voi tilata erikseen kiinasta 136eur hintaan toimituskuluineen.
      Kiaan näkyy muutoinkin saavan pikkurahalla vaikka mitä härpäkkeitä kiinasta jos haluaa "koristella".

    • Utelen

      Itse harkitsen Tucksonia ihan vakavissani yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi autokseni. En ole vielä ajanut sitä koska osto tapahtuu vasta ensi vuonna. Kertokaa ihmeessä kokemuksianne tästä mallista. Ja saako näyttöön suomen kielen vaiko ei?

    • TäysiäRomuja

      Kuka ajaa mikroaaltouunilla? Vai oliko tuo joku paristomerkki tarjoustalossa....Auto?Ei koskaan..

      • Kalle122211

        Ei ole romuja Hyundait. Kuitenkin Suomen kansa ostaa Skeidaa eli Skodaa aivan mielettömästi. Uskallan väittää että Hyundai on laadukkaampi auto.


      • 98u7ytgfrd
        Kalle122211 kirjoitti:

        Ei ole romuja Hyundait. Kuitenkin Suomen kansa ostaa Skeidaa eli Skodaa aivan mielettömästi. Uskallan väittää että Hyundai on laadukkaampi auto.

        Skoda on sentään eurooppalainen ja Pelkkä Hyndain logon rumuus on syy jättää se kottero ostamatta.


      • Hyvinmyy
        98u7ytgfrd kirjoitti:

        Skoda on sentään eurooppalainen ja Pelkkä Hyndain logon rumuus on syy jättää se kottero ostamatta.

        Tämä vuosi on ollut Hyundaille menestyksellisin kautta aikain, Euroopassa on myyty tammi-syyskuussa 386 480 autoa tuoreimman ACEAn rekisteröintitilaston mukaan. Hyundain kasvu kolmen ensimmäisen kvartaalin aikana on ollut 8,8 prosenttia, kun kokonaismarkkina on kasvanut 7,7 prosenttia. Pelkästään syyskuussa 2016 Hyundai-autoja myytiin 51 490 kappaletta eli 3,9 prosenttia enemmän kuin syyskuussa vuotta aikaisemmin. Euroopan suurilla markkinoilla kasvu on ollut erityisen vahvaa: Italiassa yli 24, Ranskassa yli 17, Englannissa 9,9 ja Espanjassa 20,8 prosenttia.

        Suomessa myytiin tammi-syyskuussa 2 206 Hyundai-autoa, mikä toi 2,9 prosentin markkinaosuuden. Edellisvuoteen verrattuna myynti kasvoi 19,9 prosenttia.


      • Kalle122211

      • Kalle100011

    • Muuten-hyvä

      Maailman viidenneksi suurin automerkki ei nouse näinä päivinä näin suureksi tekemällä mikroaaltouuneja ja paristoja. Hyundaihin ja Tucsoniin kannattaa suhtautua vakavasti, sillä kyllä ne haukkaavat vielä melkoisen viipaleen suomenkin tulevaisuuden automyynnistä. Tosin itseäni kismittää se, ettei Tucsonissa ole CD-soitinta toisin kuin henkilöautomalli i40:ssä. mutta tämä on tätäpäivää: CD:t alkavat olla historiaa autojen vakiovarusteena ja se on monien kannalta huono asia.

    • mussoko

      Hynysen tussuko? Toreilla ja turuilla tuntematon!

    • Nsnsnsnsnsnn

      Hyuandai on merkkinä jotenkin niin kamalan ankea ja ei-omistushalua herättävä. En tykkää tosin kiasta enkä skodasta myös yhtään ihan vaan merkin halpis/itäauto imagon takia. Mutta hyundaissa on vaan jotenkin kaikki ihan päin persettä. Kun menee sisään niin ratti on mistubishi luokkaa muotoiltu ja nahka huonolaatuista. Sisusta aina muovinen ja esim nahkaverhoilun laatu on todella surkea. Hyundain merkki on suorastaan etova ja luotaan työntävä. Ei pätkääkään seksikäs ja tyylikäs fiilis tule jos ajaa hyundailla. Audi ja volkkari taas on eri kastia. Vaikka volkkari onkin vielä perusauto fiilikseltään nii hyvä sekin on jälleenmyyntiarvoltaan. Audi on taas jälleenmyyntiarvoltaan mersun jälkeen toisiksi paras. Bemarikaan ei pidä hintaansa audiin verrattuna. Farkku audi on ehkä parasta myytävää premium autoista.

      • Toista_ei_tule

        Höpön-löpön. Audin teknisten ongelmien lisäksi suuri ongelma on jälleenmyyntiarvon romahtaminen.
        Epäilen, että sinä et ole koskaan yhtäkään Audia ostanut ja sitten yrittänyt myydä/vaihtaa sitä pois.


      • Sellastaaatellu

        No juuri tänään kysyin vaihtotarjouksen ja hinta oli sama mitä maksoin kuukausi sitten. Ajattelin vaihtaa tehokkaampaan kun tämä 218hv diesel on aika nuhainen. Luulen että ostan uuden S4 avantin jossa tehoa on perustarpeisiin ja vähän ylikin muttei nyt mikään urheiluauto sentään.


      • Toista_ei_tule
        Sellastaaatellu kirjoitti:

        No juuri tänään kysyin vaihtotarjouksen ja hinta oli sama mitä maksoin kuukausi sitten. Ajattelin vaihtaa tehokkaampaan kun tämä 218hv diesel on aika nuhainen. Luulen että ostan uuden S4 avantin jossa tehoa on perustarpeisiin ja vähän ylikin muttei nyt mikään urheiluauto sentään.

        Kuukusi sitten? Kun parivuotta on kulunut ja yrität sitten päästä siitä eroon niin johan totuus paljastuu. Tuskin uskot korviasi ensi kuulemalla.


    • Bride

      Volkkari on kyllä epäsexikkäin auto jonka mä oon nähnyt. Hyundai sen sijaan suorastaan tihkuu seksiä. Eikä tässä hintansa säilyttämisestä ole kysymys. vaan ihan eri asioista. Taidan siirtyä tän merkin ostajaksi, palvelukin ystävällistä ja asiantuntevaa

    • Niinkai

      Itse ostin syksyllä Comfort -mallin, 1.6 vaparikoneella. Halogeenivalot ei entisen auton Xenoneille pärjää (polttimoiden vaihto tehokkaampiin tulossa), mutta muuten, hinta, tilat, lisävarusteet olleet riittävät. Ajettavuus kohdillaan, esittelyauton hinta oli kohdillaan, pieni hinnanalennus ja talvipaketti tuli ikäänkuin kaupanpäälle, navipaketin kera.

      Automaatin puute pikkukoneiseen etuvetoon suurin puute ja kieltämättä haikailen takaisin automaatin pariin. No, kaipa tuota kolme vuotta jaksaa kytkintä polkea, kun maantiellä enimmäkseen ajaa. Ja Sport -kytkimellä ohitukset menee vielä laatikkoa hämmentämättä.

      • mietteissä_tusooni

        Onko kenelläkään kokemusta 1,6 bensaturbo-kaksikytkinautomaatti-4wd:stä? Siis omistuskokemusta? Vikoja? Millainen ajettava talvikeleissä? Kulutus?


      • Tällei
        mietteissä_tusooni kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemusta 1,6 bensaturbo-kaksikytkinautomaatti-4wd:stä? Siis omistuskokemusta? Vikoja? Millainen ajettava talvikeleissä? Kulutus?

        Olen nyt yli puolivuotta ajanut tälläisellä 1.6 bensaturbo neliveto kaksoiskytkin mallilla. On ollut ihan kiva auto. Kulkee ja kiihtyy aivan riittävästi. Edellinen kuitenkin bmwn x5 355 heppanen joten vertailupohjaa siinä mielessä on. Keskikulutus nyt talvella9.3 ajotietokoneen mukaan. Ihan hyvä ajaa myös talvella kitkarenkaillakin. Kytkin vaihtaa tosi huomaamattomasti. Ainut vika ollut toisenpuolen kuolleenkulman vahdin pimentyminen, korjattiin takuuseen hyvin.
        Huonompijuttu on ehkä lyhyt huoltoväli, vain 15000 km.


    • ownwfrjne

      Löytyy myös Fordin logolla olevia sähkötyökaluja ja kovin niin Kiinalaisia ovat.Myös Kawasaki myös kovamerkki laitteissa joita nyt uskoisi valmistavan.Myös Ferrarin kellotkaan ihan mitään Italiaa ole?

    • Captivated

      Ongelmana on varmaankin se, että jonkun täytyy ostaa Tucson ensin uutena, että tavallinen kansalainen voi ostaa sen sitten jonkun vuoden päästä käytettynä. Sen jälkeen niitä alkaa ehkä näkymään enempi liikenteessä.
      Diesel- automaati neliveto maksanee kaksine pyörineen ja ehkä Webaston kanssa noin 50t Euroa. Siihen hintaan on jo muitakin vaihtoehtoja.
      Toki etuvetoisia malleja saa uutena kohtuuhintaan, mutta mitäs sellaisella tekee.

    • HinnatPielessä

      Tucsonin pitäisi kilpailla Qashqaita vastaan, Sen saa etuvetoautomaattina 1.2T 22990.-

      Kun Tucsonin saa 1.4T etuvetoautomaattina noin 24-25k€, aletaan niitäkin myydä. Nykyisin ensimmäinen bensa-automaatti eli 1.6T on aina nelivetoinen ja maksaa 41k€, jota Tucsonista ei kukaan maksa. 1.6 vaparia en laske edes moottoriksi vuonna 2016.

      • Jotan_rajaa

        Miksi aina pitää ostaa se halpa? Eikös Lada ole vielä halvempi?


      • JuciaDantti

        Dacia on noista se kaikkein halvin.......


      • HinnatPielessä

        Pidätkö Tucsonia parempana kuin Qashqaita? Miksi sitten joku maksaisi siitä enemmän kuin Qashqaista? Tyhmä on se, joka maksaa kymppitonnin ylihintaa. Niitä ei montaa löydy ja siksi Tucson ei myy. Ei ole kyse siitä, haluaako joku ostaa halvan tai kalliin, vaan siitä, miksi Tucson on hinnoiteltu sellaiseksi, että kukaan ei halua sitä.


    • kaikkiroikkuu

      Uutenakin vanhahtavan näköinen, ja lentävät linjat ei kestä aikaa. Sisältä kovamuovinen kojelauta ja pieni näyttö. Lisävarusteita ei saa räätälöityä juurikaan, eikä edes comfortissa ole kuin halogeenivalot! Nimikin varmaan tekee sen ettei kansa halua ostaa tollaista, mitäs naapurikin sanoo kun kertoo ajavansa hyuyuiyun...ööh.huihailla.

    • Kaikki_eivät_välitä

      Vahva ja turvallinen verrattuna mihin tahansa kilpailijaansa:

      Vain Tucson läpäisi ankaran törmäystestin

      Yhdysvaltalaisen IIHS:n (The Insurance Institute for Highway Safety) törmäystestejä pidetään
      Yhdysvaltain tiukimpina. Etutörmäystestiin ollaan lisäämässä osiota, joka testaa etumatkustajan
      turvallisuutta ja joka tekee testistä entistä vaikeamman läpäistä. Vuonna 2012 IIHS aloitti ”small overlap” -testin,
      joka jäljittelee tilannetta, jossa auton kuljettajan puoli törmää puuhun tai tolppaan 64 km/h tuntivauhdilla.
      Kesäkuussa 2016 IIHS testasi, mitä tapahtuu, kun törmäys kohdistuu apukuljettajan puolelle.
      Kokeeseen osallistui seitsemän kaupunkimaasturia, joista vain yksi,
      Hyundai Tucson, läpäisi uuden testin hyvin arvosanoin.

    • Sösss

      Tucson on ruma tötterö.

    • Jaakko_M

      Miten niin ei myy? Sitähän myydään niin maan perusteellisen paljon!
      Viime vuoden myyntilukemat ovat nyt saatavissa:

      "Viime vuonna maailmassa myytiin yhteensä 4 860 049 Hyundai-autoa. Suosituin malli oli Tucson, 735 388 kappaletta. Euroopassa Hyundai-autoja myytiin tammi-marraskuussa 460 703 kpl."

    • EiOoVaraa

      Kyllä se on hinta, perusmallit alkaen 27 ja rapiat kun muilla alkaen n. 20-23. Ja jos haluaa vähänkään blingblingiä niin alkaen hinta hyppää jo reilusti yli 30 tonnin...

      • qqqqqqdqqqq

        No nyt se on liian kallis. Täällä jatkuvasti haukutaan Hyundaita halpisautoksi. Koskaan ei ole hyvin..Nyt sanotaan kalliiksi.Välillä liian halpa.


      • Jaakko_M

        No juu, niin on. Laatu kuitenkin maksaa. Ja saako sitten noihin halvempiin autoihin 5 vuoden takuun ilman km-rajaa? Et saa vaikka miten anelisi.
        Järkevämpää on maksaa pyydetty hinta niin saa ainakin kunnon pelin.


    • pop98

      "Kyllä se on hinta, perusmallit alkaen 27 ja rapiat kun muilla alkaen n. 20-23. "
      -Toki jos nissaniin vertaa, mutta sehän on kuitenkin kahden hengen auto, kuten muutkin tuon hintaiset.
      -Kyllä ne Tucsonin kokoiset lähtee muilla merkeillä 30 000eurosta, ehkä Seat on ainut halvempi vastaavilla tiloilla.

    • NäinköOn

      Miksei Tucson myy, kyseli aloittaja. Suomessa sitä myytiin viime vuonna 411 kappaletta ja se antoi rekisteröintiluettelossa sijaluvun 75. Korealainen kilpailija Kia Sportage myi runsaat puolet enemmän ja pääsi sijaluvulle 35. Nissan Quashqai ylsi saman listan kakkoseksi vajaan viidentuhannen auton myynnillään. Siis aika isoja eroja kun ottaa huomioon, että korealaiset ovat näyttävämpiä ja todennäköisesti parempia tuotteita. Toisaalta Quashqain tippuminen alkaa tänä vuonna, kun taas korealaiset parantavat asemiaan lähes varmasti.

      • Jaakko_M

        Onko tuo Nissan Quashqai siis myös aina nelivetoinen?


    • Köpi.K

      Quashqaita myydään aika vähän nelivetoisena eli suurin osa on etuvetoisia. Neliveto ei siis ole syy kyseisen mallin menestykseen, vaan se että Suomessa apinoidaan naapureita ja niiden naapureita. Kun tuolla ja tuolla on Qashqai niin minullakin pitää olla. Helsingissä niihin törmää eniten, maaseuduilla vähiten.

    • rellupösösitukka

      ajatellut jos ostasi sen mutta jää ajatukseksi
      Tässä minun mielestä kestävimmäksi autokisk
      1 toyota
      2 mazda
      3 subaru
      4 honda
      5 lexus
      6 hyundai
      7 mitsubishi
      8 ssangyong
      9 audi (varauksin
      10 kia

      • laatumaksaa

        ja korostan, toistan, KOROSTAN, että merssu ja pemu on ne huonoimmat...:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      141
      1765
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1668
    3. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1420
    4. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      210
      1167
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      279
      1113
    7. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1093
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      968
    9. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      898
    Aihe