Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
Kivoimmat asiat elämässäsi?
87
2189
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ihastuin lukiolaiseen söpöön tyttöön. Kaksi kertaa olen rakastunut - molemmat rakastumiset ihania asioita. Toisella luokalla ala-asteella voitin koulun mestaruuden hiihdossa. Maalin tekeminen jääkiekossa (joku muu).
- AnonyymiUUSI
Joku noiden yhdistelmä. Häviäminenkään ei haittaa, niin kauan kun jaksaa nousta ylös.
Mutta mukavinta on epärealistisen hyvä vire. Mietin sitä viikonloppuna, miksi maiseman vaihdos ja pieni epämukavuus, epävarmuus tai poikkeama rutiineista saa tuntemaan itsensä niin eläväksi. Pienet haasteet voivat tehdä elämästä paremman, jos ulkopuolelta ei tule paineistusta.anonyymi: "Joku noiden yhdistelmä. Häviäminenkään ei haittaa, niin kauan kun jaksaa nousta ylös.
Mutta mukavinta on epärealistisen hyvä vire. Mietin sitä viikonloppuna, miksi maiseman vaihdos ja pieni epämukavuus, epävarmuus tai poikkeama rutiineista saa tuntemaan itsensä niin eläväksi. Pienet haasteet voivat tehdä elämästä paremman, jos ulkopuolelta ei tule paineistusta."
Sinulla taitaa olla oikea elämänasenne, kun saa hävitä, mutta siitä jaksaa aina nousta ylös. Kiitos, laittoi ajattelemaan. Itsekin olen viimeaikoina funtsinut kaikenlaista ja tähän aiheeseen liittyen - yksi kivoimmista asioista elämässäni on - hyvä musiikki. Parhaimmillani kuuntelen Radio Nostalgiaa. Sieltä tulee hyvää vanhempaa musiikkia.
- AnonyymiUUSI
Palsta <3
- AnonyymiUUSI
Kaikki päätyy lopulta kuolemaan. Tai ei pääty. Muistan kun mönkkäriturman jälkeen kuolin. Sitten koinkin ylösnousemuksen.
Lekuri teho-osastolla tuumasi, että annetaan sille ruokaa jos jää henkiin.
>simiti< Kivoin asia on vaikeaa selittää elämässäni, jos sitä ei ole itse kokenut...ja ikävä kyllä sinä et ole voinut...
Se on omien lasten myötäelämisen kokeminen/oppiminen.
Ymmärrän elämää enempi kun olen nähnyt lasteni varttuvan. Voin puhua siitä, sanoa juttuja...mutta rn voi ikinä tuottaa sitä kokemusta kellekkään...
Se on toisaalta kiva, että tietää... mutta toisaalta kirouskin, kun näkee miten muut ehkä kituu tietämättömyyttään. Kuin jotkut kärpäset hakkaamassa vasten lasia itseään ja kiukkuuvan...kun vieressä olisi avoin ovi...🙄Disseisback:"Se on omien lasten myötäelämisen kokeminen/oppiminen."
Minulla kävikin mielessä, että joillakin elämän kivat asiat liittyvät lapsiin. Itselläni ei ole omia lapsia.
- AnonyymiUUSI
Mjaa
Tämä on niin hankala kysymys, että vastauksen eteen tulee tehdä massiivinen määrä pohjatyötä, eikä ihmisen aika sellaiseen riitä.
(hihitystä)- AnonyymiUUSI
Ehkä
Ihmisen elämä on toisensa kaltainen, sillä erot ovat marginaalisia. Mutta jos on jo syntyjään marginaalissa, on tullut kohdelluksi väärin.
(hirn) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä
Ihmisen elämä on toisensa kaltainen, sillä erot ovat marginaalisia. Mutta jos on jo syntyjään marginaalissa, on tullut kohdelluksi väärin.
(hirn)Mjaa
Ehkä on myös niin että tämä kuuluisa marginaali on valtaväestön identiteetti, osa & armon lahja.
Mene ja tiedä.
(naurua) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa
Ehkä on myös niin että tämä kuuluisa marginaali on valtaväestön identiteetti, osa & armon lahja.
Mene ja tiedä.
(naurua)Ihanaa
En ole pitkään aikaan kirjoitellut, sillä on ollut niin pirun paljon tekemistä, että ajattelin ottaa itseltäni hieman lomaa.
Todella vapauttavaa.
(hihitystä) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa
En ole pitkään aikaan kirjoitellut, sillä on ollut niin pirun paljon tekemistä, että ajattelin ottaa itseltäni hieman lomaa.
Todella vapauttavaa.
(hihitystä)Kirjoittaminen
Kirjoittamista tapaillaan, sen kanssa hengaillaan ja sen kanssa rämistellään. Mutta kirjoittaminen ei ole kuolemanvakava juttu, vaan etäinen heijaste sellaisesta; toisen tuska vääntyy lukijassa komiikaksi ja toisen euforia mielettömyydeksi, kun taas kolmannen osapuolen entiteetit puiksi ja planeetoiksi. Aivan sama.
Etsiessämme sanoja, me kadotamme ne.
(hirn) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaminen
Kirjoittamista tapaillaan, sen kanssa hengaillaan ja sen kanssa rämistellään. Mutta kirjoittaminen ei ole kuolemanvakava juttu, vaan etäinen heijaste sellaisesta; toisen tuska vääntyy lukijassa komiikaksi ja toisen euforia mielettömyydeksi, kun taas kolmannen osapuolen entiteetit puiksi ja planeetoiksi. Aivan sama.
Etsiessämme sanoja, me kadotamme ne.
(hirn)Tapahtumia
Tapahtui sitten niin tai näin, niin on mainittava muutama ohitse kiitävä ajatus ääneen (kirjallisena).
Kun löytää äänensä, niin sitä on vaikea tukkia. On kuin istuisi kylpyammeessa ja vetäisi tulpan pois - voimatta seuraamuksille mitään.
(naurua)
- AnonyymiUUSI
Lapseni
- AnonyymiUUSI
Parasta on porkkanaperunamuusi.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Oma rauha. Henkilökohtainen tila. - cu-
"Oma rauha. Henkilökohtainen tila. - cu-"
Sinulla ei ilmeisesti ole omia lapsia? Taidat olla sinkku, kun oma rauha on kivointa elämässä?
- AnonyymiUUSI
Hyötyasiat, jotka ovat auttaneet pärjäämään elämässä: Yhden tutkinnon saavuttaminen. Yksi erinomainen työpaikka sattui hollille ja pääsin. Uusi koti.
Tunnepuolelta: Lapsi ja rakkauksista jotkut hetket ovat painuneet mieleen.
Havahtuminen siihen että omaa positiivisen, innostuneen elämänasenteen. - AnonyymiUUSI
Lapset ja karvalapset. Ne tärkeimmät. 🥰
Jasu"Lapset ja karvalapset. Ne tärkeimmät. 🥰
Jasu"
Mikä se niissä lapsissa kivoja tekee?- AnonyymiUUSI
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Lapset ja karvalapset. Ne tärkeimmät. 🥰
Jasu"
Mikä se niissä lapsissa kivoja tekee?Tunne. Oma lapsi on jotain mitä kukaan muu ei voi olla. Sydämen alla varttunut, aina sydämessä. Ja karvalapset on myös viattomia kaikeen hulluuteen mitä maailmassa on. Täällä muuta hullua ookkaan, kun ihmisten tekoset.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tunne. Oma lapsi on jotain mitä kukaan muu ei voi olla. Sydämen alla varttunut, aina sydämessä. Ja karvalapset on myös viattomia kaikeen hulluuteen mitä maailmassa on. Täällä muuta hullua ookkaan, kun ihmisten tekoset.
JasuMaailma olis hyvä paikka ilman ihmisen pahuutta, ahneutta, röyhkeyttä, vallanhimoa.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Tunne. Oma lapsi on jotain mitä kukaan muu ei voi olla. Sydämen alla varttunut, aina sydämessä. Ja karvalapset on myös viattomia kaikeen hulluuteen mitä maailmassa on. Täällä muuta hullua ookkaan, kun ihmisten tekoset.
Jasu"Tunne. Oma lapsi on jotain mitä kukaan muu ei voi olla. Sydämen alla varttunut, aina sydämessä. Ja karvalapset on myös viattomia kaikeen hulluuteen mitä maailmassa on. Täällä muuta hullua ookkaan, kun ihmisten tekoset.
Jasu"
Sinä taidat olla tunteella elävä?- AnonyymiUUSI
"Tunne. Oma lapsi on jotain mitä kukaan muu ei voi olla. Sydämen alla varttunut, aina sydämessä. Ja karvalapset on myös viattomia kaikeen hulluuteen mitä maailmassa on. Täällä muuta hullua ookkaan, kun ihmisten tekoset.
Jasu"
Sinä taidat olla tunteella elävä?Ja järjellä, tunteella elävät tekee järjettömyyksiä. Minä en tee.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Ja järjellä, tunteella elävät tekee järjettömyyksiä. Minä en tee.
Jasu"Ja järjellä, tunteella elävät tekee järjettömyyksiä. Minä en tee.
Jasu"
Jos sinä olet järkevä tunne-ihminen?
- AnonyymiUUSI
koira onihmisen pahin viholinen...jod koira suuttuu niin päästääpi kakkapökeen salaa sänkjjttb kabbiussu akke
- AnonyymiUUSI
Löysin uuden iloisuuden. Oikein wanhan ajan kinttaan. Ne on kivat talvisin.
>simiti< Rakastelu nyt ainakin
- AnonyymiUUSI
Voi muuten olla, ettei kukaan epäile sitä kohdallasi yhtään.
- AnonyymiUUSI
Mitä tulee mieleesi sanasta ympyröity?
Tämä on hauska arvoitus, joka ärsyttää kovin ja saa tuntemaan... niin mitä, niin miten, niin miksi.
Hän on kuin mielen ympärilläni oleva ympyrä. Kuin pyhimyksen sädekehä. Mutta kumpi syö kumpaa ja kummasta päästä? Elämässä on ihan parasta tärkeät ihmissuhteet sekä kohtuuden ja armollisuuden löytäminen. Vaikeat hetket ei elämästä huonoa vaan ne antavat perspektiiviä onnelle ja asettavat asiat tärkeysjärjestykseen. Toki vaikeuksillakin on rajansa: kaikkea kukaan ihminen ei kestä eikä tarvitsekaan.
Ehkä tärkeintä on lapset ja lapsien kasvaminen pärjääviksi omien arvojensa mukaan eläviksi ja toivottavasti myös onnelliseksi nuoriksi ja aikuisiksi.
Rakkaus, läheisyys, läsnäolo, rakastelu, kosketus, tuen saaminen ja antaminen, pitkät keskustelut on iso onnen lähde. Hyvin tärkeää on myös perhe, lemmikit ja ystävät.
Elämään tuo myös onnea ja tyytyväisyyttä itsensä voittaminen, tavoitteet, haaveet, älylliset haasteet. Niiden lähteitä voi olla monia, joskus aikanaan se oli urheiluvalmennus, nuorten tukeminen itseensä uskoviksi ja henkisesti vahvoiksi (voittajan pää). Opiskelua en kokenut älyllisesti haastavaksi ennen väikkävaihetta. Nykyisin tuon haasteen tuo työ tutkimusryhmässä ja uuden osa-alueen pystyttämisessä. Vaikka välillä työ on pakollinen paha, välillä onnistumiset ja luovuus antaa paljon.
Hetkellistä onnellisuutta voi ja myös tuo hyvin pienet asiat: syksyn ruska, kevään ensimmäiset hiirenkorvat, takan loimu, rääkkitreeni tai vaikka se kun pitkään kaaoksessa olleen vaatekaapin saa siivottua. 🤣Onnellisuuteen vaikuttaa myös paljon oma asenne ja osaako olla itseään kohtaan kohtuullinen ja armollinen. Jos asettaa onnen vaatimukseksi, että elämän pitää olla supertäydellinen suoritus, ei voi kuin pettyä. Virheitä sattuu ja niistä toivottavasti opitaan.
Kiva aihe, mutta tulee luultavasti aiheuttamaan närää mm. kateuden ja ahdistuksen kautta…. Itse näen, että hyvä luo hyvää ja hyvän nostaminen ylös näkyviin antaa toivoa ja uskoa. Vaikka joku asia olisi huonosti, sekään ei estä arvostamasta niitä asioita mitkä tuo onnea. Kun hyvää sanoittaa elämässään sitä osaa enenmän arvostaa. Vaikka luterilaisuuden arvoista paljon arvostan ja kunnioitan, itsetunnon polkeminen nöyryyden, ilottomuuden ja vaatimattomuuden vaateilla on suoraan sanoen peestä.
Mitä muuten itse vastaisit samaan kysymykseen? Hyvää viikonloppua!Citrinella: "Mitä muuten itse vastaisit samaan kysymykseen?
Kiitos monipuolisesta vastauksesta. Minulla suuri ihastus ja pari rakastumista ovat olleet suuri hetkiä elämässäni. Mutta korostaisin muut kohdassa - ystäviä. Eilen pari kävi luonani ja huomenna tulee lisää vierailijoita. Ystävät ovat tärkeä osa elämääni.Oon kyllä samaa mieltä tosta luterilaisuudesta. Liian ilotonta on jos niillä opeilla mennään. Jää elämä elämättä. Ja toi työnteon yliarvostaminen. Siihen liitettynä vaatimattomuus, ettei sais työn tuloksistakaan nauttia. Työn filosofiasta luin, että kristinusko oli alunperin katsoi työn vierottavan Jumalasta. Mutta protestantit toi työnteon ihanteen ja sen ettei elämästä saisi mennä hetkeäkään "hukkaan".
JeroP kirjoitti:
Oon kyllä samaa mieltä tosta luterilaisuudesta. Liian ilotonta on jos niillä opeilla mennään. Jää elämä elämättä. Ja toi työnteon yliarvostaminen. Siihen liitettynä vaatimattomuus, ettei sais työn tuloksistakaan nauttia. Työn filosofiasta luin, että kristinusko oli alunperin katsoi työn vierottavan Jumalasta. Mutta protestantit toi työnteon ihanteen ja sen ettei elämästä saisi mennä hetkeäkään "hukkaan".
Suomalainen yhteiskunta korostaa työntekoa. Ihminen on hyvä, jos hän on ahkera eikä valita. Työstä myös puhutaan paljon ja joskus tuntuu, ettei ole edes muuta puhuttavaa kuin työnteko ja siitä puhuminen. Vähän vähempikin riittäisi.
Norppa83 kirjoitti:
Suomalainen yhteiskunta korostaa työntekoa. Ihminen on hyvä, jos hän on ahkera eikä valita. Työstä myös puhutaan paljon ja joskus tuntuu, ettei ole edes muuta puhuttavaa kuin työnteko ja siitä puhuminen. Vähän vähempikin riittäisi.
Mä periaatteessa tykkään mun työstä. Mutta vähempikin riittäisi. Kun tuntuu että se koko ihmisarvo lasketaan sen työpanoksen mukaan ja se että on kuluttaja. Ja vaikka ympäristötietoisuus on lisääntynyt niin saman aikaisesti kehotetaan kuluttamaan, että talous kehittyisi.
Norppa83 kirjoitti:
Minusta protestanttinen työnetiikka on ihan OK. Sillä olemme rakentaneet hyvinvointiyhteiskunnan?
JeroP kirjoitti:
Mä periaatteessa tykkään mun työstä. Mutta vähempikin riittäisi. Kun tuntuu että se koko ihmisarvo lasketaan sen työpanoksen mukaan ja se että on kuluttaja. Ja vaikka ympäristötietoisuus on lisääntynyt niin saman aikaisesti kehotetaan kuluttamaan, että talous kehittyisi.
Kulutusta ei tarvitse kokonaan lopettaa ja se olisi mahdotontakin, mutta olisi hyvä välillä miettiä omia kulutustottumuksiaan ja mitä ostaa ja mistä ja onko kaikki tai useat tavarat yms. mitä ostaa kestävää. Itselle tavaroitten kestävyys on aika tärkeä asia ja ekologisuuskin, mutta en nipota. Ei kaikki voi olla aina tosi kestävää ja ekologista, mutta aina voi yrittää mahdollisuuksien mukaan.
Se on hyvä, jos tykkää työstä mitä tekee.
Tuntuu välillä, että ihmisarvo lasketaan työnteon perusteella ja kuinka paljon töitä tekee, onko juuri nyt töissä käyvä vai ei ja mikä on ammatti/työpaikka.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Minusta protestanttinen työnetiikka on ihan OK. Sillä olemme rakentaneet hyvinvointiyhteiskunnan?
Hyvinvointiyhteiskunnan ovat rakentaneet sotien jälkeen ihmiset Yleensä pienituloiset tai ainakin pienituloisista perheistä kotoisin kuten työläisperheistä tai maanviljelijäperheistä), samat, jotka sotivat itsenäisyytemme puolesta (jos selvisivät sodasta) ja heidän jälkeläisensä. Nyt nykyinen hallitus on leikannut noilta pienituloisilta, vaikka juuri pieni-ja keskituloiset ovat enimmältä osaltaan osallistuneet tämän maan rakentamiseen niin kuin vaikka sotien jälkeen ja suurin osa viime sodissakin olleista oli juuri pienituloisista perheistä.
Sapettaa tuollainen.Norppa83 kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunnan ovat rakentaneet sotien jälkeen ihmiset Yleensä pienituloiset tai ainakin pienituloisista perheistä kotoisin kuten työläisperheistä tai maanviljelijäperheistä), samat, jotka sotivat itsenäisyytemme puolesta (jos selvisivät sodasta) ja heidän jälkeläisensä. Nyt nykyinen hallitus on leikannut noilta pienituloisilta, vaikka juuri pieni-ja keskituloiset ovat enimmältä osaltaan osallistuneet tämän maan rakentamiseen niin kuin vaikka sotien jälkeen ja suurin osa viime sodissakin olleista oli juuri pienituloisista perheistä.
Sapettaa tuollainen.Vaikea on tuohon näkemykseesi vastata, sillä en tunne taloushistoriaa tarkasti. Kyllä ne niiltä hyvätuloisiltakin verottavat paljon, suhteellisesti enemmän kuin pienituloisilta. Suomessa taitaa olla aika korkea progressiivinen verotus.
Vaikea on tuohon näkemykseesi vastata, sillä en tunne taloushistoriaa tarkasti. Kyllä ne niiltä hyvätuloisiltakin verottavat paljon, suhteellisesti enemmän kuin pienituloisilta. Suomessa taitaa olla aika korkea progressiivinen verotus.
Ei tuo ole taloushistoriaa. Monet ihmiset olivat ennen maaseudulta kotoisin tai kaupunkien työläisperheistä ja monet sotien jälkeen maata rakentaneet eivät olleet mitään rikkaita tai eivät ainakaan lähtökohdiltaan.
Hyvätuloisilta ja rikkailta verotetaan paljon, mutta heille jää silti käteen enemmän kuin pienituloisilla.Norppa83 kirjoitti:
Ei tuo ole taloushistoriaa. Monet ihmiset olivat ennen maaseudulta kotoisin tai kaupunkien työläisperheistä ja monet sotien jälkeen maata rakentaneet eivät olleet mitään rikkaita tai eivät ainakaan lähtökohdiltaan.
Hyvätuloisilta ja rikkailta verotetaan paljon, mutta heille jää silti käteen enemmän kuin pienituloisilla.Norppa83: "Hyvätuloisilta ja rikkailta verotetaan paljon, mutta heille jää silti käteen enemmän kuin pienituloisilla."
Hyvä niin kuin tapahtuu. Faija on eläkkeellä rehtori, joka joutui kesällä olemaan töissä ja sen takia tienasi kaksi kertaa enemmän kuin moni opettajatoveri. Hän maksoi paljon veroja ja nyt pääsee nauttimaan korkeammasta eläkkeestä. Monet hyvätuloiset ovat tehneet paljon töitä sen paremman palkan eteen.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Vaikea on tuohon näkemykseesi vastata, sillä en tunne taloushistoriaa tarkasti. Kyllä ne niiltä hyvätuloisiltakin verottavat paljon, suhteellisesti enemmän kuin pienituloisilta. Suomessa taitaa olla aika korkea progressiivinen verotus.
Ja nyt jotain ihan muuta =D
Bad Company "Fade away" (1976)
https://www.youtube.com/watch?v=VMdTEDzXxrMNorppa83 kirjoitti:
Ja nyt jotain ihan muuta =D
Bad Company "Fade away" (1976)
https://www.youtube.com/watch?v=VMdTEDzXxrMKiitos hyvä biisi ja hieno video. Musiikki on yksi kivoimpia asioita elämässä. Oletko samaa mieltä?
https://www.youtube.com/watch?v=RNOTF-znQywUsko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kiitos hyvä biisi ja hieno video. Musiikki on yksi kivoimpia asioita elämässä. Oletko samaa mieltä?
https://www.youtube.com/watch?v=RNOTF-znQywTykkään kuunnella musiikkia. Myös esim. luonto on hyvä asia, hyvät elokuvat, hyvä ruoka ja juoma. Mulle kivoimmat asiat elämässä ovat yleensä aika yksinkertaisia.
Kiitos hyvä biisi ja hieno video. Musiikki on yksi kivoimpia asioita elämässä. Oletko samaa mieltä?
https://www.youtube.com/watch?v=RNOTF-znQywJohn Dever on myös yks mun suosikeista.
Norppa83 kirjoitti:
Tykkään kuunnella musiikkia. Myös esim. luonto on hyvä asia, hyvät elokuvat, hyvä ruoka ja juoma. Mulle kivoimmat asiat elämässä ovat yleensä aika yksinkertaisia.
Norppa83: "Tykkään kuunnella musiikkia. Myös esim. luonto on hyvä asia, hyvät elokuvat, hyvä ruoka ja juoma. Mulle kivoimmat asiat elämässä ovat yleensä aika yksinkertaisia."
Luonto ja ruoka unohtui minulta. Kiitos muistuttamisesta. Mikä on lempiruokasi ja juomasi?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Norppa83: "Tykkään kuunnella musiikkia. Myös esim. luonto on hyvä asia, hyvät elokuvat, hyvä ruoka ja juoma. Mulle kivoimmat asiat elämässä ovat yleensä aika yksinkertaisia."
Luonto ja ruoka unohtui minulta. Kiitos muistuttamisesta. Mikä on lempiruokasi ja juomasi?Yks ehdoton lempiruoka on perunamuussi. Varsinaista lempijuomaa mulla ei ole.
Norppa83 kirjoitti:
Yks ehdoton lempiruoka on perunamuussi. Varsinaista lempijuomaa mulla ei ole.
Norppa83: "Yks ehdoton lempiruoka on perunamuussi. Varsinaista lempijuomaa mulla ei ole."
Minun mieliruokani on pizza ja halppisruokana Saarioisten Kinkku-pekoni-ruukku. Lempijuomia ovat PepsiMax ja Tiikerin päiväuni- tee.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Norppa83: "Yks ehdoton lempiruoka on perunamuussi. Varsinaista lempijuomaa mulla ei ole."
Minun mieliruokani on pizza ja halppisruokana Saarioisten Kinkku-pekoni-ruukku. Lempijuomia ovat PepsiMax ja Tiikerin päiväuni- tee.Yks mun lempi pizza on sellainen, jossa on esim. jauhelihaa, persikkaa ja homejuustoa. Toinen on ananas, kana ja aurajuusto.
Teestä yks suosikki on Keisarin morsian. Kahvista tykkään myös, mutta en voi juoda sitä kovin paljon, kun se ei kauheesti sovi mulle (saattaa aiheuttaa esim. ilmavaivoja, hikoilua, joskus närästystä), mutta juon sitä välillä kuitenkin, tosin täytyy sitten välillä pitää vähän taukoa juomisesta.
- AnonyymiUUSI
Täytyy todeta, että mä en ole tuollaisten isojen dopamiiniryöppyjen ylin ystävä, vaikka kyllähän ne siinä hetkessä ihan kivalta tuntuu. Mä olen enemmän sellaisen tasaisen hyvän olon ja rauhallisen hyvän olon ystävä, sen kun asiat ovat hyvin, jopa hieman tylsyyteen asti. En esimerkiksi yhtään pidä rakastumisen tunteesta. Se on rasittavaa, ahdistavaa, stressaavaa, v.ttumainen tunne suorastaan. Sen sijaan rakastaminen on ihana, tasainen, turvallinen, "pehmeän pörröinen" tunne. No joo toki siihen kuulu myös huoli, mutta silti.
Kyllä ne hetket kun on löytänyt ihmisen, jonka kanssa on viettänyt kivaa kahdenkeskistä aikaa. Muutaman kerran elämässä saanut sen kokea. Ja sitten tietty se aika kun lapset olivat vielä pieniä. Monta kivaa hetkeä niiden kanssa sai viettää. Ihastuminen kivaa myös kun se tapahtuu, mutta ei yksipuolisena oikein mukavaa jos ei johda mihinkään hyvään, ja kun tunteet ei vaan katoa ja näet toisen vaan muiden kanssa....
Kiva kun olet saanut kokea rakkauden ja tullut vanhemmaksi. Minulla kävi mielessä aihetta laittaessa, että lapset ovat kivoimpia osia elämää, mutta en laittanut aloitukseen heitä, sillä tämä on sinkut-palsta. Onko lapset nyt mitenkä vanhoja?
Kiva kun olet saanut kokea rakkauden ja tullut vanhemmaksi. Minulla kävi mielessä aihetta laittaessa, että lapset ovat kivoimpia osia elämää, mutta en laittanut aloitukseen heitä, sillä tämä on sinkut-palsta. Onko lapset nyt mitenkä vanhoja?
Lapset ovat nyt reilun parikymppisiä. Onhan se tosiasia että omien lasten saaminen on elämässä hienoimpia asioita mitä voi olla. On niistä sitten ainainen huoli kuitenkin.
mustasusi kirjoitti:
Lapset ovat nyt reilun parikymppisiä. Onhan se tosiasia että omien lasten saaminen on elämässä hienoimpia asioita mitä voi olla. On niistä sitten ainainen huoli kuitenkin.
mustasusi: "Lapset ovat nyt reilun parikymppisiä. Onhan se tosiasia että omien lasten saaminen on elämässä hienoimpia asioita mitä voi olla. On niistä sitten ainainen huoli kuitenkin."
Onko jo lastenlapsia - heissäkin on sitten ilo vähän vanhempana? Miten ne ovat lapset elämän luo hienoksi?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Lapset ovat nyt reilun parikymppisiä. Onhan se tosiasia että omien lasten saaminen on elämässä hienoimpia asioita mitä voi olla. On niistä sitten ainainen huoli kuitenkin."
Onko jo lastenlapsia - heissäkin on sitten ilo vähän vanhempana? Miten ne ovat lapset elämän luo hienoksi?Ei ole heillä omia lapsia, kun ei heillä ole ollut kumppaneitakaan vielä. Kyllähän niiden touhuja on ollut ilo seurata ja nyt vanhempina ovat olleet mukavaa seuraa muutenkin.
mustasusi kirjoitti:
Ei ole heillä omia lapsia, kun ei heillä ole ollut kumppaneitakaan vielä. Kyllähän niiden touhuja on ollut ilo seurata ja nyt vanhempina ovat olleet mukavaa seuraa muutenkin.
mustasusi: "Ei ole heillä omia lapsia, kun ei heillä ole ollut kumppaneitakaan vielä. Kyllähän niiden touhuja on ollut ilo seurata ja nyt vanhempina ovat olleet mukavaa seuraa muutenkin."
Muutaman minuuttia sitten yksi kaveri esitteli vauvansa, joka oli syntynyt 27.12.2024. Oli aika pieni ja vanhemmat töpinöissään lapsesta. Ehkä niille lapsillesi tulee vielä lapsia ja siten sinä pääset isovanhemmaksi.
Onko nyt aikaa kirjoitella? Mitä kuuluu?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Ei ole heillä omia lapsia, kun ei heillä ole ollut kumppaneitakaan vielä. Kyllähän niiden touhuja on ollut ilo seurata ja nyt vanhempina ovat olleet mukavaa seuraa muutenkin."
Muutaman minuuttia sitten yksi kaveri esitteli vauvansa, joka oli syntynyt 27.12.2024. Oli aika pieni ja vanhemmat töpinöissään lapsesta. Ehkä niille lapsillesi tulee vielä lapsia ja siten sinä pääset isovanhemmaksi.
Onko nyt aikaa kirjoitella? Mitä kuuluu?Hei. Saavuin vasta kotiin töistä. Minulla on sellainen puolentunnin ajomatka töistä kotiin, etenkin tuolla ruuhkassa.
Ihan hyvää kuuluu, mutta väsyttää aika kovast, kun jäi yöunet aika vähiin. Varmaan käytävä vähän nukkumaan. :)mustasusi kirjoitti:
Hei. Saavuin vasta kotiin töistä. Minulla on sellainen puolentunnin ajomatka töistä kotiin, etenkin tuolla ruuhkassa.
Ihan hyvää kuuluu, mutta väsyttää aika kovast, kun jäi yöunet aika vähiin. Varmaan käytävä vähän nukkumaan. :)mustasusi: "Hei. Saavuin vasta kotiin töistä. Minulla on sellainen puolentunnin ajomatka töistä kotiin, etenkin tuolla ruuhkassa.
Ihan hyvää kuuluu, mutta väsyttää aika kovast, kun jäi yöunet aika vähiin. Varmaan käytävä vähän nukkumaan. :)"
Minäkin nukuin huonosti keskiviikko ja torstain välisen yön. Edellisellä viikolla en nukkunut keskiviikon ja torstain välisenä yönä ollenkaan. Ryhdy nukkumaan vasta noin kello 20 ettei unirytmi mene sekaisin.
Moni kirjoitti lapset ja siitä oon samaa mieltä, se ihmisen kehittyminen on huikea juttu. Ja me taas jotka ei omia lapsia saada, niin voidaan lukee vaikka kasvatustiedettä. Mäkin aattelin jatkaa, suuntaan tai toiseen. Nyt vaan ei heti perään ollut voimia. Mutta jatkuvuutta pitää olla ja sitä on juurikin lapsissa.
JeroP; "Moni kirjoitti lapset ja siitä oon samaa mieltä, se ihmisen kehittyminen on huikea juttu. Ja me taas jotka ei omia lapsia saada, niin voidaan lukee vaikka kasvatustiedettä. Mäkin aattelin jatkaa, suuntaan tai toiseen. Nyt vaan ei heti perään ollut voimia. Mutta jatkuvuutta pitää olla ja sitä on juurikin lapsissa."
Joo, lapset näyttävät olevan elämän suola. Heissä on tulevaisuus ja nykyhetki? Miten paljon olet lukenut sitä kasvatustiedettä?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
JeroP; "Moni kirjoitti lapset ja siitä oon samaa mieltä, se ihmisen kehittyminen on huikea juttu. Ja me taas jotka ei omia lapsia saada, niin voidaan lukee vaikka kasvatustiedettä. Mäkin aattelin jatkaa, suuntaan tai toiseen. Nyt vaan ei heti perään ollut voimia. Mutta jatkuvuutta pitää olla ja sitä on juurikin lapsissa."
Joo, lapset näyttävät olevan elämän suola. Heissä on tulevaisuus ja nykyhetki? Miten paljon olet lukenut sitä kasvatustiedettä?Sorry, oli kiireinen iltapäivä, en ehtiny kahvitaukookaan pitään. Ei oo vasta kun perusopinnot. Tästä vois hakea amiksen opeks, kun on noi inssin paperit myös, tai sitten voi jatkaa avoimessa aineopintoja. Oon miettiny sitäkin, että vois lukee jotakin muutakin perusopinnoissa, vähän niinkun poikkitieteellisesti. Avoimessa on vaan paljon vaihtelua luennoitsijoissa, kasvatustieteissä oli tohtoritasoa, mutta joissakin saattaa olla pelkkiä luentotallenteita ja sitten tutorointia.
JeroP kirjoitti:
Sorry, oli kiireinen iltapäivä, en ehtiny kahvitaukookaan pitään. Ei oo vasta kun perusopinnot. Tästä vois hakea amiksen opeks, kun on noi inssin paperit myös, tai sitten voi jatkaa avoimessa aineopintoja. Oon miettiny sitäkin, että vois lukee jotakin muutakin perusopinnoissa, vähän niinkun poikkitieteellisesti. Avoimessa on vaan paljon vaihtelua luennoitsijoissa, kasvatustieteissä oli tohtoritasoa, mutta joissakin saattaa olla pelkkiä luentotallenteita ja sitten tutorointia.
JeroP: "Sorry, oli kiireinen iltapäivä, en ehtiny kahvitaukookaan pitään. Ei oo vasta kun perusopinnot. Tästä vois hakea amiksen opeks, kun on noi inssin paperit myös, tai sitten voi jatkaa avoimessa aineopintoja. Oon miettiny sitäkin, että vois lukee jotakin muutakin perusopinnoissa, vähän niinkun poikkitieteellisesti. Avoimessa on vaan paljon vaihtelua luennoitsijoissa, kasvatustieteissä oli tohtoritasoa, mutta joissakin saattaa olla pelkkiä luentotallenteita ja sitten tutorointia."
Ei muuta kuin amiksen opeksi tienaamaan rahaa. Oletko teku-insinööri?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
JeroP: "Sorry, oli kiireinen iltapäivä, en ehtiny kahvitaukookaan pitään. Ei oo vasta kun perusopinnot. Tästä vois hakea amiksen opeks, kun on noi inssin paperit myös, tai sitten voi jatkaa avoimessa aineopintoja. Oon miettiny sitäkin, että vois lukee jotakin muutakin perusopinnoissa, vähän niinkun poikkitieteellisesti. Avoimessa on vaan paljon vaihtelua luennoitsijoissa, kasvatustieteissä oli tohtoritasoa, mutta joissakin saattaa olla pelkkiä luentotallenteita ja sitten tutorointia."
Ei muuta kuin amiksen opeksi tienaamaan rahaa. Oletko teku-insinööri?Se oli jo ammattikorkeekouluaikaa. Tais olla niitä ensimmäisiä. Sama amk kouluttaa noita amiksen opettajakin. Liitty sillon kaikki tekut yhteen ja toi opettajakoulutus olikin jo ennestään korkeakoulu.
JeroP kirjoitti:
Se oli jo ammattikorkeekouluaikaa. Tais olla niitä ensimmäisiä. Sama amk kouluttaa noita amiksen opettajakin. Liitty sillon kaikki tekut yhteen ja toi opettajakoulutus olikin jo ennestään korkeakoulu.
Siis ammattikorkeakouluaikaa. Kiitos tarkennuksesta. Joskus 20 vuotta sitten tapasin insinöörin, joka oli opiskellut Tekussa. En ollut perillä nykyajan koulutuksesta.
Ei muuta kuin opettajaksi. Heillä on pitkät palkalliset kesälomat etuna! :)
- AnonyymiUUSI
Rakastumiset, rakastelut, lapsi, lapsenlapsi, ystävystymiset, ystävät, kiintymiset ja paljon tuokioita, joihin voi palata.
Vilma
Tuo yleviä juttuja kirjoittanut nauruun pyrskähtelevä oli ketjussa kiva. Naureskelin itsekin. Ja tuli kommenteista ikälisät.
Vilma"Rakastumiset, rakastelut, lapsi, lapsenlapsi, ystävystymiset, ystävät, kiintymiset ja paljon tuokioita, joihin voi palata.
Vilma
Tuo yleviä juttuja kirjoittanut nauruun pyrskähtelevä oli ketjussa kiva. Naureskelin itsekin. Ja tuli kommenteista ikälisät.
Vilma"
Sinultahan tuli hieno vastaus ja näkökulma. Kiva, jos pidät tuosta naurupyrskähtelijästä. Häntä ei ole tainnut näkyä pitkään aikaa täällä. Hyvää loppuviikkoa Teille.
- AnonyymiUUSI
oleryko iki elämäsi aikana, m inäåkinnoin 1233 vuotias en vieläenkä toswllista eakkaurtrakaanehkäne tulet kun täytän 58 vuotta
SEKSIÄ TOKI ONOLLUT.. - AnonyymiUUSI
OIKRASTI OLERN TULLUT LOPUTULOKSEEN: KAIKKI PARIT OVAT HUONOJA, M UTTA YRITÄ VALITA NEITSYIN.
- AnonyymiUUSI
åätodok'. ro dfiomlddm nomyssuuptyo bdssm lim brökröö' åjoöoådom åstyd lpmr ks oydröös muy Nraujäreä
- AnonyymiUUSI
rtoöaomem ''mo lsttacissa partakoissa... Von Beetofen scheinneb-Hauser.
- AnonyymiUUSI
Näköjään menneet kivat asiat ja tärkeät asiat sekaisin.
anonyymi: "Näköjään menneet kivat asiat ja tärkeät asiat sekaisin."
Nyt en ymmärtänyt ollenkaan - mitä tarkoitit? Voisitko selventää sitä, mitä tarkoitit tuolla?- AnonyymiUUSI
Tärkeät asiat on kivoja asioita. Vähemmän tärkeät ei ole. Helppoa.
Jasu
- AnonyymiUUSI
jos eri oler mityään hyvää sanottavaa niin on parempi olla sanomatta mnitään..
- AnonyymiUUSI
joku nuori nainen niin olen miettinyt hän tietää että pidän mutta että haluaisinko viedä hänet maailman synkimpään paikkan oikwaARI MIRÄ ON?
- AnonyymiUUSI
oxigfgain oldn cszmszzsmidlgä kuin 2Y8 eli osittain.
- AnonyymiUUSI
Uusien oivallusten tekeminen on mahtavinta, mitä ihminen voi koskaan saavuttaa.
anonyymi: "Uusien oivallusten tekeminen on mahtavinta, mitä ihminen voi koskaan saavuttaa."
Minkälaisia nämä uudet oivallukset ovat? Tulee mieleen keksijä, Pelle Peloton, Aku Ankasta.- AnonyymiUUSI
Samaa mieltä.
- AnonyymiUUSI
noh niin js jutut kierätävb js yiibistybäät...
some people from IBM.
https://fi.wikipedia.org/wiki/IBM - AnonyymiUUSI
-Syntyminen tähän maailmaan
-Ensirakkaus
-Hyvät ystävät
- Lapset
-Menestyminen työelämässä ja kohtuullinen toimeentulo
Aikansa kutakin.
AV"-Syntyminen tähän maailmaan
-Ensirakkaus
-Hyvät ystävät
- Lapset
Aikansa kutakin.
AV"
Kiitos, tuo oli kattavasti sanottu. Minulla ei ole tuohon muuta lisättävää kuin kirjallisuus, taide, musiikki, liikunta yms.- AnonyymiUUSI
"-Syntyminen tähän maailmaan
-Ensirakkaus
-Hyvät ystävät
- Lapset
Aikansa kutakin.
AV"
Kiitos, tuo oli kattavasti sanottu. Minulla ei ole tuohon muuta lisättävää kuin kirjallisuus, taide, musiikki, liikunta yms.Totta, noissa asioissa pidän itseäni jo taantuvana henkilönä, silti yhä moni noista on tärkeitä tuottamaan elämänsisältöä.
Nykyisin katson tärkeämmäksi sen että lapsi saa ammentaa kaikkea noista.
Hän harrastaa taitoluistelua, uintia, pianonsoittoa, kuvaamataidetta ja balettia ihan jokainen viikko. Lisäksi lukee paljon kirjallisuutta, uppoutuen kirjan tekstiin ihailtavasti välillä ääneen nauraen jos sattuu olemaan "hauska kirjan kohta johon kirjailija on ilmeisen hyvin saanut kerronnan kohdilleen".
Luulen hänen ammentavan näistä asioista enemmän tulevaisuudessa mitä itse olen ollut koskaan kykenevä ammentamaan. Vahvaan itsetuntoon tarvitaan onnistumisen myönteisiä elämyksiä, myös ymmärrystä mistä voi saavuttaa hyvän mielen elämän ollessa hetken mollivoittoista.
AV Anonyymi kirjoitti:
Totta, noissa asioissa pidän itseäni jo taantuvana henkilönä, silti yhä moni noista on tärkeitä tuottamaan elämänsisältöä.
Hän harrastaa taitoluistelua, uintia, pianonsoittoa, kuvaamataidetta ja balettia ihan jokainen viikko. Lisäksi lukee paljon kirjallisuutta, uppoutuen kirjan tekstiin ihailtavasti välillä ääneen nauraen jos sattuu olemaan "hauska kirjan kohta johon kirjailija on ilmeisen hyvin saanut kerronnan kohdilleen".
Luulen hänen ammentavan näistä asioista enemmän tulevaisuudessa mitä itse olen ollut koskaan kykenevä ammentamaan. Vahvaan itsetuntoon tarvitaan onnistumisen myönteisiä elämyksiä, myös ymmärrystä mistä voi saavuttaa hyvän mielen elämän ollessa hetken mollivoittoista.
AV"Totta, noissa asioissa pidän itseäni jo taantuvana henkilönä, silti yhä moni noista on tärkeitä tuottamaan elämänsisältöä.
AV"
Kiitos näkemyksestä, johon lisäisin vielä perustarpeet. Niin elämässä saattaa olla merkityksellisiä perustarpeitten tyydyttäminen, ei vain taide. Hyvää ruoka, juoma, suklaa, jäätelö - moni arvostaa niitä niin kuin hyvää terveyttä?- AnonyymiUUSI
"Totta, noissa asioissa pidän itseäni jo taantuvana henkilönä, silti yhä moni noista on tärkeitä tuottamaan elämänsisältöä.
AV"
Kiitos näkemyksestä, johon lisäisin vielä perustarpeet. Niin elämässä saattaa olla merkityksellisiä perustarpeitten tyydyttäminen, ei vain taide. Hyvää ruoka, juoma, suklaa, jäätelö - moni arvostaa niitä niin kuin hyvää terveyttä?Tuokin taitaa olla totta, sitä kaipaa joitain ruokalajeja jos niitä ei olisi pitkään aikaan saatavilla. Ajatellaan sitä jos joku hyppäisi toiselle puolelle maapalloa josta ei löytäisi enää suomalaiseen ruokavalioon lukeutuvaa ruokaa, tai länsimaista ruokaa johon olisi tottunut.
Menisi hetki kunnes voisi tyytyväisenä sanoa ääneen pitävänsä täysin uudesta ruokavaliosta. Se voisi olla terveellisempi, mutta makuasioista ei voi kai kiistellä.
AV Anonyymi kirjoitti:
Tuokin taitaa olla totta, sitä kaipaa joitain ruokalajeja jos niitä ei olisi pitkään aikaan saatavilla. Ajatellaan sitä jos joku hyppäisi toiselle puolelle maapalloa josta ei löytäisi enää suomalaiseen ruokavalioon lukeutuvaa ruokaa, tai länsimaista ruokaa johon olisi tottunut.
Menisi hetki kunnes voisi tyytyväisenä sanoa ääneen pitävänsä täysin uudesta ruokavaliosta. Se voisi olla terveellisempi, mutta makuasioista ei voi kai kiistellä.
AV"Tuokin taitaa olla totta, sitä kaipaa joitain ruokalajeja jos niitä ei olisi pitkään aikaan saatavilla. Ajatellaan sitä jos joku hyppäisi toiselle puolelle maapalloa josta ei löytäisi enää suomalaiseen ruokavalioon lukeutuvaa ruokaa, tai länsimaista ruokaa johon olisi tottunut.
AV"
Japanilaisilta kysyin onnen salaisuutta. Kolme ensimmäistä vastausta oli: perhe, raha ja ruoka. Aasiassa perhearvot ovat kunniassaan ja japanilaisille heidän ruokaperinteensä merkitsi paljoa. Suurkaupungissa ei kuulema pärjää ilman rahaa.- AnonyymiUUSI
"Tuokin taitaa olla totta, sitä kaipaa joitain ruokalajeja jos niitä ei olisi pitkään aikaan saatavilla. Ajatellaan sitä jos joku hyppäisi toiselle puolelle maapalloa josta ei löytäisi enää suomalaiseen ruokavalioon lukeutuvaa ruokaa, tai länsimaista ruokaa johon olisi tottunut.
AV"
Japanilaisilta kysyin onnen salaisuutta. Kolme ensimmäistä vastausta oli: perhe, raha ja ruoka. Aasiassa perhearvot ovat kunniassaan ja japanilaisille heidän ruokaperinteensä merkitsi paljoa. Suurkaupungissa ei kuulema pärjää ilman rahaa.Tuskin pärjää missään,
Aasia on yleisesti kallistunut viimeisen 15-vuoden aikana paljon.
Suomalaisen mielestä alue tuntuu jo kalliilta aikaisempaan nähden.
Johtuu varmasti siitä että Aasiassa palkankorotukset ja elintaso on suhteessa noussut Suomea nopeammin.
Tokio, aivan älyttömän kallis kaupunki.
Aasian kehityksen huomaa bruttokansantuotteen kasvusta. Vuosien 1995 -2023 bruttokansantuotteen kehitys Suomessa verraten.
Suomen vuoden 1995 bruttokansantuotteeseen oli tullut vuoteen 2023 kehitystä kertoimella 1.4 ja Kiinassa se oli 29. Eli palkankorotukset ja kulutus hypettää nyt juurikin Aasiassa, Suomessa inflaatio on jo kuolettanut bruttokansantuotteen nousun hyödyt, kertoimen ollessa lähes mitätön. Menisikö jo kohta nousu miinusmerkkiseksi, eli bruttokansantuote alkaisi pitkästä aikaa pienenemään?
AV
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 563436
- 423090
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1632567Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212520- 232468
- 402391
- 412265
- 852136
- 281991
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä191886